Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 15:49
Rick FSB
Rick FSB is offline
De laatste tijd lijkt het wel of er weer meer bandjes met demo-cd's, 'gewone' cd's en zelfs vinyl op de proppen komen in de regio waar ik woon. Hoe is dat in de rest van Nederland?
En met underground muziek scene bedoel ik eigenlijk in de breedste zin van het woord, van funk naar punk en via dance naar hiphop en metal!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2002, 16:33
Verwijderd
Ik kan je op zich wel wat vertellen over de twentsche metalscene, gezien ik daar her en der bij betrokken ben
ff wat bands: (emo/nu/death/black/vanalles): Somnis, Escutcheon, Devious, Altar, Meslamtaea, Kultus, Sagenland, Lugubre, Salacious Gods, Mothek, Gilo, State of nothing left, Enjoy the silence, Kudramatra, Extreem Eczeem, At least we're not gay, enz...

De meest veelbelovende band tot nu toe vind ik wel Escutcheon, dit is Death Metal op zijn zweeds en hebben onlangs een demo opgenomen (volledig studiomateriaal) die niet alleen goed oogt (hoes) maar ook goed aanhoort

Dan heb je nog Devious, death metal, ik ben er zelf niet gek op maar het is een redelijk populair bandje en al. De zanger is onlangs met Altar gaan werken (dus de zanger van altar zit niet in devious maar andersom) Ze hebben al een demo uitgebracht die een redelijke recentie in de aardschok heeft gehad en komen binnenkort met nog een album (dit keer bij een label)

iig, de scene hier is redelijk incest. Iedereen zit bij elkaar in de band, dat is echt niet normaal meer.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:35
Rick FSB
Rick FSB is offline
Als iedereen bij elkaar in de band zit geeft dat tenminste wel een aantal mensen de kans om in een band te zitten die anders wellicht zonder band zouden zitten!
In ieder geval bedankt voor al die namen, een groot aantal was me nog niet bekend en daar zal ik toch eens wat aandacht aan besteden!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Rick FSB schreef:
Als iedereen bij elkaar in de band zit geeft dat tenminste wel een aantal mensen de kans om in een band te zitten die anders wellicht zonder band zouden zitten!
Daar heb je ook wel gelijk in, maar hier is het ook zo dat er zo weinig te doen is dat je - wanneer je eenmaal met muziek in contact bent gekomen - steeds fanatieker word, daar ontstaan veel bands uit en het aanbod van (goede) muzikanten met een interesse voor metal is hier gering.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:26
Nomen Nescio
Nomen Nescio is offline
Geen zin om een heel verhaal te typen
Kijk hier maar: http://www.arnhembands.tk, staan (bijna) alle Arnhemse Metal, Hardcore & Punkbands op.

Citaat:
iig, de scene hier is redelijk incest.
bij ons ook.
Oud 13-11-2002, 18:33
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
daarmee zit het heel goed
ons lokale do it yourself festival 8ball(ik organiseer het mede)
(http://8ball.fshosting.com) heeft er veel mee te maken: we hebben altijd underground bandjes spelen die net een demo hebben etc.
Reageren

Regels voor berichten