Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 14:53
soulless
soulless is offline
http://www.jraxis.com/atheism/yhwh.php

Kijk hier even en vertel me daarna waarom je nog steeds in een God/hogere macht etc gelooft.

Bedankt.

Oud 24-01-2002, 15:11
Rhinus
Rhinus is offline
Is een beetje veel tekst.
Kun je het niet heel kort samenvatten? PLEASE!!
Oud 24-01-2002, 15:11
legatus
legatus is offline
Omdat sommige mensen dat willen.
Oud 24-01-2002, 16:16
Joël
Joël is offline
Citaat:
What did God do during that eternity before he created everything? If God was all that existed back then, what disturbed the eternal equilibrium and compelled him to create? Was he bored? Was he lonely?
Wat deed al die materie/energie daarzo, voordat het ontplofte/big bang enz.? Die materie had toch best eerder kunnen ontploffen?

Citaat:
A perfect creator God is impossible.
Agreed. Al is perfect wel een subjectief begrip, maar goed.

Citaat:
What!? If something is perfect, nothing imperfect can come from it.
Hangt er van af hoe je perfect ziet. VB: Ik denk niet dat de perfecte vrouw geen beperkingen heeft, of nooit een foutje maakt, of het ideale uiterlijk heeft. (Dan zou ik er alleen maar bang van worden )

(Nog ff een cliche opmerking: Als imperfectie niet bestaat, kan perfectie dan wel bestaan? Wat is dan perfect, of goed?)

Citaat:
The Christians’ objection to this argument involves freewill. They say that a being must have freewill to be happy.
Heb ik niet gezegd.

Citaat:
Here is why the argument is weak. First, if God is omnipotent, then the assumption that freewill is necessary for happiness is false. If God could make it a rule that only beings with freewill may experience happiness, then he could just as easily have made it a rule that only robots may experience happiness.
Het beleven van geluk heeft niets met regeltjes te maken. Natuurlijk had hij van ons robotjes kunnen maken.

Citaat:
Second, even if we were to allow the necessity of freewill for happiness, God could have created humans with freewill who did not have the ability to choose evil, but to choose between several good options.
Ja, dat had je wel gewild, hè? Dan zouden we geen verleidingen hoeven te weerstaan, en vooral niet bang te hoeven zijn een fout te maken.

Blah blah bla... (Geen zin meer )
Oud 24-01-2002, 16:45
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
soulless schreef:

Kijk hier even en vertel me daarna waarom je nog steeds in een God/hogere macht etc gelooft.

Bedankt.

Kan je zelf niet iets korters in het Nederlands vertellen? de belangrijkste punten eruit halen ofzow?

Bovendien heb ik liever dat je eerst op mij een antwoord geeft! http://forum.scholieren.com/Forum29/HTML/003359-3.html

Oud 24-01-2002, 18:56
L Boksha
L Boksha is offline
Citaat:
Joël schreef:
[B] What did God do during that eternity before he created everything? If God was all that existed back then, what disturbed the eternal equilibrium and compelled him to create? Was he bored? Was he lonely?
B]
Dit is een zeer goed punt, absoluut. Slechts als er vóór de oerknal NIKS was, kan iets het "verstoren", omdat er dan geen tijd had bestaan, en de oerknal het absolute begin was.
Oud 24-01-2002, 23:08
soulless
soulless is offline
Wat is het probleem met lezen en engels? Die posts van jou zijn niet veel korter hoor Regalk.
Oud 24-01-2002, 23:10
soulless
soulless is offline
Komt erop neer dat de eigenschappen die God toegedicht worden tegenstrijdig zijn en dat hij dus niet kan bestaan, net zoals, ik quote de tekst, vierkante bolletjes
Oud 26-01-2002, 16:32
Not for Sale
Not for Sale is offline
k vind dat die gozer wat te zeker van zichzelf is. Niet voor discussie vatbaar *bah*

maar dit stukje is wel sterk:
Citaat:
A God who knows everything cannot have emotions. The Bible says that God experiences all of the emotions of humans, including anger, sadness, and happiness. We humans experience emotions as a result of new knowledge. A man who had formerly been ignorant of his wife’s infidelity will experience the emotions of anger and sadness only after he has learned what had previously been hidden. In contrast, the omniscient God is ignorant of nothing. Nothing is hidden from him, nothing new may be revealed to him, so there is no gained knowledge to which he may react emotionally.

We humans experience anger and frustration when something is wrong which we cannot fix. The perfect, omnipotent God, however, can fix anything. Humans experience longing for things we lack. The perfect God lacks nothing. An omniscient, omnipotent, and perfect God who experiences emotion is impossible
[Dit bericht is aangepast door Coolkast (26-01-2002).]
Oud 26-01-2002, 16:57
Prada
Prada is offline
Citaat:
soulless schreef:

Bedankt.

Wat ontzettend kinderachtig zeg...Het forum is er om op een fatsoenlijk niveau een discussie te voeren...Mensen proberen van hun geloof af te halen doen we niet aan...Er zijn overigens genoeg topics over het christendom...*vraagt zich af wanneer mensen een ophouden met het afkraken van hetgene waar zij niet achterstaan, maar juist hun visie promoten*

Regels voor berichten