Optutten
Voor een vrouw eenmaal de deur uit is, is er heel wat tijd verstreken. Minimaal 21 minuten doet ze erover, zo bleek uit een enquête die de Britse winkelketen Marks & Spencer onder 2000 vrouwen heeft laten houden. Hoe later op de dag, hoe meer tijd er nodig is. Voor het begin van de werkdag heeft de gemiddelde vrouw 27 minuten nodig. De voorbereiding voor een middagje winkelen duurt even lang, althans voor de meerderheid, want 8% van de ondervraagde vrouwen zegt ook daaraan vooraf een halfuurtje in de badkamer door te brengen. Het toppunt: maar liefst 54 minuten voorbereiding voor een avondje stappen.
Nou dames (en of heren) hoe lang doen jullie erover?
Ikzelf sta minimaal een half uur voor de spiegel...
Ligt er aan hoe uitgebreid ik mn make-up doe.
Maar over het algemeen 10 min. en dat is dan voor school.
Voor het uitgaan ligt er een beetje aan waar ik naartoe ga,meestal hm..15 minuten ofzo.
Bij speciale gelegenheden(of bij het ontmoeten van bijzondere personen ) soms wel een half uur...of langer
Over de make-up 'slechts' 5 minuten, maar de rest, iets van anderhalf uur-2 uur. Ik neem gewoon lekker alle tijd; en ik begin daar op tijd mee dus niemand die er last van heeft.
Als ik uitga of een afspraak heb iets langer, maar nooit echt langer dan een kwartiertje. Tenzij ik echt een tutbui heb en vanalles ga zitten uitproberen.
5 tot 10 minuten.. naah... s ochtends.. en als ik pas s middags opmaak duurt wel langer.. omdat ik dan allemaal dingen tegelijkdoe.. maar.. een uur in de badkamer.. neeeeh..
ik snap niet wat die mensen allemaal doen in een kwartier , ik zou echt niet weten waarmee ik een kwartier lang mee bezig zou moeten zijn, ik draag best veel make up en toch ben ik binnen 5 minuutjes klaar.....
Op een 'gewone' dag hoogstens vijf minuutjes, voor een feestje/andere bijzonde aangelegenheid/ontmoeting met lief persoontje varierend tussen de tien minuten en een halfuur.
Voor school van rond de 5 min tot 10 min. (exclusief haar, maar dat doe ik in 1 min)
Voor uitgaan meestal iets langer.. Niet dat het uiteindelijk resultaat veel verschilt met dat van naar school..
Nagels lakken: 5 minuutjes.
Haren doen: 5 seconden.
Overigens bekijk ik mezelf sporadisch voordat ik de deur uitga en nagellak blijft langer dan een middagje zitten, dus als je die 5 minuten over een hele week verspreid ben ik eigenlijk gewoon überschnell. :]
Ligt eraan of ik zin heb om make up op te doen.
Maar als ik make up op doe, doe ik er meestal 5/10 minuutjes over. Wil er niet teveel tijd aan besteden.
Als ik uitga, doe ik er trouwens wel een half uur over ofzo.
Ben ik hier de enige die toch wel dik 15 minuten nodig heeft om het een beetje fatsoenlijk voor elkaar te krijgen doordeweeks. (niet dat ik dat dan ook doe, ik=lui 's morgens, dus meestal is het gewoon onfatsoenlijk) Voor ik uit ga verschilt het heel erg, kan er heel lang over doen als ik wil... maar ook snel als het echt moet..
een half uur vink wel erg veel, gaat alleen maar om makuppen hoor nah doordeweeks een paar minuutjes en als ik ergens heenga wat ik wat bijzonderder vind ofzow nou dan kan het tien minuten, een kwartier worden maar meer toch ook zeker niet...
Als ik het doe precies hoe ik het wil duurt het minstens een half uur, maar zo veel tijd heb ik meestal niet. Meestal duurt het 5 minuutjes aangezien ik 's morgens nogal moet rennen en vliegen meestal
IMO : hoe lelijker de basis, hoe langer het retoucheerwerk.
dit als groffe manier om te zeggen dat ik natuurlijk 10x aantrekkelijker vind, en dat men voorkeur uitgaat naar vrouwen met geen / weinig make - up.... (veel make-up is verdoezelen wie je uiterlijk bent...)