Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 08:51
Rioto
wie heeft ook wel eens ..als je iemand z,n foto ziet en dat je die gene echt haat! ? want dat heb ik namelijk weleens.

wat zou dat kunnen zijn ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 09:23
Miracle
Miracle is offline
Ehm beetje vage vraag. wat bedoel precies. ken je die persoon dan al of zie je een foto van een vreemde en je haat diegene meteen ??
Oud 07-10-2002, 10:37
ABrules
ABrules is offline
ik ken geen haat en zal het nooit kennen dus zeker niet als ik naar een of andere foto kijk... foto doet namelijk niets... dus degene die erop staat ook niet... en idd beetje vaag ja...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 14:12
Verwijderd
Ja, dat had ik bij Pim Fortuyn. Maar dat was dan ook de enige persoon bij wie ik échte haat voelde.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 14:14
Verwijderd
Geen last van.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 14:41
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Misschien gewoon een kwestie van vooroordelen?
Dat je iemand ziet en dat je voor jezelf een voorstelling maakt van hoe het karakter van die persoon is, en dat je dat karakter haat?
Oud 07-10-2002, 16:56
Rioto
Citaat:
Nighttime Bird schreef:
Misschien gewoon een kwestie van vooroordelen?
Dat je iemand ziet en dat je voor jezelf een voorstelling maakt van hoe het karakter van die persoon is, en dat je dat karakter haat?
dat zal het wel zijn ...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 18:07
kleine wicca
kleine wicca is offline
Dr zijn maar twee mensen in mn leven voor wie ik diepe haat voel. En ja, dus ook als ik een foto van hen zou zien, maar tegelijk ook het gevoel dat ik zoveel boven hen sta, dat maakt me dan weer blij
Oud 07-10-2002, 18:11
Quiana
Quiana is offline
hm, er is 1 persoon die ik echt haat,
als ik m weer zie, irl/foto,
krijg ik weer zon mega woede
Mja, volgens mij is daar niks vreemds aan
Oud 07-10-2002, 21:46
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Weet niet of ik echt iemand haat . . . meestal heb ik zoiets van boeiend . . . alleen als ik Bush op de tv zie krijg ik kotsneigingen, maar volgens mij is dat normaal.
Oud 07-10-2002, 22:01
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
ABrules schreef:
ik ken geen haat en zal het nooit kennen dus zeker niet als ik naar een of andere foto kijk... foto doet namelijk niets... dus degene die erop staat ook niet... en idd beetje vaag ja...

Misschien moet je der rekening mee houwen dat jij ooit nog wel is iets zou meemaken ofzow, dat je ook iemand haat. Kan me nie voorstellen dat jij alleen maar mensen aardig vindt? Of wil jij zo aardig verkomen dat je zegt dat je nooit haat voelt/gaat voelen? (vroeg me dit effe af )
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 22:16
Rioto
dat heb ik echt enorm gewoon ..vandaag zag ik een foto van een gast ...en die dee zo,n metal teken met z,n handen je weet wel ....en dan zou ik die gene echt ff een paar stompen willen geven ....

Ps ...het gaat niet om het metal gebaar want daar heb ik niks op tegen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 15:18
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Maypole schreef:
dat heb ik echt enorm gewoon ..vandaag zag ik een foto van een gast ...en die dee zo,n metal teken met z,n handen je weet wel ....en dan zou ik die gene echt ff een paar stompen willen geven ....

Dus het was de persoon die dat deed?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 15:30
Xeboth
Xeboth is offline
Ik haat jouw omdat je zo een pleuris onzin topic opent.
Oud 08-10-2002, 15:36
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Xeboth schreef:
Ik haat jouw omdat je zo een pleuris onzin topic opent.
Dan haat jij zeker heel veel mensen? Als je iemand al om zoiets haat....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 15:37
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Ilsje schreef:
Misschien moet je der rekening mee houwen dat jij ooit nog wel is iets zou meemaken ofzow, dat je ook iemand haat. Kan me nie voorstellen dat jij alleen maar mensen aardig vindt? Of wil jij zo aardig verkomen dat je zegt dat je nooit haat voelt/gaat voelen? (vroeg me dit effe af )
misschien moet jij er rekening meehouden dat ik al iets meegemaakt heb, mmmz, heb redenen gehad om iemand te haten, misschien niet zo erg als anderen hier maar toch...
ik heb haat gezien en ik herken het... in mijn eerste reply bedoelde ik dat ik nog geen haat heb gevoeld, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen, heb al heel vroeg geleerd wat het is en ze hebben het proberen op te dringen aan mij, dit is niet gelukt...
en iets anders... haat jij elk persoon die jij niet aardig vind??? neej denk het niet... haat is een groot wordt en vaak onterecht dus voordat ik dat woord ooit voor mijn gevoelens gebruik... dat ik het nooit zal kennen, was een beetje voorbarig heb je gelijk in... zeg nooit nooit he, maar... ik denk niet dat het op mijn pad zal komen... zeker weten doe je het nooit...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ja, dat had ik bij Pim Fortuyn. Maar dat was dan ook de enige persoon bij wie ik échte haat voelde.
same here

en verder heb ik nog 2x echte haat gevoeld maar dat was niet over een foto...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:34
rare kwast
rare kwast is offline
jah ik haat iemand vreselijk uit de grond van mijn hart en ik hoef zijn foto niet eens te zien om die haat te voelen
Oud 08-10-2002, 20:13
DarkCat
DarkCat is offline
Ik haat niet zo erg meer.. ik ben de laatste jaren wat rustiger geworden

Maar er zijn mensen waarvan ik alleen maar het hoofd moet zien om walging te voelen. Zo star, zo bekrompen, zo triest, hard, bitter, intolerant en dom kunnen mensen zijn..

Sommige van die mensen vallen nog best mee. Als je een beetje aardig tegen ze bent kun je nog best met ze over het weer kletsen.

Cat

ps. van die one-happy-family-mijn-zoontje-doet-dat-niet-negers-zijn-eng-iedereen-die-blowt-is-slecht-mijn-porseleinen-servies-is-alles-mensen.
Oud 08-10-2002, 20:46
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat kan ik bijna niet geloven. Het zal wel afkeer zijn.
Je kunt uitsluitend iemand haten die je liefhebt, of lief hebt gehad. Als jij Pim Fortuyn echt hebt gehaat, heb je hem ook echt liefgehad.
Nooit gedacht dat jij zo van Pim Fortuyn hebt gehouden!
Haat veronderstelt liefde en betrokkenheid. Als je iemand niet liefhebt, is er geen betrokkenheid, en laat zo iemand je koud. Er is dan geen sprake van haat.

Persoonlijk: de mensen die ik liefheb, haat ik niet. En de paar anderen haat ik ook niet, omdat ze me koud laten. Van een enkeling heb ik afkeer.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:49
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Ilsje schreef:
Dan haat jij zeker heel veel mensen? Als je iemand al om zoiets haat....
Jullie komen allebei uit Almere. Jullie kennen elkaar? Dan kunnen jullie elkaar haten omdat jullie elkaar liefhebben of lief hebben gehad...

Anders is de opmerking van Xeboth onzin.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 01:45
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Jullie komen allebei uit Almere. Jullie kennen elkaar? Dan kunnen jullie elkaar haten omdat jullie elkaar liefhebben of lief hebben gehad...

Anders is de opmerking van Xeboth onzin.
Krijg nou wat.... Ken hem niet. En ik kan btw iemand haten zonder dat ik hem eerst lief had of heb.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 01:56
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Ilsje schreef:
Krijg nou wat.... Ken hem niet. En ik kan btw iemand haten zonder dat ik hem eerst lief had of heb.
Ja, maar is het dan ook daadwerkelijk haten, of slechts een slap aftreksel daarvan?
Oud 22-10-2002, 01:59
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Nanaki schreef:
Ja, maar is het dan ook daadwerkelijk haten, of slechts een slap aftreksel daarvan?

Het is dan echt haten. Stel je voor dat iemand je zus vermoord. Ik zou die persoon haten, terwijl ik er nooit van hield of van hou.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 02:03
Nanaki
Nanaki is offline
Mjah, ok, maar dan haat je misschien meer de daad dan de persoon zelf maar je hebt wel enigzins gelijk;]
Oud 22-10-2002, 13:38
dystopia
dystopia is offline
Onverwerkte (onprettige) gebeurtenissen waaraan die persoon je laat herinneren.
Oud 22-10-2002, 14:56
Piccola
Piccola is offline
Ik haat helemaal niemand.. Ik dacht dat ik een bepaald iemand haatte, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo! Ik hoef hem niet meer te zien of spreken, maar haten doe ik hem niet. Das wel een erg groot woord dan..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:34
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Maypole schreef:

Hmmzz heb ik ook soms last van, alleen zijn het mensen die ik zie en die ik meteen op het eerste gezicht uit al niet moet.
Oud 24-10-2002, 00:31
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Hmmzz heb ik ook soms last van, alleen zijn het mensen die ik zie en die ik meteen op het eerste gezicht uit al niet moet.
Dat ligt dan aan uiterlijk? Houding? Uitstraling?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 09:11
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Ilsje schreef:
Dat ligt dan aan uiterlijk? Houding? Uitstraling?
Meestal houding en dat i.c.m houding en uitstraling.
Oud 12-11-2002, 19:21
WaRtHoG
WaRtHoG is offline
Zoiets heb ook weleens
Dan ken je iemand helemaal niet, maar toch moet je diegene niet, ondanks dat je diegene niet kent. Vaak komt dit (denk ik) door inderdaad door uitstraling, houding en soms ook de houding van die persoon.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 19:24
Saartje*
Saartje* is offline
Ik heb het soms ook al gehad, dat ik iemand niet leuk vind, gewoon door nog maar de foto ervan te zien. Bij mij ligt het ook aan de houding en de uitstraling dat de persoon geeft op de foto. Wanneer iemand overdreven wil overkomen, heb je er bij mij al direct gelegen
Reageren

Regels voor berichten