Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2002, 14:36
Kozak
Kozak is offline
Elke keer nadat ik heb gedoucht krijg ik gigantische jeuk aanvallen, soms duren ze wel een uur.

Ik heb dit sinds de zomer, ik kreeg toen ineens zo'n jeuk aanval dat ik mijn huid tot bloedens toe heb gekrabt, dat was echt verschrikkelijk. Ik had me toen niet verbrand ofzo, dus mijn huid is niet ineens teer geworden.

Heeft iemand dit ook gehad, en weet je hoe je dit op kunt lossen?
Oud 05-11-2002, 14:39
Verwijderd
Andere shampoo gebruiken? :/
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 14:50
Quiana
Quiana is offline
Minder heet douchen.
Oud 05-11-2002, 15:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Minder heet douchen.
klopt
Oud 05-11-2002, 16:00
Verwijderd
ik heb daar de laatste tijd (lees: het laatste anderhalf jaar ongeveer) ook heel erg last van!
altijd als ik uit de douche kom (en ik douche allesbehalve warm, ik geloof dat koud het juiste woord is) staan mijn rug en hals vol rode vlekken, en ik heb echt vreselijke jeuk, die toch anderhalf uur tot twee uur kan duren. ik heb al vanalles geprobeerd, tien verschillende soorten shampoo, douchegel... niks helpt bij mij...

xxx
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 16:00
Verwijderd
( je hebt trouwens een leuke avatar )
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 16:01
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
had het ook in de zomer en alleen op mn benen
was erg
shampoo of geen shampoo maakte niks uit, bodylotion helpte ook niet

rare was dat ik het alleen in nederland had.
twee keer op vakantie niet.
dar douchte ik inderdaad minder warm omdat er gewoon minder warm water uitkwam en ik had inderdaad geen last.
dus het zou zeker kunnen kloppen

maar nu douche ik warmer dan in de zomer (thermoskraan staat ongeveer 7 graden hoger) en heb niks meer
Oud 05-11-2002, 16:53
K-Cobain
K-Cobain is offline
Ik heb dit ook een hele tijd gehad. Nu is het iets minder en volgens mij heeft het nauwelijks iets met heet douhen te maken, hoor! Ik heb een hele gevoelige huid, misschien jij ook. Daar heeft het bij mij iig mee te maken en ik heb een supergoeie tip (al zeg ik het zelf ): Douche met Kneipp -> geur: Amandel, et voila!! Serieus. Maar jij bent een jongen, ik weet niet of je dat wel zo prettig vind (geur)?

Sterkte, ik weet t, het is echt zwaaar klote!!!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 17:51
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik heb dat ook heel erg vaak.Vooral aan mn benen.

Ook soms in bad of in bed.

Volgens mij komt het door de koud-warm overgang.

Als ik in de douche sta verwam ik mijn benen op het laatst nog effe een paar minuten met heet water. Heb er dan minder last van.

In een erg warm bad heb ik er ook minder last van.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:51
Verwijderd
water allergie ofzo?
ken nog iemand met dat probleem..
als die nat wordt (water) door regen/douche/badzwembad/zee/zweet/water gemorst enz krijgt ie daar rooie vlekken.. heel raar.
dat heb ik ook een klein beetje op me gezicht trouwens als ik gedoucht heb..

misschien even allergie testje laten doen.

maar het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn he
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 16:47
Verwijderd
ja heb ik ook! vooral bij mijn benen en voeten maar soms ook op andere plekken, heel vervelend. misschien is het warmte allergie? ik kan bijvoorbeeld ook niet goed tegen de zon enzo, krijg ik uitslag van. ik ben er nooit op getest ofzo, maar ik kijk er gewoon mee uit, soms spoel ik mijn benen na het doushen ff af met koud water.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 17:05
Roos
Roos is offline
Ja dat heb ik ook wel eens op m'n bovenbenen. Moet je gewoon minder heet douchen voortaan (maar ja heet is soms zo lekker )
Oud 06-11-2002, 17:18
Verwijderd
Het kan ook zijn dat je allergisch bent voor zeep. Als het niet weggaat zou ik naar een dermatoloog gaan. Die kan dan kijken waar het vandaan komt. Als je echt allergisch bent voor zeep, kun je douchegel en shampoo krijgen zonder zeep erin...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 17:53
Verwijderd
Indd minder heet douchen, en misschien heb je ook een droge/gevoelige huid. Ik had daar heel goed spul voor, zeepvrije douchegel van Sebamed.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 22:51
marlies
marlies is offline
Ik kreeg jeukaanvallen van de kiwi shampoo van Andrélon. Die heb ik gelijk nooit meer gebruikt..Nu gebruikt mijn moeder die en die heeft nergens last van.
Oud 07-11-2002, 00:00
Vice
Vice is offline
Ik heb daar ook last van. En ook tijdens het zweten.
Daarvoor ben ik naar de dokter gegaan en volgens haar heb ik eczeem op m'n rug
Oud 07-11-2002, 11:42
dymphy_nicole
dymphy_nicole is offline
Ik heb er ook last van als uit de douche kom dan zijn me benen helemaal rood. Ik gebruik al express zeeploze dingen, maar niks helpt. Ik hoop dat iemand kan helpen met wat het is. Alvast bedankt. Groetjes Nicole
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 17:51
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
shampoo of geen shampoo maakte niks uit, bodylotion helpte ook niet
bedoelde eigenlijk zeep

misschien ligt het aan het afdrogen
of aan de samenstelling van het water? (hard of zacht, zuur of basisch)
Oud 07-11-2002, 22:06
Verwijderd
Citaat:
dymphy_nicole schreef:
Ik heb er ook last van als uit de douche kom dan zijn me benen helemaal rood. Ik gebruik al express zeeploze dingen, maar niks helpt. Ik hoop dat iemand kan helpen met wat het is. Alvast bedankt. Groetjes Nicole
als ze gewoon rood zijn is het van te warm te douchen.
iedereen ziet rood als ie vanonder een warme douche komt.

xxx
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 22:34
D@mien
D@mien is offline
Komt het tijdens et douchen, of erna??? Als et erna is, kan et misschien ligen aan et wasmiddel dat gebruikt wordt voor de handdoeken(om ze lekker zacht te houden ofsow)...gewoon ff navragen of er is overgestapt op een ander middel....ik heb zowiets nl wel es gehad....alleen dan aan mn onderoed en sokken...nogal irritante plek om te krabben de hele dag...
Oud 08-11-2002, 13:28
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Kozak schreef:
Elke keer nadat ik heb gedoucht krijg ik gigantische jeuk aanvallen, soms duren ze wel een uur.

Ik heb dit sinds de zomer, ik kreeg toen ineens zo'n jeuk aanval dat ik mijn huid tot bloedens toe heb gekrabt, dat was echt verschrikkelijk. Ik had me toen niet verbrand ofzo, dus mijn huid is niet ineens teer geworden.

Heeft iemand dit ook gehad, en weet je hoe je dit op kunt lossen?
dat heb ik ook veel, nu gebruik ik zwitsal wasgel en is het bijna over, der zijn bij de aphoteek ook andere douchegels te krijgen hoor, moet je maar es vragen.
Oud 08-11-2002, 21:25
REIE
REIE is offline
Andere zeep en shampoo kan uitmaken. Ik heb nu een minder agressieve zeep en het is over.

REIE

Regels voor berichten