Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2002, 09:52
marlies
marlies is offline
Ik heb een vraagje en dan vooral aan de mannelijke bezoekers van dit forum.

Ik heb soms een negatief zelfbeeld en daardoor zeg ik wel eens tegen mijn vriend dat hij maar beter iemand anders kan zoeken, iemand die beter is dan ik.
Het is nu al een paar keer voorgekomen dat ik dat zeg (ik was erg chago of iets anders) en toen voelde hij zich enorm gekwetst dat ik dit zei.
Hij zei zelf dat een vriend van hem er ook niet tegen kan als zijn vriendin dit zegt.
Ik heb hem gevraagd waarom en hij zei.. Maar in mijn ogen ben je de beste vriendin die ik kan hebben. Ik wil geen andere want er is geen betere dan jij.
Das allemaal hartstikke lief, maar ik snap niet waarom hij zich gekwetst voelt als ik negatief doe..

Dus mannen leg dit eens uit!
Oud 23-11-2002, 09:59
Verwijderd
Misschien geef je hem het idee dat je van hem af wilt.

Misschien voelt hij zich gekwetst, omdat jij hem niet vertrouwt. Ik reageer er soms ook allergisch op als ik iets zeg dat ik echt meen en de ander gelooft het niet.

Misschien..
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 10:00
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik ben dan wel geen man, maar reageer toch ff.

Als jij zegt tegen je vriend van zoek maar iemand anders, komt dat misschien over op hem van, ik hoef je niet meer dus zoek maar iemand anders, dus misschien denkt je vriend dan dat jij hem niet meer leuk vindt.

En ik zou het ook niet te vaak meer zeggen als je weet dat je vriend het niet leuk vindt, voor hem ben en blijf je waarschijnlijk de leukste
Oud 23-11-2002, 10:12
marlies
marlies is offline
Ja zoiets had ik ook al gedacht, maar ik wil juist helemaal niet van hem af. Ik vind hem geweldig!
Ik wil alleen graag dat het heel erg gelukkig is en soms ben ik gewoon helemaal niet aardig en dan kan hij toch maar beter iemand anders hebben dan ik?
Oud 23-11-2002, 10:17
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
marlies schreef:
Ja zoiets had ik ook al gedacht, maar ik wil juist helemaal niet van hem af. Ik vind hem geweldig!
Ik wil alleen graag dat het heel erg gelukkig is en soms ben ik gewoon helemaal niet aardig en dan kan hij toch maar beter iemand anders hebben dan ik?
Hij denkt er dus niet zo over, hij vindt jou alleen fantastisch, niemand anders!
Oud 23-11-2002, 11:42
ABrules
ABrules is offline
Als je heel veel om iemand geeft dan wil je die niet ongelukkig zien of in de knoop met zichzelf, daar wil je alleen het beste voor.
Het doet gewoon pijn om iemand te zien waar je zoveel om geeft en die dan ongelukkig blijkt te zijn, die zichzelf zo omlaag haalt, ... dat wil je gewoon niet. Denk ook niet dat jij het leuk zou vinden als ie dat tegen jou zegt, jij zou hetzelfde reageren als hem.
Oud 23-11-2002, 11:53
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
marlies schreef:
Mijn vriendin heeft ook zo'n tijdje gehad dat ze overal van baalde. Ze had nergens zin in en het ging ook niet echt lekker tussen ons. Op een gegeven moment zei ze ook tegen mij dat ze niet snapte dat ik nog steeds altijd zo lief tegen haar was. Dat is in feite dus wel een beetje vergelijkbaar met jouw situatie. Zij wilde ook dat ik gewoon gelukkig was en ze kon zich niet voorstellen dat ik dat met haar op dat moment echt was. Persoonlijk vond ik het niet echt kwetsend, maar ik kan me voorstellen dat het je vriend het idee geeft dat jij denkt dat hij niet genoeg om je geeft. Hij doet zijn best om lief voor je te zijn, en dan zeg jij dat hij maar iemand anders moet zoeken. Ik kan me voorstellen dat dat op hem overkomt alsof je hem, zeg maar, onderschat. Onderschatten is niet helemaal het juiste woord, maar hij denkt misschien dat jij denkt dat hij het liefst de makkelijkste weg kiest.

Het is misschien een niet al te duidelijk verhaal, maar ik hoop dat de essentie een beetje overkomt. Tot slot wil ik nog even zeggen dat hij voor jou gekozen heeft, en dus ook voor eventuele 'rotbuien' van jou. Als hij iemand anders wilde, had hij dat allang gedaan. Hij houdt gewoon van je.
Oud 23-11-2002, 12:44
Verwijderd
Ik weet niet of 'gekwetst' het juiste woord is. Het doet hem wel pijn natuurlijk. Als mijn vriendin een negatief zelfbeeld heeft, en zichzelf minder goed voorstelt dan ze is, dan trek ik me dat ook aan. Dat is niet zozeer dat ík me persoonlijk dan gekwetst voel, maar gewoon dat het me verdrietig maakt om háár zo negatief te zien.

Het is voor een jongen niet bepaald leuk om (telkens) te horen hoe zijn vriendin zichzelf naar beneden haalt, zeker wanneer het zonder reden gebeurt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten