Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2002, 23:49
Verwijderd
Stel je krijgt een smsje van iemand, waarin staat "ik mis je en ik denk nog vaak aan je."

Vervolgens zit je in een cafe en de jongen die dat smsje heeft gestuurd zegt ff hoi en praat vervolgens de hele avond niet met je, maar wel met een ander meisje dat hij net heeft ontmoet.

Zou je dan ook het gevoel krijgen dat hij je niet echt gemist heeft?

[edit] Hij had haar dus zeg maar de hele avond al gezien en mij al meer dan 2 maanden niet [/edit].

Nou gaat het mij er niet om met wie hij wel of niet praat, maar dan vind ik dat hij ook niet zo'n smsje moet sturen.

Laatst gewijzigd op 23-11-2002 om 06:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2002, 00:01
Tactic
Tactic is offline
Als je iemand echt mist wil je bij diegene zijn.

Ik zou het SMSje niet geloven.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 03:11
Piccola
Piccola is offline
Als hij je werkelijk zo heeft gemist.. Dan komt ie toch naar je toe? Dan zou hij in ieder geval iets meer tijd aan je besteden en niet alleen "Hoi!" zeggen ofzo. Maar goed, ik ken hem niet. Misschien was ie verlegen, durfde hij niet? Of wou hij dat jij naar hem toe kwam?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 09:07
tacidvs
tacidvs is offline
Volgens mij hoef je niet heel erg slim te zijn om te weten dat een objectieve mening een beetje hypocriet is...
Oud 23-11-2002, 09:59
moenbase
moenbase is offline
Hij weet toch ook niet van te voren dat hij dat meisje zou ontmoeten?
Oud 23-11-2002, 10:32
Verwijderd
Nou ja, misschien vind hij dat meisje wel heel erg leuk, en had hij haar net ontmoet. Wou hij die kans grijpen ofzo. Het hoeft in ieder geval niet te betekenen dat hij dat smsje niet meende of iets dergelijks.

Mja, kvind het na het bericht van sas_andrea een beeeeetje verwarrend, want als het zo zit als zij het zegt dan vind ik het een heeeel andere situatie dan in een café eigenlijk.

En dan vind ik dat het helemaal niets zegt, en zijn smsje wel
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 11:15
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
Agh ja... Jij ziet dus Onzin als een cafe???
Link?
Oud 23-11-2002, 11:17
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Mja, kvind het na het bericht van sas_andrea een beeeeetje verwarrend, want als het zo zit als zij het zegt dan vind ik het een heeeel andere situatie dan in een café eigenlijk.

En dan vind ik dat het helemaal niets zegt, en zijn smsje wel
Inderdaad, als het echt op Onzin afspeelde, dan kan ie toch even met iemand anders gepraat hebben? Dat is dan wel een hele andere situatie dan het 'cafe-verhaal'.

En als het echt over sas_andrea's broer gaat (toch?), dan is het ook een beetje vreemd dat je het hier op scholieren.com zet, alsof je gewoon wíl dat hij het leest.
Oud 23-11-2002, 11:19
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
Agh ja... Jij ziet dus Onzin als een cafe???

Ze zei toch ook "stel".
Oud 23-11-2002, 11:49
moenbase
moenbase is offline
Verdomde mobiele telefoons ook.
Oud 23-11-2002, 12:50
Verwijderd
Jezus Alicia, het is best leuk om hiervan mee te genieten (ik ben altijd een groot fan van Jerry Springer geweest), maar als dusdanig persoonlijk wordt dat replies verwijderd worden 'snachts en het zusje van de persoon in kwestie het voor hem moet opnemen, dan vind ik dat je dat beter privé kunt doen, tenzij je natuurlijk wílt dat iedereen het leest. Maar dat kan ik me haast niet voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:09
Verwijderd
Ik vraag gewoon om een mening over een bepaalde situatie...
Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen?

Ik vraag speciaal aan Marc om er niet in te reageren, zodat het topic niet te persoonlijk wordt, en dan doet hij dat toch. En de mensen die dan reageren zijn mensen die hem veel beter kennen dan dat ze mij kennen en denken dat ze weten waarover het gaat.
Ik heb niemand iets verkeerds gedaan, ik vraag gewoon hoe andere mensen zouden reageren in een bepaalde situatie.

Ik vind het eerder heel erg zwak van hem dat hij z'n zusje omver lult met zijn kant van het verhaal en haar hier vervolgens laat reageren.

Laatst gewijzigd op 23-11-2002 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Jezus Alicia, het is best leuk om hiervan mee te genieten (ik ben altijd een groot fan van Jerry Springer geweest), maar als dusdanig persoonlijk wordt dat replies verwijderd worden 'snachts en het zusje van de persoon in kwestie het voor hem moet opnemen, dan vind ik dat je dat beter privé kunt doen, tenzij je natuurlijk wílt dat iedereen het leest. Maar dat kan ik me haast niet voorstellen.
dat wil ik ook helemaal niet.
Marc is vorige week zondag begonnen iets ontzettend persoonlijks in het meeting-topic te zetten, daar hoor je dan weer niemand over.
Als ik met hem iets over de sms bespreek dan zet hij het meteen op onzin.
Ik vraag hem al ongelooflijk lang dat soort dingen niet meer te doen.

Waarom moet het zusje van de persoon in kwestie "het voor hem opnemen" . Ik vind dit niet eerlijk.
Mensen die alleen zijn kant van het verhaal kennen hoeven tocxh helemaal niet te reageren.

Dit was gewoon een vraag voor mezelf, om te weten hoe anderen in een bepaalde situatie zouden reageren...er staat helemaal nix over welke persoon dan ook in.

En over de verwijderde reply's: iemand zei in dat topic "ik denk dat jullie dit beter niet op onzin kunnen bespreken."
Toen heb ik geschreven dat ik het daar mee eens was en de reply's ging verwijderen.
Ik ging er vanuit dat hij dat ook zou doen...ik ging er niet vanuit dat hij zoiets zou gebruiken om mensen tegen mij op te stoken.

Laatst gewijzigd op 23-11-2002 om 17:21.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 17:34
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Marc is vorige week zondag begonnen iets ontzettend persoonlijks in het meeting-topic te zetten, daar hoor je dan weer niemand over.
Die actie was misschien niet al te tactisch, maar ik denk dat de meeste dondersgoed door hebben waarom hij zo'n reactie plaatst. Die reactie zegt namelijk iets over zijn gevoelens voor jou. Doe daar je voordeel mee zou ik zeggen

Citaat:

Waarom moet het zusje van de persoon in kwestie "het voor hem opnemen" . Ik vind dit niet eerlijk.
Dus iedereen mag alleen met jou medelijden hebben ? Lijkt me niet meer dan normaal dat een zus het opneemt voor haar broer, als ze ziet dat hij ergens onder lijd.

Citaat:

Mensen di alleen zijn kant van het verhaal kennen hoeven tocxh helemaal niet te reageren.

Misschien dat het dan zou helpen als je jou kant wat duidelijker zou maken ?

Citaat:

Dit was gewoon een vraag voor mezelf, om te weten hoe anderen in een bepaalde situatie zouden reageren...er staat helemaal nix over welke persoon dan ook in.
Dus het is volledig toeval dat je een soortgelijke situatie meemaakt met Marc op onzin ? Lijkt me voor mij er meer op dat jij bevestigd wil zien hoe onheus hij jou bejegend.
Oud 23-11-2002, 17:39
lieve
lieve is offline
Tenzij hij een verlegen persoon is!
En niet goed naar jou durft komen!
En je niet irl druft zeggen wat hij voelt! Ik ben ook zo iemand ... ik stuur naar iemand in een SMS'je m'n gevoelens! Maar als ik die persoon tegenkom... dan klap ik dicht en ga ik met andere mensen praten en ben ik druk in de weer met vanalles en nog wat! Als ik maar niet met hem moet praten!
En dat kan soms het omgekeerde effect hebben! Maar ik ben nu éénmaal zo'n persoon! Ik kan er toch ook niets aan doen??

Hoewel?? Mss, proberen het anders aan te pakken??

In elk geval, het is maar wat ik ervan denk hé!

Good luck,xxx
Oud 23-11-2002, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Die actie was misschien niet al te tactisch, maar ik denk dat de meeste dondersgoed door hebben waarom hij zo'n reactie plaatst. Die reactie zegt namelijk iets over zijn gevoelens voor jou. Doe daar je voordeel mee zou ik zeggen
Waarom wordt zijn actie omschreven als "niet al te tactisch,maar..".
Dat kun je dan ook wel van mijn actie zeggen denk ik.
Ik schrijf tenminste iets zonder ruzie-sfeer en zonder namen te noemen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 20:12
Verwijderd
@Alicia:
Ik lul mijn zusje niet omver met dingen. Ze reageerde hier op eigen initiatief.

Hoe het ook zij, ik stuurde dat smsje niet voor niets. Ik kan het ook niet helpen dat ik je mis, het is gewoon zo. Of jij dat nou leuk of niet leuk vindt of gelooft, is jouw probleem. Ik zeg gewoon wat ik voel, wil dingen namelijk niet meer verdringen. Dat vreet gewoon te veel aan me

En ja, ik weet dat ik me lomp gedragen heb en niet altijd even eerlijk over dingen was. Voornamelijk omdat ik per se aardig gevonden wou worden en bij ruzies was het om problemen snel weer uit de wereld te helpen. Ik weet dat het fout was, maar dat betekent niet gelijk dat alles wat ik nu zeg een leugen is.

Voor de rest trek ik me terug uit deze topic. Mail, MSN en GSM is beschikbaar.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 20:14
Verwijderd
beter lees je voortaan eerst je mail...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
@Alicia:
Ik lul mijn zusje niet omver met dingen. Ze reageerde hier op eigen initiatief.
Jouw zusje is niet helderziend...je hebt haar omver geluld met jouw kant van het verhaal, bedoel ik.
En ja, natuurlijk reageerde ze daarna op eigen initiatief.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 20:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Volgens mij hoef je niet heel erg slim te zijn om te weten dat een objectieve mening een beetje hypocriet is...
Je bedoelt: "een objectieve mening bestaat niet"? Dat is inderdaad waar.
Maar leg mij je keuze voor het woord "hypocriet" eens uit
Oud 23-11-2002, 20:49
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Je bedoelt: "een objectieve mening bestaat niet"? Dat is inderdaad waar.
ja toen ik het topic schreef had ik ook al zoiets van "hmm" maar ik bedoelde er dus mee dat de mensen die bevooroordeeld waren of van de situatie afwisten ofzo (zoals Marc), ff niet moesten reageren.

Het was gewoon een soort zelftest voor mij, helemaal niet om moeilijk te doen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 20:54
Roos
Roos is offline
Citaat:
ja toen ik het topic schreef had ik ook al zoiets van "hmm" maar ik bedoelde er dus mee dat de mensen die bevooroordeeld waren of van de situatie afwisten ofzo (zoals Marc), ff niet moesten reageren.

Het was gewoon een soort zelftest voor mij, helemaal niet om moeilijk te doen ofzo.
Nee dat maakt mij helemaal niet uit.. ik vroeg me gewoon af waarom het "hypocriet" was om op te schrijven: "objectieve mening gevraagd". Mijns inziens heeft de persoon in kwestie de betekenis van"hypocriet" gewoon niet goed door
Oud 23-11-2002, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Jouw zusje is niet helderziend...je hebt haar omver geluld met jouw kant van het verhaal, bedoel ik.
En ja, natuurlijk reageerde ze daarna op eigen initiatief.
hmz, niet om me ergens mee te bemoeien maar dit lijkt me meer dan logisch. Er is een bepaalde situatie waar je mee zit, dan wil je dit graag met iemand bespreken, ik vind het dan totaal niet vreemd wanneer je dit met je zusje gaat bespreken. Het is familie, tuurlijk kent zij zijn kant van het verhaal. Hij kan toch moeilijk ook jouw kant vertellen aangezien dit niet de zijne is? Je kan hem dit dus moeilijk kwalijk nemen lijkt mij.

Verder zal ik dan nog maar even echt zeggen wat ik in die dergelijke situatie zou doen. Ik zou denk ik zelf op diegene afstappen en met diegene gaan lullen, waarom zou het initiatief van hem moeten komen als hij het smsje heeft gestuurd? Als ik me toch onzeker zou voelen zou ik proberen er bij hem naar te vragen op die avond zelf: Ja, nog even over dat smsje dat je stuurt he. Ik geloof wel dat je het meent, alleen vind ik het dan een beetje jammer dat je me alleen maar gedag zegt en verder niet gezellig komt kletsen. Als diegene me dan echt zo mist, zal hij dan vast wel met me komen kletsen alsnog. Zo niet zou ik dan of op het moment zelf als ik dat durf, of achteraf even uitleg vragen. Ik zou zeggen dat het me onzeker maakt etc.

Verder ga ik me niet met deze hele situatie bemoeien. Er lijken steeds weer opnieuw conflicten te ontstaan en het lijkt mede door 1 van beide partijen hier dingen op het forum post. Misschien maar helemaal niet meer doen lijkt me zo... Je moet hier natuurlijk gewoon kunnen posten, maar als betrokken partijen hier ook komen, loopt het altijd mis, dit hebben we ook al vaker bij anderen gezien (Bijv. Piccola en ex toen, ookal was dat een gelegenheidsbezoekje van ex). En jij, Alicia, adviseert dan ook altijd om dit soort dingen privé te houden..

Je lijkt nu in ieder geval erg je best te hebben gedaan om het een andere situatie te maken zodat je toch nog een soort advies kon vragen, lijkt me ook niet eerlijk als mensen je dat dan vervolgens gaan 'kwalijk' nemen. Ik denk dat je slechts de cafesituatie gebruikte niet omdat je het gelijk achtte, maar omdat je het ietwat minder persoonlijk wou maken. Maar dat zijn slechts mijn gedachtes..
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 21:12
Rickkus
Rickkus is offline
ík ben altijd kei verlegen...... Maar over smsjes en msn enzo dan kan ik wel gewoon zeggen wat ik wil... Ik zeg meer via smsjes als normaal... Ik heb dus dat ik dan niks durf te zeggen enzo, zeer vervelend, maja het is zo. Dus ik zou nog steeds twijfelen
Oud 23-11-2002, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Je lijkt nu in ieder geval erg je best te hebben gedaan om het een andere situatie te maken zodat je toch nog een soort advies kon vragen, lijkt me ook niet eerlijk als mensen je dat dan vervolgens gaan 'kwalijk' nemen. Ik denk dat je slechts de cafesituatie gebruikte niet omdat je het gelijk achtte, maar omdat je het ietwat minder persoonlijk wou maken. Maar dat zijn slechts mijn gedachtes..
Ja dat klopt.
Maar ik zei hierboven ook al dat ik het niet persoonlijk wou maken.
Als ik ga schrijven "ja dit gebeurde op het forum" dan weet iedereen meteen waar het over gaat. Ja, nu ook. Maar niet dankzij mij.
Ik snap heus wel dat een cafe iets anders is, daar ging het me niet om.

Het was echt voor mezelf, ik wou gewoon weten of mijn gedachte nou zo raar was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2002, 21:25
Roos
Roos is offline
Citaat:
Het was echt voor mezelf, ik wou gewoon weten of mijn gedachte nou zo raar was.
Ok ok, voel je niet aangevallen door mij

(ik wilde gewoon die woordkeuzefout ff afzeiken, zit hier verder volkomen offtopic te blaten maar heb geen zin om me serieus in dit topic te mengen aangezien in marc op msn heb, dus dit is mijn laatste reply hier)
Oud 23-11-2002, 21:28
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Ok ok, voel je niet aangevallen door mij

(ik wilde gewoon die woordkeuzefout ff afzeiken, zit hier verder volkomen offtopic te blaten maar heb geen zin om me serieus in dit topic te mengen aangezien in marc op msn heb, dus dit is mijn laatste reply hier)
ik had wel door dat je het over de woordkeuze had hoor
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Hij kan toch moeilijk ook jouw kant vertellen aangezien dit niet de zijne is? Je kan hem dit dus moeilijk kwalijk nemen lijkt mij.
True.

Er zijn altijd 2 kanten bij een conflict tussen mensen. Er is geen goed of slecht, ze ervaren het beiden gewoon anders.

Citaat:
Je lijkt nu in ieder geval erg je best te hebben gedaan om het een andere situatie te maken zodat je toch nog een soort advies kon vragen, lijkt me ook niet eerlijk als mensen je dat dan vervolgens gaan 'kwalijk' nemen.
Hmm, dit is een beetje moeilijk.

Kijk, aan de ene kant wist ik dat het om mij ging en zag ik het hele verhaal als een manier om te 'bewijzen' dat mijn gevoelens niet echt zouden zijn. Ik voelde me dus persoonlijk aangevallen door deze topic. Ook omdat de omschreven situatie niet strookt met de realiteit.

Aan de andere kant heb je wel gelijk dat ze het onpersoonlijk probeerde te houden. Ik vrees dat ik daar overheen keek en dat ik weer eens teveel aan mezelf dacht.

Nou, in ieder geval, ik heb gisteren met haar gebeld en ik denk dat we er uiteindelijk wel uit kunnen komen zonder dat het forum daar de dupe van is.

Voor de rest wil ik nog even benadrukken dat mensen hier inderdaad voornamelijk mijn kant van het verhaal kennen en daardoor soms partijdig reageren. Ze is zeker geen slecht persoon, het is gewoon de situatie die nogal complex is geworden.

Ik hoop dat mensen haar dan ook niets kwalijk nemen.

Goed, tot zover mijn verklaring hier.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 08:49
PardonMe
PardonMe is offline
tja ik kan me in beide personen goed inleven moet ik zeggen..

Nee ik zou het ook niet zo leuk vinden als ik zo'n smsje kreeg en hij vervolgens nauwelijks aandacht aan me zou besteden.. Maar als ik de persoon goed ken enzo, dan zou ik meer waarde hechten aan dat smsje, dan hoe hij reageerde in het ''cafe''..

Je weet niet wat er in hem omgaat op dat moment en waarom hij nu even meer aandacht had voor dat meisje..

En vanuit zijn kant kan ik me indenken van goh, je mist iemand, stuurt lief een smsje.. Ik weet niet, het is geen garantie dat hij vol aandacht voor je heeft dan...

Ik zou er gewoon niet te zwaar aan tillen hoor, als ik dit topic lees dan is het nu allemaal een beetje te persoonlijk geworden.. Ik denk dat jullie het beter samen uit kunnen praten, onder elkaar, en niet via het forum.. en er zeker niet over ruzieen via het forum..
Reageren

Regels voor berichten