Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2002, 11:59
sander50
sander50 is offline
hallo allemaal, ik heb een korte vraag: Vinden jullie dat je instelling en discipline ook bepalen welk niveau school je doet?

ik doe namelijk vwo ik zit nu in de 5e en ben in de vierde bijna blijven zitten, ik denk dat ik dit jaar wel blijf zitten. ik wil dus graag naar havo 5 omdat ik denk dat ik heel misschien wel slim genoeg ben voor vwo maar gewoon de instelling van het constant huiswerk maken niet heb. het probleem is alleen dat ijn vader dit geen rede vind om me naar de havo te laten gaan. hiervan word ik soms verschrikkelijk down.

Laatst gewijzigd op 16-11-2002 om 13:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2002, 12:08
Verwijderd
blijkbaar kun je die dicipline niet opbrengen. ik vind het heel raar dat mensen zeggen van, nouja je bent nou eenmaal niet slim genoeg dus jij gaat naar de havo, maar als iemand de dicipline van het huiswerk maken niet op kan brengen dan ben je het allmeaal maar zelf schuld. ik vind dat die dingen op gelijke hoogte liggen.
ik kan me heel goed voorstellen dat je daar down van wordt, je wordt er ook down van als je constand maar tegen dat stomme huiswerk aan zit te hikken en je toch de dicipline niet kunt opbrengen. i know the feeling. ik ben nu de 3de nog een keer over aan het doen en het gaat nog steeds voor geen meter. ik ben nu dan ook enorm aant kniezen wat ik volgend jaar moet doen: nog een keer de derde? naar de mavo (doe trouwens nu vwo)? andere school? speciaal onderwijs? deeltijd??
mja da was een beetje offtopic.
heel veel succes iig!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 12:26
sander50
sander50 is offline
ik wil trouwens niet naar de universiteit, (mijn vader zegt alleen dat ik dat nu nog niet kan weten en dat het zonde is om dat nu al uit te sluiten).
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 13:02
Verwijderd
Citaat:
sander50 schreef:
ik wil trouwens niet naar de universiteit, (mijn vader zegt alleen dat ik dat nu nog niet kan weten en dat het zonde is om dat nu al uit te sluiten).
ik dnek dat je zelf wel het beste weet je wat je wilt. je moet doen waar jij je het beste bij voelt!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 13:13
sander50
sander50 is offline
het probleem is dat ik niet zomaar kan doen wat ik wil, ik heb nog steeds toestemming van mn ouders nodig... en ik vind het ook wel fijn als ze achter mijn beslissing staan, dat ze het tenminste begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 13:17
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Ik ken dat gevoel ik heb het ook. Ik voel me ook down door school , het huiswerk het ernaar toe gaan. Ik kan makkelijk vwo doen maar iedereen zegt dat ik te lui ben. IK zelf denk niet dat het door luidheid komt, ik weet het eigenlijk niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 13:25
sander50
sander50 is offline
precies hetzelfde hier
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:16
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik wil alleen ff melden dat het VWO betekent NIET constant huiswerk maken of leren, ik heb ook het VWO gehaald en heb echt nooit wat gedaan, plus mijn vele andere problemen waar ik mee gezeten heb ( depressies / dipjes, eetstoornis, problemen in de relatie ), en geloof me, ik ben niet ZO slim.
Oud 16-11-2002, 14:40
sander50
sander50 is offline
waar ligt het volgens jou dan aan? ik heb het huiswerk maken blijkbaar wel nodig, en ik geloof van mijzelf (geen arrogantie) dat ik best wel slim ben (en als je het vwo haalt zonder wat te doen ben je best slim dus jij ook) volgens mij klopt het dus ook niet echt wat je zegt.

of denk je hier anders over?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:44
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
sander50 schreef:
waar ligt het volgens jou dan aan? ik heb het huiswerk maken blijkbaar wel nodig, en ik geloof van mijzelf (geen arrogantie) dat ik best wel slim ben (en als je het vwo haalt zonder wat te doen ben je best slim dus jij ook) volgens mij klopt het dus ook niet echt wat je zegt.

of denk je hier anders over?
Na ja, de instelling doet volgens mij heel erg veel ... en de motivatie die je hebt. IK had me gewoon er op ingesteld dat ik het VWO MOEST halen, maakt niet uit HOE, maar wel halen ... en ergens HEEEEEL diep in mijn hart geloofde ik dat het me toch wel zou lukken. Met als resultaat dat ik niet studeerde zoals de meeste mensen dat deden,maar heb wel altijd alles op een of andere manier gehaald.
Maar ja, als je zelf zegt dat je niet naar de universiteit hoeft en je ook geen andere dingen hebt die je zouden motiveren, dan kan ik me wel voorstellen dat het moeilijk kan zijn het te halen ... waarom zou je het tenslotte doen ?

Ik zeg niet dat mijn ideeen kloppen, eerder het tegenovergestelde, maar dacht maar ff een opmerking te maken
Oud 16-11-2002, 14:51
sander50
sander50 is offline
ik val je ook niet aan ik snapte het eerder niet. maar nu snap ik het hoor
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 14:53
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
sander50 schreef:
ik val je ook niet aan ik snapte het eerder niet. maar nu snap ik het hoor
No offence taken, b sure
Oud 16-11-2002, 15:52
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Ja idd zwaar irritant vind ik dat. Sommige mensen hoeven niks te leren en halen alles op hun gemakt en ik moet dus wel leren. toch ben ik slimmer dan ze (iq test)

raar toch?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 18:31
kleine wicca
kleine wicca is offline
heej kep precies hetzelfde als jij, kep al meerdere malen overwogen om te stoppen met school, maar heb et lef niet, ben dit jar in 4 VWO blijven zitten en ik had int begin egt zoiets van: kom dit gaan we even helemaal anders doen, lukte ook.......eventjes. bennet nou alweer zat...............mah jah wat doe je drtegen he?
ik wil wel naar de universiteit omdat ik heeeel graag psycholoog wil worden..........
Oud 17-11-2002, 15:56
sander50
sander50 is offline
tja dan zal je toch ff door moeten zetten... (makkelijker gezegd dan gedaan)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 17:40
Eend
Eend is offline
Citaat:
sander50 schreef:
hallo allemaal, ik heb een korte vraag: Vinden jullie dat je instelling en discipline ook bepalen welk niveau school je doet?

ik doe namelijk vwo ik zit nu in de 5e en ben in de vierde bijna blijven zitten, ik denk dat ik dit jaar wel blijf zitten. ik wil dus graag naar havo 5 omdat ik denk dat ik heel misschien wel slim genoeg ben voor vwo maar gewoon de instelling van het constant huiswerk maken niet heb. het probleem is alleen dat ijn vader dit geen rede vind om me naar de havo te laten gaan. hiervan word ik soms verschrikkelijk down.
Dit heb ik dus ook, alleen in wat extremere mate. Ik kan zelf heel makkelijk havo, maar ik ben meer iemand die dingen doet. Ik begon met mavo/havo en eindigde op t vbo. Door omstandigheden enzow er bij ben ik nou zonder school gestrand en dat bevalt me veel beter, omdat ik me gewoon kut voel door school. Als ik daar ben, heb ik ook gewoon heimwee naar huis. Dan wil ik thuis zijn en in mn veilige omgeving zijn en doen waar ik zelf trek in heb.

Liefs

Eendje
Oud 17-11-2002, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef:
Dan wil ik thuis zijn en in mn veilige omgeving zijn en doen waar ik zelf trek in heb.
Iedereen wil doen waar hij/zij zelf zin in heeft...maar sommige dingen moeten gewoon (ik weet dat er bij jou ook andere dingen spelen).

Op de havo moet je ook huiswerk maken, dat is echt geen verschil. Wat wil je voor 'n vervolgopleiding doen? Daar zou ik ook goed over na denken voordat je beslist een niveau lager te gaan. En of je je vwo wilt 'vergooien' alleen omdat je nu geen zin hebt om hw te maken (is het dat wel? of wil je niet toegeven dat je gewoon beter havo zou kunnen doen (weet niet of dat waar is, maar goed)?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 18:46
Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Iedereen wil doen waar hij/zij zelf zin in heeft...maar sommige dingen moeten gewoon (ik weet dat er bij jou ook andere dingen spelen).

Op de havo moet je ook huiswerk maken, dat is echt geen verschil. Wat wil je voor 'n vervolgopleiding doen? Daar zou ik ook goed over na denken voordat je beslist een niveau lager te gaan. En of je je vwo wilt 'vergooien' alleen omdat je nu geen zin hebt om hw te maken (is het dat wel? of wil je niet toegeven dat je gewoon beter havo zou kunnen doen (weet niet of dat waar is, maar goed)?
Ik heb blokkades in me zitten. Als ik van iets denk dat ik t niet kan en het dan nog zo graag zou willen, dan ga ik me daar heel erg rot onder voelen. Aan school heb ik gewoon letterlijk een trauma overgehouden. In het eerste jaar op de middelbare ben ik getreiterd door een leraar, in het tweede jaar werd ik eerst gepest door medeleerlingen en daarna ben ik langzaam weggezakt en ik kon letterlijk niets meer. Ik kon mn omslag niet vinden. Ik kon en kan nog niet zo goed denken als jij nu tegen me zegt. Leraren begonnen te zeggen dat ik me aanstelde, omdat ik wel die inteligentie had. M'n hulpverleners en mn ouders zeggen wel eens: Was jij maar dom geweest, dan had je zoveel niet hoeven te verdragen. Door mn blokkades kon ik namelijk niet meer leren, raakte in paniek, leraren werden weer kwaad en riepen keihard door heel de klas heen dat ik om aandacht vroeg.
Dat heeft twee jaar geduurd en ik heb eigenlijk gedurende die twee jaar maar iets van 8 hele maanden echt volledig op school gezeten. Ik legde de fout bij mezelf. IK deed alles fout, want dat was wat die leraren zeiden. Maar uiteindelijk lag de fout bij niemand.
Nu moet ik over school echt gaan kappen, want t is inmiddels een doodsangst geworden en ik begin alweer helemaal gespannen te worden.

Maar je hebt gelijk, als ik 'gezond' was geweest had ik het ook zo gedaan.

Eendje
Oud 17-11-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef:
Maar je hebt gelijk, als ik 'gezond' was geweest had ik het ook zo gedaan.
Niet denken/zeggen dat je ongezond bent, dat helpt niks, schiet je niks mee op. Je hebt last van dingen, ziektes misschien, maar het maakt je niet 'ongezond'...tja, 'ziek' zijn is 'ongezond zijn'...maar toch, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 19:38
mood indigow
mood indigow is offline
niet doen.. kben ook van ath naar havo gegaan. om precies dezelfde redenen.. ik had geen discipline omhuiswerk te maken.. enz enz..
ik wil ook niet naar de universiteit.. dus ik d8 dat het allemaal wel chill zou zijn.
nou niet dus. ik deed geen flikker meer en kben op een haartje na van school afgekicked. nu heb ik nog 1 laatste kans. als ik deze verknal, word ik van school gekicked.
denk niet dat als je naar de havo gaat je ineens wel discipline krijgt.
het word wel makkelijker. maar je moet nog steeds verslagen maken enz.. en je zult nogsteeds huiswerk krijgen. uiteindelijk schiet je hier dus nix mee op en ben ik ut met je vader eens..

erg vaag dat ik dit nu zeg.. mijn vader zal van verbazing van zijn stoel vallen als hij dit zou lezen. ik d8 er eerst namelijk precies over als jou
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 21:04
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Ja ik zat ook eerst op 3 vwo, deed geen flikker en ben dus van vwo naar havo gegaan. Het is echt wel rustiger maar je zal moet blijven werken.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 23:09
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
mood indigow schreef:
niet doen.. kben ook van ath naar havo gegaan. om precies dezelfde redenen.. ik had geen discipline omhuiswerk te maken.. enz enz..
ik wil ook niet naar de universiteit.. dus ik d8 dat het allemaal wel chill zou zijn.
nou niet dus. ik deed geen flikker meer en kben op een haartje na van school afgekicked. nu heb ik nog 1 laatste kans. als ik deze verknal, word ik van school gekicked.
denk niet dat als je naar de havo gaat je ineens wel discipline krijgt.
het word wel makkelijker. maar je moet nog steeds verslagen maken enz.. en je zult nogsteeds huiswerk krijgen. uiteindelijk schiet je hier dus nix mee op en ben ik ut met je vader eens..

erg vaag dat ik dit nu zeg.. mijn vader zal van verbazing van zijn stoel vallen als hij dit zou lezen. ik d8 er eerst namelijk precies over als jou
Mijn ouders kon het nooit interesseren wat ik deed.
-Ze 'vonden het jammer' dat ik geen vwo ging doen omdat ik geen zak uitvoerde.
-Ze 'vonden het jammer' dat ik geen uber cijfers haalde op havo ondanks dat ik het van mezelf weet dat ik het makkelijk zou kunnen als ik er voor zou werken.
-Ze 'vonden het jammer' dat ik van 4 naar 5 maar net haalde
-Ze 'vonden het super goed' toen ik mijn diploma kreeg.

En verder hoorde ik ze nooit over school. Het klonk ook nooit overtuigend. Altijd gewoon als een losse mededeling. Maar jah, mijn ouders zijn ook de personen die het 'jammer' vinden dat ik er ben.
Oud 18-11-2002, 10:27
Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Niet denken/zeggen dat je ongezond bent, dat helpt niks, schiet je niks mee op. Je hebt last van dingen, ziektes misschien, maar het maakt je niet 'ongezond'...tja, 'ziek' zijn is 'ongezond zijn'...maar toch, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Ik snap je En ik hoop dat ik ook ooit je raad op kan volgen Thnx
Reageren

Regels voor berichten