Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Catullus al vertaald en afgesloten en dat pas in de 6e
![]() we hebben de mooiste gedichten eruit gehaald. Je kunt ze zo mooi met de psycho analyse van Freud bekijken. Dan kom je echt veel dingen tegen en wordt het grappig. De gedichten zelf zijn niet zo moeilijk en echt mooie was nr 11 en 16 of was het nu 14? laatookmaarditecht..
|
![]() |
catullus is leuk.
Echt een beetje iemand die het ook nog over 'normale'dingen durft te hebben. Tis toch kewl dat mensen als wij vroeger ook al bestonden. Hij is goed in overdrijven, maar dat is ovidius ook als hij zijn laastste nacht beschrijft in Rome. Zooo wat kan hij overdrijven. Helemaal precies weet ik het meer, maar hij vergeleek iets uit zijn eigen leven met de val van Troje. En terwijl hij huilde hield zijn vrouw die nog harder huilde hem vast. Dat soort dingen. Catullus is gewoon leuk.
|
![]() |
Wat Catullus zo leuk maakt (ik heb hem vorig jaar ook gelezen) is dat alles dubbelzinnig is.......behalve misschien dat stukje over het afzuigen van de fiere zonen van Remus in de steegjes......maar verder erg dubbelzinnig
|
![]() |
Kent iemand het boekje "Liefde,lust en leven?" Daar staan die gedichten in, met bijbehorend commentaar. Ik zou zelf Catullus niet uitkiezen, omdat het me een beetje te veel over hetzelfde gaat. Steeds maar weer Lesbia.... En het is ook best vunzig. En van die homoseksualiteit kan ook kloppen, het was me al opgevallen dat hij in een van die gedichten het over zijn opgewondenheid over een jongen heeft, Licinius Calvus genaamd.
"...vriend, maakte ik dit gedicht om jou mijn hart te luchten. Doe niet uit de hoogte schat..." Conclusie: Catullus is dus eigenlijk bi-seksueel.
|
![]() |
"Passer, deliciae meae puellae..."
Jaja, ik heb ook Latijn ![]() Wij behandelen op dit moment allemaal gedichten van Catullus. Ik vin ze wel grappig. Kijk eens op http://www.grundel.nl, (ga via vakken naar latijn en dan Catullus), daar staan per gedicht alle woorden die je niet weet. Heel handig ![]() [Dit bericht is aangepast door Lollypopje (22-11-2001).] |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
welke methode gebruiken jullie? Sikamikanico | 84 | 03-06-2001 19:58 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Nieuwe vertalingen MV uit E | 1 | 05-02-2001 20:56 |