Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2002, 08:41
cartman666
cartman666 is offline
Ik heb een nieuwe proc en een nieuwe mobo ingebouwd.
mobo: K7T pro(MS-6330)
proc: duron 1200Mhz
de oude computer was een pentium II 350 Mhz.
Toen alles ingebouwd was starte ie op tot windows, en daar bleef ie hangen, en in de bios stopte ie standaard na 5 seconden. dan verscheen er een 'K' in beeld en deed ie niets meer.
en de computer start direct als ik de voeding inschakel. maar de power knop doet het verder wel.
oke, na veel proberen heb ik er een zwaardere voeding ingebouwd.
oude was 250W
nieuwe is 300W max(iemand een idee waar dat max voor staat?)
nu zijn er nog 2 problemen over:
1) het direct opstarten als de stekker in het stopcontact gaat.
2) Hij blijft hangen in de installatie van windows(zowel 98 als XP)
ik zat te denken aan:
1) voeding nog te zwak
2) verkeerd geheugen(iets met 100 Mhz en 133Mhz)
er moest 133 Mhz in dacht ik, maar hoe controleer ik wat voor geheugen ik heb?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2002, 10:07
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Volgens mij moet je 350W voeding hebben...

En op zich moet dat geheugen niets uitmaken... Als jij een MoBo hebt wat 133Mhz ondersteunt dan kun je er ook 100Mhz insteken.

Heb je het geheugen ook nieuw gekocht? Want misschien moet er op jouw MoBo wel DDR...

[edit]
Dat geheugen moet geen probleem zijn, is SDRam:
Citaat:
VIA® KT133A (552BGA) Chipset
- FSB @266MHz
- AGP 4x and PCI Advanced high performance memory
controller
- Supports PC100/133 SDRAM
Bron: http://www.msi.com.tw/program/produc...-6330%20Ver5.0
[/edit]

Laatst gewijzigd op 07-11-2002 om 10:13.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 11:26
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
300 watt moet echt wel voldoende zijn hoor, en 250 watt eigenlijk ook al voor zo'n config. Ik denk niet dat het daar aan ligt.
Het zou kunnen dat je geheugen niet goed is, dan gebeuren er nml. ook rare dingen.
100 of 133 mhz maakt niet uit, 133 mhz is wel sneller, maar 100 mhz zou ook moeten werken.
Oud 07-11-2002, 11:31
cartman666
cartman666 is offline
oke, ik heb nog een athlon xp 1700+ staan, ik denk dat ik de voeding daaruit haal, en inbouw in die andere. moet genoeg watt kunnen leveren.
bedankt voor de info over het geheugen. het geheugen deed het eerst wel gewoon, dus de kans lijkt me klein dat het daar aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 13:02
de postbode
de postbode is offline
tsja, het zou de voeding kunnen zijn. maar daar voor is een beetje weinig info. alleen mobo/ proc/ video kaart moet wel lukken maar hoeveel ide- dingen heb je aan je computer hangen?
iig probeer op de andere computer je geheugen te checken. dat zou het kunnen zijn.

-de postbode-
Oud 07-11-2002, 15:20
cartman666
cartman666 is offline
mijn andere comp heeft ddr geheugen
dus daar kan ik het SD niet op testen neem ik aan.
in die computer zitten ook nog:
een 20gig HD en een 10 gig HD
52X cd speler
een 8MB videokaart
soundblaster live
modem
10-100Mb/s netwerkkaart
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:24
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
cartman666 schreef:
mijn andere comp heeft ddr geheugen
dus daar kan ik het SD niet op testen neem ik aan.
in die computer zitten ook nog:
een 20gig HD en een 10 gig HD
52X cd speler
een 8MB videokaart
soundblaster live
modem
10-100Mb/s netwerkkaart
-nope, dat testen word lastig dan. je voeding is wel voldoende denk ik. misschien dat meer iets stabieler draait maar dit mag niet de reden zijn dat je computer niet start (tenzij je voeding brak is natuurlijk)
-weet je zeker dat het mobo geen cortsluiting maakt/ gewoon kapot uit de doos kwam? geen schroefjes tussen kast en mobo (waar ze niet horen) geen spacers die kortsluiting maken.
-probeer anders om je computer met zo min mogelijk te laten draaien 1 reepje geheugen, videokaart, proc, (hd) probeer alles wat je niet gebruikt ook maar even niet te gebruiken dan sluit je al weer een heleboel dingen uit.
-als laatste kan je nog iemand zoeken met een vergelijkbare config en alles afzonderlijk testen. proc op ander mobo, mem op andere mobo, andere proc op jou mobo.
-mocht dat allemaal niet werken zou ik terug gaan naar de winkel en daar eens vragen of zij zien wat er mis is. brakke mobo's komen ook voor namenlijk (zelf 2x terug geweest met mn p4s8x)

-de postbode-
Oud 07-11-2002, 20:09
cartman666
cartman666 is offline
tsja, ik heb vandaag vanalles geprobeerd, voeding vervangen had geen effect. nieuw geheugen (256MB sdram 133Mhz) ook niet.
zelfs nieuwe HD geprobeerd, geen verschil.
alle kaarten waren er al af(behalve natuurlijk videokaart)
de powerknop gehoorzaamd nu wel, maar de installatie van windows gaat nogsteeds niet.
bij win 98 krijg ik het beruchte blauwe scherm als ie geinstalleerd is(fatale uitzondering op vxd bla bla), en bij winXP moet ie herstarten(nadat ie bestanden op de HD heeft gezet), en dan geeft ie helemaal niets meer(1 knipperend streepje).
ik ga waarschijnlijk morgen gewoon terug naar de winkel.

Laatst gewijzigd op 07-11-2002 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 20:25
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
cartman666 schreef:
tsja, ik heb vandaag vanalles geprobeerd, voeding vervangen had geen effect. nieuw geheugen (256MB sdram 133Mhz) ook niet.
zelfs nieuwe HD geprobeerd, geen verschil.
alle kaarten waren er al af(behalve natuurlijk videokaart)
de powerknop gehoorzaamd nu wel, maar de installatie van windows gaat nogsteeds niet.
bij win 98 krijg ik het beruchte blauwe scherm als ie geinstalleerd is(fatale uitzondering op vxd bla bla), en bij winXP moet ie herstarten(nadat ie bestanden op de HD heeft gezet), en dan geeft ie helemaal niets meer(1 knipperend streepje).
ik ga waarschijnlijk morgen gewoon terug naar de winkel.
tsja, klinkt alsof je alles zo'n beetje hebt geprobeert... terug naar de winkel dus. zit niet echt veel anders op.

-de postbode-
Oud 08-11-2002, 16:21
cartman666
cartman666 is offline
oke, ik heb een nieuwe mobo gekregen, zelfde probleem. toen controleerde ik de temp. terwijl alles open lag(ik had em nog niet in de kast gestopt) was de temp 63C. leek me wat veel (gelukkig het bedrijf waar ik em gekocht had ook) . dus ik heb gratis een nieuwe koeler gekregen, en nu gaat ie verder in de installatie. ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd op 08-11-2002 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 16:44
Verwijderd
63 graden is wel wat veel als je processor verder niks doet ja.

(In het bios in een processor toch gewoon idle?)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 11:38
cartman666
cartman666 is offline
de proc wordt nu maar 40 C in windows. maar nu is start de computer plotseling helemaal niet meer op(ik wordt gek ). kan het zijn dat ik de koelpasta te overvloedig heb gebruikt. want dat spul zit over de hele proc. geleid koelpasta electrisiteit(want als dat zo is dan snap ik dat ie het niet meer doet).
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:53
cartman666
cartman666 is offline
oke, ik wordt helemaal gek van deze problemen. het moederbord was defect(om een of andere reden). dus ik kreeg een nieuw moederbord en proc.
Ik sluit alles op elkaar aan. druk op 'power', maar de koeling gaat niet draaien, en de lampjes gaan niet branden. helemaal niets! Ik haal de boel weer uit elkaar, ben breng em terug.
Nu krijg ik te horen dat ik de koeler op de processor verkeerd om zou hebben geplaatst, en dat de proc daarom is doorgebrand.
nu mijn vraag: brand een processor zo snel door, en kan een koeler verkeert om geplaatst worden.
antwoord alstjebliefd snel, de winkel wil mij laten opdraaien voor de doorgebrande processor

Laatst gewijzigd op 13-11-2002 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:05
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
cartman666 schreef:
oke, ik wordt helemaal gek van deze problemen. het moederbord was defect(om een of andere reden). dus ik kreeg een nieuw moederbord en proc.
Ik sluit alles op elkaar aan. druk op 'power', maar de koeling gaat niet draaien, en de lampjes gaan niet branden. helemaal niets! Ik haal de boel weer uit elkaar, ben breng em terug.
Nu krijg ik te horen dat ik de koeler op de processor verkeerd om zou hebben geplaatst, en dat de proc daarom is doorgebrand.
nu mijn vraag: brand een processor zo snel door, en kan een koeler verkeert om geplaatst worden.
antwoord alstjebliefd snel, de winkel wil mij laten opdraaien voor de doorgebrande processor
ja, helaas kan dat wel... zeker zo'n duron wil maar al te graag het heden verlaten . maar om zeker er van te zijn dat ze niet gewoon lopen te blaten in die winkel kan je'm natuurlijk in een ander mobo stoppen en ff cheken.

-de postbode-
Oud 13-11-2002, 16:18
cartman666
cartman666 is offline
dan kan ie altijd wel een doorgebrande proc pakken. maar helaas, dan ligt het dus waarschijnlijk aan mij. k*t.
Maar een koeler kan dus verkeerd om geplaast worden. ik dacht dat die dingen gewoon symetrisch waren. was een vierkante koeler, socked A. alles leek vierkant.

Laatst gewijzigd op 13-11-2002 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:48
cartman666
cartman666 is offline
?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 17:49
Verwijderd
Ik weet niet wat voor cooler je hebt, maar de 2 socket A coolers die ik heb kunnen er maar op 1 manier op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten