Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2002, 20:56
dark spirit
dark spirit is offline
Ik had 3 jaar verkering met een jongen. Toen heb ik het uitgemaakt omdat ik verliefd was op mijn huidige vriend. Het is nu 1,5 jaar later, maar mijn ex schijnt er nog steeds heel erg mee te zitten. Hij kan nog steeds niet in 1 kamer met mij zijn, want dan wordt hij verdrietig. En hij schijnt gewoon echt niemand anders meer te willen (en mij natuurlijk ook niet). Kortom, het lijkt erop dat ik zijn leven kapot heb gemaakt.
Het is op zich op een normale manier uitgegaan, we hebben nog met elkaar gepraat etc.
Maar ja, het had geen zin om het aan te houden, aangezien ik verliefd was op die ander.
Wat moet ik hiermee?
Oud 16-11-2002, 21:00
Verwijderd
waarom die bij je topic.. vind je het leuk dat hij nog verliefd ois op je ofzo?? lekker egoistisch

en jah je kunt er niets aan doen, het gaat vanzelf over..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 21:02
dark spirit
dark spirit is offline
doe ik eigenlijk standaard, ik bedoel er niks mee
Oud 16-11-2002, 21:04
Angeles
Angeles is offline
Tja, in een relatie heb je nou eenmaal niet de garantie dat het voor eeuwig is. Hoe erg het ook is voor je ex-vriend, hij zal het toch moeten accepteren. Het heeft geen zin als jij je schuldig blijft voelen en ik denk ook niet dat jij de aangewezen persoon bent om hem hiermee te helpen, eerlijk gezegd.

Ik zou het contact wel op een laag pitje houden. Kennelijk doet het hem alleen maar pijn om contact te hebben. Laat hem los en geef hem de ruimte om erover heen te komen. Als hij tekens met jou wordt geconfronteerd lukt hem dat kennelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 21:05
dark spirit
dark spirit is offline
Het contact is al minimaal, en dat vind ik ook niet erg. Ik hoor dit via-via en ja, ik weet ook dat ik er niks aan kan doen, maar ja...

Soms word ik er mee geconfronteerd en dat is niet leuk.
Oud 16-11-2002, 21:08
dark spirit
dark spirit is offline
We zitten namelijk allebei op dezelfde vereniging, dus je gaat toch met dezelfde mensen om. En als je dan van een vriendin hoort dat zijn moeder heeft gezegd dat hij waarschijnlijk nooit meer een vrouw kan vertrouwen...

Ja dat is ook zwaar overdreven om dat als moeder over je zoon te zeggen, maar ja...

Het is niet zo leuk om te horen dat ik waarschijnlijk zijn toekomstige liefdesleven verpest heb.
Oud 16-11-2002, 21:11
wortelQ
wortelQ is offline
Ik heb ook al bijna sinds een half jaar niemand anders gewilt dan m'n ex (klote woord ).
Is echt geen pretje, maar ik weet dat ik haar de schuld niet kan geven, en zelf heb ik ook nix fout gedaan.
Oud 16-11-2002, 21:12
dark spirit
dark spirit is offline
Maar het is wel heel vervelend.
Oud 16-11-2002, 21:13
Angeles
Angeles is offline
Ja maar jij HEBT zijn toekomstige liefdesleven niet verpest. Het ligt voor een heel groot deel ook aan de manier waarop hij ermee omgaat. Die dingen gebeuren in de liefde. Als je veilig wil zijn en wil dat je hartje nooit gebroken kan worden, moet je helemaal niet aan relaties beginnen, punt, want als je aan een relatie begint ben je kwetsbaar. Je hebt geen garanties dat het goed blijft gaan. En het is rot voor hem dat hij zich zo gekwetst voelt, maar het is NIET JOUW SCHULD.

Jij hebt gedaan wat het beste voor hem was. Als je bij hem was gebleven terwijl je verliefd was op die ander, dan had hij reden om zich bedrogen te voelen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 21:17
dark spirit
dark spirit is offline
Ja, dat is ook zo. En ik heb er ook bewust voor gekozen om eerlijk tegen hem te zijn. Ik voel me ook niet echt schuldig, maar ja het blijft toch een beetje rot, omdat ik het wel veroorzaakt heb. Natuurlijk hij ook, want idd, dan had hij zich niet zo aan mij moeten binden.

Het verbaast mij eerlijk gezegd ook dat hij er nu nog steeds niet overheen is. Want zo ontzettend 4ever was het nou ook weer niet (voor mij tenminste). Maar hij wou echt met mij trouwen etc.
Oud 16-11-2002, 21:20
GRRR
GRRR is offline
wat een sukkel
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 21:24
dark spirit
dark spirit is offline
Hij is inderdaad niet het intelligentste type (beter gezegd hij is dom!!!) en hij is ook niet knap, en niet echt grappig. Achteraf begrijp ik ook absoluut niet wat ik in hem zag, en daarom werd iktuurlijk ook verliefd op die ander.
Maar goed, dat boeit nu ook niet meer.
Het liefst zou ik vergeten dat ik ooit wat met hem had, maar dat gaat niet, omdat ik telkens hoor dat hij er nog niet overheen is.
Oud 16-11-2002, 21:36
Angeles
Angeles is offline
Anders zeg je toch tegen de mensen die jou er steeds over vertellen dat je het niet meer hoeft te horen? Je kunt er toch niks mee, jij kunt hem niet helpen en het maakt je alleen maar van streek.

Hij moet het maar gewoon met zijn vrienden uitzoeken, jij mag onderhand wel eens verder met je leven. Het klinkt heel hard, maar het is zijn probleem en hij moet eruit komen. Jij bent niet de rest van je leven verantwoordelijk voor hem.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 22:56
Verwijderd
Het is jouw probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 23:00
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
jij maakt het hem niet moeilijk, dat doet ie zelf, moet hij zelf ook maar inzien, hier kan je niks aan doen, misschien alleen al het contact met hem verbreken, misschien dat ie je dan vergeet
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 23:48
Verwijderd
Sja, dat kan...er zijn hypersensitieve personen, dus waarom zouden er ook geen personen zijn die wérkelijk hun hele leven aan één persoon willen en moeten wijden?

Ik ben ook ontzettend lang verliefd geweest op een meisje, zelfs nog heel lang gek op haar nadat ze me allang duidelijk had gemaakt dat het nooit (meer) iets zou worden. Maar toch bleef het hangen. Van mezelf weet ik echter dat ik daar gewoon nogal lang over doe, maar zó lang...dat is wel uitzonderlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 14:33
luk@z
luk@z is offline
Citaat:
nare man zegt:
Ik ben ook ontzettend lang verliefd geweest op een meisje, zelfs nog heel lang gek op haar nadat ze me allang duidelijk had gemaakt dat het nooit (meer) iets zou worden. Maar toch bleef het hangen. Van mezelf weet ik echter dat ik daar gewoon nogal lang over doe, maar zó lang...dat is wel uitzonderlijk.
Same here
Oud 17-11-2002, 14:39
moenbase
moenbase is offline
Liefdesverdriet: Een mooier verdriet is er niet.
Oud 20-11-2002, 10:09
dieselgirl17
dieselgirl17 is offline
wat een loser zeg. triest.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:09
dark spirit
dark spirit is offline
ja he
Oud 20-11-2002, 12:59
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
je hebt er goed aan gedaan het toen uit te maken, je hebt het volgens mij zo goed gedaan als het maar kan, dus ik vind niet dat ji zijn leven kapot hebt gemaakt, dat doet hij zelf; hij moet gewoon weer zijn leven oppakken en daar kan jij niets aan doen.
Oud 20-11-2002, 17:45
Verwijderd
Sja, het is idd eigenlijk jouw probleem niet, je moet er dus ook niets mee.

Je hebt niet anders gedaan dan je had kunnen doen, namelijk eerlijk zijn. Het ligt aan hemzelf dat hij zijn liefdesleven kapot laat maken door dit feit, het ligt aan hemzelf dat hij hoe het met jou is gegaan model stelt voor het vertrouwen in vrouwen enz. Hij heeft kennelijk een manier van ermee omgaan waarmee hij het zichzelf erg moeilijk maakt, en jij kan dit voor hem niet veranderen.

Hij zal er zelf achter moeten komen dat hij zn leven weer op moet pakken en dat jij niet model staat voor liefde in het algemeen. Hij moet zelf de tijd met jou niet gaan zien als iets wat is geweest, maar als iets wat was. Als in de herinnering koesteren en blij zijn met de leuke tijd, maar accepteren dat hij nu iets nieuws op moet bouwen en dergelijke.

Hij zal heus wel weer iemand tegenkomen maar heeft de pech dat dit bij hem nogal lang duurt. Ik weet dat het moeilijk is om er mee geconfronteerd te worden, ik vind dat bij mijn ex ook moeilijk ookal is dat nog maar 4,5 maanden uit. Ja, het is toch een soort verdriet waarin jij de hoofdrol speelt waardoor het moeilijk is om van je af te zetten. Maar ja, jij hebt nu jouw leven en hij het zijne, probeer het dus toch van je af te zetten. Vraag mensen desnoods om deze dingen niet meer aan jou te vertellen aangezien jij er toch geen kan mee op kan.

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 18:17
Tha White Eagle
Tha White Eagle is offline
waarom is het nou weer een loser volgens sommigen?

tjees...... dat slaat ook nergens op.
Oud 20-11-2002, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Tha White Eagle schreef:
waarom is het nou weer een loser volgens sommigen?

tjees...... dat slaat ook nergens op.
Ik dacht stom te zijn als ik die vraag zou stellen, maar dat valt dus ook wel weer mee. Waarom zou zo iemand een lozer zijn als ie na anderhalf jaar nog niet over zijn ex heen is. Ok, laten we eerlijk zijn, het is misschien uitzonderlijk lang, maar om zo iemand meteen lozer te noemen vind ik te ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 12:13
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Ik dacht stom te zijn als ik die vraag zou stellen, maar dat valt dus ook wel weer mee. Waarom zou zo iemand een lozer zijn als ie na anderhalf jaar nog niet over zijn ex heen is. Ok, laten we eerlijk zijn, het is misschien uitzonderlijk lang, maar om zo iemand meteen lozer te noemen vind ik te ver gaan.
ik snap ook niet wat liefhebben te maken heeft met loser zijn. Hij hield kennelijk erg veel van haar en weet niet hoe hij met zijn verdriet om moet gaan, wat daarin maakt hem een sukkel of een loser? En dat de topicstartster dit ook beaamd vind ik ook vreemd. Je hebt toch echt wat met die jongen gehad, dat je dat nu niet meer begrijpt vind ik nogal vaag.. Als het nu een 'foutje' was van een maand ofzo, waarna je erachter komt dat diegene helemaaal niet juist voor jou is, maar je hebt 3 jaar wat met hem gehad! Wees een beetje eerlijker tegenover jezelf, het is echt niet verkeerd om iemand te hebben gegeven. En feit dat jij je dit allemaal aantrekt zegt denk ik ook wel dat je echt nog wel enigszins om hem geeft omdat je je toch zorgen maakt. Maar das toch logisch, na zo'n lange relatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2002, 12:38
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
dark spirit schreef:
Hij is inderdaad niet het intelligentste type (beter gezegd hij is dom!!!) en hij is ook niet knap, en niet echt grappig. Achteraf begrijp ik ook absoluut niet wat ik in hem zag, en daarom werd iktuurlijk ook verliefd op die ander.
Maar goed, dat boeit nu ook niet meer.
Het liefst zou ik vergeten dat ik ooit wat met hem had, maar dat gaat niet, omdat ik telkens hoor dat hij er nog niet overheen is.
Ik ben het met de meute eens dat je je geen schuldgevoel moet laten aanpraten. Wat dat betreft is het jouw probleem niet.
Maar om iemand totaal de grond in te boren, vanwege het feit dat hij die gevoelens nog steeds heeft, komt naar mijn mening nogal bot en asociaal over.
Het feit dat jij 3 jaar hebt gehad met een persoon die jezelf als leleijk en dom beschouwd, getuigt nou ook niet echt van intelligentie van jouw kant.
Oud 21-11-2002, 13:54
Moonspell
Moonspell is offline
Ehm ok, het klinkt gek maar het kan echt gebeuren. Ook ik heb het gehad, en ik denk nog elke dag meerdere keren aan haar.
Het is al weer een poosje geleden, maarja vergeten doe ik nooit meer. Als jij echt impulsief bent geweest voor hem, en hij vond je echt zo oke, kan dit echt gebeuren. Bedenk zelf eens als je je liefde van je leven ook ineens moet los laten en zo maar in eens alleen komt te staan...... terwijl je nog zoveel van die persoon houd en om hem / haar geeft..

Dit soort dingen weet je alleen als je dit zelf mee maakt.

(nou was het in mijn situatie nog niet zo lang, maar het komt in die richting dat ik dit ook zo ervaren heb)

Moonspell
Oud 21-11-2002, 17:09
Nakki
Nakki is offline
Citaat:
Moonspell schreef:
Ehm ok, het klinkt gek maar het kan echt gebeuren. Ook ik heb het gehad, en ik denk nog elke dag meerdere keren aan haar.
Het is al weer een poosje geleden, maarja vergeten doe ik nooit meer. Als jij echt impulsief bent geweest voor hem, en hij vond je echt zo oke, kan dit echt gebeuren. Bedenk zelf eens als je je liefde van je leven ook ineens moet los laten en zo maar in eens alleen komt te staan...... terwijl je nog zoveel van die persoon houd en om hem / haar geeft..

Dit soort dingen weet je alleen als je dit zelf mee maakt.

(nou was het in mijn situatie nog niet zo lang, maar het komt in die richting dat ik dit ook zo ervaren heb)

Moonspell
wat doe jij er aan om je ex te vergeten? leuke dingen met vrienden doen enzo en aan leuke dingen denken doe ik al genoeg.. maar nog denk k elke dag aan mijn ex hoe lief ze was ze betekende echt heel veel voor me en opeens was het over...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 09:37
gangsta_bitch
gangsta_bitch is offline
hij moet maar leren begrijpen dat het over is en dat is zijn probleem
ciao
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 23:16
Marcel_L
Marcel_L is offline
Het lijkt erop dat je jezelf toch een beetje zorgen maakt om zijn welzijn. Dat is heel netjes. Vraagje; als jij hoort van anderen hoe hij er mee omgaat, zou het dan ook kunnen zijn dat hij weer van hen hoort hoe jij daar op reageert? Als dat zo is, en hij hoort iedere keer dat jij er toch wel een beetje mee zit, dan geeft hem dat weer hoop, hoe dom dat misschien ook is.
Als je nog eens iets over hem hoort, laat dan merken dat je zelf verder wilt met die ander, en dat je vindt dat hij nou ook onderhand eens verder moet. Misschien helpt het hem weer als hij hoort dat jij er zo over denkt.
....en hij is geen sukkel.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 00:29
Verwijderd
Citaat:
gangsta_bitch schreef:
hij moet maar leren begrijpen dat het over is en dat is zijn probleem
Gevoelloze muts
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 19:01
dark spirit
dark spirit is offline
Citaat:
Marcel_L schreef:
Het lijkt erop dat je jezelf toch een beetje zorgen maakt om zijn welzijn. Dat is heel netjes. Vraagje; als jij hoort van anderen hoe hij er mee omgaat, zou het dan ook kunnen zijn dat hij weer van hen hoort hoe jij daar op reageert? Als dat zo is, en hij hoort iedere keer dat jij er toch wel een beetje mee zit, dan geeft hem dat weer hoop, hoe dom dat misschien ook is.
Als je nog eens iets over hem hoort, laat dan merken dat je zelf verder wilt met die ander, en dat je vindt dat hij nou ook onderhand eens verder moet. Misschien helpt het hem weer als hij hoort dat jij er zo over denkt.
....en hij is geen sukkel.
Ik reageer meestal als ze zoiets zeggen van: 'nog steeds??? is ie niet goed bij zn hoofd ofzo?'
dus ik denk niet dat zo'n antwoord hem hoop geeft.
Oud 23-11-2002, 22:34
Verwijderd
Citaat:
dark spirit schreef:
Ik reageer meestal als ze zoiets zeggen van: 'nog steeds??? is ie niet goed bij zn hoofd ofzo?'
dus ik denk niet dat zo'n antwoord hem hoop geeft.
Nee, en zo'n reactie geeft hem vast wel vertrouwen in de toekomst? Ik snap echt niet waarom je zo negatief over hem bent hoor..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten