Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2002, 23:21
Tofke_H
Tofke_H is offline
Rusland heeft zijn eerste Davis Cup gewonnen tegen Frankrijk. Na de eerste dag, de 2 enkel spelen was het 1-1. De 2de dag, het dubbelspel, was het een bloedstollende wedstrijd waar Frankrijk aan het langste einde trok en een serieus optie nam op hun 10de zilvere schaal. Maar zondag, de derde en laatste dag, met nog 2 enkel spelen beslisten er anders over. Marat Safin won van Sebastien Grosjean met 3-6, 2-6 ( twee sets superieur) en
de derde set na een tiebreak met 11-13. 2-2 in de tussen stand en de laatste wedstrijd zou beslissend worden :

Citaat:
Rusland heeft in Parijs de Davis Cup-finale tegen Frankrijk met 2-3 gewonnen. Mikhail Youzhny won de beslissende partij.

De Rus verving in het laatste enkelspel Yevgeni Kafelnikov die al eerder aankondigde dat hij zou stoppen met tennis als Rusland de Davis Cup zou winnen.

De 20-jarige Youzhny, de nummer 32 van de wereld, moest de winst letterlijk voor de poorten van de hel wegslepen tegen leeftijdgenoot Paul-Henri Mathieu. De Fransman ging daverend van start en won de eerste twee sets soepel met 6-3 en 6-2.

In de derde set begon de wedstrijd te kantelen. Youzhny won deze set met 3-6, maar in de vierde set wist Mathieu een break voorsprong te nemen. Bij 4-2 brak de Rus terug en wist de set met 5-7 te winnen. De zenuwslopende vijfde set ging gelijk op tot 4-5 en toen brak Youzhny de service van Mathieu en bezorgde Rusland de eerste Davis Cup uit de geschiedenis.

Iemand beelden van deze wedstrijd gezien? Ik enkele die ze bij het nieuws uitzenden.
Oud 02-12-2002, 09:28
Boogie
Boogie is offline
Ik heb een paar beelden van Safin tegen Grosjean, met een hoop Frans publiek dat met rare attributen zwaaide. En ik heb enkele flitsen van Youznhy-Mathieu gezien, tijdens Studio Sport van 19.00.

Ik vind het leuk dat Rusland een keer wint. Frankrijk had vorig jaar al gewonnen geloof ik.
Oud 02-12-2002, 11:11
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef:

Ik vind het leuk dat Rusland een keer wint. Frankrijk had vorig jaar al gewonnen geloof ik.
yup, vorige jaar won Frankrijk voor de 9de keer in en tegen Australie met 2-3. Dit jaar speelde ze dus thuis en verloren ze met 2-3.

Het ging daar nogal heftig aan toe op de beelden die ik zag
Oud 02-12-2002, 19:40
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
K vind het heel leuk voor Rusland. Jammer dat Kafelnikov niet meer zijn klasse kon tonen, maar die jonge jongen en natuurlijk Safin deden het ook goed.
Oud 03-12-2002, 10:50
Verwijderd
En toen ik aan het kijken had frankrijk al de cup met een hand vast Knap hoe ze dan gewoon nog terugkomen, ze hebben het verdient. Hoe was de sfeer trouwens toen Rusland daar gewonnen had bij de fransen?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 20:11
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
En toen ik aan het kijken had frankrijk al de cup met een hand vast Knap hoe ze dan gewoon nog terugkomen, ze hebben het verdient. Hoe was de sfeer trouwens toen Rusland daar gewonnen had bij de fransen?
De Russen hadden plezier

Maar wat ik wilde komen melden: Kafelnikov maakte vandaag bekend dan toch door te gaan. Maandag werd hij geopereerd aan een spatader waardoor de Australian Open te vroeg komt. Hij verwacht wel begin februari zijn rentree te maken.
Oud 06-12-2002, 20:15
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
De Russen hadden plezier

Vooral Boris Jeltsin
Oud 07-12-2002, 08:28
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
De Russen hadden plezier

Maar wat ik wilde komen melden: Kafelnikov maakte vandaag bekend dan toch door te gaan. Maandag werd hij geopereerd aan een spatader waardoor de Australian Open te vroeg komt. Hij verwacht wel begin februari zijn rentree te maken.
ik weet niet of het goed is dat hij weer terug zal komen, hij laat meestal tijdens de gote tournooien zijn klasse zien, maar in de mindere tournooien vliegt hij er meestal in de eerste of tweede rinde uit.
men maakt dan ook wel eens het verwijt dat hij het alleen om het tekengeld doet.
ik hoop dat hij zijn toch indrukwekkende carrière een passend eind zal geven (nog een overwinnen op een grand slam of een master series en daarna gelijk stoppen)
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten