Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2002, 21:25
ekki
ekki is offline
Stond vandaag in het Algemeen Dagblad:

Citaat:
Te gezond eten is gevaarlijk

Van een onzer verslaggeefsters

Gezond eten is goed, te gezond eten is gevaarlijk. Het tijdschrift Gezondheidsnieuws waarschuwt in zijn februarinummer voor orthorexia. Lijders aan deze aandoening zijn obsessief bezig met gezond eten.

Doordat zij in hun ogen ongezond voedsel weigeren te eten, kunnen ze in een sociaal isolement raken. Ze weigeren koekjes bij de thee, van de lucht van patat moeten ze overgeven, uit eten kunnen ze niet meer. In het uiterste geval berokkenen ze hun gezondheid schade, doordat ze zichzelf voedingsstoffen onthouden die hun lichaam nodig heeft.
Wat vinden jullie hiervan? Er bestaat dus ook nog zo'n ziekte. Echt vaag, al die ziektes enzo...
Oud 14-02-2002, 21:32
PV
PV is offline
Ik kan me er wel iets bij voorstellen.. als je echt de hele tijd alleen maar gezond wil eten, dan raak je daar, hoe zeg je dat, geobsedeerd door... of verslaafd aan.

Of je krijgt daardoor te weinig vet binnen, wat ook niet echt gezond is denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 21:36
Verwijderd
Ik 'kende' de ziekte al, had er iig al vaak van gehoord. 'k denk dat ze wel een punt hebben, en dat het zeker kan.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 21:37
kizzy
kizzy is offline
ja, je moet ook je vetten hebben en dat krijg je gewoon niet als je continu gezond eet.. maar je kan beter te gezond als te vet eten lijkt me...

't lijkt me trouwens ook best irritant als je een vriendin ofzo hebt die dat heeft.. je denkt niet zo snel aan een ziekte, maar het zal me wel gaan irriteren als die overgeeft bij patat lucht enzo.. 'k denk dat die mensen die het hebben het best moeilijk hebben.. want er zal heel veel commentaar op gegeven worden..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 22:30
Verwijderd
Ja, vreemde ziekte en het zal best meer volkomen dan verwacht. Maar is het niet vreemd dat sommige mensen die zeggen dat ze op een dergelijke manier "gezond eten" eigenlijk het foute zeggen. Gezond is immers pas als je alle binnenkrijgt wat je nodig hebt dus ook de nodige vetten. Ze doen het dus eigenlijk fout. Op deze manier leg je ook niet zoveel reserves aan lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 13:15
~*LiEfMeIsSiE*~
~*LiEfMeIsSiE*~ is offline
hmzzzzzz wie weet hoor ik hier wel bij
Kheb het niet zo erg als hier staat, maar omdat ik een (lichte ) eetstoornis heb gehad, eet ik nog steeds niet normaal en dus misschien wel TE ongezond....(had ook een te lage suiker,waardoor dat een tijd moest,maar nou eet ik NOOIT iets 'lekkers'eigenlijk... )
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 13:34
japie
japie is offline
Citaat:
kizzy schreef:
ja, je moet ook je vetten hebben en dat krijg je gewoon niet als je continu gezond eet.. maar je kan beter te gezond als te vet eten lijkt me...

't lijkt me trouwens ook best irritant als je een vriendin ofzo hebt die dat heeft.. je denkt niet zo snel aan een ziekte, maar het zal me wel gaan irriteren als die overgeeft bij patat lucht enzo.. 'k denk dat die mensen die het hebben het best moeilijk hebben.. want er zal heel veel commentaar op gegeven worden..
Lees nou eens goed dat artikel. Daar wordt dus gesteld dat te gezond eten niet goed is. Dus is het ook niet beter om te gezond te eten dan te vet eten. Het allebei is niet goed.

Maar, misschien is goed lezen wel errug moeilijk
Oud 15-02-2002, 16:31
Verwijderd
PLEASE!!!!!!!!!!!!!!
het is ook nooit goed
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 15:50
snoopy
snoopy is offline
HAHA! Ik wist wel dat chocola niet slecht was
Oud 18-02-2002, 10:19
Verwijderd
Pffff, is alleen maar wanhoop van iemand die ongezond eet. Sociaal isolement, haha. Uhuh.
En gezond eet je pas echt als je je voedingsstoffen die je mist uit bijvoorbeeld vlees en melk uit andere producten haalt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten