Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 19:27
kleinedraak
Ik heb zelf een boek geschreven. Zijn er nog meer mensne die dit gedaan hebben.? Waarover hadden jullie het en waarom hebben juyllie het geschreven. Ik zou graag met jullie contact willen hebbn!!!!!!!!!-xxx- schrijfstre Esther
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2002, 19:45
Verwijderd
Ik schrijf vooral korte verhalen, maar het dient gezegd te worden dat ik ook een lang verhaal van tweeënveertig bladzijden in elkaar geschreven is. Het is nog lang niet af en het moet nog drastisch herschreven worden (al heel lang), maar het komt het dichtste bij een boek.
Wie weet stuur ik dat ooit als manuscript op naar een uitgever om het terug te krijgen met de boodschap dat het niet goed genoeg is. Lijkt me leuk.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 08:04
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Ik heb ooit een verhaal geschreven, met de hand. Ik denk wel zo'n 150 a4-tjes vol ... and then I ran out of ideas ...

7 jaar later heb ik het nog eens gelezen en kwam tot de nare conclusie ... het sloeg als een lul op een drumstel ... ging gewoon over alles en niks tegelijk. Was gewoon totaal kiwi ...

nou ja ... de ideeen die dan cool waren heb ik dan in tekeningen omgezet, als archief zal ik maar zeggen.

Puur en alleen Fanatsy lukt mij niet ...
Oud 25-10-2002, 12:45
Verwijderd
Ik schrijf al vanaf mijn zevende erg actief verhalen, natuurlijk ging het toen over prinsen en prinsessen, over kleine jongetjes en meisjes die avonturen beleefden etc. Maar op mijn twaalfde had ik mijn eigen stijl wel gevonden, tenminste, waar ik over wilde schrijven en hoe dus. Ik heb toen mee gedaan aan verschillende kinderschrijfwedstrijden en ik heb ook meerdere malen de eerste prijs gewonnen: een boekenbon
Op mijn veertiende moest ik voor een schoolproject een verhaal gaan schrijven, het nadeel was dat het onderwerp al klaar lag.. Maar het is me, wonder boven wonder, goed gelukt. Er zijn zes leraren Nederlands geweest om mijn verhaal te lezen en ze hebben me allemaal beschuldigd van plagiaat. Om te bewijzen dat het geen plagiaat was, moest ik een verhaal gaan schrijven waar iedereen bij was. Toen waren ze stil Overigens is mijn verhaal nooit gepubliceerd op school, omdat men bang was dat het gestolen zou worden. Dat 'verhaal' groeide uit tot een boek van rond de 70 pagina's, voor het vernietigd werd van mijn harde schijf. Stomme ik heb nooit meer dan de eerste 20 pagina's uitgeprint of op diskette gezet, ik zag het als 'geheim project' en tja... Ik was zoo teleurgesteld daarna dat ik een tijd helemaal leeg was, ik had geen zin meer etc...
Maar sinds kort ben ik weer wat aan het rommelen en voel ik dat er weer wat komt Ik denk de hele dag door aan schrijven, vang ideeën op, bedenk zinnen, het komt weer
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 18:45
italianboy
italianboy is offline
mijn vader heeft wel 2 boeken geschreven,

interessant hè
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 23:01
Verwijderd
Ben bezig
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 18:49
Verwijderd
Ik schreef vroeger heel veel verhaaltjes. Vond ik superleuk om te doen. Toen heb ik het jaren niet meer gedaan, en laatst wou ik weer eens beginnen, maar dat werd nix
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 18:54
Type
Type is offline
Ik zal het vast nog wel een keer gaan proberen, schrijven kan ik nml wel.

Maar dan moet ik wel zorgen dat ik weet waar een d en waar een t moet etc
(dat kan ik wel op proefwerken etc, maar als ik zinnen aan het schrijven ben gooi ik letters door elkaar, vreemde zinsconstructies etc)

En aangezien het gevoel meegeven niet genoeg is bij een boek, maar het ook nog correct taalgebruik moet zijn... Tjeh. Wie weet, ooit nog eens...
Oud 26-10-2002, 18:54
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Ik begin altijd wel aan verhalen, maar na een paar alinea's besluit ik meestal dat het toch nergens op lijkt en wis ik alles weer
Oud 26-10-2002, 22:42
duifeltje
duifeltje is offline
ik ben een jaar ofzow geleden begonnen aan en boek dat nu al 34 (jaja) blzdes telt maar later kwam ik er achter dat wat er in het boek gebeurt eigenlijk allemaal een beetje onlogisch is.
beetje jammer jah
Oud 27-10-2002, 02:04
utopian me
utopian me is offline
vroeger had ik altijd een hekel aan schrijven. ik had een klote handschrift en kreeg dat vaak genoeg te horen op de basisschool. toen we een computer kregen en ik net op middelbare school ging begon ik wel verhalen te schrijven en heb ook een keer een boekje proberen te schrijven (20 blz ofzo). als ik het teruglees kan ik niet anders dan mezelf uitlachen. maar dat maakt niet uit. boeken probeer ik al niet eens meer. schrijven vind ik nog altijd leuk, jammer dat ik niet goed met de hand kan schrijven...
Oud 01-11-2002, 19:42
vincit
vincit is offline
Toevallig. Ik wil ook net in contact komen met mede-schrijvers. Heb je msn ofzow? Schrijvers, voeg me maar toe! ^.^ v1nc1t@hotmail.com

Ik ben bezig namelijk een site te maken waarop iedereen verhalen neer kan zetten, door zich aan te melden. Ook voor tekeningen, columns, e.d. zal er ruimte zijn. Door middel van een script zal je je aan kunnen melden (op een manier een beetje zoals hier op het forum) en dan kan je alles zo neerzetten en overal op reageren! Klinkt goed toch...
Ben druk bezig, het adres is www.FFFnet.com ...

Ik zal het jullie nog wel ns melden als ie opengaat

Heb ook geschreven. Alweer een jaar geleden ben ik begonnen met een verhaal dat iets van 50 paginas lang werd; maar zonder kop of staart werd het nooit spannend. Nu ik een beetje over literatuur leer op school krijg ik meer zin om weer te schrijven. Ik zit al met een concept in mijn hoofd. Ik zal het hier wel ns neerzetten als het zover is....

Groet,
vincit.
Oud 03-11-2002, 14:18
Inemine
Inemine is offline
Mja, ik ben een verhaal aan het schrijven (noem het verhaal, iedereen die het leest noemt het een boek), zo'n beetje fantasy achtig. Maar het vlot niet echt... Is het eerste wat ik echt schrijf en ik hang zo'n beetje vast. Ik heb mijn ideeën kort neergeschreven en moet die nu proberen in zinnen te verwerken. Daar ligt mijn probleem. =P
Nou ja, heb nu al een hele hoop volgeschreven A4'tjes en uitgetypt is dat nog maar in de 40 pagina's...
Ik hou het daarom ook maar vooral bij tekenen. ^^
Oud 03-11-2002, 15:57
NecroDopey
NecroDopey is offline
Dat iedereen het geduld kan opbrengen om even paar pagina's vol te schrijven, om het vervolgens opzij te schuiven. Als ik met een verhaal van 2 kantjes bezig ben, doe ik er voor m'n gevoel al eeuwen over... Een boek is natuurlijk ruimer en luchtiger kwa opzet, terwijl een verhaal snel naar een essentie toewerkt en er dus in een korte tijd veel gebeurt, maar toch...
Oud 03-11-2002, 16:44
SuperS
SuperS is offline
mijn vriendin heeft ook 2 boeken geschreven
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 18:28
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef:
mijn vriendin heeft ook 2 boeken geschreven
en ik ben aan 3e bezig heb ik alleen niet zo veel tijd voor...

vroeger heb ik nog 4 boekjes geschreven maar dat was maf, ging over heksen enzo... is wel lache om terug te lezen.. nu zijn het meer boeken richting drama
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 16:42
Verwijderd
Ik probeer het altijd weer en weet dat ik soms wel goeie dingen heb geschreven, maar op een gegeven moment eindig ik altijd met een soort soap.. ik wil het te interessant maken, ken geen middenweg

mijn droom is een boek schrijven, maar ik denk niet dat dat er ooit van gaat komen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 21:21
Vlooienband
Vlooienband is offline
Nee. Helaas niet. Het lijkt me heel erg leuk om te doen, misschien komt dat er ooit wel van. Ik ben nu bezig met het mensmartelende NaNoWriMo (www.nanowrimo.org) en dat schiet lekker op. Ik heb nu al 33.565 woorden geschreven, in zeer korte tijd (een halve maand).

Bij Nanowrimo gaat het er om dat je 50.000 woorden in een maand schrijft, in de vorm van een verhaal.

Ik doe ook mee aan Freewriters, een mailprogramma wat elke dag een schrijfopdracht doorgeeft, zoals dat van vandaag: "schrijf over de regen".
Dit leert me echt hoe je goede kleine stukjes kan schrijven over alledaagse dingen.

Ook schrijf ik gewoon korte verhalen, maar dat zijn geen boeken. Hetgeen dat ik nu aan het schrijven ben bevalt me. Ik ontwikkel zo een goede stijl en al schrijvende leer ik.
Oud 20-11-2002, 19:45
vincit
vincit is offline
Das behoorlijk veel om contact mee op te nemen...
iig is je oproep gelukt.

...heeft er niemand ooit hier een boek uitgebracht, toevallig?
ik vroeg me af.
Oud 20-11-2002, 20:01
Verwijderd
Ik sta wel met drie verhalen in een bundel van korte verhalen, maar die is uitgegeven door een collega-schrijver die ik via het net ken. Hij heeft het zelf uitgeprint en in elkaar geniet en verkoopt het nu (althans, een aantal maanden terug) in de straten van Gent. Maar dat telt niet echt.

Misschien komt een verhaal van me (Rubicon, staat hier ook ergens op) in een bundel met korte, Nederlandse science fiction-verhalen. Ze zijn nu bezig met de selectie en ik weet nog niets. Het was overigens een non-profit, eenmansproject, dus het heeft nog altijd niets met een uitgever te maken.

Ik zou graag eens wat verhalen van me opsturen naar een tijdschrift zodat ik beoordeeld kan worden door iemand die er geld voor krijgt om dat soort dingen te doen, maar ik zou niet weten wel tijdschrift aansluit bij mijn stijl. Suggesties zijn meer dan welkom, want ik ben een vreemdeling in een vreemd land.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 20:43
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Ik sta wel met drie verhalen in een bundel van korte verhalen, maar die is uitgegeven door een collega-schrijver die ik via het net ken. Hij heeft het zelf uitgeprint en in elkaar geniet en verkoopt het nu (althans, een aantal maanden terug) in de straten van Gent. Maar dat telt niet echt.

Misschien komt een verhaal van me (Rubicon, staat hier ook ergens op) in een bundel met korte, Nederlandse science fiction-verhalen. Ze zijn nu bezig met de selectie en ik weet nog niets. Het was overigens een non-profit, eenmansproject, dus het heeft nog altijd niets met een uitgever te maken.

Ik zou graag eens wat verhalen van me opsturen naar een tijdschrift zodat ik beoordeeld kan worden door iemand die er geld voor krijgt om dat soort dingen te doen, maar ik zou niet weten wel tijdschrift aansluit bij mijn stijl. Suggesties zijn meer dan welkom, want ik ben een vreemdeling in een vreemd land.

LUH-3417
http://www.uitgeverij521.nl/nymph.asp

http://www.teleacnot.nl/sites/kunstl...ph/poezie.html

Je kan verhalen insturen.
Oud 20-11-2002, 21:36
Verwijderd
Bedankt, maar Uitgeverij 521 wil alleen ele manuscripten en van het Tijdschrift Nymph kan ik niet vinden of ze er wel op zitten te wachten. Waar heb je gelezen dat ik daar mijn verhaal kan dumpen?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 22:54
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Bedankt, maar Uitgeverij 521 wil alleen ele manuscripten en van het Tijdschrift Nymph kan ik niet vinden of ze er wel op zitten te wachten. Waar heb je gelezen dat ik daar mijn verhaal kan dumpen?

LUH-3417
http://www.teleacnot.nl/sites/kunst...mph/poezie.html
Linkerkolom.
En mijn CKV docente heeft mij het idee gegeven. Zij weet het altijd beter, is in de loop der jaren bewezen.
Oud 21-11-2002, 18:36
vincit
vincit is offline
Nymph, huh? Wie ontvangt dat? Is het een beetje interessant? Is het voor 'ons', een jonge doelgroep, of meer zo'n tijdschrift als die van stichting schrijven?

Toevallig. Ik ben met wat anderen bezig met ideeen om een simpel kwartaaltijdschriftje te maken over schrijven (en tekenen) voor mensen die vooral hun verhalen op fora posten.
Oud 21-11-2002, 18:45
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:
Nee. Helaas niet. Het lijkt me heel erg leuk om te doen, misschien komt dat er ooit wel van. Ik ben nu bezig met het mensmartelende NaNoWriMo (www.nanowrimo.org) en dat schiet lekker op. Ik heb nu al 33.565 woorden geschreven, in zeer korte tijd (een halve maand).

Bij Nanowrimo gaat het er om dat je 50.000 woorden in een maand schrijft, in de vorm van een verhaal.

Ik doe ook mee aan Freewriters, een mailprogramma wat elke dag een schrijfopdracht doorgeeft, zoals dat van vandaag: "schrijf over de regen".
Dit leert me echt hoe je goede kleine stukjes kan schrijven over alledaagse dingen.

Ook schrijf ik gewoon korte verhalen, maar dat zijn geen boeken. Hetgeen dat ik nu aan het schrijven ben bevalt me. Ik ontwikkel zo een goede stijl en al schrijvende leer ik.
Hou ohohop ik zit pas op 23500 woorden ofzo!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2002, 20:25
Verwijderd
Citaat:
scimmia schreef:
Waar kun je dat vinden? *Wil ook mee doen*
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 22:24
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
vincit schreef:
Nymph, huh? Wie ontvangt dat? Is het een beetje interessant? Is het voor 'ons', een jonge doelgroep, of meer zo'n tijdschrift als die van stichting schrijven?

Toevallig. Ik ben met wat anderen bezig met ideeen om een simpel kwartaaltijdschriftje te maken over schrijven (en tekenen) voor mensen die vooral hun verhalen op fora posten.
Ik ga het ontvangen. Sedert één week ben ik er lid van.

Doelgroep: jongeren
Oud 21-11-2002, 22:33
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Inge13 schreef:
Waar kun je dat vinden? *Wil ook mee doen*
www.writersathome.nl

Let erop dat je het gratis programma aanklikt
Oud 22-11-2002, 15:34
vincit
vincit is offline
Citaat:
scimmia schreef:
Ik ga het ontvangen. Sedert één week ben ik er lid van.

Doelgroep: jongeren
Dus toch... die covers leken zo serieus. Als je een nummer hebt ontvangen, zeg ns wat je r van vindt, wat r voor dingen instaan, enzo... Ben benieuwd of ik het zou moeten nemen.

En dat Freewriters ga ik ns proberen...
Oud 22-11-2002, 17:51
Verwijderd
moet je op www.nanowrimo.org verplicht engels schrijven? jah zeker he?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 17:52
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Nou, ik ben met een boek bezig ... het wordt geen roman, maar een verhalen - bundel, maar heb een beetje een probleem, want ben nog mijn stijl aan het zoeken en heb nu al best veel verhalen, alleen zijn der volgens mij geen twee van ongeveer dezelfde stijl te vinden

Ohja, en ik ga als het goed is een woordenboek uitgeven maar dat is geloof ik niet wat je bedoelde.
Oud 22-11-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
sann schreef:
moet je op www.nanowrimo.org verplicht engels schrijven? jah zeker he?
Nee hoor, mag ook andere taal. Moet je wel snel opschieten, is over een week afgelopen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 21:27
vincit
vincit is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef:
Nou, ik ben met een boek bezig ... het wordt geen roman, maar een verhalen - bundel, maar heb een beetje een probleem, want ben nog mijn stijl aan het zoeken en heb nu al best veel verhalen, alleen zijn der volgens mij geen twee van ongeveer dezelfde stijl te vinden

Ohja, en ik ga als het goed is een woordenboek uitgeven maar dat is geloof ik niet wat je bedoelde.
Woordenboek. Nee, kewl. Vertel.
Reageren

Regels voor berichten