Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Recent nog berekend dat alleen degene die veel geld hebben er niet op achteruit zijn gegaan en met name juist degene met weinig geld in geldproblemen zitten!
![]() http://www.nu.nl/news.jsp?n=75107&c=30 kon ff niks beters vinden
|
http://info.omroep.nl/vara?nav=ozifGsHzGHCkPbGtJqdE
Aaaah en er wordt niks aan gedaan... Met zn allen op de goede partij stemmen nu het kabinet is gevallen!! SP ![]()
Laatst gewijzigd op 08-11-2002 om 14:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
ik heb eigenlijk totaal geen problemen met de euro. vind het eigenlijk wel grappig dat zoveel landen met een munt betalen
bovendien is als het slecht gaat er minder kans op sterke waardedaling? (wat eigenlijk ook helemaal niks uitmaakt zolang je niks van buiten de e.u. koopt ![]()
|
Ik vind de euro nog steeds okay. De prijzen zijn misschien wel hier en daar gestegen, maar het is zoveel gemakkelijker als ik naar het buitenland ga. Je kan prijzen veel gemakkelijker vergelijken met het buitenland.
Maar ik kan me voorstellen dat mensen die zo ergens in Nederland/Belgie op een apartementje zitten op 10 hoog, en niet verder dan de kerktoren komen, er geen nut aan hebben. En yup, ik las afgelopen week in de krant dat in Nederland er meer gezinnen zijn die de armoede grens benaderen, en dat dat de schuld van de euro was. Alhoewel ik dat toch in twijfel wil trekken.
||
![]() |
Citaat:
Hier en daar gestegen is overigens wel zwak uitgedrukt: ten eerste is de Euro in waarde gedaald. Dat is een feit. Ten tweede zijn er situaties waarin de Euro moeilijk te vergelijken is: wat betreft nieuwe producten geen overzicht wat iets 'normaal' zou kosten, bijv.
|||
Citaat:
Klopt, omdat de meeste mensen nog lang geen voeling hebben met de euro. Vroeger kon je zeggen dat een Blikje 20 Bef / 50 cent kostte. Was dat ergens meer, dan viel je dat heel gemakkelijk op. Nu valt het voor de meeste helemaal niet op, als dat zelfde blikje 25 eurocent of 30 eurocent of meer kost. Vele geven geld uit, zonder te beseffen hoeveel ze geven. Ik weet hoeveel ik uitgeef, net zoals ik dat wist met mijn oude munt. Voor jullie Nederlanders is het eigenlijk nog simpel om het om te rekenen, gewoon 2x. (okay, het is niet precies, maar het is een richting). Bij ons is dat 40x (ook niet volledig precies, maar weeral is het een richting). Voor mij is dat in NL gewoon dat men lui is om FF x2 te doen. Simpeler kan echt niet. Daarbij, ik kan nu geen URL'tje vinden, maar een of andere Nederlandse professor die al 9 jaren in Belgie woont, beweert dat wij ons hele leven zullen terugrekenen naar de oude munt. Hij zelf doet dat al 9 jaar, van de Belgische Frank naar de Nederlandse Gulden en nu van de Euro naar de Nederlandse Gulden. Dus van jou "ze kunnen er niet goed aan wennen", maak ik van "ze zullen er nooit volledig aan wennen". Bekijk het positief, hoofdrekenen wordt er weer beter op ![]() Dit neemt niet weg, dat ik het erg vind voor de mensen die in fin. moeilijkheden zitten. Citaat:
2. Nieuwe producten is toch evenmoeilijk te vergelijken in je oude munt dan in je nieuwe? ![]()
||
Citaat:
Verder is het ook niet raar, dat wanneer het slecht gaat met de economie, dat de prijzen stijgen. Hoewel ik niet zal ontkennen dat heel veel winkeliers hun prijzen met de komst van de euro omhoog gooiden, denk ik toch dat te weinig mensen daar aan denken. De prijzen waren zonder de euro net zo goed gestegen!
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |