Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 22:12
Beta-ark
Beta-ark is offline
Misschien ligt het aan mij maar ik denk dat hoe complexer,gestresster de maatschappij, hoe meer ziektes(vooral geestesziektes) er komen, je hoort steeds vaker dat mensen last krijgen van angsten paniekaanvallen psychoses schizofenie etc etc. Is er soms een verband met de gestresstere maatschappij(die het gebruik van drugs ook aanwakkert, die op zijn beurt weer de geestziektes aanwakkert)
Oud 14-11-2002, 07:36
Quiana
Quiana is offline
Hm, ik denk dat je het ook wel meer hoort
omdat het dan een naampje ed heeft..
Mja, ik denk ook wel dat het gewoon
meer is geworden..
Of misn praten mensen er makkelijker/eerder over,
omdat het meer voorkomt.
Oud 14-11-2002, 17:52
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
vroeger was er censuur op alles en mocht je niet klagen, en was je alleen ziek als een dokter dat tegen je had gezegd. De docters van toen wisten nog niet dat bv depressie een ziekte was dus was je volgens hun niet ziek en viel t dus niet op.. kan ookwel zo zijn omdat dr veel meer stress is, omdat je vroeger weinig keus had met bv wat je later ging worden.. nu is dr veel meer keus en kan dr ook veel meer.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 20:10
Chelle
Chelle is offline
Ik denk niet dat er meer geesteziektes zijn gekomen (als in serieuze psychische stoornissen.) Je hoort er idd meer over. Symptonen worden eerder herkent, mensen durven er langzaamaan mee naar buiten te komen e.d.
Wel zijn er meer problemen gekomen. Idd door de gestresste, prestatiegerichte maatschappij waar we op het moment in leven.

Ik zelf geloof dat de menselijke geest niet in staat is de mogelijkheden van onze hersenen bij te houden. Dit zou dan een reden zijn waarom we maar zo weinig van onze hersencapaciteit gebruiken. (maar dat heeft hier verder niet zo veel mee te maken he )
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:39
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik denk dat het vooral er door komt dat er veel meer over gepraat wordt ... ook met als gevolg dat sommigen eerder geneigd zijn al snel zijn problemen als een geestelijke ziekte te bestempelen ( met depressies zie je het volgens mij best veel ). En deels ligt het ook aan de stress en dagelijkse problemen waar mensen nu meer mee te maken krijgen - ik weet niet of dat precies NIEUWE ziekten heeft gebracht ...
Reageren

Regels voor berichten