Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 15:22
vwk
vwk is offline
Ik ken al een hele tijd een erg leuke meid, die ik heel goed heb leren kennen. Welliswaar via een chatsite, maar toch.

Na een aantal maanden heb ik haar gisteren voor het eerst gezien, en het klikte meteen. Eerst naar haar thuis geweest, ouders ontmoet, netjes voorgesteld, je kent dat wel.
Haar ouders vonden me (achteraf zeiden ze dat) een hele leuke, aardige jongen, en het meisje en ik waren ook aan elkaar verkocht.
Zijn lekker naar het strand gegaan, dr zus ging nog wel ff mee, maar die was na een kwartier ook weg Op zich wel fijn omdat wij elkaar zo beter konden leren kennen, en dat je zo weet of iemand hetzelfde overkomt als op een chat, wat toch weer ietsje anders is. En wat bleek, ze was net zo open en spontaan en grappig en gezellig als dat ik haar heb leren kennen.

Er is alleen 1 "probleem", zij is 13, en ik ben 18.
Wat "men" zegt, zij is te jong, ze is 13.
Mijn weerwoord daarop is, ik ben de hele dag met haar op stap geweest, en ik merk niet dat ze 13 is.
Ze is niet kinds/kinderachtig, ze loopt niet dom te giegelen, ze leest geen fancy, is geen meelopertje, van die dingen.
Het klikt gewoon goed, want als ze "typisch 13" was, was ik uberhaubt niet eens naar dr toe gegaan. Aan het eind van de middag lagen we samen, op een fatsoenlijke manier, tegen elkaar aan TV te kijken. Ouders liepen voorbij, of gingen er naast zitten, zonder enig commentaar. De moeder zei alleen: "Och, kijk ze daar eens liggen, het stelletje". En we _moesten_ samen op de foto, voor het fotoalbum

Ik ken wel mn grenzen, met wat ik wel en niet met haar kan maken. Ik heb ook vriendinnen gehad van 16/17, de laatste, een paar maanden terug, was 19. Ten eerste voel ik me bij die van 13 meer op mn gemak, maar dat terzijde. Wat ik bedoel is, bij een meid van 19 ga je sneller "meer" dingen doen, je bent er samen sneller klaar voor.
Ik weet wel, dat ik bij het meisje van 13 rustiger aan moet doen, goed duidelijk maken dat ze het niet voor mij hoeft te doen, enz.
Ik heb geen haast, dus alles op zn tijd. Ik heb geen bezwaar om alleen te zoenen met haar, de rest intresseert me niet zo. Ik "geniet" meer van een knuffel of lekker knus op de bank liggen dan van meer als zoenen, dus de behoefte is er op zich ook niet eens.

Vraag van mij is nu, wat vindt "men" hiervan, en in hoeverre heeft iemand hierr zelf ervaring mee. Ik zie haar over 2 weken weer, en heb haar gezegd dat ik een gesprek hierover wilde met haar ouders, dr ouders vondt dat een goed idee en wilden het zelf ook.

Reacties als "PEDO!!" en "ga hulp zoeken" hoef ik sowieso niet, niemand kan zeggen dat als 2 mensen gek op elkaar zijn het fout is.

Dus, kom maar op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 15:31
Kazanka
Kazanka is offline
Ik ken ook iemand van 19 die iets had met een meisje van 13. Als je het meisje zag zou je denken die's 15 of 16, maar was dus 13. Het ging allemaal goed totdat de moeder van het meisje het niet meer goedkeurde. Eindigde met politie erbij en de jongen van 19 mocht niet meer in haar buurt komen.

Maar het lijkt erop dat haar ouders jouw wel vertrouwen en niet gelijk de politie en die zooi erbij halen. Als je gewoon rustig een relatie opbouwt en goedkeuring van de ouders heb, waarom zou je 't dan niet doen
Oud 25-08-2002, 15:32
girl18
girl18 is offline
Citaat:
Ik ken al een hele tijd een erg leuke meid, die ik heel goed heb leren kennen. Welliswaar via een chatsite, maar toch.
das heel mooi..

Citaat:
Na een aantal maanden heb ik haar gisteren voor het eerst gezien, en het klikte meteen. Eerst naar haar thuis geweest, ouders ontmoet, netjes voorgesteld, je kent dat wel.
Haar ouders vonden me (achteraf zeiden ze dat) een hele leuke, aardige jongen, en het meisje en ik waren ook aan elkaar verkocht.
Zijn lekker naar het strand gegaan, dr zus ging nog wel ff mee, maar die was na een kwartier ook weg Op zich wel fijn omdat wij elkaar zo beter konden leren kennen, en dat je zo weet of iemand hetzelfde overkomt als op een chat, wat toch weer ietsje anders is. En wat bleek, ze was net zo open en spontaan en grappig en gezellig als dat ik haar heb leren kennen.
nogmaals dat is mooi..

Citaat:
Er is alleen 1 "probleem", zij is 13, en ik ben 18.
Wat "men" zegt, zij is te jong, ze is 13.
Mijn weerwoord daarop is, ik ben de hele dag met haar op stap geweest, en ik merk niet dat ze 13 is.
Ze is niet kinds/kinderachtig, ze loopt niet dom te giegelen, ze leest geen fancy, is geen meelopertje, van die dingen.
Het klikt gewoon goed, want als ze "typisch 13" was, was ik uberhaubt niet eens naar dr toe gegaan. Aan het eind van de middag lagen we samen, op een fatsoenlijke manier, tegen elkaar aan TV te kijken. Ouders liepen voorbij, of gingen er naast zitten, zonder enig commentaar. De moeder zei alleen: "Och, kijk ze daar eens liggen, het stelletje". En we _moesten_ samen op de foto, voor het fotoalbum
een ding wil ik melden er is geen aparte gedrag aan een 13jarige wat een 18jarige niet heeft want die kunnen ook fancy lezen en kinds en kinderachtig doen of zijn .. het heeft dus niks me typisch 13 te maken..
en jij wilt toch met haar.? wat boeit jou de mening van anderen mensen nou.? het gaat om jou geluk en niet om die van hun

Citaat:
Ik ken wel mn grenzen, met wat ik wel en niet met haar kan maken. Ik heb ook vriendinnen gehad van 16/17, de laatste, een paar maanden terug, was 19. Ten eerste voel ik me bij die van 13 meer op mn gemak, maar dat terzijde. Wat ik bedoel is, bij een meid van 19 ga je sneller "meer" dingen doen, je bent er samen sneller klaar voor.
Ik weet wel, dat ik bij het meisje van 13 rustiger aan moet doen, goed duidelijk maken dat ze het niet voor mij hoeft te doen, enz.
Ik heb geen haast, dus alles op zn tijd. Ik heb geen bezwaar om alleen te zoenen met haar, de rest intresseert me niet zo. Ik "geniet" meer van een knuffel of lekker knus op de bank liggen dan van meer als zoenen, dus de behoefte is er op zich ook niet eens.
ja nou en.?

Citaat:
Vraag van mij is nu, wat vindt "men" hiervan, en in hoeverre heeft iemand hierr zelf ervaring mee. Ik zie haar over 2 weken weer, en heb haar gezegd dat ik een gesprek hierover wilde met haar ouders, dr ouders vondt dat een goed idee en wilden het zelf ook.
als eerste waarom boeit jou het wat MENSEN er van vinden.?? het is toch jou fucking leven.!! dus de mening van iemand anders is niet belangrijk.. maar het is goed dat je er een gesprek over hebt maar leeftijd verschil is niet belangrijk

Citaat:
Reacties als "PEDO!!" en "ga hulp zoeken" hoef ik sowieso niet, niemand kan zeggen dat als 2 mensen gek op elkaar zijn het fout is.
daar heb ik maar een mening over.. Als jij geen slechte reacitie wilt hebben moet je het in eerste instantie maar niet POSTEN.. BOVENDIEN JE VRAAG AAN MENSEN HIER HUN MENING EN ALS HUN MENING PEDO IS OF GA HULP ZOEKEN DAN IS DAT HUN MENING ACCEPTEER HET..

ok ik ben klaar.
Oud 25-08-2002, 15:35
Angeles
Angeles is offline
Als ik heel eerlijk ben vind ik 13 jaar wel vrij jong, ja. Als je 18 bent dan ben je al zo'n stuk verder, je bent bijna klaar met school, je gaat al bijna studeren, het huis uit, je hebt heel veel dingen al meegemaakt. Iemand van 13 komt net van de basisschool af. En natuurlijk kan zo iemand relatief verder zijn dan haar leeftijdsgenoten, maar dan nog is en blijft ze nog maar 13. Gedrag zegt ook niet alles. Leeftijd natuurlijk ook niet, maar toch...

Ik vind het heel moeilijk. Ik kan me jouw gevoelens heel goed voorstellen - en nee, ik vind je geen pedofiel, dat is heel wat anders: een overduidelijk volwassen persoon dat op personen valt die nog echt kind zijn - maar of dit jullie gelukkig gaat maken...? Jij bent misschien al toe aan een echte volwassen vaste relatie, maar is zij dat ook? Is ze niet zo verliefd op je dat ze nu volmondig ja zegt en zich groter voordoet dan ze is, terwijl ze in haar hart nog gewoon een meisje van 13 is dat op het gebied van liefde nog heel veel moet leren en ervaringen op moet doen?

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat als ik een dochter van 13 zou hebben, ik het absoluut niet prettig zou vinden als ze thuis zou komen met een jongen (een man eigenlijk) van 18.

Ik wens je er veel sterkte mee en ik hoop dat je iets zult hebben aan de andere reacties hier.

(btw, Angeles is 23 en leest nog wél de Fancy )
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:44
Verwijderd
Ik denk dat leeftijd helemaal niet uitmaakt. Ik bedoel; als je van iemand houdt en diegene van jou, wat is het probleem dan? Okay, misschien is iemand van 18 iets verder dan iemand van 13, maar toch? wat zou het?!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:52
georgie
georgie is offline
Volgens mij weet je eigenlijk heel goed wat je wilt (een relatie met dit meisje), maar ben je bang voor de reacties van mensen in je omgeving. Ik kan me dit wel voorstellen, maar als jij het gevoel hebt dat het goed zit, bereidt bent om te wachten als zij aan bepaalde dingen nog niet toe is en rekening houdt met haar gevoelens kun je het volgens mij wel proberen als je haar maar niet dwingt (ook al is dat niet bewust) zich ouder voor te doen dan ze is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:55
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Als ik heel eerlijk ben vind ik 13 jaar wel vrij jong, ja. Als je 18 bent dan ben je al zo'n stuk verder, je bent bijna klaar met school, je gaat al bijna studeren, het huis uit, je hebt heel veel dingen al meegemaakt. Iemand van 13 komt net van de basisschool af. En natuurlijk kan zo iemand relatief verder zijn dan haar leeftijdsgenoten, maar dan nog is en blijft ze nog maar 13. Gedrag zegt ook niet alles. Leeftijd natuurlijk ook niet, maar toch...

Ik vind het heel moeilijk. Ik kan me jouw gevoelens heel goed voorstellen - en nee, ik vind je geen pedofiel, dat is heel wat anders: een overduidelijk volwassen persoon dat op personen valt die nog echt kind zijn - maar of dit jullie gelukkig gaat maken...? Jij bent misschien al toe aan een echte volwassen vaste relatie, maar is zij dat ook? Is ze niet zo verliefd op je dat ze nu volmondig ja zegt en zich groter voordoet dan ze is, terwijl ze in haar hart nog gewoon een meisje van 13 is dat op het gebied van liefde nog heel veel moet leren en ervaringen op moet doen?

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat als ik een dochter van 13 zou hebben, ik het absoluut niet prettig zou vinden als ze thuis zou komen met een jongen (een man eigenlijk) van 18.

Ik wens je er veel sterkte mee en ik hoop dat je iets zult hebben aan de andere reacties hier.

(btw, Angeles is 23 en leest nog wél de Fancy )
yep.... ze heeft helemaal gelijk, ik zie dat je bijna 19 wordt?
dan vind ik 13 toch echt iets te jong
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:59
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
vwk schreef:
Het klikt gewoon goed, want als ze "typisch 13" was, was ik uberhaubt niet eens naar dr toe gegaan.
Dat vind ik nou juist het probleem bij zo een groot leeftijds verschil. Je weet namelijk niet of ze echt redelijk volwassen is. Of dat ze zich alleen maar voor jou volwassen voor doet.

In het eerste geval is het geen probleem. In het tweede geval ben je echter goed op weg om haar jeugd te verpesten.

Omdat je het niet goed kan vast stellen vind ik dat je op zeker moet spelen en er helemaal niet aan moet beginnen.

Mocht je er wel aan beginnen, dan vind ik dat jij de verantwoordelijkheid hebt om er zorg voor te dragen dat ze gewoon dingen doet die een meid van haar leeftijd normaliter doet. Dus niet alle tijd van haar opeisen zodat ze niet meer met haar vriendinnen omgaat. Maar haar juist stimuleren om ook een keer met haar vriendinnen, zonder jou iets leuks te gaan doen.

Het zou namelijk zonde zijn als je over een paar jaar van haar te horen krijgt, dat ze onvoldoende van haar jeugd genoten heeft.

-Desecrator
Oud 25-08-2002, 16:04
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Dus niet alle tijd van haar opeisen zodat ze niet meer met haar vriendinnen omgaat. Maar haar juist stimuleren om ook een keer met haar vriendinnen, zonder jou iets leuks te gaan doen.

Maar dat geldt eigenlijk voor iedere relatie. En dat is natuurlijk heel erg goed, maar daarmee neem je niet het risico weg dat zij zich volwassener voordoet dan ze is en dingen doet waar ze nog niet aan toe is om hem niet te verliezen. Ik denk dat het heel moeilijk te controleren is en dat het voor iemand van 18 weer heel erg zwaar is om de verantwoordelijkheid van een goed verloop van haar jeugd op zich te nemen.

Ik blijf het heel moeilijk vinden, hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:04
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
girl18 schreef:

als eerste waarom boeit jou het wat MENSEN er van vinden.?? het is toch jou fucking leven.!! dus de mening van iemand anders is niet belangrijk..
Omdat de mening van andere mensen jou leven gewoon goed kan verpesten bijvoorbeeld. Ik zou bijvoorbeeld mijn baan kwijt kunnen raken als de ouders van een minderjarig meisje moeilijk besluiten te doen. Of je verliest als je sociale contacten. Ook niet echt prettig lijkt me, als iedereen je voor pedo uitmaakt en je negeert.

-Desecrator
Oud 25-08-2002, 16:06
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Omdat de mening van andere mensen jou leven gewoon goed kan verpesten bijvoorbeeld. Ik zou bijvoorbeeld mijn baan kwijt kunnen raken als de ouders van een minderjarig meisje moeilijk besluiten te doen. Of je verliest als je sociale contacten. Ook niet echt prettig lijkt me, als iedereen je voor pedo uitmaakt en je negeert.

-Desecrator
Mee eens. Met dit soort dingen moet je gewoon een evenwicht vinden: natuurlijk moet je niet je hele leven laten sturen door de standpunten van buitenstaanders, maar je zult altijd met andere mensen te maken krijgen en je kunt niet leven zonder je iets aan te trekken van de buitenwereld. Dus moet je kiezen voor de gulden middenweg: leef je eigen leven, tot op zekere hoogte, want in bepaalde gevallen heb je wel degelijk met andere mensen te maken. En dat geldt hier denk ik ook wel. Het gaat wel om een meerderjarig persoon en een minderjarig meisje en ik denk zeker niet dat dat door iedereen zal worden geaccepteerd. En ik denk ook niet dat je gemakkelijk kunt zeggen: daar trek ik me niks van aan, ik ga gewoon mijn gang.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:32
vwk
vwk is offline
Thnx, voor alle reacties

@ girl 18: de reden dat ik hier iemand zn mening vraag is dus dit:

Citaat:

-Desecrator
Perfect verwoord wat ik dacht. En dat ik zeg dat reacties als pedo achterwege mogen blijven is omdat die geen nuttige bijdrage aan dit topic hebben.

@kazanka: dat dacht ik dus ook, maar er blijven haken en ogen aanzitten.

@angeles: je zegt dat als je een dochter had van 13 en die kwam thuis met een jongen/man van 18, dat je dat niet prettig zou vinden. Dat hangt toch af van de insteek van die jongen? Als het de opzet van die jongen is, om het ff grof te zeggen, jou "dochter" zo snel mogelijk van dr vliesje af te helpen is, dan is het fout. Maar als die jongen, wat mijn insteek ook is, om gewoon een leuke tijd te hebben met die meid? Dan zie ik er weinig "fouts" aan.

@ [Auc] thnx m8, just my 2 cents. Het is toch wel ff de kat uit de boom kijken, iemand van 13 heeft in principe een andere belevingswereld. Ik heb het idee dat dat bij haar toch wel enigszins anders is, iig in die mate dat ik goed met haar overweg kan zonder haar kinderachtig te vinden.

@ Georgie: dit was ook mijn bedoeling, wat heb ik er voor baat bij om iemand te kwetsen die me gelukkig maakt. Ik heb tijd zat, alles komt vanzelf, heb ik haar (zal het beestje maar een naam geven, ze heet Toeska) ook al verteld. Vondt ze begripvol, en ze was blij dat ik zo was.

En dan nog een algemene reply op sommige posts of delen van posts.

Beslag leggen op iemand doe ik niet, ik zie haar toch maar eens in de 2 weken, zeker de eerste paar maanden. Ik wil haar geen ander levenspatroon opdringen/opdwingen. Vrijheid in een relatie vindt ik zelf een van de meest belangrijke dingen, dus het zou idioot zijn om iemand anders dat niet te gunnen.

De meeste vrienden, in ieder geval de beste, zeggen dat het in hun optiek niet kan, maar het mijn keus blijft en ze dat accepteren en respecteren, ook omdat ze weten dat ik geen viespeuk ben.

En NOFI @ mensen die de fancy lezen die ouder zijn dan 13 , wist niet dat het zo populair was

En tot slot, ik gun haar alle tijd die zij wil om dingen te doen die ZIJ leuk vindt, slaapfeestjes, weet ik veel wat. Dingen die meiden op die leeftijd horen te doen, en die ik haar ook gun en zeker niet wil ontnemen. Ik wil haar jeugd niet afnemen, ik wil dat ze een leuke jeugd heeft, dat komt bij mij op plaats 1. Wat ze met mij doet, komt op 2.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:36
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
vwk schreef:

@angeles: je zegt dat als je een dochter had van 13 en die kwam thuis met een jongen/man van 18, dat je dat niet prettig zou vinden. Dat hangt toch af van de insteek van die jongen? Als het de opzet van die jongen is, om het ff grof te zeggen, jou "dochter" zo snel mogelijk van dr vliesje af te helpen is, dan is het fout. Maar als die jongen, wat mijn insteek ook is, om gewoon een leuke tijd te hebben met die meid? Dan zie ik er weinig "fouts" aan.
De reden is dat ik iemand van 13 nog voor een groot deel kind vind en dat ik het zelf minder prettig zou vinden als ze zich al in een relatief volwassen relatie zou storten. Veel kinderen hebben zo veel haast om volwassen te worden, maar je hebt je hele leven nog de tijd om volwassen te zijn. Ik weet nu niet wat mijn reactie zou zijn als het werkelijk zou gebeuren, maar ik geloof toch eerlijk gezegd niet dat ik het prettig zou vinden (en ik denk niet dat ik me voor dat gevoel moet verantwoorden tegenover iemand anders).

Ik hoop dus gewoon dat het niet gebeurt en dat mijn dochter van 13 gewoon met leeftijdgenoten op zal trekken en een beetje van haar kindertijd zal genieten. 'Volwassen' relaties kun je nog lang genoeg hebben in je leven.

Laatst gewijzigd op 25-08-2002 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:40
vwk
vwk is offline
Citaat:
Angeles schreef:

De reden is dat ik iemand van 13 nog voor een groot deel kind vind en dat ik het zelf minder prettig zou vinden als ze zich al in een relatief volwassen relatie zou storten. Veel kinderen hebben zo veel haast om volwassen te worden, maar je hebt je hele leven nog de tijd om volwassen te zijn. Ik weet nu niet wat mijn reactie zou zijn als het werkelijk zou gebeuren, maar ik geloof toch eerlijk gezegd niet dat ik het prettig zou vinden (en ik denk niet dat ik me voor dat gevoel moet verantwoorden tegenover iemand anders).

Ik hoop dus gewoon dat het niet gebeurt en dat mijn dochter van 13 gewoon met leeftijdgenoten op zal trekken en een beetje van haar kindertijd zal genieten. 'Volwassen' relaties kun je nog lang genoeg hebben in je leven.
Wat maakt voor jou een relatie volwassen, als ik de behoefte grens heel laag stel. Wat doe ik anders dan een jongen van 13/14, dan een beetje zoenen en knuffelen?
De relatie hoeft voor mij niet fout te zijn.

Wat me dwars zit, is dat je gewoon iemand leuk gaat vinden, en daar groeit dus meer uit, zoals gister is gebeurd.

Ik ben iig al blij dat ik hier goeie reacties op heb gehad, en dat haar ouders, dat zijn toch 2 personen met een redelijke levenservaring, er geen bezwaren in zien. Dat ze een gesprek er over willen hebben vindt ik overigens niet meer dan normaal, ze tonen wat bezorgdheid over dr dochter en betrokkenheid bij haar leven.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:49
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
vwk schreef:

Wat maakt voor jou een relatie volwassen, als ik de behoefte grens heel laag stel. Wat doe ik anders dan een jongen van 13/14, dan een beetje zoenen en knuffelen?
De relatie hoeft voor mij niet fout te zijn.

Wat me dwars zit, is dat je gewoon iemand leuk gaat vinden, en daar groeit dus meer uit, zoals gister is gebeurd.

Ik ben iig al blij dat ik hier goeie reacties op heb gehad, en dat haar ouders, dat zijn toch 2 personen met een redelijke levenservaring, er geen bezwaren in zien. Dat ze een gesprek er over willen hebben vindt ik overigens niet meer dan normaal, ze tonen wat bezorgdheid over dr dochter en betrokkenheid bij haar leven.
Nogmaals, waarom moet ik aan jou verantwoording afleggen voor het feit dat ik het in elk geval niet prettig zou vinden als mijn dochter van 13 een vriend van 18 zou hebben? Dat haar ouders het wel goed vinden, prima. Dat heeft niks te maken met levenservaring, ik weet 100% zeker dat mijn ouders het ook niet prettig hadden gevonden en zij hebben ook genoeg levenservaring. De een heeft er nu eenmaal andere gevoelens bij dan de ander en misschien past het niet allemaal even goed in je straatje, maar je zult het toch moeten accepteren.

Ik denk dat de verwachtingen van een relatie, het gevoel dat je bij een relatie hebt en nog veel meer dingen anders zijn als je 18 bent en voor een deel kun je dat toch niet sturen. Jij moet zelf maar zien wat je er mee doet, maar ik denk dat het een heel moeilijke zaak is. Misschien werkt het voor jou wel en dan heb je geluk. Maar problemen met leeftijdsverschillen hebben niet alleen te maken met seksuele behoeften.

Overigens, ik vind het er wel op lijken dat jij alleen maar wil horen dat het wel werkt, ook om het feit dat je begint over die ouders die zoveel levenservaring hebben en het wél goedkeuren. Je kunt hier nou eenmaal niet verwachten dat iedereen staat te applaudisseren. Niemand heeft je verplicht om hier om een mening te vragen, daar kies je zelf voor.

Ik wens je er toch veel succes mee en ik hoop voor jou en je vriendin dat het bij jullie goed uitpakt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:56
vwk
vwk is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Nogmaals, waarom moet ik aan jou verantwoording afleggen voor het feit dat ik het in elk geval niet prettig zou vinden als mijn dochter van 13 een vriend van 18 zou hebben?

Zo bedoelde ik het niet over te laten komen, sorry.
Citaat:
Dat haar ouders het wel goed vinden, prima. Dat heeft niks te maken met levenservaring, ik weet 100% zeker dat mijn ouders het ook niet prettig hadden gevonden en zij hebben ook genoeg levenservaring. De een heeft er nu eenmaal andere gevoelens bij dan de ander en misschien past het niet allemaal even goed in je straatje, maar je zult het toch moeten accepteren.
Klopt, geen een mens is hetzelfde.
Citaat:
Ik denk dat de verwachtingen van een relatie, het gevoel dat je bij een relatie hebt en nog veel meer dingen anders zijn als je 18 bent en voor een deel kun je dat toch niet sturen. Jij moet zelf maar zien wat je er mee doet, maar ik denk dat het een heel moeilijke zaak is. Misschien werkt het voor jou wel en dan heb je geluk. Maar problemen met leeftijdsverschillen hebben niet alleen te maken met seksuele behoeften.
hetzelfde als hierboven

Citaat:
Overigens, ik vind het er wel op lijken dat jij alleen maar wil horen dat het wel werkt, ook om het feit dat je begint over die ouders die zoveel levenservaring hebben en het wél goedkeuren. Je kunt hier nou eenmaal niet verwachten dat iedereen staat te applaudisseren. Niemand heeft je verplicht om hier om een mening te vragen, daar kies je zelf voor.
Ik hoef niet te horen van, goh, vwk, jij bent goed bezig joh .
Mijn doel van dit topic is om te weten te komen wat anderen er van vinden, en of er misschien mensen zijn met soortgelijke ervaringen, en hoe het bij hun uitgepakt is.

Citaat:
Ik wens je er toch veel succes mee en ik hoop voor jou en je vriendin dat het bij jullie goed uitpakt.
Thnx , ik ga er gewoon voor. De positieve kanten wegen toch zwaarder als de negatieve. Ik heb nou meer het idee dat het op zich wel te proberen is mits ik maar rekening houdt met haar gevoelens en wat wel en niet kan.
Het feit dat een meid van 13 anders zou denken vindt ik in haar geval wel meevallen en mocht dit voorkomen neem ik het wel voor lief.

Iedereen bedankt voor de reply's.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:59
Angeles
Angeles is offline
Ik vergeet nog toe te voegen dat je voor een groot deel zelf in de hand hebt of iets werkt of niet - natuurlijk is het niet uitgesloten dat het wél kan werken. Bedenk wel dat je zelf ook nog heel erg jong bent en dat je té jong bent om te veel verantwoordelijkheid voor haar op je te nemen, jij zit in feite ook nog midden in je jeugdjaren. Wees eerlijk tegenover jezelf en trek op tijd aan de bel als je het gevoel hebt dat de relatie niet gelijkwaardig is of dat een van jullie zich niet lekker voelt in de relatie.

Verder wens ik jullie nogmaals veel geluk en succes toe.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 17:18
framboosje
framboosje is offline
op zich vind ik het leeftijdsverschil geen enkel probleem. toch heb ik er mijn twijfels over, omdat 13 toch wel erg jong is. volgens mij past ze zich aan, omdat ze smoorverliefd is op je. ze doet zich denk ik ouder en volwassener voor dan ze is. => ik kan dat wel niet afleiden uit je tekst, ik spreek gewoon uit ondervinding....
bovendien is het volgens mij toch wel nuttig om eens stil te staan bij het feit dat jij binnekort gaat studeren en zij eigenlijk nog maar net de lagere school uit is. het maakt echt een groot verschil uit. ook moet je het zo zien, dat jullie niet echt zullen weggaan samen en met jou/haar vrienden, toch?! niet dat dit direct een probleem zou moeten zijn (jullie kunnen altijd afzonderlijk op stap gaan met jullie vrienden), maar ik vond het toen wel heel erg jammer.
ik zou er in elk geval nog es goed over nadenken!

(ik had vorige jaar - toen net 15 - eenr elatie met iemand van 21. we dachten ook allebei dat we het wel aankonden en zo, maar dat bleek niet zo te zijn. 't is niet om te stoefen of zo, maar ik was toen wel al volwassener dan de rest van mijn leeftijd en toch vond ik het erg moeilijk. hij studeerde en ik zat pas in mijn 4de jaar middelbaar. we merkten dat we teveel verschilden, ik was tenslotte nog maar 15 en hij had alles wel al gezien => denk aan, vriendinnen en zo... ik wou ook noh uitproberen en was op zoek naar mezelf en zo. en volgens mij zal dit niet anders zijn bij jullie. jullie kunnen het natuurlijk proberen (en dat zou ik eerlijk gezegd ook doen), maar hou er toch rekening mee dat zij nog maar 13 is en jij toch een stuk volwassener)

'k heb het gevoel dat ik mezelf nu net ergens tegengesproken heb...

laat ons dan nog es weten hoe het afgelopen is! (ik ben nieuwsgierig)
nog veel plezier samen en hopelijk duurt het langer dan dat het bij mij heeft geduurd!

(ik lees wél nog fancy en ben 16!!!) => is niet typisch 13 jarigen of zo en heeft niks te maken of je kinderachtig bent of niet.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 17:25
vwk
vwk is offline
Citaat:
framboosje schreef:
op zich vind ik het leeftijdsverschil geen enkel probleem. toch heb ik er mijn twijfels over, omdat 13 toch wel erg jong is. volgens mij past ze zich aan, omdat ze smoorverliefd is op je. ze doet zich denk ik ouder en volwassener voor dan ze is. => ik kan dat wel niet afleiden uit je tekst, ik spreek gewoon uit ondervinding....
bovendien is het volgens mij toch wel nuttig om eens stil te staan bij het feit dat jij binnekort gaat studeren en zij eigenlijk nog maar net de lagere school uit is. het maakt echt een groot verschil uit. ook moet je het zo zien, dat jullie niet echt zullen weggaan samen en met jou/haar vrienden, toch?! niet dat dit direct een probleem zou moeten zijn (jullie kunnen altijd afzonderlijk op stap gaan met jullie vrienden), maar ik vond het toen wel heel erg jammer.
ik zou er in elk geval nog es goed over nadenken!

(ik had vorige jaar - toen net 15 - eenr elatie met iemand van 21. we dachten ook allebei dat we het wel aankonden en zo, maar dat bleek niet zo te zijn. 't is niet om te stoefen of zo, maar ik was toen wel al volwassener dan de rest van mijn leeftijd en toch vond ik het erg moeilijk. hij studeerde en ik zat pas in mijn 4de jaar middelbaar. we merkten dat we teveel verschilden, ik was tenslotte nog maar 15 en hij had alles wel al gezien => denk aan, vriendinnen en zo... ik wou ook noh uitproberen en was op zoek naar mezelf en zo. en volgens mij zal dit niet anders zijn bij jullie. jullie kunnen het natuurlijk proberen (en dat zou ik eerlijk gezegd ook doen), maar hou er toch rekening mee dat zij nog maar 13 is en jij toch een stuk volwassener)

'k heb het gevoel dat ik mezelf nu net ergens tegengesproken heb...

laat ons dan nog es weten hoe het afgelopen is! (ik ben nieuwsgierig)
nog veel plezier samen en hopelijk duurt het langer dan dat het bij mij heeft geduurd!

(ik lees wél nog fancy en ben 16!!!) => is niet typisch 13 jarigen of zo en heeft niks te maken of je kinderachtig bent of niet.
Ik vindt in mijn optiek niet dat ze zich anders voor deed, want ik heb voor ik dr echt goed leerde kennen ook al ruzie met haar gehad en vondt haar toen al opvallen, t.o.v. andere chatters van 13. (ik ben tot voor kort roombeheerder geweest op die site)

Mijn ervaring met meisjes is op zich ook niet iets om over naar huis te schrijven, ik had mn eerste echte vriendin pas vorig jaar oktober. Dus wat dat betreft is het ook allemaal wat "nieuw", natuurlijk wel anders als voor haar. Ik vindt je opmerking dat je opzoek was naar jezelf een goeie, dat is zij natuurlijk ook, en ik kan dat slecht beinvloeden, daarom zei ik ook al dat ik een niet al te grote rol in haar leven wil zijn en een druk op haar uit wil oefenen.

Ik laat jullie uiteraard wel weten hoe het afloopt, en nogmaals sorry over die fancy opmerking. *schaam*
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 17:29
TefnachT
TefnachT is offline
La mijn zusje van 13 thuiskomt met een gast die ouder is als ik dan kijk ik ook wel raar op. Ik weet niet of ik het leuk zou vinden en zo iemand is te jong om dat soort keuzes te maken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 17:48
Octopus
Octopus is offline
JEZUS!!! Wat boeit leeftijd nou??!?! Als jullie je toch tot elkaar aangetrokken voelen dan ist toch goed?!
Altijd dat gezever over leeftijden!!!
Goed.. als het meisje nou 10 was en de jongen 25 ofzo, OK!
Maar ik word dit gezeur echt ZO zat!

DOE WAT JE ZELF WILT! HET IS JOU LEVEN!!

En wat boeit het wat anderen ervan vinden??
Trek je er nix van aan! Doe ik ook!!

Zo...
Oud 25-08-2002, 17:50
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Octopus schreef:
JEZUS!!! Wat boeit leeftijd nou??!?! Als jullie je toch tot elkaar aangetrokken voelen dan ist toch goed?!

Zo...
Voel jij je aangesproken of zo? Hij opent er zelf een topic over. Mag iedereen misschien een eigen mening hebben, dank je vriendelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 17:56
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Weet je, mij maakt het absoluut niet uit hoe oud ze is, al is ze 10 (da's wel erg overdreven) maar als jullie zo gelukkig met elkaar zijn, heb ik er geen enkel probleem mee.

Niks van andere aantrekken, vele zeggen dat is te jong, maar zelf zouden ze d'r ook geen zak mee zitten als ze zelf een vriend/vriendin zouden hebben van veel jongere leeftijd.

Als je van d'r houd, wat staat je in de weg?
Oud 25-08-2002, 18:00
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Voel jij je aangesproken of zo? Hij opent er zelf een topic over. Mag iedereen misschien een eigen mening hebben, dank je vriendelijk.
Ja ik voel me zeker aangesproken..
Oud 25-08-2002, 18:00
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Octopus schreef:

Ja ik voel me zeker aangesproken..
Vervelend voor je, maar in een topic waar iemand om MENINGEN vraagt kun je het moeilijk tegenhouden dat mensen een mening hebben die niet in jouw straatje past.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 18:05
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Vervelend voor je, maar in een topic waar iemand om MENINGEN vraagt kun je het moeilijk tegenhouden dat mensen een mening hebben die niet in jouw straatje past.
Nou.. en ik uit MIJN mening.
Oud 25-08-2002, 18:07
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Octopus schreef:

Nou.. en ik uit MIJN mening.
Het kwam er anders nogal intolerant uit. Je mening uiten is wat anders dan roepen dat je ziek wordt van mensen die er anders over denken dan jij. Jij vindt het wel kunnen en een ander niet. So be it.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:08
vwk
vwk is offline
Citaat:
Octopus schreef:

Zo...
Heb je gelijk in, maar er kunnen wel degelijk opmerkingen gemaakt worden. En die kunnen ook ernstige vormen aannemen, dat je er zelf ziek van wordt. Dat mensen je met de nek aan gaan kijken e.d.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:08
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Het kwam er anders nogal intolerant uit. Je mening uiten is wat anders dan roepen dat je ziek wordt van mensen die er anders over denken dan jij. Jij vindt het wel kunnen en een ander niet. So be it.
Ik word er ook ziek van. Mede omdat hier al tig topics over lopen en men toch steeds hetzelfde blijft vragen!
Oud 25-08-2002, 18:11
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Octopus schreef:

Ik word er ook ziek van. Mede omdat hier al tig topics over lopen en men toch steeds hetzelfde blijft vragen!
Maar juist degene die zo'n relatie heeft opent die topic en vraagt om meningen, het is niet zo dat tegenstanders van zo'n relatie een topic openen en mensen ongevraagd hun mening opdringen. Hij heeft een relatie met een veel jonger meisje en wil weten wat mensen ervan vinden. Dan weet je nou eenmaal dat er reacties kunnen komen die wat minder leuk aankomen.

En onderwerpen waar al tig topics over lopen zijn inderdaad irritant, maar nogmaals, niemand dringt hier zijn of haar mening op, er wordt om gevraagd. En jij hoeft je dit alles niet persoonlijk aan te trekken. Ik weet niet precies hoe jouw situatie is, maar ik neem niet aan dat alles wat hier gezegd wordt precies op jou van toepassing is. En 16 is alweer een stuk ouder dan 13.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:12
vwk
vwk is offline
Citaat:
Octopus schreef:

Als een forum/topic je niet boeit moet je er niet in posten!

Uit: "voor je een topic opent"

Citaat:
Persoonlijke topics.
Deze blijven vaak open, ookal gaan ze soms over hetzelfde soort probleem. Iedere situatie is namelijk toch weer anders. Wil je hier een reply op geven, onthoud dan dat je met mensen te maken hebt, dus met gevoelens.
Probeer een zo nuttig mogelijk antwoord te geven. Weet je niets nuttigs te zeggen, dan kun je het beste niet reageren. Je mening over de situatie geven mag, maar als het niets bijdraagt aan het topic, en de topicstarter wordt onnodig gekwetst, dan word je daar op aangesproken.
Lees de draad, voor je blaat. En laat onnodige geflame achterwege om niet een topic te verzieken, dank je.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:14
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
vwk schreef:

Als een forum/topic je niet boeit moet je er niet in posten!

Uit: "voor je een topic opent"

Lees de draad, voor je blaat. En laat onnodige geflame achterwege om niet een topic te verzieken, dank je.
Stoer

*kuch*

Ik vind anders toch aardig op de andere lijken.
Oud 25-08-2002, 18:17
vwk
vwk is offline
Citaat:
Octopus schreef:

Stoer

*kuch*

Ik vind anders toch aardig op de andere lijken.
Ja, jij vind. Goed, wat is er anders dan het topic wat iets hieronder staat, verhaal is anders, personen zijn anders, karakters zijn anders.

En het is heus geen poging om stoer te doen, als je dat bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:17
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
Angeles schreef:
En jij hoeft je dit alles niet persoonlijk aan te trekken. Ik weet niet precies hoe jouw situatie is, maar ik neem niet aan dat alles wat hier gezegd wordt precies op jou van toepassing is. En 16 is alweer een stuk ouder dan 13.
Ik trek me ook nix aan zoals ik al zei.
Bij mij is het 16-13 dus redelijk wat wat hier gezegd wordt is ook zo'n beetje op mij van toepassing.
Maar goed..
Oud 25-08-2002, 19:21
de abt van sion
de abt van sion is offline
Bij een gezonde relatie tussen mensen onder de 25 jaar bedraagt het leeftijdsverschil nooit meer dan twee (2) jaar.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 19:38
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Bij een gezonde relatie tussen mensen onder de 25 jaar bedraagt het leeftijdsverschil nooit meer dan twee (2) jaar.
Ik dacht dat jij niet meer terug zou komen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 19:44
Dark Angel
Dark Angel is offline
Nou, laat ik niet zeggen dat het geen kans heeft...

Ik betwijfel wel of het een goed idee is, en ik heb het idee dat jij zelf heel goed weet waarom... De meeste redenen zijn hierboven ook al genoemd.

Ik denk dat het voornaamste is dat iemand van 13 gewoon heel anders tegen een relatie aankijkt dan iemand van 19.

Is dat - op langere termijn - wel met elkaar te verenigen? Hoe lang ben jij bereid te wachten totdat je bv op sexueel gebied wat verder kan gaan? (en nu niet automatisch roepen "zolang als nodig is" want je weet dat het niet zo eenvoudig ligt.)
Het risico is dat jullie relatie haar een periode van haar jeugd over zou laten slaan - die van over jongens roddelen en de hele periode van 'vriendjes'. Ik geloof best dat dat haar allemaal niets kan schelen - ze is tenslotte verliefd. Maar is dat wel zo goed?

Toen ik 18 was, kreeg ik iets met iemand van 25. Heel ander geval, en we waren in belevingswereld aardig dicht bij elkaar, maar uiteindelijk ging het toch mis.
Waarom? Omdat ik op m'n 18 pas net begon te ontdekken hoeveel lol experimenteren met uitgaan, sexy kleding (jah, ik was laat, ok? ), sex, aandacht, etc allemaal was. Hij was op dat moment al lang door die periode heen, en in 'rustiger vaarwater'.
We ontdekten pas later dat door onze relatie ik eigenlijk die hele 'wilde periode' oversloeg en gelijk doorging met het 'rustige vaarwater', en dat dat eigenlijk ook helemaal niet goed was...

Hmm, begrijp je wat ik probeer te zeggen? Ik vind het rot om te schrijven, maar ik heb toch het gevoel dat het niet zo'n goed idee is om een relatie met haar te beginnen... Misschien over een paar jaar, maar niet nu.

Sterkte ermee
Oud 25-08-2002, 20:09
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik vind het wel meevallen. 13 en 18, tja, misschien net iets te groot leeftijdsverschil, maar ik zelf zou er geen probleem van maken. Zolang het maar klikt tussen jullie ..
Oud 25-08-2002, 20:58
vwk
vwk is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Nou, laat ik niet zeggen dat het geen kans heeft...

Ik betwijfel wel of het een goed idee is, en ik heb het idee dat jij zelf heel goed weet waarom... De meeste redenen zijn hierboven ook al genoemd.

Ik denk dat het voornaamste is dat iemand van 13 gewoon heel anders tegen een relatie aankijkt dan iemand van 19.

Is dat - op langere termijn - wel met elkaar te verenigen? Hoe lang ben jij bereid te wachten totdat je bv op sexueel gebied wat verder kan gaan? (en nu niet automatisch roepen "zolang als nodig is" want je weet dat het niet zo eenvoudig ligt.)
Het risico is dat jullie relatie haar een periode van haar jeugd over zou laten slaan - die van over jongens roddelen en de hele periode van 'vriendjes'. Ik geloof best dat dat haar allemaal niets kan schelen - ze is tenslotte verliefd. Maar is dat wel zo goed?

Toen ik 18 was, kreeg ik iets met iemand van 25. Heel ander geval, en we waren in belevingswereld aardig dicht bij elkaar, maar uiteindelijk ging het toch mis.
Waarom? Omdat ik op m'n 18 pas net begon te ontdekken hoeveel lol experimenteren met uitgaan, sexy kleding (jah, ik was laat, ok? ), sex, aandacht, etc allemaal was. Hij was op dat moment al lang door die periode heen, en in 'rustiger vaarwater'.
We ontdekten pas later dat door onze relatie ik eigenlijk die hele 'wilde periode' oversloeg en gelijk doorging met het 'rustige vaarwater', en dat dat eigenlijk ook helemaal niet goed was...

Hmm, begrijp je wat ik probeer te zeggen? Ik vind het rot om te schrijven, maar ik heb toch het gevoel dat het niet zo'n goed idee is om een relatie met haar te beginnen... Misschien over een paar jaar, maar niet nu.

Sterkte ermee
Ik kan denk ik echt wel lang wachten met sex, de behoefte is er niet, nooit geweest, ik ben nog maagd, dus, wat ik niet ken kan ik ook niet missen toch? En wat ik ook al zei, een knuffel heeft voor mij zoveel meer waarde dan.... iets meer met een meid. Dat heb ik wel bij ex-en gedaan, maar die waren ook een stuk ouder.
En ik snap ook wel wat je probeert te zeggen, maar ik ben ook bezig om mijn jeugd in een snelle tijd in te halen, omdat ik die "vroeger" niet heb gehad.
Maar wat je zegt over dat jij met je toenmalige vriend experimenteerde en het voor hem allemaal al bekend was, kan ik me wel voorstellen dat best moeilijk kan worden.

En ik snap best wat je wilt zeggen, en je hebt ook wel een punt.

Het is alleen wel zo, je kan geen knopje omzetten en zeggen, ik ben niet meer verliefd, of juist wel.... het is een gevoel, en daar kom je niet zomaar vanaf.... en zij blijft wel de meid waar ik zo gek op ben omdat ze zo lief en aardig is, en ook nog eens niet zo kinderachtig... in mijn ogen kan je haar vergelijken met iemand van 14/15, en qua uiterlijk 16. Misschien heeft zij voor zichzelf al die tijd afgesloten van dingen die meiden van 13 normaal op dr 13e doen, misschien intresseert ze zich daar al niet meer voor. Dat blijft dan toch zo, of ik nou wel of niet er een relatie mee heb. Dat zit in dr karakter, en daar verander je toch niets aan. Je kan iemand niet dwingen om dingen te doen die andere meisjes van 13 ook doen.... Ze is sowieso niet de persoon om achter de grote meute aan te hobbelen. Ik weet het niet, vriend van me kwam met het idee om naar een psycholoog te stappen, via de Rutger stichting.
Ik heb sowieso aan dr ouders gevraagd of ze eens met ons wilden praten hierover, vonden ze zelf een goed idee, en dat komt ook zaterdag/volgende week zaterdag..... dus ik ben benieuwd.

En over een paar jaar, ja, dat wordt moeilijk, dan moet je verstand het van je gevoel gaan winnen, en dan krijg je nog jaloezie, als je nog steeds gek op dr blijft en ze een ander vriendje krijgt.

Moeilijk dit allemaal....
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:23
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Dat vind ik dus te overdreven 'wetmatig' gedacht, bij twee volwassen mensen vind ik het sowieso al heel anders dan bij twee personen bij wie de een nog (ruim) minderjarig is en de ander niet meer. Precies een aantal jaren vaststellen vind ik te ver gaan. Bovendien gaat het hier om jouw mening en laat je het naar voren komen als een vastgestelde wet.

Ik ben 23 en mijn vriend is 27, maar we studeren alletwee nog omdat hij op latere leeftijd van studie is geswitcht. Ik zit in het vierde jaar en hij in het tweede en we hebben dus wel in grote mate dezelfde belevingswereld, hij heeft niet veel meer levenservaring dan ik en dat is dus wel iets anders dan een schoolmeisje met iemand die al gaat studeren en op zichzelf woont of iemand die al werkt. Overigens is het zelfs nog geen wet van meden en persen dat dát niet zou kunnen werken, maar het is dan wel moeilijker.

Het gaat vooral om de levensfase waar je je in bevindt en je belevingswereld.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:31
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Als jij, zij, en beide ouders er geen problemen mee hebben dan is er toch geen probleem??

Het enige waar je rekening mee moet houden is de pubertijd... Dingen kunnen makkelijk veranderen....
Oud 25-08-2002, 22:42
de abt van sion
Citaat:
Angeles schreef:

1) Dat vind ik dus te overdreven 'wetmatig' gedacht,
2) bij twee volwassen mensen vind ik het sowieso al heel anders dan bij twee personen bij wie de een nog (ruim) minderjarig is en de ander niet meer. Precies een aantal jaren vaststellen vind ik te ver gaan. Bovendien gaat het hier om jouw mening en laat je het naar voren komen als een vastgestelde wet.

3) Ik ben 23 en mijn vriend is 27, maar we studeren alletwee nog omdat hij op latere leeftijd van studie is geswitcht. Ik zit in het vierde jaar en hij in het tweede en we hebben dus wel in grote mate dezelfde belevingswereld, hij heeft niet veel meer levenservaring dan ik en dat is dus wel iets anders dan een schoolmeisje met iemand die al gaat studeren en op zichzelf woont of iemand die al werkt.
4) Overigens is het zelfs nog geen wet van meden en persen dat dát niet zou kunnen werken, maar het is dan wel moeilijker.

5) Het gaat vooral om de levensfase waar je je in bevindt en je belevingswereld.
1) Om je gedachten duidelijk te maken, moet je ze als "wetmatig" presenteren.
2) Bij volwassen mensen mag het leeftijdsverschil eventueel wel drie of vier jaar zijn. Maar veel meer is ook weer niet goed. Een vastgesteld aantal kan een goede richtlijn zijn.
3) Toch is de verhouding vreemd: hij kan qua levenservaring dan wel je vader zijn (hoewel ik dat betwijfel: iemand die van studie verandert, is niet iemand met een vooruitziende blik), jij bent intellectueel zijn moeder. De conclusie zou kunnen zijn dat jij niet alleen qua levenservaring, maar ook intellectueel zijn meerdere bent. Je kunt dus beter nog een kritisch nagaan waarom je die relatie bent begonnen, en wat je er in de toekomst van mag verwachten.
4) Een verhouding met een minderjarig iemand fnuikt elke (goede) ontwikkeling van zo iemand.
5) Dat is slechts ten dele waar.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:48
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Toch is de verhouding vreemd: hij kan qua levenservaring dan wel je vader zijn (hoewel ik dat betwijfel: iemand die van studie verandert, is niet iemand met een vooruitziende blik), jij bent intellectueel zijn moeder. De conclusie zou kunnen zijn dat jij niet alleen qua levenservaring, maar ook intellectueel zijn meerdere bent. Je kunt dus beter nog een kritisch nagaan waarom je die relatie bent begonnen, en wat je er in de toekomst van mag verwachten.
Dit volg ik niet helemaal, eerlijk gezegd. Ik geloof dat jij de pretentie hebt dat je meer van mijn vriend en mijn relatie weet dan je in werkelijkheid doet en ik heb absoluut geen zin om jou daarin te betrekken. Verder ben ik intellectueel gezien niet zijn meerdere en ben ik zelf ook in het verleden van studie gewisseld, alleen wat eerder, dus dat hebben we allebei meegemaakt.

Misschien kun jij eens beseffen dat iedere situatie uniek is en dat jij niet zonder achtergrondkennis kunt oordelen over de relatie van een ander. Mijn relatie duurt al een aantal jaar en ik heb nooit last gehad van het leeftijdsverschil. Verder heb ik weinig zin om er op in te gaan of om jou ins en outs ervan te vertellen, ik ben jou namelijk geen enkele verantwoording schuldig.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:50
de abt van sion
Citaat:
Angeles schreef:

Dit volg ik niet helemaal, eerlijk gezegd. Ik geloof dat jij de pretentie hebt dat je meer van mijn vriend en mijn relatie weet dan je in werkelijkheid doet en ik heb absoluut geen zin om jou daarin te betrekken. Verder ben ik intellectueel gezien niet zijn meerdere en ben ik zelf ook in het verleden van studie gewisseld, alleen wat eerder, dus dat hebben we allebei meegemaakt.

Misschien kun jij eens beseffen dat iedere situatie uniek is en dat jij niet zonder achtergrondkennis kunt oordelen over de relatie van een ander. Mijn relatie duurt al een aantal jaar en ik heb nooit last gehad van het leeftijdsverschil. Verder heb ik weinig zin om er op in te gaan of om jou ins en outs ervan te vertellen, ik ben jou namelijk geen enkele verantwoording schuldig.
Heb ik je dan om verantwoording gevraagd? Nou dan!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:52
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Heb ik je dan om verantwoording gevraagd? Nou dan!
Ik heb niet de behoefte aan jouw commentaar op mijn relatie, daar gaat het om. Mijn vriend en ik zijn degenen die kunnen beoordelen of de relatie gezond is, bemoei jij je maar fijn met je eigen relatie. Ik heb niks te verbergen, maar ik hou niet van mensen die een ander dingen proberen aan te praten zonder dat ze de achtergrond kennen. Jij weet totaal niet waar je het over hebt als het gaat om de reden waarom mijn vriend van studie is gewisseld en zo zijn er nog veel meer dingen die nergens op slaan.

Je hebt vaak erg verstandige dingen te zeggen, maar je schiet niet altijd raak, soms denk je van jezelf dat je alles weet en dat is niet zo.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 00:03
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Als jij, zij, en beide ouders er geen problemen mee hebben dan is er toch geen probleem??

Het enige waar je rekening mee moet houden is de pubertijd... Dingen kunnen makkelijk veranderen....
Helemaal mee eens.
Oud 26-08-2002, 07:04
de abt van sion
Citaat:
Angeles schreef:

Ik heb niet de behoefte aan jouw commentaar op mijn relatie, daar gaat het om. Mijn vriend en ik zijn degenen die kunnen beoordelen of de relatie gezond is, bemoei jij je maar fijn met je eigen relatie. Ik heb niks te verbergen, maar ik hou niet van mensen die een ander dingen proberen aan te praten zonder dat ze de achtergrond kennen. Jij weet totaal niet waar je het over hebt als het gaat om de reden waarom mijn vriend van studie is gewisseld en zo zijn er nog veel meer dingen die nergens op slaan.

Je hebt vaak erg verstandige dingen te zeggen, maar je schiet niet altijd raak, soms denk je van jezelf dat je alles weet en dat is niet zo.
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat ik van mezelf denk dat ik alles weet. Want dat is inderdaad niet zo. Ik vermoed dus dat je reactie vooral op een soort boosheid is gebaseerd.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 08:30
Dark Angel
Dark Angel is offline
Nee abt, ik vermoed dat jou pop-psychologie mensen flink de keel uit begint te hangen.

Jij zat gewoon fout, en het stoere om dan te doen is gewoon te zeggen "Okay, misschien zat ik fout" in plaats van te proberen de 'schuld' bij Angeles te leggen.

De pop-psych 'analyses' van jou zijn gebaseerd op niets en laten jou alleen maar bijzonder lomp en dom overkomen. Kan je dan niets anders zien als stereotypen? Tussen wit en zwart zit een wereld van grijs.
Oud 26-08-2002, 08:38
Verwijderd
Wat denkt het meisje hier trouwens zelf van? Heeft ze het wel eens gehad over het leeftijdsverschil? Maakt zij zich ook zo druk? Waarschijnlijk ziet zij ht helemaal niet als iets raars. Je bent verliefd en het is wederzijds.. Één van de laatste dingen waar ik me druk om zou maken is de leeftijd, vooral in het begin. En als het later op punten blijkt te botsen zien we dan wel weer en gaan we er (zo mogelijk) aan werken.. Maja ik ben dan weer zo iemand die zich op dat punt geen flikker van iemand anders aantrekt.

Maar ik vroeg me dat af, hoe denkt je (toekomstige?) vriendin erover?
Als jullie allebei lak hebben aan meningen van anderen (behalve hele belangrijke zoals die van haar ouders) komt het vast wel goed met dit leeftijdsissue
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 09:27
16Maarten16
16Maarten16 is offline
Nu staat het misschien vreemd zo'n leeftijdsverschil, maar ik snap niet dat dat op latere leeftijd wel kan ...
Ik zou zeggen: Doe waar je zin in hebt, houd wel rekening met anderen... maar dat zit bij jullie wel goed zo te lezen.
Reageren

Regels voor berichten