Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar is het wel mogelijk om in die ballenbak te leven? Als je dan nog steeds mens bent (waar iedereen vanuit gaat) dan zul je toch moeten eten en drinken...en hoe wordt je dan geboren? En hoe groot is die ballenbak? Hoeveel mensen zijn er? Waar is die ballenbak? Op aarde?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar als je geen stimulatie/nieuwe omstandigheden hebt zul je ook geen nieuwe neuro-circuits aanmaken. Dus je zult wel degelijk gelukkig zijn. Dat wat er niet is, kan ook niet aangemaakt worden. Groetjes Ben(die dus stelt dat je wel degelijk gelukkig kunt zijn ![]()
|
als we hierzo van de mens uit zullen gaan dan denk ik dat voor de overgrote deel van diegene die erin zitten het gelukkig zal zijn maar dat er altijd wel een enkeling zal zijn die wil weten wat er buiten z'n leefgrens ligt. Dat is universeel en dat zal je altijd houden. Er zal wel ooit eens een enkeling zijn die uiteindelijk op 'ontdekking' gaat. En dan maakt t niet uit van hoe goed die persoon in die ballenbak zich voelt.
|
![]() |
he gna, heb je hem eindelijk geopend, goed!!!
![]() ik denk ook dat je er gelukkig zou zijn, als je dus niet beter wist het grappige is wel dat als je aan mensen vraagt of ze nog gelukkig zouden zijn zonder ballen, dat ze dan vaak nee zeggen, vreemd want als je niet beter weet maken die ballen ook niet uit,
||
![]() |
Citaat:
Groetjes Ben(die nu niet gelukkig zal worden in een ballenbak ![]()
|
![]() |
mmm, ok ik heb het een beetje verkeerd geformuleerd, sorry
![]() jij bedoeld: eerst in een ballenbak en daarna zonder ballen, ik bedoel: een ballenbak OF een ballenbak zonder ballen, dus gewoon een lege ruimte dan zou het niet uit moeten maken, omdat je dna gewend bent aan de lege ruimte
||
![]() |
Citaat:
Dan nog zou je wel gelukkig kunnen zijn. Tenminste diegene zou het als gelukkig ervaren. Ook dan kent hij de buitenwereld niet. Dus voor hem geen heimwee naar iets wat hij niet kent. Groetjes Ben(die nu gek zou worden waarschijnlijk; als hij compleet alleen zou zijn ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Het gaat geloof ik om het idee. Dus in de veronderstelling dat diegene wel eten en drinken zou hebben. En dat de ballenbak zijn wereld is. Wat dat kind betreft dat 5 jaar in de kast heeft gezeten. Heeft ze daar vanaf 0 jaar gezeten? Heeft ze niks van de buitenwereld gezien? En ze is in contact geweest met mensen. In het geval van de ballenbak is van al die dingen geen sprake geweest, en is het slechts hypotetisch. Is een beetje als de 'Grotten van Plato'. Groetjes Ben(die weer veel te druk bezig is op het forum ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Zijn die appjes geboren in die kooi? zijn ze volledig afgesloten van de buitenwereld?
dat heeft allemaal invloed, want als zij iets kennen buiten de kooi, zullen zij daar naar verlangen, want zij zien dat als beter. maar als zij dat niet kennen, zullen ze er ook niet naar velangen en gelukkig zijn, want zij weten dan niet beter dan dat de kooi alles is. Maar die aapjes zien denk ik wel de buitenwereld en zullen daar naar verlangen, want zij zien dat als vrijheid
||
![]() |
Citaat:
Ik vind een kooi ook wel extreem klein, een hypothetisch ballenbak is dan wel veel groter. Ook kennen ze het verschil tussen een kleine ruimte en een grote ruimte met meer bewegingsruimte dus, dat maakt ook weer wat uit. Vrijheid dus inderdaad. Groetjes Ben(die wel wat bewegingsruimte verwacht ![]()
|
![]() |
Gna kwam vandaag met het idee dat iemand misschien niet gelukkig zou zijn, maar eerder 'neutraal' dus zeg maar tussen gelukkig en ongelukkig in
zit wel wat in want er is niet perse iets dat je gelukkig maakt in een ballenbak (geen niuewe stimulansen of impulsen), maar ook nix dat je ongelukkig maakt
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 |