Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmz, nee dat doe ik eigenlijk niet.
Ik geef niet meteen op als ik eventjes meer geef dan ik ontvang, en pas mn verwachtingen ook aan aan de persoon. Ik bepaal vervolgens zelf of ik soms ms meer geef dan ik ontvang, maar vind dat niet echt een probleem. Voorbeeldje. Bij 1 vriendin van me kan ik eigenlijk niet echt terecht als er iets is, maar zij komt wel naar mij. Ik verwacht nu van haar ook geen troost meer, maar zoek haar slechts op om lol te maken waar ze wel heel goed in is. Ondertussen vind ik het niet erg haar wel troost te geven wanneer zij dit nodig heeft. Ik kan mijn troost immers ergens anders ook halen zeg maar, en heb haar daar niet perse voor nodig. Ik heb echter wel grenzen. Zo was er een vriendin, en die belde mij echt helemaal nooit, maar als ik contact met haar opnam reageerde ze altijd heel enthousiast. Initiatief moest altijd van mijn kant komen maar het was dan wel altijd heel erg leuk enzo. Ik accepteerde dit, maar toen kon ik haar ineens niet meer bereiken (er had wel een flinke tijd tussen gezeten). Bleek dat ze een ander telefoonnummer had, en dat niet had doorgegeven. Dat was bij mij de grens van nou ja, ik heb dat nieuwe nummer nu wel (viavia), maar als je het niet eens even doorgeeft laat het dan maar zitten. Heb nooit meer wat van haar gehoord (Ik weet echter zeker dat dit nooit haar bedoeling of opzet geweest is en dat ze herstel van contact leuk zo vinden, het werkt alleen gwoon niet op deze manier) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bij mij is het dan zo dat ik vaak meer om de ander geef dan dat diegene om mij geeft, beetje fout, maarjah ![]() Dan steek ik ontzettend veel energie in iemand, ook emotioneel gezien, en ontzettend veel tijd. En ook al krijg ik daar vrij weinig voor terug, het is dan erg moeilijk voor me om er echt mee te kappen. Dat is net zoiets als wanneer ik een relatie heb, ik zou nooit degene zijn die het uitmaakt, omdat ik het gewoon niet kan. Ik leef compleet op gevoel en ik handel ook bijna alleen maar met m'n gevoel, wat vaak ook ruzies kan geven. Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 15:30. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb snel in de gaten als ik meer energie in een vriendschap/relatie steek dan degene met wie ik die vriendschap/relatie heb... In bepaalde situaties heb ik er wel begrip voor maar het moet niet te lang duren. Als die andere personen geen energie meer in die vriendschap/relatie steken dan zijn ze mij niet eens waard
![]() Kuzzje IK ![]()
|
Eigenlijk niet. Ik merk bij mezelf dat ik soms niet altijd naar andere vraag maar eerder antwoord geef op de vragen die ze mij stellen..
Je zou kunnen zeggen dat ik daardoor ongeinteresseerd ben, maar dat ben ik eigenlijk niet, later ga ik er wel naar vragen maar soms ben ik gewoon te druk met antwoord geven. Wat ik hiermee wil zeggen is, dat je wel altijd kunt gaan piekeren over een relatie of vriendschap, maar je weet niet in hoeverre er opzet bij is. Pas als ik merk dat er echt een groot verschil is, zal ik wel overna gaan denken, maar ik ga niet denken van hoeveel x heeft hij gebeld en hoeveel keer zij en hoeveel x ik etc.
|
ja ik trek weleens een balans, en dan verbreek ik de vriendschap of relatie, op basis van een verstandelijke redenatie en keuze, achteraf blijkt altijd dat het een superkeuze is... maar het is ook heel erg in strijd met je gevoel (tenminste bij mij meestal)
ik wordt er dan ook aan het begin altijd vreselijk ongelukkig van
|
![]() |
Ja, ik trek ook vaak een balans. Voorheen eigenlijk nooit bewust, maar de laatste tijd wel bewust. Sinds ik een jaar terug in aanraking ben gekomen met een pschygoloog en daar lessen van heb gehad en nog steeds heb, heb ik o.a. zoeits ook geleerd.
Ik trek daardoor balansen op heel korte termijn en op langere termijn. Op de korte termijn is het zo dat als iemand tegen me praat wat me totaal niet boeit, dat ik dat gesprek (op een handige manier) beeindig. Dat doe ik omdat als je met iemand praat waar je geen zin in hebt, maar je doet het toch en het boeit je totaal niet, dat het dan energie van je vreet. Je energie vloeit dan zo uit je lichaam door dat gesprek. Dat kan gevolgen hebben voor de verdere dag en daardoor kan je helemaal geen zin meer hebben in dingen die eigenlijk wel wilde doen. Ook word je humeur er niet beter op. Op de langere termijn bekijk ik dus gewoon de vriendschappen en liefdesrelaties. Als ik meerdere keren teleursgesteld ben door een persoon, komt er een keer dat ik de conclusie trek dat ik het maar beter kan beeindigen. Ook als ik merk dat ik gewoon geen behoefte en geen zin meer heb om met die persoon om te gaan, omdat het me gaat tegen staan, zonder dat er ooit ruzies of conflicten zijn geweest, dan beeindig ik rustig de contacten. Ook als ik merk dat ik er zelf veel energie in steek maar die andere persoon (bewust of onbewust) niet en dat veranderd ook niet als ik dat probeer, dan houd het op een gegeven moment op. |
![]() |
|
![]() |
Het ligt er een beetje aan welke persoon, voor mij. Over het algemeen wil ik nog wel eens iets meer geven dan ontvangen, maar meestal verwacht ik al vrij snel dat de getijden zich keren en/of uitbalanceren. Is dit niet het geval, of willen mensen alleen maar ontvangen, dan laat ik ze gewoon langzaam gaan. Compleet negeren of dissen zou ik nooit doen.
Als het om iemand gaat uit de doelgroep van mensen waar ik persoonlijk een hekel aan heb, en daar pas na een tijdje achterkom, dan rotten ze maar op. ![]() Er zijn echter ook twee personen waar ik voor de rest van mijn leven alles voor zal doen... onafhankelijk van waar, wanneer, hoe en waarom. |
![]() |
||
Citaat:
Je weet m'n bankrekening... ![]() Geef gul.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik ga altijd op mijn gevoel af in relaties...
|
Ik ben wel bereid om meer te geven voor een vriendschap, maar niet onbeperkt.. Er moet op den duur ook iets voor terugkomen, het moet van 2 kanten komen vind ik, maar ik ben wel bereid om bij een dipje ofzo ff wat meer energie in te steken..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Auditietips! Verwijderd | 30 | 14-08-2015 21:15 | |
Flora & Fauna |
Jacht op dieren Roadrunner | 129 | 27-12-2005 22:13 | |
Flora & Fauna |
Jacht op vos in Friesland weer geopent kees17 | 105 | 30-05-2005 16:21 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Flora & Fauna |
50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood Kupu | 87 | 13-10-2002 08:48 |