Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2002, 18:49
Daangerous
Daangerous is offline
Wat vinden we ervan? Ik heb'm gezien, en hij is echt zwaar leider, spreekt u uit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 19:55
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Daangerous schreef:
spreekt u uit...
Kon het maar
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 20:12
Verwijderd
mmmm, philip seymour hoffman-sm, mmmm
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 20:30
Rioto
Heb alleen nog een voorstukje gezien in de bios ..maar die tattoo van die gast ziet er bizar vet uit
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 21:16
Anonymous John
Anonymous John is offline
Beetje moeilijk om nu al iedereen's mening erover te vragen aangezien hij nog niet officieel draait.

Lijkt me wel erg goed.
Oud 03-11-2002, 17:05
legatus
legatus is offline
Manhunter.
Oud 03-11-2002, 17:36
Evito
Evito is offline
'Hij is echt zwaar leider'

pard0n?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 20:53
miro
miro is offline
Echt een aanrader om naar toe te gaan. Beter dan Hannibal en evengoed en misschien zelfs wel beter dan silence of the lambs. Spanning, goeie acteurs en een goed verhaal. Echt een film om van te genieten.

Geweldige film!Wederom een succes (hoewel ik niet kapot was van hannibal)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 21:50
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
legatus schreef:
Manhunter.
Idd.

Vond Manhunter alleen beter; betere sfeer. Beter figuur die voor detective speelt.

Deze film was net als hannibal meer voor het geld; hij is zeker niet beter dan Silence of the Lambs. Wel beter dan hannibal, maar dat was niet zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 00:42
Stevill
Stevill is offline
de voorfragmenten zijn idd erecteel bevorderend ik ben heel erg benieuwd naar de gruwelijkheden en de proloog welke goed op de rest moet aansluiten.
Oud 04-11-2002, 07:23
miro
miro is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Idd.
Beter figuur die voor detective speelt.

sorry hoor, ik denk dat Edward Norton wel wat meer credit verdient dan dat.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 08:05
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
miro schreef:
sorry hoor, ik denk dat Edward Norton wel wat meer credit verdient dan dat.
Nee, William Petersen kwam imho een stuk beter en overtuigender over.

Dit vond ik een simpel huisvader achtig figuur, die op een of andere reden op de verkeerde plek is gevallen en spontaan dezelfde gaves heeft als John Coffey in the green mile.

En als die dan dezelfde dingen probeert te doen als William in manhunter en bv. probeert te vloeken .. "you touched her, didn't you, you bastard." .. vind ik het echt waardeloos worden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:18
Martijn
Martijn is offline
Ik vond manhunter de slechtste van hun allemaal (behalve red dragon, nog niet gezien) en ik ben volgens mij de enige die hannibal ook goed vond
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 20:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Manhunter nog niet gezien, m'n ouders hadden 't op band, maar ze hebben er iets overheen gespoeld. Het schijnt dat het niet zo getrouw aan het boek is?

Ben nu Red Dragon aan het lezen, is iig beter dan Hannibal.

Ik kan me Edward Norton ook moeilijk voorstellen als Will Graham, maar we wachten af.
Oud 05-11-2002, 16:14
Uice
Uice is offline
Mijn verwachtingen liggen niet hoog. De ware trilogie is Manhunter Silence Hannibal.
Oud 05-11-2002, 17:51
wilco984
wilco984 is offline
Ik denk dat als je MANHUNTER heb gezien dat deze nie zo boeiend meer is
ja een remake
maar ik heb MANHUNTER nog nie gezien
en RED DRAGON ga ik zeker kijkehh
Oud 06-11-2002, 11:44
legatus
legatus is offline
Citaat:
Het schijnt dat het niet zo getrouw aan het boek is?
Klopt.

Alhoewel het script van Red Dragon ook meer om Lecter is heen gebouwd. Daarnaast is Michael Mann een betere regisseur dan Brett Ratner.

Vreemdgenoeg blijkt dat sir Anthony Hopkins in zijn vrije tijd een derde vervolg aan het schrijven is.
Oud 06-11-2002, 12:59
fruitmand
fruitmand is offline
ik heb hem niet in red dragon gezien, maar edward norton is een van de meest getalenteerde acteurs op dit moment, echt ontzettend goed.
ik denk niet dat hij de rol "Slecht" zou vertolken, dat zou hij gewoon niet KUNNEN....
Oud 06-11-2002, 13:35
legatus
legatus is offline
Citaat:
ik denk niet dat hij de rol "Slecht" zou vertolken, dat zou hij gewoon niet KUNNEN....
Hij zou wel een slechte rol kunnen spelen. Misschien is hij gewoon niet overtuigend, óf vergelijken mensen hem met William Petersen.

Het ligt vaak ook niet echt aan de acteur, maar aan de regisseur en het script.
Oud 07-11-2002, 23:22
Daangerous
Daangerous is offline
What's wrong with you people? Red Dragon is echt geweldig, ik snap niet dat niemand van jullie 'm al heeft gezien, Ralph Fiennes RULES als Dolarhyde, Norton doet wat hij doet zoals hij dat doet, Hopkins = Lecter, need I say more?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 16:55
Simon
Simon is offline
Ik vond de film erg sterk, zie ook mijn recensie ( http://fun.scholieren.com/films/view.php3?id=313 ):

Citaat:
Het is een haast onmogelijke taak om een film te maken die de vergelijking met Silence aan kan. Hannibal, ofschoon een heel sterke film, kon die vergelijking niet aan. Red Dragon in ieder geval een stuk beter.
Oud 11-11-2002, 16:19
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
legatus schreef:
Het ligt vaak ook niet echt aan de acteur, maar aan de regisseur en het script.
Geheel eens met deze stelling...

*Denkt aan Naomi Watts in Down en in Mulholland Drive ...*
Oud 11-11-2002, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef:
Norton doet wat hij doet zoals hij dat doet, Hopkins = Lecter, need I say more?
Inderdaad, van die twee hoef je gewoon niet anders te verwachten dan hoe ze in al hun films spelen. Top.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 10:52
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik vond de film erg sterk, zie ook mijn recensie
Ik matig.

Norton komt niet uit de verf en is niet overtuigend als de gekwelde Will Graham -- ook de grootste schuld van het matige script van Ted Tally. Het geheel voelt aan als een alledaagse maaltijd, geen culinair hoogstandje. Het camerawerk was ongeinspireerd en de spanning was afwezig.

De enige twee die echt te pruimen waren, waren Raph Fiennes en Emily Watson.

Geld was overduidelijk de drijvende veer.

Citaat:
Naomi Watts...en in Mulholland Drive
En in THE RING (de remake van Gore Verbinski)
Oud 12-11-2002, 13:33
the exploding boy
the exploding boy is offline
Goeie film wel. Gaat alleen niet echt over lecter meer ofzo. Norton speelt altijd zooo goed vind ik
Gelukkig een stuk beter dan die Hannibal film, want dat leek nergens op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2002, 17:01
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
Goeie film wel. Gaat alleen niet echt over lecter meer ofzo. Norton speelt altijd zooo goed vind ik
Gelukkig een stuk beter dan die Hannibal film, want dat leek nergens op.
Silence of the Lambs gaat ook niet echt over Lector.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ik matig.

*Deelt lekker mening.*
Ik vond Red Dragon eerlijk gezegd slechter dan Hannibal
Oud 13-11-2002, 21:39
wilco984
wilco984 is offline
Ik heb em zojuist gezien en ik heb genoten.. mooie film.. minder dan Silence dat wel..!!!
Oud 13-11-2002, 23:04
Verwijderd
Ik heb hem ook gezien, en ik vond d'r eigenlijk niet zo heel veel aan. Hannibal werd wel goed neergezet, erg intellectueel maar deze keer ook lekker vals en geslepen. Dat iedereen stijves krijgt van Edwart Norton weet ik zo langzamerhand wel, maar waarom is me nog een raadsel. Niet dat ie zo slecht acteert, maar echt buitensporig is het nou ook weer niet.

't verhaal was wel aardig, met hier en daar wat leuke wendingen maar niet iets waar je nog nachten wakker over ligt. Ik vind het jammer dat je niets meer te weten komt over wat die Tooth Fairy nou precies bezielde.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 00:00
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Ik vind het jammer dat je niets meer te weten komt over wat die Tooth Fairy nou precies bezielde.
hij werd toch "bezeten" door de red dragon, die had hem in z'n macht om het maar effe zo te stellen. hoe kan je daar verder op in gaan...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 09:26
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik vind het jammer dat je niets meer te weten komt over wat die Tooth Fairy nou precies bezielde.
Schizofreen en mishandeld in zijn jeugd door zijn oma. Maar dat is in principe bijzaak. Norton leest het boek waarin hem alles duidelijk word en waardoor wij ook sympathie krijgen voor D.
Oud 14-11-2002, 17:24
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:
hij werd toch "bezeten" door de red dragon, die had hem in z'n macht om het maar effe zo te stellen. hoe kan je daar verder op in gaan...
Tuurlijk kun je daar verder op ingaan. In feite weet je niets meer dan wat jij net zei. Wat is die 'red dragon' voor een iets? Waar komt het vandaan, waarom heeft juist hij het, is hij de enige die het heeft? In feite speelt zijn bezetenis (da's vast geen goed abn) een hele grote rol in de film maar je weet er vrijwel niets vanaf. Behalve dan dat ie bezeten is en vroeger door z'n oma geplaagd werd.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 19:46
Verwijderd
oh ja
ach...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 22:22
legatus
legatus is offline
Citaat:
Wat is die 'red dragon' voor een iets? Waar komt het vandaan, waarom heeft juist hij het, is hij de enige die het heeft?
Hallo!? William Blake's RED DRAGON? Transformatie? Spiegels? Mishandeling? Schizofrenie?

Ik heb het boek niet gelezen maar ongetwijfeld zal daar meer in verklaard worden hoe hij over Blake's schilderijen leert en wie hem zijn educatie geeft.

Nog maar eens de film gaan bekijken? Er is geen tijd om daar dieper om in te gaan omdat het meer op Hannibal Lecter is gericht dan op The Tooth Fairy.
Oud 15-11-2002, 16:04
afrobitch
afrobitch is offline
Lijkt me echt n vette filmpie...
Same kijkuh?

Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 18:17
mood indigow
mood indigow is offline
kga hem vrijdag kijken
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 21:18
Rubisco-tje
Rubisco-tje is offline
lijkt me heeeeeel gaaf ga ik binnekort zeker kijkuh
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:22
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
Hallo!? William Blake's RED DRAGON? Transformatie? Spiegels? Mishandeling? Schizofrenie?

Ik heb het boek niet gelezen maar ongetwijfeld zal daar meer in verklaard worden hoe hij over Blake's schilderijen leert en wie hem zijn educatie geeft.

Nog maar eens de film gaan bekijken? Er is geen tijd om daar dieper om in te gaan omdat het meer op Hannibal Lecter is gericht dan op The Tooth Fairy.
William Blake was toch een 17e eeuwse dichter? Hij schreef over de Urizen. Maar ik wist niet dat hij ook schilderde. Of hebben we het over een andere Blake?

Misschien dat ik niet alles 100% heb gevolgd (ik zat met m'n vriendin in de bioscoop.. dat zegt al genoeg )

Laatst gewijzigd op 16-11-2002 om 14:26.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:27
Verwijderd
Blake schilderde idd ook.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 17:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
zippediezap
Oud 16-11-2002, 23:40
Verwijderd
ik vond 'm gaaaaaaaaaaaaf
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 02:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Iets beter dan Hannibal, maar Red Dragon mist de psychologische diepgang en beklemmende spanning van Silence of the Lambs. Script is wat minder, evenals regie (had de keuze niet op z'n minst op iemand kunnen vallen die al enige ervaring in het genre had?).
Dit is de eerste keer dat Norton me tegenvalt ik een rol, maar het personage van Will Graham is ook niet echt iemand waarbij je meteen aan Norton denkt. Hij is ook gewoon te jong. Graham (en ook Lecter!) zijn in het boek rond de veertig. Ook Hopkins vond ik wat minder. Hij leek z'n rol als Lecter bij tijden te parodiëren.

Citaat:
legatus schreef:

Dolarhyde ziet ergens een afbeelding van het schilderij en wordt er diep door geraakt. Hij koopt een reproductie, waarna hij een soort alter ego creërt die hem bij tijd en wijle toespreekt en hem instrueert over zijn Becoming.
Oud 17-11-2002, 11:55
Sellfish
Sellfish is offline
Ga er vanavond heen
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:18
WMAS
WMAS is offline
Ik heb de film (nog) niet gezien, maar wel het boek gelezen. Ik vond het boek heel erg goed, dus mensen die meer willen weten over de achtergrond van Francis Dolarhyde moeten absoluut het boek lezen!

Maar wat mij opviel aan het boek, dat Graham Lecter slechts 1 keer in het gevangenis opzocht. Verder ontmoeten ze elkaar niet meer. Dat is in de film toch heel anders?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 22:06
DutchGirl
DutchGirl is offline
ik heb Manhunter, Silence of the lambs, Hannibal En Red Dragon gezien.

ik wist NIET (MEER) dat het een remake was van manhunter alleen dan met Anthony Hopkins erbij dus ik vond hem Tegenvallen omdat eigenlijk alles hetzelfde was als hij manhunter (duh) maar hij is ZEKER niet beter als silence of the lambs (ABSOLUUT NIET) en al helemaal niet beter als Hannibal

Oud 19-11-2002, 17:14
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef:
hij is ZEKER niet beter als silence of the lambs (ABSOLUUT NIET) en al helemaal niet beter als Hannibal
Oei, gewaagde uitspraak gesignaleerd...
Hannibal sucks
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten