Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2002, 18:20
*Norena*
*Norena* is offline
wat te doen als je bij alle drie een wrak bent..wegens een traumatische ervaring..

>>Sociaal (angst) Gebied...aanraking!
>>Geestelijk (hoofd zit vol gedachtens)
...Zelfmoord..traumatische herinneringen!!

Lichamelijk (Eten) Anorexia!!

ps: iets niet duidelijk vraag erna

liefs Norena
Oud 05-02-2002, 20:06
Marc S
Marc S is offline
Lichamelijk:
Afgemagerd, terugkomende misselijkheid door stress en soms halfwanend denken (alles wat ik zie is wel reeel, maar ik kan doordenken over bepaald idee of mij geestelijk zo uitlasten dat ik lichamelijk helemaal verrot ben).

Geestelijk:
Een ondoorzichtig en alles-over-analyserend geheel dat zich voortdurend zelf in de rug steekt (innerlijke twijfel over alles).

Sociaal:
Erg onzeker, voornamelijk bij persoonlijk contact. Gewoon praten is geen probleem, maar als iemand interesse in mij toont of mij op de 1 of andere wijze emotioneel raakt, klap ik dicht en wil ik het liefst weg...

---

Verder geen commentaar :/
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:49
*Norena*
*Norena* is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Lichamelijk:
Afgemagerd, terugkomende misselijkheid door stress en soms halfwanend denken (alles wat ik zie is wel reeel, maar ik kan doordenken over bepaald idee of mij geestelijk zo uitlasten dat ik lichamelijk helemaal verrot ben).

Geestelijk:
Een ondoorzichtig en alles-over-analyserend geheel dat zich voortdurend zelf in de rug steekt (innerlijke twijfel over alles).

Sociaal:
Erg onzeker, voornamelijk bij persoonlijk contact. Gewoon praten is geen probleem, maar als iemand interesse in mij toont of mij op de 1 of andere wijze emotioneel raakt, klap ik dicht en wil ik het liefst weg...

---

Verder geen commentaar :/

Maar waar zou je nu voor kiezen als je iets mocht veranderen?
Oud 07-02-2002, 19:31
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*Norena* schreef:
Maar waar zou je nu voor kiezen als je iets mocht veranderen?
Het sociale, aangezien ik het lichamelijk en geestelijke nauwelijks onder controle heb... en mijn leven achter de computer alles behalve vermakelijk is (geen vrienden of wat dan ook)...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 20:55
QuietNoise
QuietNoise is offline
sociaal
gaat nu wel
vroeger echt niet. ik had een muurtje om mezelf heengebouwd en niemand mocht erin komen. met heel veel moeite heb ik t muurtje afgebeuwd en mensen toe gelaten, vrienschappen gesloten. ben minder verlegen geworden. heb nu best veel vrienden en ben niet echt verlegen meer, alleen in een totaal nieuwe groep wil ik nog wel es dichtslaan, maar dat komt steeds minder voor.

t heeft mij heel veel moeite gekost maar het is zeker gelukt, een stuk beter dan ik had durven hopen zelfs
dus er is nog hoop, als het mij is gelukt kan t andere ook lukken
Oud 09-02-2002, 09:28
*Norena*
*Norena* is offline
Citaat:
QuietNoise schreef:
sociaal
gaat nu wel
vroeger echt niet. ik had een muurtje om mezelf heengebouwd en niemand mocht erin komen. met heel veel moeite heb ik t muurtje afgebeuwd en mensen toe gelaten, vrienschappen gesloten. ben minder verlegen geworden. heb nu best veel vrienden en ben niet echt verlegen meer, alleen in een totaal nieuwe groep wil ik nog wel es dichtslaan, maar dat komt steeds minder voor.

t heeft mij heel veel moeite gekost maar het is zeker gelukt, een stuk beter dan ik had durven hopen zelfs
dus er is nog hoop, als het mij is gelukt kan t andere ook lukken
iedereen is verschillend, en leeft in een andere situatie..maar als ik jou hoor valt het proberen er toch nog..Moed op geven kan altijd nog snel genoeg
Oud 10-02-2002, 13:50
QuietNoise
QuietNoise is offline
ik zij ook kan. ik weet wel dat t niet altijd lukt, maar ik had ook niet gedacht dat t mij zou lukken, dus je weet maar nooit.
maar ik hoop echt voor je dat t lukt!!!
Oud 11-02-2002, 15:14
*Norena*
*Norena* is offline
Citaat:
QuietNoise schreef:
ik zij ook kan. ik weet wel dat t niet altijd lukt, maar ik had ook niet gedacht dat t mij zou lukken, dus je weet maar nooit.
maar ik hoop echt voor je dat t lukt!!!
Wie weet, Ik zeg altijd maar niets is Onmogelijk.,kan morgen dood zijn maar ook nog heel veel jaren leven..Ligt aan mezelf..en alles eromheen...

Thnx voor je inspraak
liefs Norena
Oud 11-02-2002, 19:30
QuietNoise
QuietNoise is offline
graag gedaan
Your welcome

veel liefs
ikke
Oud 12-02-2002, 12:33
soulless
soulless is offline
Sociaal Ik bedoel als je eenmaal een fijn leven hebt worden al je geestelijke beslommeringen ook steeds minder, of in ieder geval heb je altijd mensen en goede herinneringen die je er overheen helpen, en is dat eenmaal zo dan gaat het met je lichaam ook beter omdat je gewoon beter in je vel zit
Oud 12-02-2002, 13:12
QuietNoise
QuietNoise is offline
hhelemaal waar!!!
Oud 12-02-2002, 16:19
QuietNoise
QuietNoise is offline
mag ik vragen wat die traumatische ervaring is? of wil je dat liever nie vertellen?
xxx me
Oud 12-02-2002, 16:56
*Norena*
*Norena* is offline
Citaat:
QuietNoise schreef:
mag ik vragen wat die traumatische ervaring is? of wil je dat liever nie vertellen?
xxx me
ligt erg gevoelig ...

pfff, Sexueel geweld..

Verdrietig meisje

Regels voor berichten