Ik ga ff vanuit mezelf praten, lijkt me het 'handigst', ik denk niet dat ik op alles een antwoord weet, maar zoveel mogelijk dan maar.
Voor mij is liefde voor het grootste deel 'houden van', iemand iig voor 99% vertrouwen en iemand nooit meer kwijt willen. Vooral het super sterke gevoel niet zonder die persoon te kunnen is voor mij heel belangrijk, ik zou het liefst 24/7 bij mijn vriend zijn. Dat gevoel is voor mij 'verliefd zijn', of eigenlijk meer 'met hem wil ik oud worden'. Bij verliefd zijn, zijn er soms de beruchte vlinders, maar dat is maar heel af en toe (ik ben wat te nuchter, denk ik

). Het leuke aan liefde vind ik (moet het wel wederzijds zijn btw) dat je altijd iemand hebt die om je geeft, je bent nooit alleen, d'r is altijd iemand om mee te praten, te knuffelen, mee te lachen en/of te huilen, enz. Waarde van die dingen lijkt me duidelijk.
Gezelligheid is voor mij dat ik me ergens op m'n gemak voel. Waar ik het voel verschilt. Het voelt als 'op m'n gemak voelen', 'warmte voelen', enz. Zo iets, denk ik.
Ik denk wel dat beide betekenissen persoonlijk zijn en dus per persoon zullen verschillen. 'k heb niet echt het gevoel dat het een nuttige reply is...maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt en dat het een beetje is wat je bedoelde...?