Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nou, kijk. een peer is een stuk fruit, ken je dat fruit niet?
maar peertje is een ander woord voor gloeilamp. peertje kan dus een verkeleinwoord van peer zijn, dus een stuk fruit, maar ook een gleoilamp zijn. snappie? KizZ mArceLlA!!!
|
Verwijderd
|
Aardbei/ij: aardbei <-> aarde + bij
Bijziend: bijziend <-> bij zient Bijrol: bijrol <-> bij die een rol maakt Voorbij: voorbij <-> een doodgeslagen bij Bijles: bijles <-> bij + schoolbord 'k heb er nog wel leuke plaatjes bij ![]() (Dankzij Doc, dit was één van de weinige leuke forward mailtjes die ik ooit gehad heb. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heel veel homoniemen (woorden die er hetzelfde uitzien, maar toch een verschillende betekenis hebben), zijn ook wel 'grappig' soms. Bank en peertje zijn allebei homoniemen. Zo heb je bv. ook nog ton, blad, kan, balken, arm, leger, stal en ren. Boog heeft zelfs drie betekenissen: verleden tijd van buigen, van een erehaag en om mee te schieten. Kun je ook nog zinnetjes mee maken: 'Er is geen vorst meer in de grond', sprak de vorst. Enz.
Je kunt ook veel doen met plaatsnamen. Kan ik daar voor bij u terecht? Ik schaak slecht, maar het is bekend dat ik nog rotter dam. Nah, das voor nu even waar ik op kon komen. 'k weet niet of je er wat aan hebt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
washand: washandje <-> hand van was (á la Madame *weet ik niet hoe je dat schrijft* (Tussau oid?)
![]() Zevende smurf: smurf nummer 7 of een smurf met een zeef in zijn handen? Foto van burgemeester in Dronten: foto van de burgemeester van Dronten zijn <-> een foto van een willekeurige burgemeester die ergens in Dronten hangt Fles halfvolle melk: fles half vol met melk of een volle fles half volle melk? Laatst gewijzigd op 09-11-2002 om 19:09. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Melkweg: dat ruimte gedoe <-> waar is de melk?
Snelweg: de snelweg <-> ik ben snelweg Wegrestaurant: een restaurant langs de weg <-> waar is het restaurant? Spoorweg: een spoorweg <-> waar is het spoor? enz. De treinen rijden op tijd: treinen rijden helemaal niet op tijd, ze rijden op rails (zie sig ![]() Computertraining: training voor mensen op de computer <-> rennende computers mentaal: mannen taal <-> geestelijk De psychiater wil niet gestoord worden.: met rust gelaten worden <-> psychisch in orde blijven schoolslag: een school die een slag slaat (iets met succes voltooit) <-> beweging om te zwemmen bijbenen: bijhouden <-> benen erbij liften: duim omhoog omdat je met iemand mee wilt rijden <-> van die dingen waar je in flats mee om hoog gaat vliegtuig: zo'n ding om in te vliegen <-> een tuigje voor een vlieg Blikopenen: ding om een blik mee te openen <-> geluid is een blik-opener Ik werp een blik: ik gooi een blik <-> kijken het loopt op rolletjes: het gaat soepel <-> het loopt op rolletjes (rolschaatsidee oid) Najaar: herfst <-> na jaar *ik houd van dit soort dingen* ![]() Laatst gewijzigd op 09-11-2002 om 19:58. |
![]() |
|
![]() |
gasbel: voorganger van de elektrische bel
hofmakerij: tuinarchitectuur kletsnat: babbelwater meermin: plus-minus reuma: moeder van een hond (reu, was dat nu het vrouwtje of het mannetje) ontwikkelingshulp: fotolaborante visboer: naar vis smakende oprisping voetzoeker: pedicure zonder werk zo genoeg???
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb er idd al genoeg, maar als je het leuk vindt en je hebt nog veel inspiratie door maar verder hoor... Al heel erg bedankt !
|
![]() |
oke, dan gaan we toch nog even voort...
Combinatie: land met veel politievoertuigen Eendracht: geboortebeperking Rijkdom: financieel sterk blondje Verzuipen: drinken in het buitenland Onderscheid: toeristenziekte Nog een aantal voor de Belgen Gifgas: als het licht op groen springt Beschutten: dialect voor droge koeken. Minnekozen: West-Vlaams voor mijn neef. Of voor mensen die Chinees willen leren in 5 minuten: * Stupid Man --> Dum Gai * Small Horse --> Tai Ni Po Ni * I think you need a facelift --> Chin Tu Fat * I am not guilty --> Wai Hang Mi * We have a problem? --> Sum Ting Wong?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Alwetend en almachtig kan niet samen anarchypower | 62 | 10-08-2007 12:44 | |
Lifestyle |
Woordgrapjes :mad: Broeder | 75 | 10-06-2005 13:09 | |
ARTistiek |
Een tekening, graag serieuze reacties S. Swaenenburgh | 135 | 19-10-2003 23:29 | |
Verhalen & Gedichten |
[Column]Kaasknabbels, ventieldopjes en kurkentrekkers Verwijderd | 8 | 10-05-2003 11:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Aan raak in (G) Secreet | 21 | 27-08-2002 03:53 | |
Films, TV & Radio |
ondertiteling (anders) JediJoel | 22 | 13-06-2002 13:52 |