Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2002, 07:37
Verwijderd
Er staat hier nu sinds een dag of twee Windows ME op, en ik wil de optie systeemherstelling aanzetten. Als ik systeemherstellen open, via start > programma's > Bureau Accesoires > Systeemwerkset en dan Systeemherstellen, komt er een foutmelding die zegt dat systeemherstellen eerst ingeschakeld moet worden, en dat dit kan via de optie systeem, van het config scherm.

Ik vink daar vervolgens de optie "Systeemherstellen uitschakelen"af, klik op ok, en start opnieuw op. Vervolgens is systeemherstellen niet geactiveerd. Wat blijkt? Steeds als ik de optie "Systeemherstellen uitschakelen" afvink, en op ok klik, vinkt windows die optie weer aan..
Hoe komt dit? Heb ik te weinig schijfruimte op partitie C? (169 MB vrij)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2002, 10:24
Verwijderd
Systeemherstel kost gigantisch veel schijfruimte (bij mij ongeveer 20 %), 169 mb is vast te weinig.,
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 11:04
Verwijderd
Waarom zou je zoiets willen gebruiken? -- Het is m.i. toch véél eenvoudiger én safer om gewoon eens in de zoveel tijd een Ghost-image te draaien? -- Of je moet met één partitie van 30GB zitten :/
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Waarom zou je zoiets willen gebruiken? -- Het is m.i. toch véél eenvoudiger én safer om gewoon eens in de zoveel tijd een Ghost-image te draaien?
'k heb tot nu toe altijd Windows 98 gehad, dus ik heb geen ervaring met die optie. 'k wilde dat systeemherstellen wel eens uitproberen, kijken wat de mogelijkheden waren enzo. Bovendien is het niet eens zo erg als er hier eens iets mis gaat, écht belangrijke dingen staan hier toch niet op. iig bedankt.

--

@perseus: Als Systeemherstel 20% in beslag neemt is dat idd wel heel erg veel, dat heb ik er sowiezo niet voor over.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 18:45
Verwijderd
Maar nu blijf ik toch wel nieuwschierig waarom dat systeemherstellen niet aangezet kan worden. Komt het doordat ik te weinig vrije schijfruimte heb zoals perseus opperde???
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:
Maar nu blijf ik toch wel nieuwschierig waarom dat systeemherstellen niet aangezet kan worden. Komt het doordat ik te weinig vrije schijfruimte heb zoals perseus opperde???
Vermoedelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:51
Verwijderd
'k ben er al achter, je moet voor systeemherstel minimaal 200 MB aan vrije schijfruimte hebben op de partitie waarop de Windows-map staat. Als je minder dan 200 MB vrij hebt kun je systeemherstel niet inschakelen. iig bedankt voor de reply's.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten