Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 08:31
Verwijderd
het is zo raar. Ik ben verliefd op een meisje... ik heb het wel eens eerder gehad, maar eigenlijk wou ik het niet toegeven.
ik heb wel geluk, want dat meisje waar ik vlieft op ben is ook bi.
Ik voel me zo raar nu, ik ben helemaal verlieft en toch ook heel onzeker en down ervan.
dan nog zoiets, ze is de beste vriendin van mijn beste vriendin. mijn beste vriendin heb ik het verteld enzo, maar moet ik open kaart spelen en het haar vertellen?
me is confused
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2002, 08:35
Verwijderd
Waarom niet? Omdat je het raar vindt? Doe gewoon wat je wil...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:48
liefschatje
liefschatje is offline
wat leuk dat je verliefd bent!!! ik zou er gewoon van genieten. ik ben nu ook verliefd op een meisje en ik vind het echt geweldig. ze weet het nog niet, maar het voelt goed. als het goed voelt bij je, waarom vertel je het dan niet???

succes ermee!!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 06:25
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Als je niet durft, faalangst ofzo... Wel laat je beste vriendin dan bij haar horen ofzo, met beetje tact kan je zo nonchalant iets vragen...

Als je het haar vraagt kan je ook truc gebruiken, zeggen dat je nu voor de 1e keer op een meisje valt en niet weet wat doen... Na eventueel lang goed gesprek kan je het haar vertellen 'wel wat moed voor nodig, maar uit haar antwoord en ervaringen kan je wat afleiden hoe ze zou reageren ofzo...)

Beetje vaag, sorry
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 20:43
meissie-->yeah
meissie-->yeah is offline
Ik denk dat je eens uit moet vissen wat je zo onzeker maakt, de reacties van anderen die kunnen komen? als dat het is denk maar zo: er zullen altijd mensen zijn die je raar vinden dan kan je maar beter doen zoals je bent. buiten dat vind ik dat je er gewoon voor moet gaan, een wederzijdse verliefdheid is toch geweldig! niet zo onzeker, laat iedereen maar lekker lullen zolang jij met je vriendin en met jezelf maar gelukkig bent.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 21:35
Verwijderd
tnx voor alle reacties!
ik ben absoluut niet bang voor reacties van anderen, ik heb een supergoede vriendin die bi is en zij wordt door iedereen geaccepteerd.
maar er is nog een probleem bijgekomen: ze heeft sinds kort een vriend, nou lijk het erop dat dat ook zo weer uit is, want ze is niet verliefd. ik ben ook bang dat onze vriendschap eraan kapot gaat. als ze niet verliefd op mij is gaat ze misschien mijden... en daar is dan zo'n grote kans op...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 11:17
meissie-->yeah
Als dat het is denk ik dat je eens goed met haar moet praten over wat jij wil en denkt wat zij wil, en over wat zij werkelijk wil. Als er niks tussen jullie mogelijk is dan zullen jullie denk ik goed moeten praten om verder gewoon vrienden te kunnen blijven. Want jullie lijken wel een goede band te hebben. Ik hoop dat je samen een beetje uit kan vissen hoe jullie verder moeten, maar dat kan pas echt goed als je eerlijk met elkaar praat over hoe je de situatie nu en in de toekomst ziet. Dat kan erg moeilijk zijn omdat jullie elkaar goed kennen en in ieder geval jij sterke gevoelens voor haar hebt maar het is waarschijnlijk wel nodig om jullie vriendschap te behouden. Succes!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 17:09
Verwijderd
Citaat:
meissie-->yeah schreef:
Als dat het is denk ik dat je eens goed met haar moet praten over wat jij wil en denkt wat zij wil, en over wat zij werkelijk wil. Als er niks tussen jullie mogelijk is dan zullen jullie denk ik goed moeten praten om verder gewoon vrienden te kunnen blijven. Want jullie lijken wel een goede band te hebben. Ik hoop dat je samen een beetje uit kan vissen hoe jullie verder moeten, maar dat kan pas echt goed als je eerlijk met elkaar praat over hoe je de situatie nu en in de toekomst ziet. Dat kan erg moeilijk zijn omdat jullie elkaar goed kennen en in ieder geval jij sterke gevoelens voor haar hebt maar het is waarschijnlijk wel nodig om jullie vriendschap te behouden. Succes!
hardstikke bedankt! idd wel een goed idee om gewoon met haar daar over te praten! (was nog niet eens in me opgekomen )
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 17:58
Verwijderd
je bent 15, ik denk niet dat je al kunt zeggen of je bi of he bent.... echt niet. Je hormonenhuishouding ligt nog veel te veel over hoop. Daarmee wil ik niet zeggen dat je gevoelens niet echt, zijn het kan echter altijd verandern!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 01:01
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
Goes15 schreef:
je bent 15, ik denk niet dat je al kunt zeggen of je bi of he bent.... echt niet. Je hormonenhuishouding ligt nog veel te veel over hoop. Daarmee wil ik niet zeggen dat je gevoelens niet echt, zijn het kan echter altijd verandern!
Zo is het maar net. Ook al is onze maatschappij zogenaamd open, dan nog hoeft dat niet te betekenen dat je niet meteen in het hokje 'homo' gegooid wordt als je ervoor uitkomt dat je verliefd bent op een meisje. Dus veel plezier ermee, maar pas op wie je erover vertelt...
Oud 02-11-2002, 16:23
Verwijderd
Citaat:
SixOhFour schreef:
Zo is het maar net. Ook al is onze maatschappij zogenaamd open, dan nog hoeft dat niet te betekenen dat je niet meteen in het hokje 'homo' gegooid wordt als je ervoor uitkomt dat je verliefd bent op een meisje. Dus veel plezier ermee, maar pas op wie je erover vertelt...
dat zoiezo, mensen zijn bijna nooit te verttrouwen. maar ik heb een vriendin die bi is en anderen doen daar helemaal niet raar over, dus die kan ik wel vertrouwen daar in.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 09:48
Verwijderd
ik heb haar een brief geschreven en gegeven! ik ben nu ram aan het stressen mja, ik vind het wel zo eerlijk. ik bedoel ze is een vriendin van me en ik heb niet graag geheimen voor vrienden.
2 andere vriendinnen van me weten het nu en die vinden het alleen maar leuk. ik ben zo benieuwd wat ze gaat zegen!
sorry maar dit moest ik toch even vertellen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 16:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Fijn toch? Echt super dat iedereen het gewoon accepteert, ikzelf ben er ook steeds weer verbaasd hoe makkelijk het is.
Je draait erwat omheen, maakt wat vage opmerkingen, wacht tot ze het vragen en bekent. Klaar!!!!
Oké, ik doe het natuurlijk veels te makkelijk en eens gaat het mis. Eens ga ik ermee gepest worden, eens zal ik spijt hebben dat zoveel mensen weten wat ik voel.

Maar ja, ik ben nu eenmaal iemand die haar mond niet kan houden.

Veel succes, houdt ons op de hoogte!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 16:48
Wasteland
Wasteland is offline
Fffwww moeilijk om te op te antwoorden. Doe wat je hart je ingeeft en geniet ervan!!!
Oud 05-11-2002, 18:11
ElectronicWings
ElectronicWings is offline
ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt!

ik ben het met eerdere posters eens dat je jezelf geen bi kan noemen nog. in je puberteit komt het vaak voor dat je bepaalde gevoelens koestert voor mensen van hetzelfde geslacht, maar dat komt omdat pubers onzeker zijn en in de knoop liggen met hun hormonen. En bi zijn is ook nog eens ontzettend 'in'.
Maar niettemin kunnen je gevoelens heel oprecht zijn, daar zal ik niets over zeggen en ik hoop van harte dat het wat wordt met die vriendin.

Ik beweeg mij overigens in de zogezegde industrial/new wave gothic scene en daarin moet iedereen met alle geweld bi zijn. Op elk feestje wordt er wat afgezoend. Er zijn een groepje meisjes bij die zo'n beetje iedereen afgaan op een avond. En dat is wellicht de reden dat ik een beetje sceptisch ben tegenover mensen die zichzelf meteen bi noemen. Ik val zelf ook zowel op mannen als vrouwen, maar ik ben pas 18 en kan nog niet echt bepalen wat mijn geaardheid is.

Knuffie, Wingetje

*he bah waarom loop ik altijd zo wijs te doen?*
Oud 05-11-2002, 18:33
meissie-->yeah
Wow, ik ben heel blij te horen dat je eerlijk kan zijn. Een heleboel mensen in dezelfde situatie zullen je hierom bewonderen. Ik duim voor je voor een goede afloop, dat zou natuurlijk het mooiste zijn wat er is. Ik denk ook dat je deze verwikkelingen met jezelf en je geaardheid niet te ver naar de toekomst moet vertalen. Je bent jong en je kan nog zo veranderen! Het voelt nu zoals het voelt en zie later maar hoe je er dan tegenover staat. Wees nu blij met je situatie en als alles lukt op je nieuwe vriendin!
Kus,
Danitsja
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 19:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ElectronicWings schreef:
ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt!

ik ben het met eerdere posters eens dat je jezelf geen bi kan noemen nog.
Maar hoe moeten mensen het dan zeker weten? Ik bedoel: ikzelf ben nog maar 1 keer echt verliefd geweest, op een vrouw. Ik vind wel vaak mensen leuk en knap of zo, maar hoe krijg ik dan in hemelsnaam duidelijkheid? Kan ik wel duidelijkheid krijgen?
Oud 06-11-2002, 20:15
ElectronicWings
daar kom je denk ik pas achter na verscheidene ervaringen met mensen van zowel van je eigen als van het andere geslacht.
en zou je een relatie aan willen gaan met een vrouw? met een man?
is biseksualiteit een manier om niet monogaam te hoeven zijn? is het liefde? is het seks? is het vriendschap? is het alledrie?
ben je een puber met hormonale problemen?

ik denk dat je zoiets pas kan zeggen als je een jaar of 25 bent en je serieuzer, volwassenen bent.

ik denk zelf niet dat ik ooit echt biseksueel of lesbisch zal zijn ofzo. denk dat ik uiteindelijk voor mezelf erachter kom dat ik
hetero ben.
ik vind vrouwen echt geweldig hoor, en veeeeeeel mooier dan mannen, en seks en zoenen met vrouwen vind ik een geweldige uitvinding. twee vrouwen samen is iets prachtigs. maar een relatie? een huwelijk zelfs? beslist niet. ik ben een vrouw dus ik weet wat voor krengen vrouwen zijn. mannen zijn veel makkelijker.

ik denk dat ergens toch mannen gemaakt zijn voor vrouwen en andersom. maar dat wil niet zeggen dat je ook rustig met iemand van je eigen geslacht kan experimenteren. en een beetje iets van verliefdheid is toch ook leuk?

ja en als mensen dat dan direct bi gaan noemen vind ik dat vaak een beetje zielig. want we weten allemaal hoe 'in' bi-zijn is... zonde is dat wel.
in dat geval zijn we allemaal bi. iedereen heeft toch wel eens een fantasietje over iemand van z'n eigen geslacht?
Oud 07-11-2002, 12:01
Blisz
Blisz is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
ik heb haar een brief geschreven en gegeven! ik ben nu ram aan het stressen mja, ik vind het wel zo eerlijk. ik bedoel ze is een vriendin van me en ik heb niet graag geheimen voor vrienden.
2 andere vriendinnen van me weten het nu en die vinden het alleen maar leuk. ik ben zo benieuwd wat ze gaat zegen!
sorry maar dit moest ik toch even vertellen.
en heb je al iets van der gehoord?
nou iig succes ermee!

KuzZzZz.....
Oud 07-11-2002, 14:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Electronic Wings, je zei dat je er pas achter zou kunnen komen als je meerdere ervaringen hebt gehad en dat je zo'n 25 jaar moet zijn. Ik denk dat ik daar op zich wel achter kan staan, maar ik heb dus geen enkele ervaring.
Je zou me dus zielig, groen, lelijk, dom of raar kunnen vinden, maar de waarheid is dat ik geen zin heb om iets te doen met iemand waar ik niet stapelverliefd op ben. En ik ben doodsbang om er straks achter te komen dat ik toch lesbisch ben als ik al verschillende dingen met een jongen heb gedaan. Nee, dan wacht ik toch nog liever een tijdje.

Eigenlijk wist ik helemaal niet dat het "in" was om bi te zijn. Had ik dat maar eerder geweten, dan was ik misschien geen jaar depressief geweest...........
Oud 07-11-2002, 16:57
Verwijderd
ik heb wat van haar gehoord.
ze accepteert het en mij en zal me gewoon blijven benaderen enzo, maar verliefd is ze niet. aan de ene kant ben ik blij, aan de andere kant helemaal niet natuurlijk. mijn grootste angst is weggebleven, namelijk dat ze me helemaal niet meer wou zien ofzo, mja... dit is ook niet alles...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:28
ElectronicWings
monrath: groot gelijk heb je!

Maar ik bedoel ook niet dat je vanalles moet gaan doen met allerlei mensen waar je eigenlijk niets voor voelt!!! Maar je wordt vanzelf wel eens knetterverliefd op iemand en ook wel op meerdere iemanden, en je ziet dan wel of dat mannen of vrouwen zijn en waar het uiteindelijk op uitloopt.

Ik wil alleen maar zeggen dat het stom is om gelijk te roepen 'ik ben bi' of 'ik ben lesbisch' als je een keertje iets voor een vrouw voelt.
Ik bedoel: je bent jong en je hebt rare hormonen. Simpel zat.

Je kent jezelf nog niet zo goed en bent nog niet zo vaak verliefd geweest. Wat kan je er dan uberhaupt over zeggen? Naar mijn mening weinig.

Ben je ECHT een jaar depressief geweest omdat je toevallig een keertje verliefd werd op iemand van je eigen geslacht? Wow...
Wellicht zijn mensen in je omgeving erg bekrompen?
In ieder geval was het nergens voor nodig geweest denk ik. Verliefdheid is geen depressie waard lijkt me. Eerder happiness. En wat maakt het nou uit of het een vrouw of man is?

Toen ik voor het eerst verliefd werd op een vrouw (en nog heel hevig ook) was ik blij te ontdekken dat ik ook zulke gevoelens kon hebben voor iemand van mn eigen geslacht. In feite voelde het als een soort vrijheid van geest. Een beperking minder.
Is overigens niets geworden. Paar keer gezoend, maar that was it. Het kan ook niets worden. Maarja... heb ik geaccepteerd. Nog genoeg vissen in de zee... mannelijke en vrouwelijke.

Iig, Monrath: succes met de zoektocht naar jezelf!!!

Liefs, Wingetje
Oud 12-11-2002, 11:29
ElectronicWings
blackroosje: jammer voor je!!!
onbeantwoorde liefde is niet leuk!
ik hoop dat het je lukt om gewoon vrienden met haar te kunnen blijven.

knuff, wingsie
Oud 12-11-2002, 12:54
Anne
Anne is offline
Ik vind het alleen al hartstikke knap dat je het haar hebt durven te vertellen, ik zie dat mezelf nog niet doen! Balen dat je liefde onbeantwoord zal blijven, zoiets is nooit leuk... Take care! xxx
Oud 13-11-2002, 14:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, ik was niet alleen daardoor depressief hoor... Het was zeg maar de aanleiding, er was niet speciaal 1 oorzaak waardoor ik depressief werd. Maar ik ben het wel echt geweest, en ik het er behoorlijk wat problemen aan over gehouden (eetproblemen, indentiteitsproblemen, automutilatie, verschillende fobieën)

En blackroos: jammer dat het onbeantwoord is gebleven, maar ik zou me maar vastklampen aan het feit dat ze je in ieder geval nog gewoon wil blijven zien. Dat is toch al heel wat?

(god, ik zie mezelf nog staan wachten op mijn beste vriendin om naar school te staan. Als de dood was ik dat ze niet wou komen omdat ik haar de dag ervoor had verteld dat ik verliefd was op een vrouw. Ik dacht dat ze me zou haten. Al die zorgen voor niets!!)
Oud 14-11-2002, 19:50
Naiad
Naiad is offline
Als je in zo'n situatie zit lijkt het allemaal heel logisch dat de ander je niet meer wil zien omdat je gevoelens hebt die veel dieper zijn en je daar de ander ineens mee confronteerd. Maar meestal, als er echt een goede band bestaat tussen twee mensen, is deze reactie bijna onmenselijk voor de ander. Je wijst iemand waar je om geeft al af, waarom zou je dan ook nog diegene helemaal niet meer willen zien. Misschien een rustperiode om alles op een rijtje te krijgen maar als een vriendschap echt iets waard is zal dit niet zomaar eindigen. Daar moet je echt wel iets voor doen!
(btw: me is formaly known as meissie-->yeah)
Reageren

Regels voor berichten