Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2002, 11:40
Red Dragon
Red Dragon is offline
Ik doe mijn profielwerkstuk over peniciline/penicilium, en ben hard op zoek naar informatie hierover. De bedoeling van het werkstuk is om achtergrondinformatie over penicilium (de schimmel waar peniciline van te maken is), die schimmel te kweken, en dan te proberen er eenvoudige bacterien mee te doden.
Ik heb al gezocht op internet, maar weinig boeiends gevonden, dus hier is mijn vraag:
als iemand al wat informatie hierover heeft, of beter is in het zoeken op internet en zin heeft om mij te helpen, please!

tnx alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2002, 11:56
Verwijderd
geinig

dat ga ik binnenkort ook doen (serieus)

Maar wij hoeven niet zelf die schimmel te kweken ofzo.
Ik kan je wel precies vertellen wat het doet bij de bacterie, maar dat weet je waarschijnlijk zelf al.

suc6
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 21:44
skatefamke
skatefamke is offline
Ik heb ook eens iets over penicilline moeten doen voor mijn studie, aan het begin van het eerste jaar. we hadden een projectje waarin we wat achtergronden over de ontdekking moesten achterhalen... oa. degene die de anti-bacteriele werking van penicilline ontdekte.. en de manier waarop. het is bij toeval ontdekt door ene meneer F, waarvan ik de naam vergeten ben. wij moesten het onderwerp echter van de chemische kant benaderen en wij hebben penicilline G chemisch gesynthetiseerd.

hmmm... je hebt hier niet zoveel aan, helaas

je hebt iig veel verschillende soorten penicilline en er is nog een verzamelnaam voor een ander type (qua chemische structuur) anti-bacteriele stof... is misschien leuk om daar iets over op te zoeken.

ik weet zo alles niet meer, helaas
Oud 24-11-2002, 10:43
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
Het is bij toeval ontdekt door ene meneer F, waarvan ik de naam vergeten ben.
De naam van de ontdekker van peniciline is Alexander Fleming (1881-1955), een schotse arts die in 1928 de bacteriedodende werking van penicilline ontdekte. Peniciline wordt afgescheiden door een schimmel van het geslacht Penicillium, vandaar de naam penicilline.
@Red Dragon: in het linktopic op dit forum vind je een aantal links naar diverse biologiesites, en aangezien penicillie een door schimmels afgescheiden stof is zul je daar op een van deze sites mogelijk wel iets over kunnen vinden.
Reageren

Regels voor berichten