Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2002, 13:38
dreadbxmagician
dreadbxmagician is offline
Ik vraag me eigenlijk af welke mensen zijn nou blij met de pl€uro... Voor zo ver ik kan zien is alles stukken duurder geworden en mijn salaris is hetzelfde gebleven...
Alleen de hoge pieven in grote bedrijven hebben er profijt van wat een klote kapitalisme verdomme...
Pleurop met de pleuro!!!
Oud 08-11-2002, 14:05
dystopia
dystopia is offline
Recent nog berekend dat alleen degene die veel geld hebben er niet op achteruit zijn gegaan en met name juist degene met weinig geld in geldproblemen zitten!

http://www.nu.nl/news.jsp?n=75107&c=30
kon ff niks beters vinden
Oud 08-11-2002, 14:11
dreadbxmagician
http://info.omroep.nl/vara?nav=ozifGsHzGHCkPbGtJqdE
Aaaah en er wordt niks aan gedaan... Met zn allen op de goede partij stemmen nu het kabinet is gevallen!!
SP

Laatst gewijzigd op 08-11-2002 om 14:25.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 15:12
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
De langetermijn voordelen wegen wel op tegen de nadelen, vind ik...
Oud 08-11-2002, 15:15
dreadbxmagician
Ben benieuwd wat die langer termijn voordelen dan zijn en wanneer ze zich laten zien.
Oud 08-11-2002, 15:26
Manus J. van Alles
Een sterkere munt, meer internationale handel=betere economie, handiger op vakantie (behalve in Noorwegen )...
Oud 08-11-2002, 15:31
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Recent nog berekend dat alleen degene die veel geld hebben er niet op achteruit zijn gegaan en met name juist degene met weinig geld in geldproblemen zitten!
Warempel. Wat een verrassing, als de prijzen stijgen!
Oud 08-11-2002, 15:58
Tampert
Tampert is offline
ik!!

ik!!

okee het is allemaal duurder geworden maar ik hoef tenminste niet e wisselen als ik elders een pc wil kopen ofzo
Oud 08-11-2002, 16:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Warempel. Wat een verrassing, als de prijzen stijgen!
Ja dat was van te voren ook al voorspeld. Rechts kabinet, heh
Oud 08-11-2002, 19:27
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik heb eigenlijk totaal geen problemen met de euro. vind het eigenlijk wel grappig dat zoveel landen met een munt betalen
bovendien is als het slecht gaat er minder kans op sterke waardedaling? (wat eigenlijk ook helemaal niks uitmaakt zolang je niks van buiten de e.u. koopt )
Oud 08-11-2002, 20:36
Joostje
Joostje is offline
Ik vind de Euro wel ok . En ik denk dat op de lange termijn ook wat minderbedeelden profijt zullen hebben van de euro.
Oud 11-11-2002, 22:40
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik vind de euro nog steeds okay. De prijzen zijn misschien wel hier en daar gestegen, maar het is zoveel gemakkelijker als ik naar het buitenland ga. Je kan prijzen veel gemakkelijker vergelijken met het buitenland.
Maar ik kan me voorstellen dat mensen die zo ergens in Nederland/Belgie op een apartementje zitten op 10 hoog, en niet verder dan de kerktoren komen, er geen nut aan hebben.
En yup, ik las afgelopen week in de krant dat in Nederland er meer gezinnen zijn die de armoede grens benaderen, en dat dat de schuld van de euro was. Alhoewel ik dat toch in twijfel wil trekken.
Oud 11-11-2002, 23:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
En yup, ik las afgelopen week in de krant dat in Nederland er meer gezinnen zijn die de armoede grens benaderen, en dat dat de schuld van de euro was. Alhoewel ik dat toch in twijfel wil trekken.
Waar ligt het dan aan volgens, jou? Niet alleen omdat ze qua vermogen achteruit zijn gegaan maar ook omdat zij niet goed met de Euro om kunnen gaan. Ze kunnen er niet goed aan wennen. Geven geld te roekeloos uit.

Hier en daar gestegen is overigens wel zwak uitgedrukt: ten eerste is de Euro in waarde gedaald. Dat is een feit. Ten tweede zijn er situaties waarin de Euro moeilijk te vergelijken is: wat betreft nieuwe producten geen overzicht wat iets 'normaal' zou kosten, bijv.
Oud 11-11-2002, 23:31
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Waar ligt het dan aan volgens, jou? Niet alleen omdat ze qua vermogen achteruit zijn gegaan maar ook omdat zij niet goed met de Euro om kunnen gaan. Ze kunnen er niet goed aan wennen. Geven geld te roekeloos uit.

Klopt, omdat de meeste mensen nog lang geen voeling hebben met de euro. Vroeger kon je zeggen dat een Blikje 20 Bef / 50 cent kostte. Was dat ergens meer, dan viel je dat heel gemakkelijk op. Nu valt het voor de meeste helemaal niet op, als dat zelfde blikje 25 eurocent of 30 eurocent of meer kost. Vele geven geld uit, zonder te beseffen hoeveel ze geven. Ik weet hoeveel ik uitgeef, net zoals ik dat wist met mijn oude munt. Voor jullie Nederlanders is het eigenlijk nog simpel om het om te rekenen, gewoon 2x. (okay, het is niet precies, maar het is een richting). Bij ons is dat 40x (ook niet volledig precies, maar weeral is het een richting). Voor mij is dat in NL gewoon dat men lui is om FF x2 te doen. Simpeler kan echt niet. Daarbij, ik kan nu geen URL'tje vinden, maar een of andere Nederlandse professor die al 9 jaren in Belgie woont, beweert dat wij ons hele leven zullen terugrekenen naar de oude munt. Hij zelf doet dat al 9 jaar, van de Belgische Frank naar de Nederlandse Gulden en nu van de Euro naar de Nederlandse Gulden. Dus van jou "ze kunnen er niet goed aan wennen", maak ik van "ze zullen er nooit volledig aan wennen". Bekijk het positief, hoofdrekenen wordt er weer beter op
Dit neemt niet weg, dat ik het erg vind voor de mensen die in fin. moeilijkheden zitten.

Citaat:
dystopia schreef:
Hier en daar gestegen is overigens wel zwak uitgedrukt: ten eerste is de Euro in waarde gedaald. Dat is een feit. Ten tweede zijn er situaties waarin de Euro moeilijk te vergelijken is: wat betreft nieuwe producten geen overzicht wat iets 'normaal' zou kosten, bijv.
1. Ik heb het de laatste tijd niet meer zo gevolgt door tijd gebrek, maar de Euro hersteld zich toch? Dat is ook een feit.
2. Nieuwe producten is toch evenmoeilijk te vergelijken in je oude munt dan in je nieuwe?
Oud 12-11-2002, 09:40
Iotje
Iotje is offline
Ik ben iig NIET blij met de (TR)€uro
Oud 12-11-2002, 13:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Voor mij is dat in NL gewoon dat men lui is om FF x2 te doen. Simpeler kan echt niet.
Dat was volgens mij juist één van de problemen, was onderzocht. Nederlanders dachten veel te makkelijk de prijs te kunnen berekenen door ff keer 2 te doen. Maar eigenlijk moet het keer 2,2. Een tientje is dus geen 20 gulden, maar 22 gulden. Dat lijkt maar een klein verschil, maar als je kijkt naar wat je in een maand uitgeeft, is het veel.

Verder is het ook niet raar, dat wanneer het slecht gaat met de economie, dat de prijzen stijgen. Hoewel ik niet zal ontkennen dat heel veel winkeliers hun prijzen met de komst van de euro omhoog gooiden, denk ik toch dat te weinig mensen daar aan denken.
De prijzen waren zonder de euro net zo goed gestegen!
Oud 12-11-2002, 15:38
Toscane
Toscane is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Voor jullie Nederlanders is het eigenlijk nog simpel om het om te rekenen, gewoon 2x. (okay, het is niet precies, maar het is een richting). Bij ons is dat 40x (ook niet volledig precies, maar weeral is het een richting). Voor mij is dat in NL gewoon dat men lui is om FF x2 te doen. Simpeler kan echt niet.
Tsi x2 en dan 10% erbij. Maar verder heb je gelijk. Ik ben niet te lui om x2 te doen, maar te lui/te stom hoe je t ook wil zeggen om die 10% erbij te doen. Ja en als je dan gaat winkelen, geeft ruim 150 euro uit, ja dan schrik je toch wel ff als je t thuis dan nog es narekent. Veel dingen zijn idd duurder geworden, maar mensen beseffen ook nog nie genoeg wat ze werkelijk uitgeven.
Oud 12-11-2002, 17:25
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hier en daar gestegen is overigens wel zwak uitgedrukt: ten eerste is de Euro in waarde gedaald. Dat is een feit.
Feiten heb je ook in soorten en maten. Ik neem aan dat je het hier over de waarde t.o.v de US$ hebt? Maar toon dat dan eerst eens aan, ik heb de indruk dat de euro t.o.v de US$ in waarde gestegen is sinds de invoering, maar heb nooit een mooi staatje gezien waar dat uit blijkt. Jouw bewijslast,
Oud 12-11-2002, 19:26
Manus J. van Alles
Momenteel geldt 1€~1$, lijkt me wel mooi toch?
Reageren

Regels voor berichten