Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2002, 17:05
TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik best wel veel...
Soms heb ik ook wel eens voorspellende dromen heel raar...(Meer mensen die dit ook hebben?)...
Soms denk ik ook wel eens over een droom waarom ik nou weer over zo'n bepaald onderwerp heb kunnen dromen...

Ooit droom ik ook wel eens dat er een familielid doodgaat en dat vind ik dan hartstikke eng en ben ik altijd super blij dat het maar een droom is, maar dan denk ik er ooit nog wel eens aan...

Meer mensen die dit doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2002, 17:25
K-Cobain
K-Cobain is offline
Ik droom niet echt vaak (tenminste, ik herinner me niet vaak dromen). Laatst droomde ik over iemand van school, was op zich een hele gezellige droom
Maar ik hou niet van slapen, dus ook niet van dromen. Vind er niks aan en wat je zegt over voorspellende dromen -> geen idee... Misschien wel, let ik nooit op. (Zal die ene droom wel onthouden en nog wat en dan opletten in the real life.)
En nachtmerries vind ik echt heel kut. Vooral als het over mn vader gaat of mn moeder. *jak*
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 17:43
Screenager
Screenager is offline
Mja.. kep altijd van de extreem vage dromen..
Ik word sowieso in al mn dromen wel achternagezeten door iets
Vannacht had ik een of andere lichtgevende steen in mn hand, die blijkbaar heel gewild was...dus ik heel snel rennen.. kon ook van die matrix sprongen maken.. en dat ging eigenlijk de hele tijd zo door

droom expert in de buurt?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 18:21
Verwijderd
dingen uit m'n dagelijks leven werken vaak door in mijn dromen. als ik niet uit een wiskunde som kan komen droom ik 's nachts dat ik 'm oplos
verder droom ik veel over raadgeefsters die mij helpen bepaalde emotionele problemen op te lossen.
vroeger droomde ik veel over dode mensen die me aanvielen en m'n vader die me nooit hoorde.
*ik droom nogal vaak hetzelfde*
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 18:24
Snoopytje_8787
Snoopytje_8787 is offline
Ik heb geen moeite met slapen en ik kan mn dromen heel goed onthouden. Ik ben ook best veel met dromen bezig enzo, ook met de betekenissen daarvan. Mn eigen dromen zijn vaak heel duidelijk in betekenis enzo, en ik snap andere dromen ook steeds vaker. Dromen zijn best heel boeiend!
Je kunt dromen zelfs een beetje sturen: als je ergens heel erg mee bezig bent, of als je er voor het slapen veel aan denkt, is er een grote kans dat het in je dromen terug komt. Dromen onthouden daarentegen is moeilijker. Dat moet je gewoon trainen. Dat kun je doen door de droom meteen op te schrijven, maar ik doe het door veel aan de droom te denken en dan komt langzaam alles weer boven. Het gaat steeds beter, en ik vind het ook leuk als je er een betekenis uit kunt halen. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van oefenen dus.

Als je denkt dat er een boodschap achter een droom zit (hij herhaalt zich bijv. elke keer) en je komt er niet uit, kun je me ook mailen. snoopytje_8787@hotmail.com

(ik ben geen expert)
Oud 15-11-2002, 20:23
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k heb echt hele vage dromen, meeste komen ook nog heel vaak terug. naja heel vaak, vaak genoeg dak ze nu nog weet.
k droom meestal over hoe ik had kunnen zijn.. naja dat heeft niet echt voorspellende waarde. heeft dr gewoon mee te maken dat ik vroeger heel anders was en dat zeg maar dankzij mijn familie verknald is en k dat nog bes wel mis.. naja niet echt mn familie, naja zij waren de oorzaak.. k droom ook heel vaak over hoe t zou zijn zonder hun.. k denk niet dat ik ze zou missen.. maarja.. k droom ook heel vaak dak word vermoord door die man met de haak uit die film.. dan staat hij voor mn raam.. naja das meer een nachtmerrie geloof ik..
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 22:34
dystopia
dystopia is offline
Kheb eigelijk nooit echt dromen de afgelopen tijden dan
Oud 15-11-2002, 22:36
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Kheb eigelijk nooit echt dromen de afgelopen tijden dan
Slapen helpt
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 22:49
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Slapen helpt
Niet echt.
Oud 16-11-2002, 10:20
Q
Q is offline
Ja, wel ns last van... zoals vorige week ofzo. 2 dagen achterelkaar gedroomd over auto's en de 2de dag over een vriend, dat ik die in een auto naar school bracht. Dus ik vertelde dat aan hem en het bleek dat die over 2 dagen met zn rijbewijs begon. Misschien ver gezocht... maar dr was iets in mn droom waardoor het heel echt leek. En zo heb ik meer dromen...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 10:31
Verwijderd
ik besteed er de laatste tijd veel aandacht aan ja. ik onthoud er ook zo veel. ze zijn niet altijd even leuk.
heel vaak droom ik over de crisisafdeling waar ik heb gezeten maar elke keer ziet ie er anders uit. de ene keer is het een blokhut ergens ver in het bos. de nadere keer is het een gezellig zoldertje, weer een andere keer is het heel groot en ik vond een skelet in de tuin .
ook droomde ik laatst nog dat er een pakeerplaats was waar allemaal lijken onder de auto's lagen en ik moest puzzelen, en als ik niet op tijd klaar was lag er weer ergens een nieuw lijk. ik ben niet actief bezig om te achterhalen wat ze betekenen, maar zo door de dag heen komen er vaak flitsen door mijn hoofd van al die dromen en daar word ik best wel gek van af en toe.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 15:41
*boing*
*boing* is offline
neuh k besteeds er niet echt veel aandacht, mn dormen zijn ook meestal haal raar en vaag enzow en vaak ben ik ze al meteen weer vegeten, op school heb ik ut met een vriendin dr wel is over, wat voor rare dromen we hebben gehad, maar voor de rest eigenlijk niet
Oud 16-11-2002, 17:53
kandyrat
kandyrat is offline
Nou of het een voorspellende droom was weet ik niet, het leek er in ieder geval erg op... ik droomde dat ik een 4 kreeg voor Databases tentamen van een tijdje geleden. En toen kreeg ik een paar dagen later mn cijfer terug, bleek het een 4.1 te zijn... dat vond ik eigenlijk wel een beetje vaag... maar ja het kon ook gewoon toeval zijn hoor... en ik droom eigenlijk ook altijd van die hele rare dromen die soms nergens op slaan, dus ik hoop niet dat ik meer van die zgn. 'voorspellende dromen' heb... ik denk er wel eens over na dat wel..
Oud 16-11-2002, 20:16
~*Marsmallow*~
~*Marsmallow*~ is offline
ik droom heel vaak en kan ze ook onthouden... das errug leuk, meestal als ik op mn fietsje naar school ga 'overdenk' ik ze...
heel heerlijk....
Oud 16-11-2002, 21:50
DarkCat
DarkCat is offline
Ik droom bijna elke nacht en besteed er veel aandacht aan. Vooral als ik belangrijke beslissingen moet nemen (zoals nu), en ik weet niet wat ik moet doen, dan droom ik erg veel en intensief en meestal willen die dromen dan wat zeggen. Ik weet dat dromen bedrog zijn en dat je ze niet letterlijk moet nemen, maar ik weet inmiddels wel hoe ik ze moet interpreteren. Mijn oma hield zich heel erg met dromen bezig en ik heb na haar dood een stapel boeken van haar gekregen. Daarin staan vooral algemene dingen. Voor de andere dingen moet je echt te rade gaan bij jezelf.
Ik heb veel nachtmerries, dingen die me nog steeds achtervolgen uit mn jeugd, vooral dingen die ik juist wil vergeten. Ik heb dromen die nergens over gaan en ook geen indruk maken. Ik heb dromen die me absoluut iets proberen te vertellen wat nog komen gaat, maar wat ik onbewust aan voel komen. En die laatste vind ik het belangrijkst..

Cat
Oud 18-11-2002, 14:05
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik kon vroeger redelijk goed mijn dromen onthouden, en vond het ook heel leuk en interessant om er over na te denken ... maar nu slaap ik heel slecht en ben heel moe, dus onthoud ik helemaal nix meer ( krijg ik strax best een probleem, omdat we bij psychologie een eigen droom moeten kiezen en die moeten gaan analyseren )
Oud 18-11-2002, 18:10
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb niet veel voorspellende dromen, maar ik besteed wel aandacht aan mijn dromen omdat ze ontzettend veel over mijzelf vertellen. Ik merk echt dat ik de dingen in mijn dromen verwerk, en daardoor kan ik echt veel leren over van alles en nog wat. Meestal onthoud ik mijn dromen wel, dus dat is wel relaxet!!
Oud 18-11-2002, 19:28
sterre
sterre is offline
ik heb overlaatst een hele rare droom gehad. mss betekend hij iets, wat ik wel vermoed, al weet ik niet wat... heb ook soms dat ik iets droom en dat ik het even later overdag echt mee maak! *strange*
Oud 18-11-2002, 22:05
Verwijderd
Ik kan mijn dromen de laatste tijd best goed onthouden, vooral als ik droom nadat ik 's ochtends al even wakker ben geworden. Maar aandacht besteed ik er weinig aan. Ze gaan altijd nergens over. Vanochtend had ik nog gedroomd dat ik met een vriend van me op het station van Den Haag was en dat ik 50 minuten moest wachten op de trein, die om 17:50 vertrok. Toen ik ff daar rond had gelopen wilde ik friet kopen bij een frietkraam die ik eerder had gezien, maar die verkocht ineens vis.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 07:49
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Nope waarom zou ik? voor mijn gevoel droom ik niet eens dus

ik heb alleen vaak als ik ergens ben een de-ja-vu gevoel zoiets van dit heb ik allemaal al eens gedaan, ik weet op de klok precies hoelaat iemand langs komt oid als ik niet eens weet dat die persoon een afspraak heeft
Oud 22-11-2002, 13:45
Frondish
Frondish is offline
Idereen heeft weleens voorspellende dromen want dan word je toekomst voorspeld kortom een droom probeerd je iets te vertellen of je ergens voor te waarschuwen...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 14:40
Quiana
Quiana is offline
Soms, als het indruk op me maakt..
Dan denk ik er wel over,
om het weer heel snel te vergeten.
Dromen boeien me niet zo..
Oud 22-11-2002, 14:52
Saraï_h
Saraï_h is offline
ik droom zoveel, en ben vaak blij dat ik eenmaal wakker ben om de dromen te vergeten dat ik er niet veel meer over nadenk.

Ik begrijp ze vaak wel, en zijn vaak van destructieve aard, donker en heel erg symbolisch, en ben altijd moe als ik eindelijk wakker ben.

afgelopen zondag nacht sliep ik bij mn bestevriendin en ze zei dat ik in mn slaap praatte. ik zei dat we nog 1 keer in het licht gezet werden ofzo.

Maarja je komt er toch niet uit wat het betekend.
Oud 22-11-2002, 23:23
Doelloos
Doelloos is offline
Ik droom vaak over dingen die ik interresant vind zoals tornado's ofzo dan ben ik daar zo verdiept in geweest dat ik er gewoon over droom als ik dan wakker word dan denk ik altijd wel even terug aan die droom van wat het nou zou betekenen..
Oud 27-11-2002, 17:09
tinuviel
tinuviel is offline
dromen, dromen, ik doe niets anders dan dromen!
dromen zijn heerlijk, daarom slaap ik zoveel...

1 droom was zo geweldig, ik wou dat ik die nog 'ns droomde, ik werd 's morgens wakker, en ik was volmaakt gelukkig!!
Oud 27-11-2002, 18:58
vixen
vixen is offline
ik kan de hele dag chagerijnig zijn over een droom, net als vandaag. Ik weet dat de meeste van mijn dromen voortkomen uit angst, ik droom datgene waar ik bang voor ben. Jammer genoeg komen sommige van mijn dromen ook wel eens uit.

Ik onthoud bijna al mijn dromen, de minder leuke blijven alleen langer hangen.
Oud 27-11-2002, 22:12
Another Way
Another Way is offline
Ik droom al heel lang niet meer. Maar de drome die ik gehad had waren bijna allemaal lucide dromen. Op zich best wel leuk.

Ik besteed er geen aandacht aan, want dromen zijn bedrog
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 10:41
Secret_girl3
Secret_girl3 is offline
Ja ik heb ook wel eens dromen die de dag daarna uitkomen!
Dat is heel normaal volgens mij

kxs petra
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 19:02
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Sommige die onthou ik gewoon...dan zijn ze raar of denk ik dat ze een betekenis hebben, die ik dan wil weten, maar kom er nooit achter
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 20:34
Anne
Anne is offline
Ik heb één echte voorspellende droom gehad, verder niet echt. Maar ik besteed er wel aandacht aan, sowieso houd ik van dromen! (zie mijn signature)
Oud 29-11-2002, 20:52
Rian-x-
Rian-x- is offline
Ik heb zomz wel zown heel raar iets van: dan gebeurt er iets, op school ofzo, en dan denk ik opeens, heey dit heb ik un keer (meestal langer geleden) gedroomd. Echt VAAG.
En dan kan ik daar echt nog lang over nadenken, maar k kom er dan maar niet uit hoe ut kan.
Oud 30-11-2002, 11:21
Renaissance Man
Renaissance Man is offline
Ik herinner me dromen nu niet meer, maar toen ik nog klein was droomde ik vaak dat ik achternagezeten werd door tijgers, een stier, leeuwen enz.
Was best lache, want ze konden me nooit bijhouden.
En als ik stopte, konden ze ineens praten en werden we beste vrienden, elke keer weer! WEIRD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten