Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2002, 16:14
Seneca
Seneca is offline
Wat vinden jullie van Sallustius? Ik vind hem erg spannend, maar daar schijnen de meningen over verdeeld te zijn. Bovendien schrijft ie niet zulke lange zinnen, en daar ben ik vooral erg blij mee .
Seneca is een verhaal apart. Mijn leraar Latijn zei dat Seneca het uiterste in mensen oproept; of ze vinden hem vreselijk, of ze vinden hem geweldig. Zelf vind ik hem zo vreselijk dat het weer fantastisch is. Beetje raar misschien, maar je kunt hem leren waarderen denk ik. Maar dat duurt even . Ik ben benieuwd wat andere mensen ervan vinden. Homerus wordt ook door veel mensen ' aanbeden' maar ik ben er niet echt stuk van. Het is wel aardig of zo, maar om er nu van in vervoering te raken, nee. Goed, ik wil jullie mening! Mijn dank is groot.
Oud 28-01-2002, 18:20
Onbekende
Onbekende is offline
Ik moet eerlijk bekennen dat ik van beide nog niets in de oorspronkelijke taal heb mogen lezen... Van Sallustius hebben we stukken in (engelse) vertaling gelezen voor de colleges oude geschiedenis en literatuurgeschiedenis, maar te weinig om er een goed beeld over te vormen. Op het college van literatuurgeschiedenis van komende donderdag behandelen we Seneca. Daar heb ik zelfs in vertaling nog niets van gelezen, dus ik kan je mijn mening niet geven. Sorry.
Oud 28-01-2002, 20:20
^AmArU^
^AmArU^ is offline
van Sallustius hebben wij het deel gelezen uit Cicero In Catalinam
het leek nogal saai met veel dialect enzo
beetje een ouwe lul
niet echt heel mooi vond ik
Seneca vond ik wel geweldig
niet het Latijn, maar wel wat hij zegt
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 14:45
Trebbor
Trebbor is offline
Over Seneca heb ik net een SE gehad. Eerst vond ik em afgrijselijk, maar hij wist zo'n 2000 jaar geleden al wat wij nog steeds niet doorhebben: iedereen is gelijk, beoordeel iemand niet op grond van uiterlijk maar op grond van karakter, staar je niet blind op de positie van iemand enzovoort. Ook zijn gedachte dat het leven na de dood hetzelfde is als voordat je geboren wordt is op en top filosofisch. Maar nu is hij echt mijn man!
Oud 01-02-2002, 15:01
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Trebbor schreef:
Over Seneca heb ik net een SE gehad. Eerst vond ik em afgrijselijk, maar hij wist zo'n 2000 jaar geleden al wat wij nog steeds niet doorhebben: iedereen is gelijk, beoordeel iemand niet op grond van uiterlijk maar op grond van karakter, staar je niet blind op de positie van iemand enzovoort. Ook zijn gedachte dat het leven na de dood hetzelfde is als voordat je geboren wordt is op en top filosofisch. Maar nu is hij echt mijn man!
precies
hij zegt wat mensen nu nog niet beseffen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 15:44
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Ik zou bij Latijn graag iets van Seneca lezen, we blijven momenteel een beetje bij Ovidius hangen. Misschien dat ik het eens ga voorstellen...

Oud 01-02-2002, 16:42
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 12:40
gac
gac is offline
geef mij maar die verhaaltjes van marcus en lucius ipv van al die filosofen, ik heb latijn gekozen voor de taal, woordjes en grammatica, niet voor alle filosofen, dan had ik wel filosofie gekozen!
Oud 04-02-2002, 10:07
Boogie
Boogie is offline
Sallistius ken ik niet maar ik vind Seneca heel erg saai en moeilijk te vertalen omdat die vent zo zweverig doet....
Reageren

Regels voor berichten