Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2002, 17:19
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Verdunt alcohol nou je bloed of niet? .... En merk je er nou ook wat van als je alcohol drinkt tijdens de menstruatie? Want als alcohol je bloed zou verdunnen dan zou je er toch wat van moeten merken....
Ik vraag dit omdat we het er vandaag over hadden maar niemand wist het eigenlijk......
weet iemand het hier wel? zo ja bedankt
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 18:36
Verwijderd
ja volgens mij verdunt het je bloed wel...
Er staat in bijsluiters van bloedverdunners dat je geen alcohol mag drinken.

Er staat bijv. bij Marcoumar "wees extra voorzichtig met [...] plotseling overmatig alcoholgebruik , omdat dit invloed kan hebben op de bloedstolling. U dient dit daarom te vermijden."

Dan gaat het echt over "plotseling" en "overmatig".
Nou ja, ik ga er verder niet een heel verhaal bij houden, maar als je er niet dood van gaat om flink veel alcohol te drinken terwijl je een bloedverdunner slikt, heeft alcohol denk ik niet een supergrote invloed.

En ik geloof er weinig van dat je alcohol merkt als je ongesteld bent....slik eens een aspirientje en kijk of je dat merkt.

En trouwens, bij menstruatiebloed en al die zooi zit meer dan puur bloed...dus daarom denk ik dat je t helemaal niet merkt.

Laatst gewijzigd op 11-11-2002 om 19:02.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 18:40
mathfreak
mathfreak is offline
Alcohol heeft inderdaad een bloedverdunnende werking. Een collega van mij heeft meerdere hartaanvallen gehad. De eerste kreeg hij op de trouwdag van zijn dochter. Toen de cardioloog hem vroeg wat hij deed op het moment dat het gebeurde vertelde hij dat, waarop de cardioloog opmerkte dat hij misschien beter nog een extra glaasje had kunnen nemen. Ik weet niet wat de bloedverdunnende werking van alcohol veroorzaakt, maar misschien dat je huisarts je daar meer over kan vertellen.
Oud 11-11-2002, 19:22
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Alcohol verdunt idd het bloed.........Een kennis van mij was een keer tijdens het uit gaan met haar voet in een stuk glas gestapt, en het bloedde echt als een rund......Het was aan het einde van de avond, dus had ze al aardig wat op. Bijkomend voordeel was wel dat ze de pijn in haar voet niet opmerkte ..........Maar de dag erna was hij wel behoorlijk pijnlijk en moest ze uiteindelijk naar de eerste hulp om haar voet te laten hechten......Daar zeiden ze ook dat alcohol het bloed behoorlijk verdund......
Oud 11-11-2002, 19:40
mood indigow
mood indigow is offline
jup het verdunt het zeker wel!

1 keertje had ik aardig wat op..
kreeg ik op 1 of andere manier een snee in me vinger, nou die heeft de hele avond gebloed!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten