Advertentie | |
|
![]() |
|
Ach ja, ik weet het. Mijn ouders beginnen meteen over cijfers te zeuren als ik me niet goed voel (of zoals nu, heel erge pijn heb aan mijn knie want ik ben gister gevallen > blauw,paars met rode knie en dik, heel dik) en zo word je haast wel gedwongen om naar school te gaan. Gelukkig werkt mijn moeder niet bij me op school, dan zou het helemaal erg zijn!
|
![]() |
Leuke ouder ben je, als je zo je kroost behandeld. Als je ziek bent en je hebt niet het gevoel dat je naar school kan, dan moeten je ouders luisteren en je gewoon lekker thuis in bed leggen. Mijn moeder bleef zelfs de hele dag thuis toen mijn zusje en ik vorige week ziek waren.
Ik snap dat soort ouders niet hoor.. |
![]() |
|
![]() |
Tja, er zijn mensen die heel erg hard zijn voor zichzelf en daar nog trots op zijn ook (terwijl het heus niet zo ontzettend nobel is om te gaan werken als je echt ziek bent, want ten eerste kun je de hele zooi aansteken - als ik ergens werk dan zit ik niet te wachten op mensen die mij ziek kunnen maken! wat voor de werkgever ook niet gunstig is trouwens, want nog meer zieke mensen betekent nog meer absentie, ten tweede loop je de kans dat je echt, echt flink ziek wordt en nog veel langer afwezig bent). Tot op zekere hoogte nog best, maar ze moeten wel geaccepteren dat andere mensen wel lekker hun bedje opzoeken als ze zich niet goed voelen.
Het is jouw lichaam, jij bent oud en wijs genoeg om zelf aan te voelen of je wel of niet naar school kunt. Bovendien ben je geen basisschoolkindje meer en is het onderhand ook gewoon jouw verantwoordelijkheid dat je geen achterstand oploopt op school. Als jij ziek thuis bent dan zul jij de dingen in moeten halen die je mist. Die consequentie draag je toch zelf? Daar moet je moeder zich niet mee bemoeien. Misschien kun je hier eens met je huisarts over praten of met iemand die jij en je moeder goed kennen, misschien kan die persoon tot jouw moeder doordringen. Op deze manier fok je je alleen maar op en dat is ook niet erg goed voor je herstel. |
![]() |
|
Nie naar luisteren
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Met 17 ben je wel oud en wijs genoeg om over je eigen lichaam te beslissen, helaas moeten je ouders je wel ziek melden op shcool, anders valt het 9 van de 10 keer onder spijbelen. 'k zou idd langs de dokter gaan en vragen hoe die er over denkt. Maar goed, je hebt nu ook vakantie, uitzieken nu dan maar. Wat doe je btw buiten school? Ook niks? Of dan wel...? Niet om jou, maar ik heb een zusje, die daar zo nu en dan een handje van heeft... En dan begrijp ik wel dat ouders dat zeggen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|