Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2001, 15:31
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik kan kiezen, ik zit nu in mijn 2e brugjaar, en moet kiezen of ik volgend jaar gewóón havo/vwo ga doen, of gymnasium ( + Lat. En Gr. dus )
En ik weet het nog niet! Kunnen jullie zeggen of het zwaar is, en wat hebben jullie gedaan en waarom?

Alvast bedankt!
Oud 06-06-2001, 16:44
nemesiz
nemesiz is offline
Moet jij na de 2e pas kiezen?
En dan alleen in de 3e grieks&latijn doen, en dan in de 4e alweer kunnen laten vallen?
Vreemd, maar oke.

Om je vraag te beantwoorden: Ik heb het destijds (in de 1e) wel gekozen, omdat het me wel leuk deed, een extra uitdaging erbij. En ik heb/had geen moeite met andere talen. Het is me erg goed bevallen trouwens en zwaar, tja dat hangt er vanaf of je het ligt of niet, maar het 1e jaar latijn&grieks is wel heel goed te doen, 2e ook. En als je het niets vind dan laat je het toch gewoon weer vallen in de vierde?

Btw gefeliciteerd...

[Dit bericht is aangepast door nemesiz (06-06-2001).]
Oud 07-06-2001, 12:40
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Bedankt....

Maar ons schooltje is een beetje vaag, wij hebben 2 brugjaren, waar je dus met alle niveaus bij elkaar zit, en je moet dus eind 2e kiezen welk niv. je gaat doen. En dus ook ( in mijn geval ) of ik Gymn. ga doen.

Maar ik weet het nog steeds niet
Oud 09-06-2001, 21:02
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Eigenlijk stond het voor mij vanaf groep 8 al vast dat ik het gym zou gaan doen. Dat heb ik dan ook gedaan het ik heb er zeker geen spijt van. Het is goed voor je andere talen, je algemene (taal)ontwikkeling en bovendien is het ook best wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2001, 21:15
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Of het zwaar is, ligt natuurlijk aan jezelf. Ik weet niet wat voor cijfers je nu haalt, maar je krijgt toch wel een advies?
Ikzelf had op de basischool Havo-advies (had een reden, maja), in de brugklas kreeg ik Atheneum-advies. Maar ik heb toch voor het Gymnasium gekozen (tot dusver met succes, nouja, een beetje dan).
Oud 12-06-2001, 11:38
Seneca
Seneca is offline
ABSOLUUT GYMNASIUM GAAN DOEN! als het je een beetje interesseert, tenminste...
Het is af en toe een beetje doorbijten ja, maar zo moeilijk is het nu ook weer niet. En als je redelijk goede punten haalt nu moet je het wel aankunnen. Het enige echte probleem is eigenlijk of je het leuk vindt, en dat merk je zo. Als ik jou was zou ik gewoon een gokje wagen, je kunt altijd weer terug, maar andersom gaat niet. Ennuh...het is echt leuk! Bovendien ook best wel nuttig, al denkt iedereen van niet. Je krijgt veel meer taalgevoel, een beter inzicht in structuren en grammatica, en je maakt kennis met de beschaving die ten grondslag ligt aan onze maatschappij! Bovendien houd je er hele leuke zinsconstructies aan over...

WEES AVONTUURLIJK
PROBEER HET!!!
Oud 13-06-2001, 19:59
Onbekende
Onbekende is offline
Ik zou wel gymnasium gaan doen. Mijn eigen reden om gymnasium te doen was niet erg sterk. Ik wist nauwelijks wat het inhield en mij werd gezegd dat ik dat wel kon. Ik kreeg dat op 20 juni te horen en ik moest voor 12 uur 21 juni beslissen. Ik heb het alleen gedaan omdat mijn zus zei dat ik het moest doen. Ze hebben mij niet bepaald goede voorlichting gegeven, maar ik heb er nooit spijt van gehad dat ik gymnasium ben gaan doen.
Oud 13-06-2001, 20:08
mayonaise
mayonaise is offline
latijn is de eerste het 1,5 boek goed te doen hoor. maar daarna wordt ut wel moeilijker. Grieks weet ik niet. nooit gehad.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2001, 20:12
mayonaise
mayonaise is offline
maar ja ik ben zchijnbaar geen talen wonder. Wat wil e met een 4 voor engels flink balluh!! Ik alleen kiezen als je 100% zeker naar vwo gaat en kan halen.
van de mensne die LA en GR hebben gehad zit 13/13 nog op vwo latijn 35/37 op vwo
geen van beide 20/40 nog op vwo. oops das schrikken he
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten