Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 13:17
???
??? is offline
hoi allemaal
ik heb nu bijna 4 maand een heel lieve vriend .

ik sprak gister mijn beste vriend die ik al vanaf mijn 6e ken (ben nu 18).

3 jaar geleden ben ik 1 1/2 jaar gek op hem geweest en heb hem dit ook duidelijk laten merken door brieven enzo. Maar hij ging er niet op in en ik dacht dus dat het niet wederzijds was.

Ik ben nou niet meer gek op hem, hij is gewoon mijn beste vriend, maar nou zei hij gister ik loop al een paar jaar met een geheim rond en ik wil het jou nu vertellen. Ik heb al een hele tijd verliefd op je, hij vond mij altijd al leuk maar de laatste 4 jaar is hij echt verliefd (en het word steeds erger). Hij is te verlegen geweest om het me te vertellen.
Ik vind het leuk als mijn beste vriend maar niet meer als meer (ookal had ik nu geen vriend gehad).

Nu voel ik me schuldig tegenover mijn vriend... ik kan het niet uit mijn hoofd zetten. Ik wil het mijn vriend wel vertellen anders blijf ik helemaal met een schuldgevoel zitten (terwijl ik niks verkeerds heb gedaan ofzo maar zo voelt het wel), maar ik ben bang dat hij het niet begrijpt en boos word.

Wat zouden jullie doen???!!!
Reageer aub..

mzzl tijgertje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2002, 14:00
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Eerlijk gezegd, ik zou het niet zeggen aan je vriend...Want dan gaat die er zich misschien heel slecht bij voelen als je soms es alleen bent met je beste vriend (terwijl jij niets verkeerd hoeft te doen) en zich nodeloos zorgen maken...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:42
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik zou t wel gewoon aan mn vriend vertellen, ik vind eerlijkheid nl een heel belangrijk punt binnen een relatie.
Je vriend hoeft zich toch geen zorgen te maken? Laat m dat dan weten...

succes
Oud 13-11-2002, 18:48
ElCafone
ElCafone is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
Je vriend hoeft zich toch geen zorgen te maken? Laat m dat dan weten...
En hoe moet ik dat zien dan?
"lief ik moet je even wat vertellen"
Ben jaaaaren verliefd op iemand geweest, voordat ik jou kende.
Namelijk mijn beste vriendje, je kent het wel.
Maar nu heeft hij toegegeven ook al die tijd al verliefd op me te zijn. Ow ja we kennen elkaar al 12 jaar..

Eeuhm nou als ik het bovenstaande zou horen, dan zou ik me JUIST zorgen gaan maken. Dus als je het verteld, dan op een andere manier dan IK hierboven zeg. Anders gaat je vriendje het voortaan niet zo leuk meer vinden als je weer eens iets met je beste vriend afspreekt...

dus aan de ene kant zeg ik ja vertellen, aan de andere kant zeg ik nee niet doen... Gewoon een goed gesprek erover hebben dus maar, gewoon dat hij duidelijk weet waar hij aan toe is, en zich dus geen zorgen hoeft te maken.

Groeten,

Elcafone
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:55
Magic_Sam
Magic_Sam is offline
Als hij er al 4 jaar mee loopt. Ghallo ijzerenplaat voor z'n kop. En als die toch al die plaat heeft kan je het ook makkelijk zeggen.

En als goede vriend moet hij er maar berip voor hebben, daar zijn vrienden voor. En als hij het te erg vind en hij wil geen vriend meer van je zijn. Dan was het ook niet echt een goede vriend. Begrijp je nog wat ik schrijf. GEWOON VERTELLEN. Hij wordt er op deze manier ook niet gelukkiger op toch ?

Succes
Oud 14-11-2002, 06:49
sas_andrea
sas_andrea is offline
Nou, ik zou dus gewoon zeggen: hee schat, weet je wat ik nou weer voor geks gehoord heb. *naam beste vriend* vindt mij al een paar jaar leuk. *lachje* Had ik echt niet verwacht... Maar ja, who cares. Ik hou van jou, maak je dus maar geen zorgen. *zoen*

en al zou die hier nou wel vreemd op reageren, zou ik m zeggen dat eerlijkheid erg belangrijk is... Dat ik dat zoek in een jongen. Maar begrip ook...

nou, succes dan maar?
Oud 14-11-2002, 08:28
PardonMe
PardonMe is offline
Ik weet niet of ik dat wel aan mijn vriend zou vertellen, die zou zich er alleen maar niet prettig bij gaan voelen denk ik; dan ben je toch op je hoede enzo, want tja de beste vriend van je vriendin is wel mooi verliefd op JOUW vriendin.. Dus dat hij in de gaten gaat houden of die vriend van jou niets gaat proberen enzo..

Tja en je beste vriend heeft jou denk ik in vertrouwen verteld dat hij verliefd op je is en ik weet niet of hij erop zit te wachten dat jij het aan anderen gaat vertellen, ook al is het alleen je vriend..

Ik denk dat ik met die beste vriend zou gaan praten, dat het van mijn kant gewoon niks meer kan worden tussen jullie twee, en dat je happy bent met je vriend..
Ik neem aan dat hij daar begrip voor op kan brengen en dat hij niet zal proberen om tussen jou en je vriend te komen..

Hoe hij er verder mee om gaat is zijn probleem vind ik, hij is immers verliefd op jou, en jij niet op hem...
Oud 14-11-2002, 09:50
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
IMO vertrouw je iemand in een serieuze relatie; als hij dit al niet zou begrijpen, wat geeft dit dan voor de toekomst?

Ikzelf heb heel goeie vriendinnen waar ik af en toe mee knuffel, zelfs al heb ik een partner (k heb nog geen partners gehad die er probs mee hadden, k zeg het ze altijd wel), maarja mijn vriendenkring is nu eenmaal open....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten