Advertentie | |
|
![]() |
|
vooroordelen ontstaan volgens mij door persoonlijke ervaringen...
vb. iemand die je kent is gothic en die is bijvoorbeeld altijd erg depressief... wel, dan ga je volgens mij gewoon rapper zeggen dat alle gothics altijd depressief zijn... nou ja, iedereen weet wel dat da nie klopt, maar je gelooft het gewoon, omdat het zo is in je vrinedenkring of bij kennissen en dergelijke... 't ontstaat dus gewoon uit persoonlijke ervaringen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In ieder geval, als we ergens weinig van weten hebben we de neiging deze leemte op te vullen met de eerste waarnemingen die er voor in aanmerking komen. Je oordeelt dan te snel en op onbetrouwbare informatie -> vooroordeel. Ook interessante vraag : Hoe verdwijnen vooroordelen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
k denk dat tkomt doordat je er te weinig vanaf weet. maar ook wel een beetje omdat je t uit eigen ervaring.. ik bedoel, als jij een jaar lang elke dag een groepje marrokanen ziet die fout bezig zijn dan begin jij ook te denken dat marrokanen gewoon zo zijn. tuurlijk weet je dan wel dat dr ook 'goede' marrokanen zijn maar als je zou mogen kiezen ga je toch liever met nederlanders om en vermijd je ze liever.
k denk dat t ook wel komt door opvoeding. ik bedoel. als je ouders altijd tegen je zeggen dat joden t enige juiste volk is dan geloof je dat, want t zijn je ouders. en dan blijf je dat de rest van je leven toch wel bij je houden. tuurlijk kan je t jezelf prpberen af te leren maar je zal de rest van je leven in je 8erhoofd houden dat je beter bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
gelet op vooroordelen jegens mijn persoontje, maar een paar weken geleden gebeurde dit: Ik ging samen met mijn (blanke) moeder naar de bakker. Ik liep voor haar naar binnen toe, de verkoopster zag ons binnenkomen.. Ik ga vervolgens voor mijn moeder staan, want zij had niets nodig. De verkoopster keek vervolgens nadrukkelijk langs mij heen en zij op overdreven toon tegen mijn moeder:" kan ik u helpen mevrouw?" Daar zakte mijn broek echt vanaf & ik voelde me behoorlijk lullig. Maar niet zo lullig als zij zich voelde toen ik met m`n platste Rotterdamse accent zei:"neej hoor, das me ma en ze heef nix nodig, maar doe mij maar een halffie wit" ![]() Ik denk niet dat ze zoiets nog snel zal doen. Dat hoop ik althans ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Wie wil er graag naar een hardstyleparty? Verwijderd | 74 | 24-11-2004 10:24 | |
Psychologie |
Depressieve vriend Verwijderd | 18 | 07-07-2003 15:26 |