Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 10:21
Gevederde
Gevederde is offline
Mijne niet bepaald. Mijn moeder is snel van begrip. Mijn vader is daarentegen vrij sloom. Mijn moeder heeft alles goed op de rij staan en kan snel werken. M'n vader is juist vaak in gedachten (hij is van beroep gedeeltelijk uitvinder). Mijn moeder doet altijd al het huishoudelijk werk en heeft ook nog een fulltime baan net zoals mijn vader. Mijn vader gaat doet allerlei leuke dingen 's avonds, maar mijn moeder komt er gewoon nooit aan toe. Daar erger ik me heel erg aan. Mijn ouders hebben dan ook vaak ruzie. (vooral in het weekend en als ik moet leren). Dan zitten ze weer een halve dag te huilen en te praten. En als ik er dan aan kom doen ze net alsof er niets aan de hand is. Alsof ik hun niet hoor schreeuwen. Grrr... Ik haat dat.
Herkennen jullie zo'n situatie? Moet ik wel of niet partij kiezen voor een van mijn ouders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2002, 10:29
Verwijderd
Partij kiezen zou ik hoe dan ook niet doen. Ik zou me er sowieso buiten houden, het zijn hun problemen. Je kan wel eens met hen gaan praten dat je het geruzie in het weekend erg vervelend vind en dat je je daardoor slecht kan concentreren. Dat je ook liever hebt dat ze wel gewoon eerlijk zijn en dus niet doen alsof er niks is als jij eraan komt..

Maar verder heb jij niets te zeggen over hun relatie, hier moeten zij zelf uitkomen.. sterkte!

oh, mijn ouders passen niet goed bij elkaar maar zijn dan ook uit elkaar
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 10:34
Verwijderd
ik zou geen partij kiezen als ik jou was, ze moeten het zelf oplossen. en ik denk niet dat jij daar veel bij kan helpen maarja ik heb zelf geen probleme met me ouders want ze passen perfect bij elkaar. ze hebben gewoon nooit ruzie
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 10:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Een vriendin van me is enigs kind en die heeft zo ongeveer hetzelfde probleem. Nou ja, haar ouders werken allebei, maar ze hebben wel erg veel ruzie. Haar moeder is ook ooit weggelopen, en zij vraagt ook telkens aan mijn vriendin om partij voor haar te kiezen. Ze weet dan niet wat ze moet doen, en ik vind het heel vervelend voor haar.
Ik denk dat je beter geen partij kunt kiezen, dit is iets tussen je ouders, jij zit er natuurlijk wel middenin, maar het wordt waarschijnlijk nog vervelender als je partij gaat kiezen. Bovendien lijkt me dit erg kwetsend voor de andere ouder, niet? Die kan dat zien als een verlies, en ik denk niet dat dat je bedoeling is, wel? Maar misschien kun je er toch eens met ze over praten, als je veel last van hun geruzie hebt. Heb je broers of zussen die je erin kunnen steunen???

Mijn ouders.... Ik weet niet... Mijn vader heeft een tijdje niet bij ons gewoond, omdat hij depressief was. Ze hebben nooit echt ruzie, maar dat past ook niet bij ze. Het zijn beide mensen die hun gevoelens opkroppen, snap je? Ik geloof dat ze momenteel samen wel gelukkig zijn.

Hoop ik tenminste, want ik ben nog altijd bang dat mijn vader opnieuw depressief wordt...
Oud 15-12-2002, 10:48
Verwijderd
Mjah, volgens mij wel. Allebei intelligent enzo... niet echt vaak ruzie, wel de gebruikelijke chagrijnige opmerkingen naar elkaar als ze elkaar ergeren...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 10:59
Verwijderd
mijn ouders passen perfect bij elkaar, nog steeds een klef stelletje

en ik erger me er niet aan
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 11:24
marlies
marlies is offline
Redelijk, ze zijn pas heel laat getrouwd, dus ze hadden er allebei al een heel lang vrijgezel leven opzitten. Ze hebben elkaar meer om niet alleen te zijn dan dat ze echt gek op elkaar zijn.. maar ja... Ze hebben niet zo vaak ruzie dus dat is wel mooi.
Oud 15-12-2002, 14:35
snoopy
snoopy is offline
nou... veel dingen die jij noemt hadden mijn ouders ook (m'n moeder heel snel, m'n vader sloom, etc.), maar toch vond ik ze goed bij elkaar passen. En dat vonden ze zelf ook Echt schattig, best wel klef tot op het laatst.
Oud 15-12-2002, 14:54
Yolcu
Yolcu is offline
M'n ouders passen voor geen meter bij elkaar, maar zijn toch 22 jaar getrouwd geweest. Nu zijn ze iets meer dan een jaar uit elkaar.
Oud 15-12-2002, 15:36
Optima
Optima is offline
mijn vader is hetero ------ mijn moeder is lesbisch

daar hield het verhaaltje na 16 jaar op

nu:

mijn vader is praktisch ------- mijn stiefmoeder is theoretisch
lief, makkelijk streng, bitchy, bemoeierig
Oud 15-12-2002, 15:52
Verwijderd
Denk t van wel dat ze goed bij elkaar passen. Ze hebben zo wel hun ruzietjes, maar dat word ook meestal snel opgelost.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 20:01
Buffy
Buffy is offline
neeh mijn ouders passen voor geen meter bij elkaar.
ze hebben veel ruzie en ik hoorde mijn moeder 4 jaar geleden al over scheiden praten maar ze wilde pas scheiden als ik het huis uit zou zijn. fantastisch. ze blijven dus voor mij bijelkaar
dit jaar waren ze 25 jaar getrouwd; en in tegenstelling tot andere getrouwde stellen die dan een feestje geven; zijn wij met zijn vieren (de vriend van mijn zus mocht nie eens mee) uit eten geweest.
ze hebben juist net de tic dat ze voor dagen zoals kerst of een verjaardag flink gaan zitten bekvechten. als mijn vader wat verteld over het werk, luister mijn moeder niet eens. ik en mijn zus ergeren ons daar dood aan. daar komt bij dat ze beide gigantische stijfkoppen zijn; dat botst soms ook gigantisch.
partij kiezen kan ik nie ze hebben beide hun goede en hun slechte kanten, maar ik kan misschien es rustig leren als ze gescheiden zijn. gelukkig kan ik na een ruzie thuis altijd bij mijn vrienden terecht.

liefs Buffy
Oud 15-12-2002, 20:04
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
mijnouders passen eeeegt nie bijelkaar! Mijn moeder staat alles toe en mijn pa is egt te streng en dat soort dingen.. zijn het nooit met elkaar eens.. maarjah ze liggen ook wel op het randje van een scheiding.
Oud 15-12-2002, 20:07
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Mijnes zijn jaren vrienden geweest, ze deden alles samen, toen werden ze verliefd trouwden, kregen mij, mijn broertje, en mijn zusje, hebben vaak ruzie dus ik zou zeggen die houden echt van elkaar. Dus ze passen bij elkaar, en ik hou van ze dus ik me niet echt er aan ergeren.
Oud 16-12-2002, 11:44
xcorienx
xcorienx is offline
ze passen ontzettend goed bij elkaar, wel lief, kan me er (logisch!!!) totaal niet aan ergeren
¤zucht¤ dat wil ik ook...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 12:13
NecroDopey
NecroDopey is offline
Mijn ouders passen bijna perfect bij elkaar.

Vader introvert, moeder extrovert.
Vader slim, moeder simpeler
Moeder spontaan, vader iets terug getrokkener
Beiden openminded en op dezelfde lijn

Ben er ergens wel trots op dat ze nog steeds zo happy zijn saampjes en wij (de kids) vaak complimentjes over ze krijgen, terwijl zowat de meeste kennissen en vrienden van m'n ouders aan het scheiden zijn.
Oud 16-12-2002, 15:37
WolterB
WolterB is offline
mijn ouders pas(s/t)en totaal niet bij elkaar.

mijn moeder wil altijd alles hele snel gedaan hebben en mn vader wacht altijd tot t laatste moment
mn moeder is netjes en mn vader een sloddervos
ze zijn totaal verschillende aangelegd.

vandaar dat ze mede daarom 12 jaar terug uit elkaar zijn gegaan
Oud 16-12-2002, 15:55
the exploding boy
the exploding boy is offline
M'n ouders passen perfect bij elkaar. Beide zo chaotish, droge humor, vergeetachtig etc.

Toch zijn ze nu al 5 jaar uit elkaar
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Verie schreef:
Mijne niet bepaald. Mijn moeder is snel van begrip. Mijn vader is daarentegen vrij sloom. Mijn moeder heeft alles goed op de rij staan en kan snel werken. M'n vader is juist vaak in gedachten (hij is van beroep gedeeltelijk uitvinder). Mijn moeder doet altijd al het huishoudelijk werk en heeft ook nog een fulltime baan net zoals mijn vader. Mijn vader gaat doet allerlei leuke dingen 's avonds, maar mijn moeder komt er gewoon nooit aan toe. Daar erger ik me heel erg aan. Mijn ouders hebben dan ook vaak ruzie. (vooral in het weekend en als ik moet leren). Dan zitten ze weer een halve dag te huilen en te praten. En als ik er dan aan kom doen ze net alsof er niets aan de hand is. Alsof ik hun niet hoor schreeuwen. Grrr... Ik haat dat.
Herkennen jullie zo'n situatie? Moet ik wel of niet partij kiezen voor een van mijn ouders?
Dit lijkt ook wel een beetje op hoe het bij ons gaat...
M'n vader werkt fulltime en komt dan thuis en dan heeft m'n moeder het eten klaar zeg maar...maar m'n moeder werkt net zo goed 4 dagen per week en als ze dan thuiskomt is zij degene die het huis opruimt en de was doet en kookt etc.
M'n vader die duikt vaak zo snel mogelijk achter de computer en gaat dan 1 of ander computerspelletje doen, m'n moeder heeft het liefst dat iedereen bij elkaar komt zitten gezellig beneden zeg maar.
Ze ergert zich er ontzettend aan dat m'n vader, m'n broertje en ik steeds op de computer zitten, op zich wel logisch natuurlijk.

M'n moeder is heel open en praat graag overal over, net als ik zeg maar, m'n vader en m'n broertje zijn heel gesloten. Sowieso is er heel veel ruzie bij ons thuis, maar het kan soms net zo goed dat iedereen 5 minuten later weer heel normaal tegen elkaar doet.

Wat ik wel heel vervelend vind is dat het af en toe gebeurt dat m'n ouders van die dingen (tegen elkaar, of in het algemeen) zeggen van " blablabla en anders gaan we wel scheiden" ...
Ik heb het idee dat ze vaak zo langs elkaar heen leven...

Op zich heb ik veel bewondering voor hoe m'n moeder alles doet en volhoudt... En ik kies soms ook wel kanten, maar dat verschilt dan per situatie.
Op zich heb ik zelf ook niet echt veel recht van spreken, ik doe zelf niet zo heel veel in het huishouden ofzo.
Maar ik maak me meestal meer zorgen om hun gezondheid dan of ze uit elkaar gaan of niet..

Wat jou betreft: waarom zou je een bepaalde kant kiezen?
Ik denk dat dit nou typisch iets is waar ze zelf uit moeten komen en als je een kant kiest zal de ander zich ook niet bepaald fijn voelen daardoor en dat is dan misschien ook weer niet goed voor de band tussen je ouders.
Je kunt het er natuurlijk wel over hebben dat je het niet zo leuk of nodig vindt dat ze steeds in het weekend gaan ruzieen.
Misschien kunnen ze dan proberen er wat aan te doen, als je echt goed laat merken dat je er op deze manier onder lijdt.
suc6
xx
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 21:24
Piccola
Piccola is offline
Mijn ouders zijn best wel verschillend. Mijn vader is zo conservatief als maar kan en mijn moeder is juist zo progressief als de nacht. Is het zo een beetje duidelijk? Maar het werkt wel goed tussen die 2. Heb geen zin om al hun verschillen hier neer te zetten...

Ik zou geen partij kiezen tussen mijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 10:31
Esmée
Esmée is offline
Mijn ouders zijn heel verschillend, maar passen juist daarom goed bij elkaar denk ik, ze vullen elkaar aan.
Oud 17-12-2002, 10:47
miro
miro is offline
Mijn ouders passen qua gedachtengangen heel goed bij elkaar. Dat vind ik juist fijn. Maar mijn moeder is soms wel heel overheersend over mn vader, dat vind ik minder leuk.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 11:38
Hukkie
Hukkie is offline
Ik vind van niet:
Mijn moeder is echt überdominant in huis, zij bepaalt altijd wat voor sfeer er hangt en ze moet altijd verschrikkelijk aanwezig zijn, maakt overal een probleem van, laat nooit iemand uitpraten en heeft veel te snel haar oordeel klaar, ze is echt een bikkelharde bitch.
Mn vader is wat zachter, streng maar rechtvaardig, laat je altijd je verhaal doen, hulpvaardiger, laat je niet zo snel aan je lot over, wordt lang niet zo snel kwaad.
Ze hebben erg vaak ruzie en ik denk af en toe dat een scheiding niet zo ver weg is omdat het af en toe echt te erg is. Vaak wordt ik ook betrokken bij ruzies, op zulke momenten probeer ik zo neutraal mogelijk tussenbeide te staan maar mijn moeder neemt veel opmerkingen verkeerd op. Ze heeft dan het gevoel dat ik partij kies voor mijn vader en ze generaliseert datverder, ook ziet en hoort ze veel dingen die er niet zijn. Zo komt het dat ik vaak de kamer wordt uitgezet op een tamelijk hardhandige manier, ze vliegt me nog net niet aan zeg maar. Kutzooi.
Reageren

Regels voor berichten