Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2002, 17:52
linkingirl
linkingirl is offline
wie is het niveau gaan doen wat uit de cito toets kwam??
ik dus niet, ik had 536 en zit nu op 6 VWO, terwijl al mijn vrienden in de 540 hadden.
dusss..........
Oud 24-02-2002, 18:17
PV
PV is offline
Ik had 549, ben eerst wel vwo ga doen, maar na de 3e naar de havo overgestapt (had een rotklas, haatte duits enz.).
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 18:31
Requiem II
Requiem II is offline
Ik had 542, dus dat is ongeveer havo/vwo. Ik zit nu in 5VWO.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 18:33
Verwijderd
cito toets is niet er bepalend, het is nl. een momentopname, het lerarenadvies telt het meest.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 18:43
Verwijderd
havo/vwo volgens de cito
mavo/havo volgens de school
ik zit nu in 5vwo
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:17
bakk-ster
bakk-ster is offline
nee de cito is egt nie bepalend!!
is egt de meeste onzin!!
ik weet nie meer wa ik had maar ik zit nu op het mbo en da bevalt me prima en ga strax hbo doen dus je ken tog wel verder!!!
mij
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:42
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
'k Had 550 en doe nu VWO.
Maar uit mijn toenmalige klas gezien.. sommigen hadden hoge scores en doen MAVO, en bij mij in de klas zijn er ook een paar - denk ik - die lage scores hadden en toch VWO doen.

De leraar heeft zicht op hoe een leerling zal gaan presteren, de computer van het CITO niet.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:49
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
hoe kan iedereen nou nog weten wat hij voor de cito scoorde
ik heb echt geen enkel idee meer wat ik heb gehaald
Oud 24-02-2002, 20:07
Kat
Kat is offline
Ik weet mijn precieze uitslag niet meer, maar ik had hem wel zwaar verkloot, en ik zit toch nog op havo. ik had trouwens een havo/vwo advies, terwijl er zat mensen waren die de toets beter gemaakt hadden, en een lager advies hadden. volgens mij is het allemaal onzin, die citotoets
Oud 24-02-2002, 20:32
Breg
Breg is offline
ik had 549 en zit nu in 3vwo, maar ik ken er ook die ergens in de 540 hadden en nu mavo doen, en anderen die in de 530 hadden en nu op het vwo zitten
Oud 25-02-2002, 08:21
heumen
heumen is offline
Net als bijna al dit soort testen, slaat de CITO-toets echt nergens op. Ik had MAVO/HAVO advies (God geen idee wat voor score) en doe nu theoretische natuurkunde aan de universiteit. Voorbeelden van andere waardeloze testen: beroepskeuze test (ik had journalist moeten worden), IQ/EQ test (van de 4 die ik van het internet heb geplukt varieerde de score tussen 128 en 162). Mijn advies: doe waar je zin in hebt en heb schijt aan alle 'gratis' adviezen van mensen die stiekem toch geld verdienen aan het geven van adviezen.
Oud 25-02-2002, 09:14
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
Breg schreef:
, en anderen die in de 530 hadden en nu op het vwo zitten
Om op mijn school toegelaten te worden had je minimaal 542 nodig geloof ik....en anders toelatingstest...

CITOtoets bepaalde dus toen weldegelijk iets.

Ik had BTW 547 en zit nu in 6Gym
Oud 26-02-2002, 10:07
emmy1985
emmy1985 is offline
ik heb niet eens die citotoets gemaakt in groep 8, onze basisschool vond het onzinnig en we kregen wel andere toetsen tussendoor.
En ik heb een prima advies gehad, door mijn juf, die kent je toch beter dan zo'n stomme toets, waar je toch alleen maar zenuwachtig voor word. Ik ken een jongetje die nu in groep 8 zit, en het hele weekend ongeveer niets gegeten heeft, omdat hij wist dat de uitslagen bekend worden.

btw ik kreeg advies: havo en zit nu in eindexamenklas hiervan. Mijn zusje kreeg ook advies havo en zit daar nu in de 2e van.

Oud 26-02-2002, 10:47
Verwijderd
ik denk niet dat het bepalend is

zelf had ik een score van 535 en ik zou atheneum dus wel op mijn buik kunnen schrijven en tada ik zit atheneum 5 maarja aan de andere kant ik vind het wel moelijk!!!

ik denk dat de lerares van jouw laatste basisschooljaar toch het beste kan oordelen!! die heeft je het hele jaar gehad
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 14:17
E1l9l8e7n
E1l9l8e7n is offline
Ik denk ook dat de cito-toest niet echt een bepalende uitslag geeft.

Bij mij zeiden ze ook dat ik naar de mavo moest en nu zit ik ook in 3 gym
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 08:49
a new noise
a new noise is offline
erhm ik had dus 550
maar ik ben een VWO-drop out .. maja ik kom er wel ooit
Oud 04-11-2002, 09:18
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
a new noise schreef:
erhm ik had dus 550
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 09:21
Verwijderd
Citaat:
emmy1985 schreef:
ik heb niet eens die citotoets gemaakt in groep 8, onze basisschool vond het onzinnig en we kregen wel andere toetsen tussendoor.
Bij mij op school vonden ze het ook onzin, maar ze moesten (zeiden ze).

Ik had cito advies vwo, leraar havo(/vwo), ik heb mavo en daarna havo gedaan. Talen lagen me niet zo (dyslexie, wisten ze (nog) niet op bo en ook niet op mo) en daar komen ze op het bo niet altijd achter.

Ik denk dat het vaak wel een indicatie geeft, maar lang niet altijd.

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 09:25.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 09:58
Razzle
Razzle is offline
Het geeft wel een beetje aan, maar is lang niet allesbepalend.

Ik had 449, hoogste van de klas. Maar zit nu (vanuit 4 VWO) in 4 Havo. Maar dat heeft meer met m'n instelling te maken.
Oud 04-11-2002, 11:07
ssjpan
ssjpan is offline
was voor mij wel bepalend, want ik zou eerst naar de mavo maar toen had ik 542 vaar m'n cito en toen kon ik dus toch naar de havo. Ik zit nu in havo 4 en ben nog niet eens blijven zitten
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 12:06
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
he
Toen ik de CITO-toets had gedaan (terwijl ik ziek was) had ik IVBO advies gekregen (mede doordat de lerares die ik toen had mij niet mocht). toch ben ik MAVO gaan doen en ik zit nu in het examenjaar en alles gaat nog steeds goed!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 13:50
Verwijderd
in feite wisten ze voor de cito toets al zeker wat ik ging doen.. En dat was voor vrijwel iedereen het geval.
Ik had vwo advies, 547 pt en doe ook vwo..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 14:26
Verwijderd
'k Had honderd procent en ik ben VWO gaan doen. Het zegt niet zoveel, in mijn klas waren er 5 met 100%, en 2 daarvan zitten nu op de Havo
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:04
Sithan
Sithan is offline
Ach dat hele cito-toets gebeuren is onzin..om een schooladvies te laten bepalen door de gemoedstoestand van de leerling die dag...
Btw ik had 549 en heb succesvol het Gymnasium afgerond
Oud 04-11-2002, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef:
Ach dat hele cito-toets gebeuren is onzin..om een schooladvies te laten bepalen door de gemoedstoestand van de leerling die dag...
Btw ik had 549 en heb succesvol het Gymnasium afgerond

Idd, het is onzin, je kunt hem nog zo verkloten, je kiest uiteindelijk toch zelf je school. Mijn leraar zei steeds dat je hele toekomst naar de maan was als je de test niet goed maakt enzo. Op de dag van de test zat de helft van de klas bij het invullen van de naam enzo te janken. 'Geweldig gedaan meester!'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2002, 16:29
Verwijderd
Ik weet niet meer wat ik precies gescoord heb (oh ja, ik heb geen cito gemaakt, maar hago oid, komt op hetzelfde neer).. Het kwam erop neer dat ik Havo zou kunnen halen, maar met moeite, Vwo zat er écht niet in... En er kwam uit dat ik een gigantisch lieverdje van de leraar wilde zijn, want ik had op de vraag 'Ga je graag naar school?' geantwoord met 'Ja', én op de vraag 'Leer je graag?' ook 'Ja'... Idiote test...
Ik zit nu trouwens in 6 VWO
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:44
heldin
heldin is offline
ik weet écht niet meer wat mijn score was, maar ik kreeg een HAVO-VWO advies. vorig jaar heb ik mijn VWO-diploma gehaald dus dat klopt wel
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:56
Mindfields
Mindfields is offline
Beetje. Ik had 548 en ik doe gymnasium

Wel grappig: doe je cito score (48) keer 2 en krijg je ong. je entree toets score bij mij en wat vrienden klopte het bijna precies (al had ik 97 voor mn entree)
Oud 04-11-2002, 18:10
the tourist
the tourist is offline
Ik heb ook nooit de citotoets gemaakt, alleen in groep 7 de icitoets. Daar kwam havo uit en ik zit nu op het vwo.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 19:54
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
...

Volgens de CITO-toets had ik 21% kans om voor VWO te slagen. De leraar zij dat ik wel HAVO-VWO kon doen. Dat deed ik dus. Jammer genoeg deed ik niet zoveel, ik zat vaak achter mijn computer en ik voerde niks uit. Ik werd aan het einde van het jaar dus naar de 2de klas MAVO-HAVO gekickt.

Aan het einde van MAVO-HAVO had ik weer genoeg punten voor VWO, en ik kon dus ook VWO gaan doen. maar dat deed ik niet, want ik wist dat ik lui was en dat ik er toch niks van zou maken. HAVO3 ging goed. Tijdens HAVO4 zat ik weer heel vaak achter mijn computer en voerde ik ook niks uit. Het was zelfs zo erg dat ik officiëel niet bevorderd zou worden naar HAVO5. Gelukkig werd via een regeling toch mogelijk gemaakt dat ik nu HAVO5 doe. Ik heb toch wel heel erg veel te danken gehad aan mijn mentor. Gelukkig gaat het dit jaar wel wat beter...

Ik kon en kan VWO doen, maar het werd HAVO. HAVO4 had ik waarschijnlijk over moeten doen.

Ik voel me echt heel erg dom. Zeer genant.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef:
Ik voel me echt heel erg dom. Zeer genant.
tip: Maak een schema met daarin de tijden dat je achter de computer gaat. Houd je hier goed aan, zet desnoods een softwarematig tijdslot op je computer. Succes.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:35
A*
A* is offline
ik weet het nog wel: 537, niet zo speciaal verder, ik ben gewoon mavo gaan doen..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 11:10
Verwijderd
Mwah, ik kreeg HAVO/VWO advies, heb HAVO gedaan en doe nu een HBO opleiding naast mijn werk.

VWO was in principe mogelijk geweest, maar ik deed werkelijk geen ene ruk aan school Het is nu in de hoofdfase van mijn opleiding tot Software Engineer dat ik voor het eerst stof tegen kom waar ik echt voor moet leren De propedeuse was simpel.

Maar goed, die CITO toets is een momentopname en niet bepalend voor je gehele 'ontwikkeling'.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 13:23
Balance
Balance is offline
Bij mij klopte 'ie wel, khad 100% en dus vwo advies. Dat doe ik nu nog steeds.

Maar bij die CITO toets wordt geen rekening gehouden met je inzet en die is het belangrijkst, wil je een (voor jou doen) hoog niveau volhouden...!
Oud 05-11-2002, 13:51
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
Bij mij klopte 'ie wel, khad 100% en dus vwo advies. Dat doe ik nu nog steeds.

Maar bij die CITO toets wordt geen rekening gehouden met je inzet en die is het belangrijkst, wil je een (voor jou doen) hoog niveau volhouden...!
Idd, je moet wel netjes je huiswerk maken, anders kom je er niet.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 19:04
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik vind de CITO nix eigk.... Ik had m slecht gemaakt, MAVO advies, en zit nu in VWO 5
Oud 05-11-2002, 19:46
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
perseus schreef:
tip: Maak een schema met daarin de tijden dat je achter de computer gaat. Houd je hier goed aan, zet desnoods een softwarematig tijdslot op je computer. Succes.
Dit jaar gaat het gelukkig wel goed, heb ik niet nodig. Maar toch bedankt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:30
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
a new noise schreef:
erhm ik had dus 550
Jij upper!

Ontopic: Nee.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 20:59
Verwijderd
de basisschool raadde mavo/havo aan.
uit de citotoets kwam havo/vwo.
ik zit nu op het vwo.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 10:16
Idoless
Idoless is offline
k had 550, ging gymnasium doen, ben blijven zitten in de 3e, en doe nu vwo,
jahaa
Oud 06-11-2002, 19:11
lct
lct is offline
Ik had 525 mijn indicatie volgens de cito toets was Mavo, maar ben toch naar Havo gegaan. Tijdens de eerste klas werd er ook aan mij gevraagd of ik niet naar Vwo wou. Cito toets zegt dus niet veel.
Oud 06-11-2002, 23:08
Verwijderd
547, eerst HAVO gedaan wegens ultieme luiheid, vervolgens nog zonder enige moeite VWO. Ben nu derdejaars student rechten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 14:35
Krugdinho
Krugdinho is offline
ik had 543 doe nu havo
Oud 07-11-2002, 17:14
Freshmaker
Freshmaker is offline
547. Doe nu Havo, volgend jaar VWO (havo is te makkelijk)
Oud 08-11-2002, 11:57
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Cito toets gaf vbo/mavo aan en het advies van mijn leraar was dat ik misschien (dus met veel moeite) de mavo kon halen.

Doe nu technische natuurkunde HTS.

Groetjes
Ben(die ook niet zoveel waarde hecht aan een cito-toets
Oud 08-11-2002, 12:34
the 6th gate
the 6th gate is offline
k had mavo/havo en volgens mn leraar kon ik de havo zeker wel aan. En k heb de havo in 1 keer succesvol afgesloten
Oud 10-11-2002, 00:02
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik had geen foutjes op m'n cito. Advies was gymnasium, maar omdat ik nooit geen reet uitvrat werdt me aanbevolen om VWO te gaan doen.

Ben uiteindelijk naar de MAVO gedropped, van school gegaan en nu terug naar MAVO om me weer helemaal terug naar boven te werken.
Oud 11-11-2002, 17:07
666ANGELTJE666
666ANGELTJE666 is offline
nee het is een momentopname

greetz lobo
Oud 11-11-2002, 17:51
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Nee.

Ik had 549 en ik zou al geweldig blij zijn als ik het ooit nog voor elkaar ga krijgen een mavo-diploma te halen..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 02:56
Eva*
Eva* is offline
De uitslag van mijn CITO-toets was havo/vwo. Ook mijn leraar gaf me dit advies.
In de 2 brugklasjaren heb ik havo/vwo gedaan, waarna ik 3havo in ben gestapt.
Nu doe ik MBO.

De uitslag van de CITO-toets klopte aardig, maar is niet bepalend, zowel voor mij als voor anderen niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten