Ik heb al vrij lange tijd last van trillingen door mijn speakers. Vooral m'n plafond en de overloopraampjes hebben 't erg.
Ik woon in een huis praktisch geheel van beton, met een simpel gipsplaten plafond. M'n plafond trilt bijvoorbeeld de hele tijd mee. Dit geeft een laag gedreun, en dit stoort me enorm wanneer ik muziek luister.
Uiteraard is het bij een laag volume niks aan de hand, maar bij een redelijk volume trilt al gauw het een en ander mee.
Ik heb eens iets gezien bij een vriend van me, wat leek op het plaatje hieronder.
Het idee is dus om de speakers erboven op te zetten, en dan de driehoekige punten naar beneden. Dit om zo weinig mogelijk contact te krijgen met de grond, en dus zo weinig mogelijk trillingen over brengen.
Het plaatje eronder is om eventueel de punten de vloer niet te laten beschadigen.
Deze plaatjes kosten bij ons in een audiozaak € 50,- per stuk. Ik zou dan € 100,- kwijt zijn, wat me te gek wordt. Ik wil ze daarom zelf maken (de plaatjes van hout en de pootjes van ...?).
Heeft iemand hier ervaring mee? En werkte het?
Ter info, waarschijnlijk overbodig: Ik heb een Sony MHC RX900, met 2 x 275 Watt 5-weg speakers.
Laatst gewijzigd op 11-12-2010 om 08:12.
Reden: Persoonlijke info verwijderd
|