Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2002, 23:55
Verwijderd
Goed, ik weet zelf hoe ik met vriendinnen onderling over jongens praat. Het gaat over wie vind ik leuk, het leukst, hoe leuk dan, waarom enz. Dus vanuit 'onze' kant.

Nu was ik vrijdag met 2 jongens de stad in, en het viel me ontzettend op dat zij dus vanuit de andere kant het over meisjes hadden. Zij hadden het namelijk niet over de meisjes die zij leuk vinden/vonden, maar over de meisjes door wie ze leuk gevonden worden/werden!?

Nu kan dit puur toeval zijn bij toevallig deze twee, maar ik vroeg me dus af of hier nu echt verschil in zit. Dus hoe jongens onderling over meisjes praten en andersom? Tuurlijk, met je beste vriend/vriendin zul je meer dingen delen dan met wat meer oppervlakkige contacten, maar daat gaat het me dus om. De wat meer oppervlakkige contacten.

Het boeit echt totaal niet, maar ik ben er toch wel heel nieuwschierig naar.. Ik hoorde namelijk ook van een jongen die met mij en een vriendin mee uit was, dat het heel grappig was te horen hoe meisjes onderling nu over jongens praten.. Dat indiceert toch een verschil..

dus?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2002, 23:59
Dotcom
Dotcom is offline
Als ik het over vrouwen heb met een vriend, dan gaat het meestal over hoe ze jou vinden inderdaad, en hoe je jezelf beter kan profileren bij haar. Is ook logisch -> De man gaat achter de vrouwen aan en niet andersom. De vrouwen hebben de keuze uit veel jongens. Mannan hebben geen keuze, deze moeten goed hun best doen een meisje te kunnen krijgen.

Meestal bespreken we ook de vaagheden van de vrouwen, en wat ze nou precies met sommige dingen bedoelen. Vrouwen zijn zeer moeilijk te analyseren en het vereist dan ook veel overleg en conversatie om ze te kunnen doorgronden, wat overigens nog steeds niet tot een duidelijk antwoord komt.

Laatst gewijzigd op 01-12-2002 om 00:03.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 00:00
bracelance
bracelance is offline
het maakt bij jongens heel erg uit in welke vriendenkring ze verkeren. De ene keer is een meisje een meid en de andere keer een wijf. De ene keer gaat het over de echte eisen die je aan een vrouw stelt en de andere keer moet ze gewoon grote tieten hebben en goed kunnen .....naja. Hangt dus heel erg van de groep af.
Oud 01-12-2002, 00:03
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef:
het maakt bij jongens heel erg uit in welke vriendenkring ze verkeren. De ene keer is een meisje een meid en de andere keer een wijf. De ene keer gaat het over de echte eisen die je aan een vrouw stelt en de andere keer moet ze gewoon grote tieten hebben en goed kunnen .....naja. Hangt dus heel erg van de groep af.
maar over welke meisjes heb je het, de meisjes die jij leuk vindt, of de meisjes die jou leuk vinden?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Dotcom schreef:
Als ik het over vrouwen heb met een vriend, dan gaat het meestal over hoe ze jou vinden inderdaad, en hoe je jezelf beter kan profileren bij haar.

Meestal bespreken we ook de vaagheden van de vrouwen, en wat ze nou precies met sommige dingen bedoelen. Vrouwen zijn zeer moeilijk te analyseren en het vereist dan ook veel overleg en conversatie om ze te kunnen doorgronden, wat overigens nog steeds niet tot een duidelijk antwoord komt.
ach ja, niet te doorgronden

Wel grappig verschil toch, lol. Mja, het was ook wel komisch, na ik de stad in was geweest, sliep ik bij een vriendin en haar vriend.. Die vriend komt thuis van zn werk, eerste wat hij verteld is dat een collega verliefd op hem is
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 09:33
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Wel grappig verschil toch
Haha zeker ja, en nu ik er over nadenk het zou best wel eens waar kunnen zijn ja
Oud 01-12-2002, 09:56
tacidvs
tacidvs is offline
Ik gooi ook maar een steentje op de bewijslaststapel. Hoorde gisteren een verhaal aan van een jongen die een meisje om zich heen had dat verliefd op hem was. Het was niet wederzijds, maar hij dacht er wel over 'iets' met haar te nemen. Hieruit volgt, dat het jongens niet interesseert of ze ook wat voor het meisje voelen. Vandaar dat ze ook bespreken wie hen leuk vindt.
Oud 01-12-2002, 11:17
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Ik gooi ook maar een steentje op de bewijslaststapel. Hoorde gisteren een verhaal aan van een jongen die een meisje om zich heen had dat verliefd op hem was. Het was niet wederzijds, maar hij dacht er wel over 'iets' met haar te nemen. Hieruit volgt, dat het jongens niet interesseert of ze ook wat voor het meisje voelen. Vandaar dat ze ook bespreken wie hen leuk vindt.
Hmz, nou ja, die jongens waar ik mee was, hebben allebei al heel erg lang een vriendin. Ze waren dus eigenlijk meer pissig op die meisjes dat die telkens wat probeerden enzo, terwijl ze wisten dat ze een vriendin hadden
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 11:35
Tox
Tox is offline
Citaat:
Dotcom schreef:
Als ik het over vrouwen heb met een vriend, dan gaat het meestal over hoe ze jou vinden inderdaad, en hoe je jezelf beter kan profileren bij haar. Is ook logisch -> De man gaat achter de vrouwen aan en niet andersom. De vrouwen hebben de keuze uit veel jongens. Mannan hebben geen keuze, deze moeten goed hun best doen een meisje te kunnen krijgen.

Is zo, behalve dan als een jongen echt helemaal verliefd is dan praten we ook gewoon over de meid in kwestie.
Oud 01-12-2002, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Tox schreef:
Is zo, behalve dan als een jongen echt helemaal verliefd is dan praten we ook gewoon over de meid in kwestie.
wat grappig..

Ik heb het namelijk volgens mij echt noooit over jongens die mij eventueel leuk zouden vinden enzow.. het gaat echt standaard over de jongens waarin ik geïnteresseerd ben..

Maar nu hebben dr allemaal jongens al bevestigd, maar nog geen meisjes.. De vraag geldt ook voor hen? Hoe praat je met vriendinnen over jongens?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 11:54
Yolcu
Yolcu is offline
Ik praat met vriendinnen over jongens die ik leuk vind, en over jongens die zij leuk vinden. Wat er leuk aan ze is, of wat er niet leuk aan ze is, wat er gebeurt is, of wat er niet gebeurt is, wat hij zei of juist niet zei, enzovoorts. Precies hetzelfde als jij dus.

Het is wel typisch dat jongens/mannen precies andersom denken.. weer wat geleerd
Reageren

Regels voor berichten