Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2002, 16:33
Janicha
Janicha is offline
Ik ben best streng hervormd opgevoed (niet overdreven streng, ik mag wel uit enzo, en ik mag make-up, hoef geen rok aan enz, maar wij zijn het enige gezin in onze gemeente waar dat mag, mijn ouders zijn ook heel streng, zal ik maar zeggen)
Nu ben ik pas geleden met iemand mee gegaan naar een pinstergemeente... ik voelde me daar zo goed! Er ging zoveel vrede en liefde vanuit! Dat is waar ik bij wil horen. Alleen het probleem is dat mijn ouders dat nooit zullen accepteren!

Mijn vraag is of dat er hier ook mensen zijn die vanuit een ander geloof naar de pinkstergemeente zijn gegaan, hoe je ouders er op reageerden enz...
Oud 18-02-2002, 20:00
jimmyO
jimmyO is offline
Ik heb wel een tijdje bij de pinkstergemeente gezeten. Mijn ouders gaan nu naar de evangelische gemeente. Mijn ouders zijn echt 'vol vuur' (en ik ook trouwens), maar ik vind de pinkstergemeente echt veel beter dan hervormd (ja toen ik een kleuter was moest ik naar hervormd). Ik kan je niet echt een tip ofzo geven, maar als je maar weet dat David ook vrolijk op zijn harp speelde en niet stijfjes voor een orgel zat!
Oud 18-02-2002, 20:21
micha
micha is offline
Ik zelf ben Ned. Hervormd, maar mijn vriendin gaat naar de evangelische gemeente. Die keus moet ik dus ook maken. Ik ben het met je eens dat het daar veel 'losser' gaat enzow, maar toch voel ik ook nog wel wat voor de Hervormde Kerk.
en ook ik zit met mijn ouders, al moet ik het hun toch vertellen, want het is mijn keuze.
Alleen is ie zo moeilijk, want ik zit er echt tussen in.
Oud 18-02-2002, 20:59
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
micha schreef:
Ik zelf ben Ned. Hervormd, maar mijn vriendin gaat naar de evangelische gemeente. Die keus moet ik dus ook maken. Ik ben het met je eens dat het daar veel 'losser' gaat enzow, maar toch voel ik ook nog wel wat voor de Hervormde Kerk.
en ook ik zit met mijn ouders, al moet ik het hun toch vertellen, want het is mijn keuze.
Alleen is ie zo moeilijk, want ik zit er echt tussen in.
Dan ga je toch naar de Baptisten of de Pinkster? Dat zit er wel tussenin.

[Dit bericht is aangepast door jimmyO (18-02-2002).]
Oud 19-02-2002, 16:26
micha
micha is offline
Citaat:
jimmyO schreef:

Dan ga je toch naar de Baptisten of de Pinkster? Dat zit er wel tussenin.

[Dit bericht is aangepast door jimmyO (18-02-2002).]
dacht van niet? en het is veel makkelijker zo, want dan hoeven we niet beide opnieuw te beginnen (op zich ook weer niet waar )
maar ik heb het op zich wel naar mijn zin daar, maar ik word nog zo heen en weer geslingerd.
Oud 19-02-2002, 18:34
jimmyO
jimmyO is offline
ik zou zeggen: doe wat je hart je ingeeft (hopelijk geleid door de Heilige Geest! ;-))
Oud 19-02-2002, 21:26
micha
micha is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
ik zou zeggen: doe wat je hart je ingeeft (hopelijk geleid door de Heilige Geest! ;-))
ja ik weet het, alleen word het nooit zo makkelijk aangeboden
Oud 20-02-2002, 16:38
Janicha
Janicha is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
Dat doe ik, ik wil voortaan bij de pinkstergemeente horen. Ik word daar opgenomen met zoveel liefde! Ik voel me er thuis...
En mijn ouders zullen dat moeten respecteren, al zal dat moeilijk worden denk ik!
Oud 20-02-2002, 18:12
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Janicha schreef:
Dat doe ik, ik wil voortaan bij de pinkstergemeente horen. Ik word daar opgenomen met zoveel liefde! Ik voel me er thuis...
En mijn ouders zullen dat moeten respecteren, al zal dat moeilijk worden denk ik!
Je ervoor bidden dat ze het begrijpen. Je hebt iig gelijk!
Reageren

Regels voor berichten