Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2006, 18:25
The_kiwii
The_kiwii is offline
eey,
eigenlijk is dit een vraagje van m'n zus (ze durft zelf niet)
Is 12 té jong om een tampon te gebruiken??
Wanneer dan wel??
O.b mini gebruiken??
Dit is écht zo dom maar het moest van m'n zus
Hellup?!?!
Oud 14-08-2006, 18:31
Verwijderd
Nee hoor, het is alleen niet verstandig om tampons te gebruiken als je (nog) niet ongesteld bent (dus ook niet om te oefenen), want is niet bepaald een pretje een tampon te verwijderen die niet volgezogen is, en ik geloof dat het dan ueberhaupt geen goed idee is (Roos? ). Verder maakt het echt niet uit of ze 12 of 82 is, dat merkt die tampon niet, hoor.

O.B. mini comfort is geschikt als beginnerstampon, omdat het de kleinste is. Nog makkelijker is een met inbrenghuls (van o.b. of tampax).
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 19:44
Zwoek
Zwoek is offline
Natuurlijk is dat niet te jong. Als zij dat wilt, doet ze dat toch lekker? Wat maakt het uit?
Oud 14-08-2006, 20:39
Nona
Nona is offline
Eerste keer kan wel moeilijk zijn, maar dat is bij 13 nog steeds zo.
Oud 14-08-2006, 23:03
Mariekje*
Mariekje* is offline
Kan geen kwaad hoor, maar gebruik het asjeblieft niet om alvast te oefenen. De eerste keer gaat meestal al niet gemakkelijk, en zoals al eerder gezegd is is het echt geen pretje om een 'lege' tampon er weer uit te moeten trekken. Lees: Pijnlijk!

Een mini is sowieso verstandig; Stuk kleiner en smaller namelijk, en dus ook gemakkelijker in te brengen.
Oud 15-08-2006, 09:20
Iduna
Iduna is offline
Als je ongesteld bent, kun je wel zo'n mini tampon proberen of msschien die met inbrenghuls, dat gaat makkelijker geloof ik, maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt.
Maar als het niet lukt met inbrengen, ga dan voor maandverband en probeer het na een tijdje weer.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 14-08-2006 @ 19:31 :
O.B. mini comfort is geschikt als beginnerstampon, omdat het de kleinste is.
Ik zou zeker de comfort 'versie' nemen idd.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 10:22
Erbenda
Erbenda is offline
Ja wat maakt leeftijd hierbij uit? Ik was ook iets van 11 of 12. De eerste keren zullen lastig zijn, en misschien ook pijnlijk. Je moet gewoon goed oefenen, en als het niet (meteen) lukt voorlopig gewoon maandverband blijven gebruiken. Die o.b. mini comfort zijn idd wel geschikt, of die met inbrenghuls van Tampax.
Oud 15-08-2006, 10:44
Gothic
Gothic is offline
het belangrijkste is om hem niet te lang in te houden
Oud 15-08-2006, 11:51
Konijn
Konijn is offline
Mij werd ook altijd aangeraden om te beginnen met tampons met inbrenghuls, en jee, wat heb ik zitten kloten met die dingen.
Toen ik uiteindelijk maar gewone tampons (idd mini comfort is een aanrader om te beginnen) probeerde, ging het in één keer goed. Dus probeer gewoon wat jij fijn vind, en ga niet altijd uit van wat andere mensen zeggen.
Oud 16-08-2006, 23:14
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-08-2006 @ 11:44 :
het belangrijkste is om hem niet te lang in te houden
ik was m vergeten

sorry, beetje offtopic
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 16:33
Verwijderd
Het proberen op de zwaarste dag van je menstruatie is ook een goede tip; dan gaat hij er makkelijker in en ook weer makkelijker uit.

Mijn ervaring is dat het prettig is om de eerste keer dat je een tampon wil gaan inbrengen, eerst te douchen, goed ontspannen en dat te verkennen waar de tampon naartoe moet; zo voel je precies hoe je hem in moet brengen. Na het douchen pak je de tampon, en doe je precies hetzelfde als je onder de douche hebt gedaan; alleen nu dus met tampon. Zo ging het bij mij heel soepel en zonder problemen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 19:38
joehoe19
joehoe19 is offline
oeh bah die inbrengtampons kan ik echt niet mee overweg .. dat vind ik gewoon echt niet lekker zitten... ik gebruik 'gewoon' die van OB ..

off: ik was 11 toen ik ongesteld werd... echt zo .. op de basisschool hadden ze geen prullenbakjes naast de wc, maar gewoon 1 grote naast de wasbak... voelde me echt zo klote ...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 20:27
Verwijderd
Die comfort-groef en stofje moeten ze gewoon als standaard gaan gebruiken, normal vergeleken met comfort is echt zo'n enorm verschil
Positief natuurlijk, maar laat ze dat gewoon globaal invoeren.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 18-08-2006 @ 21:27 :
Die comfort-groef en stofje moeten ze gewoon als standaard gaan gebruiken, normal vergeleken met comfort is echt zo'n enorm verschil
Positief natuurlijk, maar laat ze dat gewoon globaal invoeren.
Jaa, inderdaad, ik vind die comfort ook zoo veel beter Die vliegt er gewoon vanzelf in
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 22:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind die comfort dingen juist vreselijk Die 'barsten' bij mij als ik ze inbreng zodat ik allemaal losse stukken overhoud
Oud 19-08-2006, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, het is alleen niet verstandig om tampons te gebruiken als je (nog) niet ongesteld bent (dus ook niet om te oefenen), want is niet bepaald een pretje een tampon te verwijderen die niet volgezogen is, en ik geloof dat het dan ueberhaupt geen goed idee is (Roos? ). Verder maakt het echt niet uit of ze 12 of 82 is, dat merkt die tampon niet, hoor.

O.B. mini comfort is geschikt als beginnerstampon, omdat het de kleinste is. Nog makkelijker is een met inbrenghuls (van o.b. of tampax).
Ik vind het met inbrenghuls zo lastig sturen?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-08-2006 @ 23:50 :
Ik vind die comfort dingen juist vreselijk Die 'barsten' bij mij als ik ze inbreng zodat ik allemaal losse stukken overhoud
Barsten Ik heb nog nooit iets gehad dat daar ook maar op leek
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 12:33
Roos
Roos is offline
Citaat:

Geen tampons gebruiken als je niet ongesteld bent nee. Dat is nergens voor nodig, de tampons is dan moeilijk in te brengen en te verwijderen, en er is natuurlijk altijd een (hele) kleine kans op een infectie, zeker als je hem uren laat zitten.

Ik zou de kleinste tampon kiezen en goed de gebruiksaanwijzing lezen. Als het niet lukt,gewoon later (of de volgende maand) weer eens proberen.
Oud 19-08-2006, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Wtf Rare tampons koop jij dan. Bewaar je ze eerst anderhalf jaar ofzo...?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 21:51
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
nog nooit gehad.
De o.b. mini comfort vind ik ook zeker een aanrader, daar zit een 'glad laagje' om heen waardoor de tampon er veel minder stroef ingaat. Als je zus het nog niet durft om een tampon in te doen, zou ik het eigenlijk ook niet allemaal proberen. Ik vond het eerst ook super eng en daarom heb ik vanaf m'n 13e gewoon geen tampons gebruikt, dat ben ik pas gaan doen toen ik zelf vond dat ik het wel durfde. En nu wil ik juist dat ik er eerder mee was begonnen, het is zo hygienischer, je voelt je tenminste echt schoon, en als je de tampon er goed hebt ingedaan voel je er echt helemaal niks van!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 22:31
Vice
Vice is offline
Citaat:
Faerie schreef op 19-08-2006 @ 22:51 :
En nu wil ik juist dat ik er eerder mee was begonnen, het is zo hygienischer, je voelt je tenminste echt schoon, en als je de tampon er goed hebt ingedaan voel je er echt helemaal niks van!
Waarom dan? Je bent echt niet schoner wanner je op je 13e aan tampons begint, daan wanneer je later (bijvoorbeeld met je 16e) aan tampons begint?
Oud 19-08-2006, 22:34
DDM
DDM is offline
Ze bedoelt dat ze het jammer vindt dat ze er niet eerder aan begonnen is, omdat ze het schoner vindt. Als ze dit eerder had geweten dan had ze het allang gebruikt Zo vat ik het op tenminste
Oud 19-08-2006, 22:45
Verwijderd
Ik ook

Ik ben op m'n 17de pas begonnen met tampons, daarvoor was ik altijd vréselijk ongesteld en ik voelde me ook altijd vreselijk wanneer ik na een lange zit weer op moest staan; dan voelde ik al die zooi uit me lopen, brrr. Met tampons voel je níets Ik had ook eerder moeten beginnen, veel fijner en veiliger (ben vaak (bijna) doorgelekt, echt geen feest met tampons heb ik nergens last van, absorberen perfect). De eerste keer zo'n ding inbrengen is wat spannend, maar als het je gelukt is, ben je echt blij
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 23:51
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-08-2006 @ 23:45 :
Ik ook

Ik ben op m'n 17de pas begonnen met tampons, daarvoor was ik altijd vréselijk ongesteld en ik voelde me ook altijd vreselijk wanneer ik na een lange zit weer op moest staan; dan voelde ik al die zooi uit me lopen, brrr. Met tampons voel je níets Ik had ook eerder moeten beginnen, veel fijner en veiliger (ben vaak (bijna) doorgelekt, echt geen feest met tampons heb ik nergens last van, absorberen perfect). De eerste keer zo'n ding inbrengen is wat spannend, maar als het je gelukt is, ben je echt blij
Herkenbaar.. ik heb me nooit echt fijn en op m'n gemak gevoeld als ik ongesteld was toen ik nog geen tampons gebruikte. Vooral dat opstaan inderdaad, en bijvoorbeeld een lange afstand fietsen Ik vind ongesteld zijn nu helemaal niet meer zo erg.

Daarom bedoelde ik dus inderdaad dat ik er eerder mee had moeten beginnen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 23:53
Verwijderd
Tampons zijn ideaal eigenlijk, maar als ze he nog niet durft kan ze het beter nog niet doen nee. Het punt is dat je je dan gaat aanspannen en je 'm er toch niet in krijgt. Misschien is een beetje voorbereiding een idee voor de volgende keer.

Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 20-08-2006 @ 00:53 :
Tampons zijn ideaal eigenlijk, maar als ze he nog niet durft kan ze het beter nog niet doen nee. Het punt is dat je je dan gaat aanspannen en je 'm er toch niet in krijgt. Misschien is een beetje voorbereiding een idee voor de volgende keer.

Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
Ze durft zelf niet dit op internet te vragen, dat durven gaat niet over het tampongebruik.

ot: wat iedereen al zegt. Vooral niet doen als je niet (genoeg) ongesteld bent, dat is zwaar minder prettig. Maar verder is je leeftijd echt géén probleem.

(offtopic: inbrenghulzen zijn echt de idiootste dingen ooit, wát een onhandige zooi wordt het dan!)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 12:12
Verwijderd
Inbrenghulzen vind ik ook echt onprettig. Mijn moeder heeft ooit eens een paar probeer-verpakkingen voor me gekocht, verschillende merken en systemen (dus met inbrenghuls en zonder). Ze raadde me toen aan eerst die met te proberen, dat ding vond ik zó eng, brr, ik probeerde het wel, maar het ging gewoon niet. Toen heb ik alles maar laten zitten, om 3 jaar later het dus pas weer te proberen, zonder inbrenghuls.

Echt, eerst douchen en dan 'verkennen' werkt zó goed, dan ben je helemaal niet bang meer, omdat je weet hoe 't zit en waar de tampon naartoe moet. Zonder inbrenghuls geeft je ook het gevoel van meer controle. Ja, je vinger wordt vies, maar dat was je gewoon weer af, no problem.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 19:14
Verwijderd
ik vind inbrenghulzen ook niks. Een vagina gaat in een bochtje en zo'n inbrenghuls is kaarsrecht, hoe moet dat er ooit in?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 19:58
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-08-2006 @ 20:14 :
ik vind inbrenghulzen ook niks. Een vagina gaat in een bochtje en zo'n inbrenghuls is kaarsrecht, hoe moet dat er ooit in?
Bij mij werkte het prima
Oud 21-08-2006, 20:25
grandmommy
grandmommy is offline
ik weet niet eens hoe een inbrenghuls werkt of eruit ziet
Oud 21-08-2006, 20:58
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 21-08-2006 @ 21:25 :
ik weet niet eens hoe een inbrenghuls werkt of eruit ziet
Groot en eng met een staartje
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 14:58
anja
anja is offline
Op http://www.menstruatie.net staat een heleboel over menstruatie en tampons, misschien een tip voor je zusje?

Regels voor berichten