Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2002, 14:34
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
In de bijbel staat dat er een hemel en een hel is. De hemel lijkt op een perfecte wereld. De hel zorgt voor eindeloze pijn. Je brand daar op, van binnen en buiten en de pijn zal nooit stoppen netzoals je na je dood voor altijd in de hemel zult blijven.

Dat is wat bijbel zegt! STEL dat het waar is? Waarom zouden we dan het risico nemen misschien wel naar de hel te gaan?

Om naar de hemel te gaan moet je een soort vriendschap met God opbouwen. Begrijp me niet verkeerd, hij is GEEN persoon. Je hebt een aantal problemen en je gaat vervolgens gewoon in jezelf het vertellen aan God, weet je hoe opgelucht je je dan voelt? Waar zou je zo iets makkelijks niet wllen doen, WAAROM neem je het risico naar de hel te gaan? Over deze vraag heb ik lang zitten nadenken en het is gewoon WAAR. Niemand weet IETS zeker waarom zou je dan er voor keizen naar de hel te gaan? Ik snap dat niet, waarom is Nederland zo ontzettend EXTREEM in alles, ik vind dat er hele goede dingen aanvastzitten maar soms kunnen we zo ontzettend radicaal zijn! Denk hier eens over na! Geloof me! Het is de moeite waard!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2002, 14:36
Rhinus
Rhinus is offline
Stel je voor dat het Moslimisme HET geloof is van God. Dan moet je dus geen varkens(?)vlees eten.

ALs de God Hindoeistisch(?) is (bestaat die?) dan geen koe eten.

Als je alle God-en te vriend wil houden blijf je aan de gang.

Dus daarom het risico nemen denk ik zo..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 14:37
legatus
legatus is offline
DE HEL moet zich dus houden aan vaste regels die de bijbel hanteert. Ik ben wel eens jaloers geweest, iemand benijd. Dus ik ga naar de hel.

Maar ja, er staat ook dat als je God om vergevenis vraagt hij het zal geven en je naar de hemel gaat. Dus beesten en aan het einde om vergevenis vragen; want als daadwerkelijk de hel bestaat dan gaat niemand er naar toe want als je uiteindelijk op het 'matje' geroepen word dan krijg je wel spijt... en vraag je om vergevenis.
Oud 18-01-2002, 14:40
Blub, ik ben een vis
Blub, ik ben een vis is offline
Ik ben humanist en realist. Dus ik citeer: het geloof is een verzinsel.
Oud 18-01-2002, 14:42
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
[QUOTE]legatus schreef:
[B]DE HEL moet zich dus houden aan vaste regels die de bijbel hanteert. Ik ben wel eens jaloers geweest, iemand benijd. Dus ik ga naar de hel.

Als je eenmaal een vriendschap met God hebt opgebouwd kan die niet meer verbroken worden, als jij God hebt laten zien dat jij denkt dat hij echt bestaat is HIJ er altijd voor je! NO MATTER WHAT! Je kan stomme dingen gaan doen maar God zal je helpen jezelf er weer overheen te trekken!

ALS JE EENMAAL EEN VRIENDSCHAP MET GOD HEBT OPGEBOUWD IS ER GEEN KANS OM MEER NAAR DE HEL TE GAAN!!!!!!!

Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 14:43
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Citaat:
Blub, ik ben een vis schreef:
Ik ben humanist en realist. Dus ik citeer: het geloof is een verzinsel.
Jij hebt er voor gekozen.....heeeel veeeel succes!

Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 14:48
legatus
legatus is offline
Dus als ik een vriendschap heb met God mag ik alles? Er zijn genoeg christenen die geloven in God en toch tegen zijn regels in gaan. Hoe zit het met 'gestoorde' mensen die moorden en geen besef ervan hebben? Die worden automatisch vrijgesproken voor de hel?
Oud 18-01-2002, 14:50
Mugshot
Mugshot is offline
Wat een dom onzin topic.
Dit soort topics zijn er al genoeg geweest en ik snap niet wat je hiermee bereiken wilt..
Maar blijf jij maar lekker in je wereldje terwijl je op mensen die zich niet volgens de bijbel gedragen neerkijkt.
Ondertussen krijgt dit topic een slot en wij allen worden in de hel verdoemd, mooie pauschal oplossing..
Oud 18-01-2002, 16:41
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
Droppie schreef:
In de bijbel staat dat er een hemel en een hel is. De hemel lijkt op een perfecte wereld. De hel zorgt voor eindeloze pijn. Je brand daar op, van binnen en buiten en de pijn zal nooit stoppen netzoals je na je dood voor altijd in de hemel zult blijven.

Dat is wat bijbel zegt! STEL dat het waar is? Waarom zouden we dan het risico nemen misschien wel naar de hel te gaan?

Om naar de hemel te gaan moet je een soort vriendschap met God opbouwen. Begrijp me niet verkeerd, hij is GEEN persoon. Je hebt een aantal problemen en je gaat vervolgens gewoon in jezelf het vertellen aan God, weet je hoe opgelucht je je dan voelt? Waar zou je zo iets makkelijks niet wllen doen, WAAROM neem je het risico naar de hel te gaan? Over deze vraag heb ik lang zitten nadenken en het is gewoon WAAR. Niemand weet IETS zeker waarom zou je dan er voor keizen naar de hel te gaan? Ik snap dat niet, waarom is Nederland zo ontzettend EXTREEM in alles, ik vind dat er hele goede dingen aanvastzitten maar soms kunnen we zo ontzettend radicaal zijn! Denk hier eens over na! Geloof me! Het is de moeite waard!

ALs iemand niet gelooft, dan gelooft diegene al helemaal niet in het risico naar de hel te gaan. Zo simpel is het, je gelooft niet, je weet dus dat er geen hel bestaat. Geen hel = geen risico. Vage topic hoor :-/, en eerlijk gezegd... ook best wel dom

Citaat:
Rhinus schreef:
Stel je voor dat het Moslimisme HET geloof is van God. Dan moet je dus geen varkens(?)vlees eten.

ALs de God Hindoeistisch(?) is (bestaat die?) dan geen koe eten.

Als je alle God-en te vriend wil houden blijf je aan de gang.

Dus daarom het risico nemen denk ik zo..
LoL, van welke planeet ben jij? Het is nog altijd Islam, niet moslimisme
Oud 18-01-2002, 16:51
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dus als ik een vriendschap heb met God mag ik alles? Er zijn genoeg christenen die geloven in God en toch tegen zijn regels in gaan.
Hypocriet zijn noemen we dat.....

Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 17:00
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
RegaIk schreef:
LoL, van welke planeet ben jij? Het is nog altijd Islam, niet moslimisme
Oeps
Ik dacht al, dat klinkt niet
Maare ik kom van Aarde
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 17:19
Silindistani
Silindistani is offline
Omdat ze in de hemel geen bier hebben

Waarom zou ik het leven waarvan ik (relatief) zeker ben tot een hel maken, omdat andere mensen mij vertellen dat er misschien een hel is na dit leven?

Bovendien, als je niet gelooft dat God bestaat is het ook vrij lastig om een vriendschap met hem op te bouwen.

Daarnaast ben ik het niet eens met God, wat hij vindt van goed en kwaad. Ook vindt ik hem een heel erg onzeker ventje met zijn eerste gebod. Als hij perfect is kan hij toch wel een beetje concurentie aan?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:30
basje!
basje! is offline
ik ga toch al naar de hel, niks meer aan te doen...maar ik had laats wel dat ik midden in de nacht een vet eng beeld kreeg van een aantal schimmige figuurtjes in een vuur, en een vet enge duiver erbij, en ik was bestwel bang. toen zat ik ook na te denken: stel dat er inderdaan hemel + hel bestaat...probleem...ik gelijk na denke over bekeren en christelijk worden. na ja da was midden in de nacht, blijf gewoon atheïst.

[Dit bericht is aangepast door basje! (20-01-2002).]
Reageren

Regels voor berichten