![]() |
|
![]() |
Ben je bang voor het idee van de naald die je prikt op bepaald tijdstip of alleen voor de pijn?
De naald bij mijn tandarts is eigenlijk geen naald.. Meer een ijzeren staafje met een klein puntje eraan. Even een paar kleine venijnige prikjes maar verder stelt het weinig voor. Het is hoogstens alsof je een paar keer even met een punaise geprikt wordt ofzo. Ik was vroeger ook een beetje panisch voor injecties enzo.. Maar in praktijk blijkt het toch vaak heel erg mee te vallen. Ik moest enige tijd terug ook enkele keren flink wat bloed laten afnemen, en ik zat ook de hele tijd er aan te denken enzo.. Ga je er echt heel erg tegen opzien enzo terwijl toen ik gewoon relaxt in die stoel zat het wel meeviel allemaal.. Echt, het stelt heel weinig voor, maar als je aan dit soort dingen constant gaat zitten denken dat maak je het allemaal veel erger dan het is. Een oplossing - ik denk niet dat die er zijn zoals jij die zoekt. Wat tips: - laat het gewoon op je afkomen en ga er niet te veel over lopen peinzen - vooral gewoon zo ontspannen mogelijk zijn. als je heel erg gespannen bent en je teveel op prikken concentreert dan doet het opeens veel meer pijn dan als je gewoon aan wat anders denkt. zet misschien gewoon een koptelefoon op met wat relaxte muziek ofzo? dat je wat meer ontspannen wordt? Succes ![]() Coen |
![]() |
|
De pijn kan me niet zoveel schelen, maar het idee van die naald...
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb een goede kans dat ze er bij mij binnenkort ook uit moeten en ik ben al panisch voor de tandarts zelf ![]() Na ja, misschien moet ik wel naar een vrouwelijke tandarts, dan moet ik uit zelfbehoud stug volhouden dat het niets voorstelt en mij er doorheen bijten ![]() ![]() Mannelijke trots enzo ![]()
|
![]() |
Kan je het zo niet oplossen: je gaat onder volledige verdoving om je kiezen te trekken (hebben ze bij mij ook gedaan, alle 4 tegelijk
![]() X-je
|
![]() |
Je zou idd kunnen vragen of ze je wat lachas (distikstofoxide, N2O) kunnen geven. Wordt voor kleine dingen ook nog wel eens als een soort lichte algehele verdoving gebruikt.
Ik denk niet dat het voldoende is om de pijn van het trekken mee te vermijden, maar misschien dat ze je tijdens die "roes" de prikken wel kunnen geven. Merk je er toch niets van. Ik weet bijna wel zeker dat ze je geen narcose of iets dergelijks zullen geven zoals de persoon hier voor lijkt te suggereren. Brengt veel meer risico's met zich mee en kan alleen door een anesthesist gedaan worden. |
![]() |
|
![]() |
Nog even een korte toevoeging.
Ik weet niet of je wel vaker zo'n verdoving hebt gehad bij de tandarts, maar het is iig heel anders dan een normale verdoving. Toen ik eens iets met mn kaak had gebruikten ze echt zo'n grote spuit met lekker dikke naalt om een stroperige vloeistof in mn wang leeg te spuiten ![]() Dat doen ze bij deze verdoving dus niet. Alleen een piepklein metalen staafje met een puntje eraan... Tenminste toen mijn kiezen getrokken moesten worden dan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
X-je
||
![]() |
Citaat:
X-je
|
Onder algehele verdoving, met zo'n ballon ding, zou ik wel doen. En dat lachgasachtig iets en dan verdoving, denk ik ook wel. 'k hoop dat ze dat bij mij ook willen doen...
![]() ![]()
|
|