Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2001, 15:53
X-je
X-je is offline
Hallo iedereen

Ik heb sinds gisteren heel klein beetje jeuk aan mn vagina, geen witte stukjes zoals bekend bij een schimmelinfectie. Kheb der een beetje dactarine zalf aangedaan en ik hoop dat het over gaat. Nu, mn vraag, weet iemand hoe je zoiets krijgt of weten jullie trukjes om ze te voorkomen. Kan het zijn dat dat door tampon gebruik komt? Ik heb vorige week pas mn regels gehad en heb in geen 2 weken sex gehad.

Khoop dat iemand raad weet, want mn vriend zou me zaterdag willen verwennen...

X-je
Oud 09-10-2001, 16:10
misscattie
misscattie is offline
Citaat:
X-je schreef:
Hallo iedereen

Ik heb sinds gisteren heel klein beetje jeuk aan mn vagina, geen witte stukjes zoals bekend bij een schimmelinfectie. Kheb der een beetje dactarine zalf aangedaan en ik hoop dat het over gaat. Nu, mn vraag, weet iemand hoe je zoiets krijgt of weten jullie trukjes om ze te voorkomen. Kan het zijn dat dat door tampon gebruik komt? Ik heb vorige week pas mn regels gehad en heb in geen 2 weken sex gehad.

Khoop dat iemand raad weet, want mn vriend zou me zaterdag willen verwennen...

X-je

je kan het niet echt voorkomen...
Je moet zorgen voor een goede weerstand, je kan je wassen met speciaal spul voor je vagine, en het is slim om je pil niet langer dan twee strippen door te slikken...
Van die kleine dingetjes...
Maar ik slik mijn pil 4 maanden door, en ik heb nergens last van..Sommige mensen zijn er gevoeliger voor dan andere, hoewel ik het wel gehad heb....
Oud 09-10-2001, 16:35
crazzzy girl
crazzzy girl is offline
Ik weet wat je doormaakt...
Er zijn meerdere oplossingen. Je moet vooral op je hygiene letten. Elke dag een schone handdoek. Je vagina goed schoon houden. Bij de drogist kan je lactacyd kopen om het zuurgehalte op peil te houden. Je krijgt namelijk zo'n een infectie doordat er een hormoonverandering plaatsvind en hierdoor wordt de zuurgraad verstoord.
Als je er langer dan een paar dagen last van blijft houden, moet je naar de dokter. Daar krijg je dan medicijnen voorgeschreven. Als dit allemaal neit helpt, stuurt hij je door naar een gynacoloog (of hoe je dat dan ook schrijft!)
Samenvatting: Houdt alles goed schoon!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2001, 16:37
misscattie
misscattie is offline
Citaat:
crazzzy girl schreef:
Ik weet wat je doormaakt...
Er zijn meerdere oplossingen. Je moet vooral op je hygiene letten. Elke dag een schone handdoek. Je vagina goed schoon houden. Bij de drogist kan je lactacyd kopen om het zuurgehalte op peil te houden. Je krijgt namelijk zo'n een infectie doordat er een hormoonverandering plaatsvind en hierdoor wordt de zuurgraad verstoord.
Als je er langer dan een paar dagen last van blijft houden, moet je naar de dokter. Daar krijg je dan medicijnen voorgeschreven. Als dit allemaal neit helpt, stuurt hij je door naar een gynacoloog (of hoe je dat dan ook schrijft!)
Samenvatting: Houdt alles goed schoon!
Um ja HOEFT niet naar een huisarts hoor, als je het niet storend vind, dan maakt het niet uit als je het hebt, want het is geren ziekte ofzo, en het kan ook geen kwaad...
39% van de vrouwen heeft het en heeft er geen last van of stoort zich er niet aan....
Oud 12-10-2001, 20:45
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Lactacyd is juist slecht!
het dood de bacterien die er niet horen wel, maar hij dood ook de bacterien die er wel horen.
Het beste is gewoon elke dag met lauw water wassen.
En als het te erg word effe naar de dokter gaan voor een medicijn.
Oud 13-10-2001, 08:02
misscattie
misscattie is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Lactacyd is juist slecht!
het dood de bacterien die er niet horen wel, maar hij dood ook de bacterien die er wel horen.
Het beste is gewoon elke dag met lauw water wassen.
En als het te erg word effe naar de dokter gaan voor een medicijn.
je moet het ook niet elke dag gebruiken maar bv 2 of 3 keer per week...
btw het werd mij aangeraden door de huisarts hoor...
Oud 13-10-2001, 16:49
Het schijnt dat je er ook meer kans op hebt als je vaak antibiotica gebruikt...

Cat
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 20:16
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
ontsmetten?
Oud 12-02-2002, 20:33
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Het schijnt dat je er ook meer kans op hebt als je vaak antibiotica gebruikt...

Cat

Echt waar?

Oud 12-02-2002, 20:34
Verwijderd
ja echt waar..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 20:38
Verwijderd
Witte vloed
Normale vaginale afscheiding is kleurloos of opaal, met een specifieke geur. Wanneer de hoeveelheid toeneemt, of de geur en/of kleur verandert (naar geel, groen of bruin) is sprake van "witte" vloed. De oorzaak is meestal een infectie door schimmels, zoals b.v. Candida, maar ook andere micro-organismen kunnen witte vloed veroorzaken als ziekteverschijnsel (bv. Trichomonas, Chlamydia en ander sexueel overdraagbare aandoeningen)

Oorzaken
Overmatig zeepgebruik, menstruatie, slechte hygiëne, zwangerschap, verminderde afweer en suikerziekte kunnen mogelijke oorzaken zijn. Ook het gebruik van bepaalde geneesmiddelen zoals bijvoorbeeld de pil, antibiotica of corticosteroïden kunnen witte vloed tot gevolg kunnen hebben.

Bron.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten