Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2002, 19:08
stay asleep
stay asleep is offline
Ik ken wat mensen die van de oudere punk houden. Ikzelf hou van de nieuwere punk zoals lagwagon enzo... Nou zeggen hun dat de punk die ik luister eigenlijk geen echte punk is, omdat de bands die met de punk begonnen zijn het nooit bedoeld hadden om de nieuwere soort punk (de newschool punk in dit geval) te laten ontstaan.
dus hier is mijn stelling: newschool punk is eigenlijk geen punk omdat de "makers" van punk het nooit bedoelt hadden deze muzieksoort te laten ontstaan.
eens/oneens, waarom?
naar mijn mening oneens, newschool is wel degelijk punk. Het is misschien niet hetzelfde als de punk die vroeger gespeelt werd, maar het is er in principe wel van afgeleid. Het is gewoon wat nieuws, wat anders dan de oudere punk, maar het blijft punk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2002, 19:12
newfoundpunk
newfoundpunk is offline
vind et ook onzin, tis idd gewoon punk, maar dan in een nieuw jasje
Oud 18-11-2002, 19:12
Verwijderd
onzin. punk is een genre en de 'makers' hebben geen patent erop. alle muziek die enigzins de kenmerken van punk heeft, is punk. kloar. de makers hebben helemaal niets te zeggen over nieuwere bands. Iron Maiden wist vast ook niet dat er nu hele andere metal was dan 20 jaar terug.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 19:19
a new noise
a new noise is offline
tis ook geen punk, tis skatepunk
makkelijke en doeltreffende benaming als je het mij vraagt

maar dan spreek ik mezelf tegen...want het is dus wel een vorm van punk!
Oud 18-11-2002, 19:22
stay asleep
stay asleep is offline
Citaat:
a new noise schreef:

komt hij weer met z'n genres, doe gewoon nie moeilijk en probeer gewoon je mening te geven, want je begrijpt heus wel wat ik bedoel. Is het te moeilijk voor je om een gewoon antwoord te geven, geef dan geen antwoord.
ik dank u wel
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 19:23
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
stay asleep schreef:
komt hij weer met z'n genres, doe gewoon nie moeilijk en probeer gewoon je mening te geven, want je begrijpt heus wel wat ik bedoel. Is het te moeilijk voor je om een gewoon antwoord te geven, geef dan geen antwoord.
ik dank u wel
ik zeg dat ik lagwagon skatepunk noem en the casualities streetpunk... en het allebei punk vind.

dat is toch een antwoord!
Oud 18-11-2002, 19:23
J-roen
J-roen is offline
de muziek doet punkish aan. dus punk.
gewoon geevolueerde punk.
dat kan positief of negatief zijn.

persoonlijk houd ik meer van old school punk. vooral vanwege vaak imo betere teksten.
Oud 18-11-2002, 19:24
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:

hohoho noisy!

bijvoorbeeld anti-flag is geen old-school punk. maar absoluut geen skate-punk. dus wat dan wel?
of zit ik er nu heel erg naast?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 19:26
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
snees schreef:
hohoho noisy!

bijvoorbeeld anti-flag is geen old-school punk. maar absoluut geen skate-punk. dus wat dan wel?
of zit ik er nu heel erg naast?
dan is anti-flag...iets anders rauwe skatepunk ofzo
Oud 18-11-2002, 19:28
stay asleep
stay asleep is offline
Citaat:
a new noise schreef:
ik zeg dat ik lagwagon skatepunk noem en the casualities streetpunk... en het allebei punk vind.

dat is toch een antwoord!
waarom???
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 19:31
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
stay asleep schreef:
waarom???

waarom heet death metal death metal en emocore emocore..omdat het nou eenmaal zo is.

KLOAR
Oud 18-11-2002, 19:35
stay asleep
stay asleep is offline
Citaat:
a new noise schreef:
waarom heet death metal death metal en emocore emocore..omdat het nou eenmaal zo is.

KLOAR
nee WAAROM vin jij het punk??? als ik namens die mensen die hierover tegen mij begonnen spreek: skatepunk is geen punk, want zo is de echte punk nooit bedoeld. waarom vind jij dan dat skatepunk WEL punk is???
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 19:35
Verwijderd
Nee, ik vind dat alle bands die vanaf ca. '90 zijn begonnen, onder het kopje newschool punk vallen, bijna allemaal punkrock georienteerd, waaronder bijv. skatepunk, (ook punkorck zelf: en ja, dat zijn ook de Casualties, kijk maar op hun site). Oude punk leeft nu voort in bijv. the Exploited.

oke, dat was nutteloos, maar het komt erop neer dat newschool(/skool) punk geen echte punk is.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 19:37
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
stay asleep schreef:
nee WAAROM vin jij het punk??? als ik namens die mensen die hierover tegen mij begonnen spreek: skatepunk is geen punk, want zo is de echte punk nooit bedoeld. waarom vind jij dan dat skatepunk WEL punk is???
Het hoort zich gewoon nog steeds punk aan, hoewel er meer ruimte is gemaakt voor melodie.
Oud 18-11-2002, 19:38
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Nee, ik vind dat alle bands die vanaf ca. '90 zijn begonnen, onder het kopje newschool punk vallen,
was dat voor onzin?
je kunt nou toch ook een oldskool punk bandje beginnen in de stijl van the exploited
Oud 18-11-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
was dat voor onzin?
je kunt nou toch ook een oldskool punk bandje beginnen in de stijl van the exploited
ik heb het over de punkrock georienteerde bands, vaak ook stukken toegangelijker (niks mis mee btw).
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 20:25
Droyd
Droyd is offline
Het is gewoon niet dezelfde muziek...het mag er dan nog van afgeleid zijn: noem het skatepunk dan maar...Hoe kan je anders duidelijk maken dat je van ouwe punk houdt....Ik hou niet echt van skatepunk (op een paar uitzonderingen na) maar die ouwe punk is echt super...kan ik toch niet zeggen dat ik van punk hou, want zoiets mag toch niet kan toch niet onder één noemer gezet worden...

In termen van muziek is alle punk, punk...

Maar misverstanden te vermijden gaan we toch moeten beginnen zeveren ivm old en newskool
Oud 18-11-2002, 20:41
Rick FSB
Rick FSB is offline
Punk was ooit een trend... punk is nog steeds een trend.... alleen de bandjes hebben gedeeltelijk andere naampjes gekregen en de liedjes een andere muzikale aanpak
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 20:43
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:
Punk was ooit een trend... punk is nog steeds een trend.... alleen de bandjes hebben gedeeltelijk andere naampjes gekregen en de liedjes een andere muzikale aanpak
pas maar op : hardcore is de volgende trend
Oud 18-11-2002, 20:45
strafcorner
strafcorner is offline
fuck punk.
Oud 18-11-2002, 20:47
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
fuck punk.
dope nasum avatar
Oud 18-11-2002, 20:59
cottoncandy
cottoncandy is offline
newschool punk is geen punk

en kijk er komt een hele dikke??

PUNT ----> .

wat boeit het alsof het er van afgeleid is? het hele punk idee is weg. punk ligt aan de beademing.
Oud 18-11-2002, 21:01
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:
newschool punk is geen punk

en kijk er komt een hele dikke??

PUNT ----> .

wat boeit het alsof het er van afgeleid is? het hele punk idee is weg. punk ligt aan de beademing.
wat is dan in godsnaam het idee van punk?
Oud 18-11-2002, 21:01
Passenger
Passenger is offline
misschien heb ik niet veel verstand van punk, maar newschool punk vind ik persoonlijk geen punk... Ik vind het wel ontzettend leuke muziek, en ik luister er ook graag naar, maar het is geen punk meer zoals punk ontstaan is. Het lijkt er zelfs nog maar nauwelijks op.
Echte hardcore punk bestaat nog steeds wel, maar punk is gwoon meer dan een muziekstijl alleen, het is een complete denk/leef-stijl, en dat raakt tegenwoordig een btje kwijt...
(mensen die Linkin Park punk noemen werken daar ook hard aan mee )
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:03
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef:
Echte hardcore punk bestaat nog steeds wel, maar punk is gwoon meer dan een muziekstijl alleen, het is een complete denk/leef-stijl, en dat raakt tegenwoordig een btje kwijt...
vroeger hadden niet alle punk bands de zelfde ideeen,
nou ook niet...
Oud 18-11-2002, 21:10
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
a new noise schreef:
wat is dan in godsnaam het idee van punk?
dat kan je toch zelf ook wel bedenken?
ik vind originaliteit een erg belangrijk aspect.. en al die skatepunk bandjes en pretpunk bandjes klonen elkaar..
serieus ik kan bandjes als NOFX en New Found Glory en Lagwagon niet uit elkaar houden als ik ze luister.
Oud 18-11-2002, 21:13
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:
dat kan je toch zelf ook wel bedenken?
ik vind originaliteit een erg belangrijk aspect.. en al die skatepunk bandjes en pretpunk bandjes klonen elkaar..
serieus ik kan bandjes als NOFX en New Found Glory en Lagwagon niet uit elkaar houden als ik ze luister.
nee dat kan ik nie tzelf bedenken
en oldskool punk bands leken waarschijnlijk nog meer op elkaar met al die 3 akkoorden....
Oud 18-11-2002, 21:51
Type
Type is offline
Als het puur om de muziek gaat:

Hoe het bedoeld is maakt imho niet uit, het gaat om het geluid.

En ja, ik vind bijv. Lagwagon anders klinken dan de Sex Pistols, en er zit wel degelijk verschil in, maar dat hoeft idd niet te betekenen dat het geen punk is.

Als het om de boodschap gaat:

Dan vind ik de nieuwe punk niet echt punk nee. Dan is het alleen wat achterhaald kinderachtig gezeur over "ow, wat ben ik toch punk, en wat is de maatschappij toch kut"

ECHTE punkers zijn er tegenwoordig niet meer, of misschien nog een stuk of 4 op de wereld... Dus qua boodschap denk ik idd dat er geen echte punk meer bestaat.
We worden daarvoor veel te materialistisch opgevoed allemaal. Veel te veel geimplementeerd in het systeem, waardoor we er nooit meer uit kunnen kruipen en echt punk worden...
Damn shame...
Oud 18-11-2002, 21:52
Type
Type is offline
Citaat:
a new noise schreef:
dope nasum avatar
Dat klonk als heel een diepzinnige Latijnse spreuk...

Toen wreef ik eens in mijn ogen, en zag ik dat je het over zijn icon had...
Oud 18-11-2002, 21:57
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Type schreef:
Dat klonk als heel een diepzinnige Latijnse spreuk...

Toen wreef ik eens in mijn ogen, en zag ik dat je het over zijn icon had...
LOL
Oud 18-11-2002, 22:13
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
a new noise schreef:
LOL
.
Oud 18-11-2002, 22:32
Verwijderd
ik denk dat je over gothic een dezelfde soort discussie kan houden tegenwoordig..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 22:36
Carn
Carn is offline
rock/punk/metal

meer hoeft er neit te zijn om in onder te verdelen qua "hardere" muziek
Oud 18-11-2002, 22:56
Verwijderd
leuk al dit soort discussies over punk, maar het is niet echt punk natuurlijk... waar is de fuck you attitide gebleven...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 23:02
Verwijderd
Ik vind punk niet bijster boeiend. Dát is mijn mening
Beetje gengregezeik dit imho.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 23:20
86dagreed
86dagreed is offline
ach als we weten dat punk ooit als modegrill ontstond he jongens.........
Oud 18-11-2002, 23:57
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:
al die skatepunk bandjes en pretpunk bandjes klonen elkaar..
tis ook maar waar je naar probeert te luisteren natuurlijk, ik kan al die exploited, casualties dingen ook niet uit elkaar houden, maar dat komt omdat ik die muziek zodanig oninteressant vind dat ik niet de behoefte heb om er zo goed (hoeft niet heel goed te zijn) naar te luisteren dat ik de verschillen hoor
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 10:28
corduroy
corduroy is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Dat is alleen waar als je de Sex Pistols ziet als grondleggers van de punk. Daarvoor waren echter al veel meer bands veel punker, ruiger en meer underground bezig. Men neme the Stooges bijvoorbeeld.

bandjes als New Found Glory kan ik niet serieus nemen. Er is geen fuck you attitude in te vinden. misschien kan je er een punkgitaartje in ontdekken, maar daar houdt het wel verdomde snel mee op. waar heeft zo'n NFG nog tegen te rebelleren en waar rebelleert het tegen? you tell me.
Oud 19-11-2002, 10:29
corduroy
corduroy is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
trouwens om even te kommaneuken: het is geen modegrill, maar een modegril. Een grill is zo'n ding waar je een kippetje in stopt.
Oud 19-11-2002, 10:30
Rhinus
Rhinus is offline
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 10:32
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
a new noise schreef:
nee dat kan ik nie tzelf bedenken
en oldskool punk bands leken waarschijnlijk nog meer op elkaar met al die 3 akkoorden....
ERROR

niet waar.
Oud 19-11-2002, 10:36
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
ach als we weten dat vrijwel elk muziek genre een modegril met zich meebrengt he friso..
Oud 19-11-2002, 10:39
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
corduroy schreef:
trouwens om even te kommaneuken: het is geen modegrill, maar een modegril. Een grill is zo'n ding waar je een kippetje in stopt.
kommaneuken haha wow.. die onthou ik.
Oud 19-11-2002, 10:40
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
corduroy schreef:
Dat is alleen waar als je de Sex Pistols ziet als grondleggers van de punk. Daarvoor waren echter al veel meer bands veel punker, ruiger en meer underground bezig. Men neme the Stooges bijvoorbeeld.

bandjes als New Found Glory kan ik niet serieus nemen. Er is geen fuck you attitude in te vinden. misschien kan je er een punkgitaartje in ontdekken, maar daar houdt het wel verdomde snel mee op. waar heeft zo'n NFG nog tegen te rebelleren en waar rebelleert het tegen? you tell me.
haha jij snapt het
zullen we vriendjes worden? hahaha
Oud 19-11-2002, 10:42
cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef:
tis ook maar waar je naar probeert te luisteren natuurlijk, ik kan al die exploited, casualties dingen ook niet uit elkaar houden, maar dat komt omdat ik die muziek zodanig oninteressant vind dat ik niet de behoefte heb om er zo goed (hoeft niet heel goed te zijn) naar te luisteren dat ik de verschillen hoor
daar heb je gelijk in.. in muziek zijn er zoveel dingen die op elkaar lijken maar die skate- , pret- en poppunk vind ik toch wel het meest extreem.
ik denk dat het vooral door die stemmen komt van die Amerikaanse zangers, en als je dan Millencolin hoort dan zou je ook zweren dat ze uit de VS komen hoewel het niet zo is..
Die typische zang is een rage, maar ik vind het afschuwelijk, sorry.
Oud 19-11-2002, 13:10
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:
ach als we weten dat vrijwel elk muziek genre een modegril met zich meebrengt he friso..
tuurlijk, maar mijn opmerking was ook luchtig bedoeld.
Al dat zware gelul hier om wat wel en niet punk is, als attitude kan ik me inleven in de woorden van corduroy, maar qua muziek, ach de stijl is geevolueerd, en muzikaal is dat nu ook punk te noemen
Oud 19-11-2002, 13:27
paco de taco
paco de taco is offline
ik vind dat het wel punk is maar op een andere manier, niet met de inhoud enzo waarom het is ontstaan maar gewoon punk van nu
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 13:36
Roxy
Roxy is offline
is newschool punk?
nah punk = (volgens mr van dale dan)
punk1 (de ~ (m.))
1 subcultuur, in de jaren '70 gevormd door jongeren die van een afwijzende houding ten aanzien van de maatschappij blijk gaven door een opvallende, vaak provocerende levensstijl, later vooral gericht op mode, muziek enz. => punkbeweging

ik denk dat ook de newschool stroming wel kritisch is en het niet vanzelfsprekend allemaal maar goedkeuren maar dat je daar het verschil moet maken tussen wat serieuzere bands van nu zoals antiflag om maar het logischte te noemen of nofxachtige bands met teksten die (bijna) nooit ergens over gaan... het sex/fun/bier gedoe... alleen die provocerende houding is een beetje tot helemaal weg...

dus als je de newschool met oldschool punk vergelijkt vind ik het niet echt meer die punk... maar het is wel bestaan uit die punk.... dus tjah tis moeilijk... van mij mag het wel newschool of skatepunk of wat dan ook heten omdat je het beestje toch een naam moet hebben, het toch een subcultuur van de originele punk en ik het zo gewend ben... maar je moet het eigenlijk gewoon nie vergelijken met de oldschool punk....
Oud 19-11-2002, 13:57
cottoncandy
cottoncandy is offline
ik ken zo'n skatepunker die tegen mij zei dat de Sex Pistols geen punk waren.
dus ik dacht van, nu zullen we het krijgen, het manager verhaal.
ik vroeg om zijn argument en hij zei: ze zijn niet punk want hun muziek is te langzaam om punk te zijn.
krijg je toch ook spontaan moordneigingen van..
ik ben bang dat veel mensen zijn vergeten wat echte punk is.
Oud 19-11-2002, 14:05
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
cottoncandy schreef:

krijg je toch ook spontaan moordneigingen van..
het is maar waar je moordneigingen door krijgt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten