Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 19:59
Snoopytje_8787
Snoopytje_8787 is offline
Ik heb de laatste tijd van die vlagen dat ik het niet meer zie zitten, ik denk heel veel na over zelfmoord, maar echt serieus overwegen doe ik het niet. Mijn grootste probleem is dat ik dingen niet goed kan overzien, en compleet in de stress schiet als ik meer moet doen dan ik eigenlijk kan onthouden. Ook als ik bijv. op school een onvoldoende haal denk ik dat ik het niet meer kan en dan zie ik het niet meer zitten totdat ik weer een goed punt haal. Ook heb ik momenten dat het heel goed gaat, maar die kunnen ineens omslaan en ik moet ook heel vaak huilen om nix. Ik wil dit graag oplossen maar ik weet niet goed hoe. Als iemand een idee heeft, graag!
Oud 01-11-2002, 20:21
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Snoopytje_8787 schreef:
Ik heb de laatste tijd van die vlagen dat ik het niet meer zie zitten, ik denk heel veel na over zelfmoord, maar echt serieus overwegen doe ik het niet. Mijn grootste probleem is dat ik dingen niet goed kan overzien, en compleet in de stress schiet als ik meer moet doen dan ik eigenlijk kan onthouden. Ook als ik bijv. op school een onvoldoende haal denk ik dat ik het niet meer kan en dan zie ik het niet meer zitten totdat ik weer een goed punt haal. Ook heb ik momenten dat het heel goed gaat, maar die kunnen ineens omslaan en ik moet ook heel vaak huilen om nix. Ik wil dit graag oplossen maar ik weet niet goed hoe. Als iemand een idee heeft, graag!
Ik wil je om te beginnen voorstellen om ook niet te proberen zelfmoord serieus te overwegen, maar in plaats daarvan eens voor jezelf op een rijtje te zetten waar je moeite mee hebt en hoe je dat zou willen veranderen. Als je dingen niet goed kunt overzien is het van belang dat je probeert om er een structuur in aan te brengen zodat dat wel lukt. Als je een onvoldoende haalt kan dat zijn omdat je te weinig aan de stof gedaan hebt of omdat je de stof niet goed beheerst. Als we even van de tweede optie uitgaan komt het er dus op aan om te zorgen dat je de stof wel beheerst, wat betekent: doornemen van de stof om een beeld te krijgen van waar het over gaat, vervolgens de stof in je eigen woorden proberen samen te vatten om te controleren of je inderdaad begrijpt waar het over gaat (bijvoorbeeld door zelf vragen over de stof te formuleren en die te beantwoorden) en van tijd tot tijd de stof herhalen om er zeker van te zijn dat je die nog beheerst.
Oud 05-11-2002, 21:11
faith666
faith666 is offline
Kijk naar de toekomst, zet op papier wat voor doelen jij voor ogen hebt om te bereiken en ga daarvoor. Het leven kan zo mooi zijn en is echt de moeite waard om zo lang mogelijk mee te maken, zelfmoord is gewoon super zonde......
Probeer de positieve dingen overal van in te zien....en dat kan (bijna) overal van.....succes ermee........enne praat er ook over, vooral als je in de diepste putten zit, als je wilt, ik heb msn.....good luck!
Oud 05-11-2002, 22:00
Verwijderd
faith666: Je hebt echt helemaal gelijk!

Zelfmoord is niet de juiste oplossing. Bovendien doe je je omgeving pijn. Ik heb daar toen ik in een dipje zat ook over nagedacht en zodra je weer uit dat dipje bent, en je denkt erover na dan is het eigenlijk ontzettend stom. Probeer echt POSITIEVE dingen in te zien. Niet alles draait om school. Dan heb je maar onvoldoendes en als je denk dat je dit kunt veranderen door je studiehouding aan te passen, moet je er voor gaan. Dat probeer ik nu trouwens ook
Heb je toevallig nog hobby's die je heel graag doet? Zoja, dat helpt echt om de positieve kant van het leven te zien. Zoals ik al zei: niet alles draait om school!

Ik wens je veel sterkte en succes Je kunt het!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:55
Snoopytje_8787
Snoopytje_8787 is offline
heel erg bedankt voor jullie reacties! ik heb daar echt heel veel aan, en ik ga ook absoluut proberen er iets mee te doen.
Reageren

Regels voor berichten