Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2002, 21:40
dreadlocks
dreadlocks is offline
...vindt dat ik gewoon naar school moet gaan. Ik bedoel, ik voel me ECHt beroerd, ik heb last van duizeligheid, en heel veel hoesten en vastzittend slijm, kortom: k'ben ziek.

Maar mijn moeder vindt dat ik naar school toe moet, omdat zij als ze ziek is, ook gewoon gaat werken. Ik voel me hier echt zo kut door. Het is nu zelfs zo, dat ik gewoon om half 8 opsta, douche, en dan net zo lang in de douche blijf zitten totdat ze weg is. En dan aankleed in m'n nachtpon en weer ga slapen. En dan maar de hele tijd hopen dat niemand haar verteld dat ik niet naar school ben geweest (zij werkt op de financiele administratie waar ik op school zit). Ik weet gewoon dat ze gaat flippen ofzo. Ik ga morgenochtend wel gewoon m'n mentor bellen om tegen hem te zeggen dat ik nie kom, want ik kan t gewoon echt niet meer. En een afspraak maken bij de dokter.

Ja. Wat zou jij doen? Help
Oud 16-12-2002, 23:31
PV
PV is offline
ik zou naar de huisarts gaan.. als die vaststeld dat je ziek bent, kan je moeder in elk geval niet zeggen dat het niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 07:15
Verwijderd
Precies hetzelfde had een vriendin van mij gister ook, zij is wel naar school gegaan (haar moeder was die dag thuis). Wij hebben geprobeerd haar naar huis te sturen, maar dat wou ze echt niet. Op een gegeven moment is ze gelukkig toch naa huis gegaan.

Ben benieuwd of ze vandaag wel weer op school komt...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 07:38
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
PV schreef:
ik zou naar de huisarts gaan.. als die vaststeld dat je ziek bent, kan je moeder in elk geval niet zeggen dat het niet zo is.
en met je mentor praten is ook een goed idee...
Oud 17-12-2002, 11:22
alpha
alpha is offline
Ach ja, ik weet het. Mijn ouders beginnen meteen over cijfers te zeuren als ik me niet goed voel (of zoals nu, heel erge pijn heb aan mijn knie want ik ben gister gevallen > blauw,paars met rode knie en dik, heel dik) en zo word je haast wel gedwongen om naar school te gaan. Gelukkig werkt mijn moeder niet bij me op school, dan zou het helemaal erg zijn!
Oud 17-12-2002, 13:11
Thomas
Thomas is offline
Leuke ouder ben je, als je zo je kroost behandeld. Als je ziek bent en je hebt niet het gevoel dat je naar school kan, dan moeten je ouders luisteren en je gewoon lekker thuis in bed leggen. Mijn moeder bleef zelfs de hele dag thuis toen mijn zusje en ik vorige week ziek waren.

Ik snap dat soort ouders niet hoor..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 14:59
Angeles
Angeles is offline
Tja, er zijn mensen die heel erg hard zijn voor zichzelf en daar nog trots op zijn ook (terwijl het heus niet zo ontzettend nobel is om te gaan werken als je echt ziek bent, want ten eerste kun je de hele zooi aansteken - als ik ergens werk dan zit ik niet te wachten op mensen die mij ziek kunnen maken! wat voor de werkgever ook niet gunstig is trouwens, want nog meer zieke mensen betekent nog meer absentie, ten tweede loop je de kans dat je echt, echt flink ziek wordt en nog veel langer afwezig bent). Tot op zekere hoogte nog best, maar ze moeten wel geaccepteren dat andere mensen wel lekker hun bedje opzoeken als ze zich niet goed voelen.

Het is jouw lichaam, jij bent oud en wijs genoeg om zelf aan te voelen of je wel of niet naar school kunt. Bovendien ben je geen basisschoolkindje meer en is het onderhand ook gewoon jouw verantwoordelijkheid dat je geen achterstand oploopt op school. Als jij ziek thuis bent dan zul jij de dingen in moeten halen die je mist. Die consequentie draag je toch zelf? Daar moet je moeder zich niet mee bemoeien.

Misschien kun je hier eens met je huisarts over praten of met iemand die jij en je moeder goed kennen, misschien kan die persoon tot jouw moeder doordringen. Op deze manier fok je je alleen maar op en dat is ook niet erg goed voor je herstel.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 15:55
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Blabla
Amen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 16:02
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Angeles schreef:
*verhaal*
Mee eens
Oud 21-12-2002, 14:14
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Nie naar luisteren , heb ook zoiets gehad en me ouders dachten dat het was omda ik nie zou moeten leren of les volgen ben uiteindelijk dan toch naar de dokter geweest, had ik sinusitis en heb ik de zwaarste antibiotica moeten innemen tegen het sinusitis. Nu geloven ze me wel
Oud 21-12-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:
*stukje*
Ik ben zo iemand die eigenlijk altijd naar school gaat... Waarom? Simpel, 1. omdat ik geen lessen kan missen, dan raak je te ver achter en is het heel lastig weer in te halen (op de middelbare school is dat vaak anders.), 2. omdat ik ook wel zo iets heb van ''k kan altijd wel thuis blijven'. Gelukkig accepteer ik het wel als anderen thuis blijven omdat ze ziek zijn (tenzij ze dat heel vaak doen terwijl het eigenlijk best mee valt en dan van mij verwachten dat ze alle aantekeningen mogen kopieren enz.).

Met 17 ben je wel oud en wijs genoeg om over je eigen lichaam te beslissen, helaas moeten je ouders je wel ziek melden op shcool, anders valt het 9 van de 10 keer onder spijbelen.

'k zou idd langs de dokter gaan en vragen hoe die er over denkt. Maar goed, je hebt nu ook vakantie, uitzieken nu dan maar.

Wat doe je btw buiten school? Ook niks? Of dan wel...? Niet om jou, maar ik heb een zusje, die daar zo nu en dan een handje van heeft... En dan begrijp ik wel dat ouders dat zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten