Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2001, 12:51
Think twice
Think twice is offline
Hallo allemaal,

Ik ben me de laatste tijd wat meer in godsdienst gaan verdiepen. En ik zou graag van verschillende mensen hun mening willen hebben over de Bijbel of de Koran. Welke van de twee is het meest geloofwaardig?
Ik zelf kies voor de Bijbel, omdat die veel persoonlijker is dan de Koran.

Kus,
Think twice
Oud 09-11-2001, 14:30
Joël
Joël is offline
Daar zijn dacht ik al wel een aantal topicjus over .
Oud 09-11-2001, 14:43
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Think twice schreef:

Kus,
Think twice
Dit is een cirkelredenering. Wat straalt deze "argumentatie" een overtuiging uit!!!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 14:45
Sithan
Sithan is offline
Ik vind het allebei maar vaag...
Oud 09-11-2001, 15:13
Isa
Isa is offline
Citaat:
Think twice schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben me de laatste tijd wat meer in godsdienst gaan verdiepen. En ik zou graag van verschillende mensen hun mening willen hebben over de Bijbel of de Koran. Welke van de twee is het meest geloofwaardig?

Kus,
Think twice
ach, de koran is in feite ook maar de opvolger van de bijbel.
de God van het jodendom,christendom en de koran is 1 en dezelfde. God besloot volgens de moslims dat de bijbel niet volmaakt was dus hij zorgde ervoor dat voor eens en altijd een boek kwam met 'het echte woord van God'. de Koran dus.
en daarom kun je niet voor de koran kiezen omdat de bijbel ongeloofwaardig is, want het is dezelfde god.

[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (09-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 15:15
Heathenpride
Heathenpride is offline
allebei leuke fansatieboekjes voor het slapen gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 18:29
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

en daarom kun je niet voor de koran kiezen omdat de bijbel ongeloofwaardig is, want het is dezelfde god.

op eerste gezicht wel

maar het grote verschil is dat in de koran geen vader voorkomt als naam van JHWH

het is een grote boeman die je moet behagen om in de hemel te komen en in slaafse nederigheid moet aanbidden.

het is niet de vraag wat het meest betrouwbaar is, want dat zijn ze allebei evenveel.

het gaat erom welke god jou bevalt

ik kies voor de vader die door zijn eigen zoon te sturen voorkomt dat iedereen naar de hel gaat

persoonlijke voorkeur

mzzl
JJ
Oud 09-11-2001, 18:36
Think twice
Think twice is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Dit is een cirkelredenering. Wat straalt deze "argumentatie" een overtuiging uit!!!
Met dat persoonlijk, bedoelde ik hetzelfde als JJzD, dat God in de Bijbel een vader is en een genadige vader en dat dat in de Koran een stuk minder is. Ik zie liever God als een vader dan als een boeman. Bij de Bijbel heb ik ook het idee dat ik erin voorkom, juist omdat hij door mensen geschreven is. De Koran is gedicteerd en daarom vind ik het niet interessant meer, omdat ik niet het idee heb dat ik er in voorkom. Duidelijk nu? Niet echt een cirkelredenering dus! Ik heb voldoende argumenten voor mijn stelling.

Oud 09-11-2001, 18:37
Zorkman
Zorkman is offline
Citaat:
Think twice schreef:
Hallo allemaal,

Kus,
Think twice
heb hje ze beiden al gelezen????...
Oud 09-11-2001, 18:39
Think twice
Think twice is offline
Citaat:
Zorkman schreef:
heb hje ze beiden al gelezen????...

De Bijbel wel helemaal, daar interesseerde ik me echt voor, maar de Koran vind ik persoonlijk wat minder! Die niet helemaal dus!

Kuzzzzzz,
Think twice

Oud 09-11-2001, 20:15
McCaine
McCaine is offline

Dit leidt nergens toe. Ik raad jullie overigens aan om es wat vaker Bad religion te luisteren
Oud 10-11-2001, 17:22
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Think twice schreef:
De Bijbel wel helemaal, daar interesseerde ik me echt voor, maar de Koran vind ik persoonlijk wat minder! Die niet helemaal dus!

Kuzzzzzz,
Think twice

Wat beviel je niet toen je de Koran las???
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 17:23
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
JJzD schreef:
het gaat erom welke god jou bevalt

ik kies voor de vader die door zijn eigen zoon te sturen voorkomt dat iedereen naar de hel gaat

persoonlijke voorkeur

mzzl
JJ

Wat gebeurt er volgens jou met de mensen die er waren voordat jullie Jezus kwam?????

Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 17:38
Think twice
Think twice is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Wat beviel je niet toen je de Koran las???
Het is niet dat het me helemaal niet beviel, er staan ook hele interessante dingen in, maar de Bijbel vond ik toch interessanter. Vooral omdat Jezus gestorven is aan het kruis en daardoor alle zonden vergeven mogen worden. Het is zo lekker persoonlijk en ik voel me er fijn bij, dat ik God als een vader mag zien. Iemand die je heel erg lief heeft en iemand die je door dik en dun steunt.
In de Koran kwam ik dat jammer genoeg niet tegen. Wat is ook erg jammer vind is dat er in de Koran niet echt een tijdslijn zit. Het loopt van het grootste boek naar het kleinste boek. Bij de Bijbel vind je meer verbanden tussen de boeken onderling.

Oud 10-11-2001, 18:20
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Wat gebeurt er volgens jou met de mensen die er waren voordat jullie Jezus kwam?????

zullen worden berecht op hun daden
net zoals de mensen die nu ook nog nooit van Jezus hebben gehoord
ze zullen echter wel gereinigd moeten worden door het vagevuur daarna kunnen ze in de hemel komen als ze goed hebben geleefd
en dat goed hoeft geen heilige te zijn maar gewoon niet slecht
Oud 10-11-2001, 19:01
Sithan
Sithan is offline
ehhhhh wat is eigenlijk precies het vagevuur?
Oud 10-11-2001, 19:04
JJzD
JJzD is offline
eeehhhh

plek waar je word gereinigd van je zonden zodat je de hemel in kan

veel meer weet ik er niet vanaf en meer staat er ook niet in de bijbel geloof ik
Oud 10-11-2001, 19:34
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Think twice schreef:
Het is niet dat het me helemaal niet beviel, er staan ook hele interessante dingen in, maar de Bijbel vond ik toch interessanter. Vooral omdat Jezus gestorven is aan het kruis en daardoor alle zonden vergeven mogen worden. Het is zo lekker persoonlijk en ik voel me er fijn bij, dat ik God als een vader mag zien. Iemand die je heel erg lief heeft en iemand die je door dik en dun steunt.

Om de woorden van een bijbelexpert te citeren:''want de zoon van God is gestorven voor onze zonden. Hij heeft ons verlost van alle zonden. Het is een fijn en goed gevoel, dat iemand anders boet voor jou zonden. Je kunt met 200 km./uur door de stad rijden, en als ze je pakken zeg je gewoon dat je buurman de bekeuring zal betalen. Wat fijn. Zal u er nog iets om geven om snelheid te minderen? De buurman is er om de bekeuringen te betalen. U heeft hoofdpijn en ik slik het medicijn. Ik ga boodschappen doen, en u betaald. Wat fijn. U heeft problemen met uw blinde darm. Ik zeg; opereer mij maar, de mijne is nog gezond. Maar zo is de mens niet. De mens is van nature een lafaard. ''

Toch wel interessant te vermelden dat de erfzonde op andere plekken in Bijbel verworpen wordt!

Citaat:
Think twice schreef:
In de Koran kwam ik dat jammer genoeg niet tegen.
Nee inderdaad je komt het niet tegen. De Koran leert ons dat ieder mens verantwoordelijk is voor zijn EIGEN daden!
Dat is het mooie wat ik op dit punt vind als ik de vergelijkenis tussen de Bijbel en de Nobele Koran moet maken.

Citaat:
Think twice schreef:
Wat is ook erg jammer vind is dat er in de Koran niet echt een tijdslijn zit. Het loopt van het grootste boek naar het kleinste boek. Bij de Bijbel vind je meer verbanden tussen de boeken onderling.

Jammer voor jou omdat je geen benul hebt, waarover je praat. Boeken? Zoiets heten hoofdstukken, of soera's in het Arabisch!
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 19:40
Sithan
Sithan is offline
Sja ...he's got a point
Oud 10-11-2001, 19:51
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
JJzD schreef:
ze zullen echter wel gereinigd moeten worden door het vagevuur daarna kunnen ze in de hemel komen als ze goed hebben geleefd

Waar staat dit in de Bijbel?

Waarom verbiedt God in de Bijbel het begaan van zonden terwijl Jezus gestorven is voor de zonden van de mensen. In principe komt het erop neer dat de hel overbodig is. Het is niet reeel aan te nemen dat God enerzijds de Hel schept en anderzijds, naar men beweert, zijn zoon laat sterven voor de zonden van de mensen. Denk daar maar over na!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 20:10
JJzD
JJzD is offline
[QUOTE]Mirage2000 schreef:
Waar staat dit in de Bijbel?

paulus schrijft dat degenen die jezus niet kenden maar wel de wet in hun hart gegrift hebben door het vuur gered zullen worden

Waarom verbiedt God in de Bijbel het begaan van zonden terwijl Jezus gestorven is voor de zonden van de mensen.

voor de mensen die zich niet aan die geboden hielden is jezus gestorven

In principe komt het erop neer dat de hel overbodig is. Het is niet reeel aan te nemen dat God enerzijds de Hel schept

God heeft die hel niet geschapen maar dat is de plek waar de duivel zijn volgelingen mag hebben en doen met ze wat hij wil

en anderzijds, naar men beweert, zijn zoon laat sterven voor de zonden van de mensen.

God wil iedereen in de hemel hebben maar wie hem zijn hele leven verwerpt en echt slecht doet moet maar boeten. Niet in een plek die door god is geschapen maar op een plek waar god de duivel heeft geboeid

Denk daar maar over na!

tnx

allang gedaan

Oud 10-11-2001, 22:05
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
McCaine schreef:

Dit leidt nergens toe. Ik raad jullie overigens aan om es wat vaker Bad religion te luisteren

Goed advies
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 11:04
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
JJzD schreef:

Omdat sommige mensen nog nooit van Jezus hebben gehoord moeten ze in het vagevuur gereinigd worden???? Klinkt heel logisch.

Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 11:31
JJzD
JJzD is offline
ja

kan ook eeuwig

de mensen wisten dat ze goed moeten leven
dat is in elke cultuur ingepeperd
(ik weet niet hoe het zqat met wrede rituelen van bepaalde culturen, maar kinderen offeren was iig een gruwel, maar dat weet ik nie)

en het is tijdelijk daarna heb je de eeuwigheid de hemel
Oud 11-11-2001, 11:52
Think twice
Think twice is offline
Dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden lijkt me ook nog wel duidelijk! Denk je dat wij als christenen niet verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden? Het is niet zo dat wij niet gestraft kunnen worden voor de verkeerde keuzes die wij maken, maar als je vergeving gevraagd hebt voor je zonden, kun je weten dat je altijd weer bij god terecht kan!

En dat van die hoofdstukken, ach, detail! Ik zat nog een beetje teveel met mijn hoofd bij de Bijbel!
Oud 11-11-2001, 12:43
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Think twice schreef:
Dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden lijkt me ook nog wel duidelijk! Denk je dat wij als christenen niet verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden? Het is niet zo dat wij niet gestraft kunnen worden voor de verkeerde keuzes die wij maken, maar als je vergeving gevraagd hebt voor je zonden, kun je weten dat je altijd weer bij god terecht kan!
Waarvoor zou je gestraft kunnen worden???
Wat voor verkeerde keuzes???
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 13:11
JJzD
JJzD is offline
dronkenschap, afgoderij, hoererij, onreinheid, elke overtreding van de 10 geboden en de verscherping daarvan in de bergreden, andere vermaningen uit de bijbel

dit is ff uit het hoofd een langer lijstje kan je vinden in ik geloof galaten 5 de werken van het vlees
Oud 11-11-2001, 13:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
JJzD schreef:
dronkenschap, afgoderij, hoererij, onreinheid, elke overtreding van de 10 geboden en de verscherping daarvan in de bergreden, andere vermaningen uit de bijbel

dit is ff uit het hoofd een langer lijstje kan je vinden in ik geloof galaten 5 de werken van het vlees

Jullie houden je keurig aan die geboden. Jullie verdienen het gewoon om in de hemel te komen. Ga zo door.

Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 14:58
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:

Goed advies
You're at the mercy of imbeciles...
Oud 11-11-2001, 18:56
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
JJzD schreef:
dronkenschap
Oh...lekker en dat hoor ik nu pas '
Oud 11-11-2001, 21:21
BlackMystery
BlackMystery is offline
mensen, me wa zenne gell ebezig?
welk vind je het meest geloofwaardig?
ik moet niet 1 of ander boek lezen voor ik weet waar ik in geloof, da voel ik gewoon
ik moet ni naar 1 of ander pokke gebouwtje gaan om te bidden and shit
ge moet het gewoon voelen in je hart
daarom zijn al die geloven maar afgezeikte bullshit
zal dit zeggen
vanaf je geboort word je al ingedeeld
word je ingepomt in wat je moet geloven
normaal was ik christen, nu dus duidelijk niet
maar ik ben gedoopt en stuff
voor wat eigenlijk vraag ik me af?
die koran en die bijbel zijn enkel verhaaltjes
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 22:20
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Jullie houden je keurig aan die geboden. Jullie verdienen het gewoon om in de hemel te komen. Ga zo door.

het lukt ons all1 nioet
en 1 leugen is genoeg om je kans op de hemel te verspelen want dat is een gruwel

wij verdienen niets en doen ook niets zelf

mzzl
JJ

(ja nu wel)
Oud 12-11-2001, 10:25
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Waarvoor zou je gestraft kunnen worden???
Wat voor verkeerde keuzes???
[omtreden mening]Volgens mij straft God niet.[/omtreden mening]
Oud 12-11-2001, 10:28
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Om de woorden van een bijbelexpert te citeren:''want de zoon van God is gestorven voor onze zonden. Hij heeft ons verlost van alle zonden. Het is een fijn en goed gevoel, dat iemand anders boet voor jou zonden. Je kunt met 200 km./uur door de stad rijden, en als ze je pakken zeg je gewoon dat je buurman de bekeuring zal betalen. Wat fijn. Zal u er nog iets om geven om snelheid te minderen? De buurman is er om de bekeuringen te betalen. U heeft hoofdpijn en ik slik het medicijn. Ik ga boodschappen doen, en u betaald. Wat fijn. U heeft problemen met uw blinde darm. Ik zeg; opereer mij maar, de mijne is nog gezond. Maar zo is de mens niet. De mens is van nature een lafaard. ''
Een christen hoeft zich niet in te houden omdat God een regeltje op legt: een christen hoeft zich niet eens in te houden, omdat hij weet dat bepaalde zonden tussen God en mens in kunnen staan.

Oud 12-11-2001, 10:32
Joël
Joël is offline
En dan nu het werkelijke verschil tussen het Christendom en de Islam:

Een Christen is vrij. Verlost. Een Christen is vrij om te gaan en staan en te doen wat hij/zij zelf wil. (Veel mensen kijken op als je ze dit verteld). Een Christen is ook vrij van het oordeel, als hij zijn zonden beleid (geloof k).

Het woord Islam betekend onderwerping; je moet met je neus op de grond, en je kop dicht houden.

Misschien een beetje een scheve mening, maar zo zie ik het. Di's mijn ervaring.
Oud 12-11-2001, 18:31
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
[omtreden mening]Volgens mij straft God niet.[/omtreden mening]
Ok maar dan moet je er niet gek van opkijken als je in de hel wordt gegooid.

Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 18:33
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:

Een Christen is vrij. Verlost. Een Christen is vrij om te gaan en staan en te doen wat hij/zij zelf wil. (Veel mensen kijken op als je ze dit verteld). Een Christen is ook vrij van het oordeel, als hij zijn zonden beleid (geloof k).

Het woord Islam betekend onderwerping; je moet met je neus op de grond, en je kop dicht houden.

Islam betekent letterlijk VREDE. Maar ga verder...

Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 18:36
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Joël schreef:
en je kop dicht houden.

pure stemmingmakerij...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 18:47
Helsgebroed
Helsgebroed is offline
Citaat:
Joël schreef:

Zelfs de Kerk liegt je voor.

Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 20:53
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
De Islam betekent de wetten van God, van Allah. Iemand die zich over geeft aan deze wetten, is een Moslim. Dus iedereen die zich aan de wetten van God houd, die God herkent als de almachtige en de schepper van de aarde en de hemelen, is een moslim. Dus alle profeten zijn moslims. Het is niet een naam die door mensen verzonnen is, maar door God aan ons gegeven. Waar komt nu de naam Christenen vandaan.

Handelingen 11:26
…en dat de discipelen het eerst te Antiochië Christenen genoemd werden…

De bevolking van Antiochië waren ongelovigen en zij noemden de discipelen voor het eerst “Christenen”, volgelingen van Christus, van Jezus (vzmh). Dus niet volgelingen van God, maar van een profeet. Ook heeft Jezus (vzmh) deze naam niet zelf gegeven, want hij was een moslim.
Ook het gebed verrichtte hij als een moslim.

Matteüs 26:39
_Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad…

Meerdere verzen beschrijven de manier van bidden zoals het nu nog steeds in de Islam gebeurd.

Numeri 20:6
…en zij wierpen zich neder op hun aangezicht…

1 Koningen 18:39
…wierpen zij zich op hun aangezicht… en …boog zich ter aarde en legde zijn aangezicht tussen zijn knieën…

Psalmen 96:9
…Buigt u neder voor de Here…

De volgende verzen laten Islamitische gebruiken zien.

2 Korintiërs 7:1
…laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes…

Voor het bidden, wast een moslim zich. Zijn lichaam moet rein zijn en hij moet ook rein zijn van geest. Tijdens het bidden, of als je een moskee bezoekt, trekt men de schoenen uit. Dit om de schone, heilige plaats niet te verontreinigen. De Bijbel zegt hierover:

Exodus 3:5
…doe uw schoenen van uw voeten, want de plaats, waarop gij staat, is heilige grond…

Kijk wat je doet. Jij bent vast en zeker een Jood, die Jezus de God uitdaagt en denkt van hem te kunnen winnen door hem te beledigen.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (12-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 21:22
Joël
Joël is offline
http://www.redouan.nl/wat_is_islam.htm
Oud 12-11-2001, 21:23
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Islam betekent letterlijk VREDE. Maar ga verder...

En dan zeggen jullie dat de kerk mij voorliegt...

Oud 12-11-2001, 21:27
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Jij bent vast en zeker een Jood
Ik beleid toch dat Jezus de vleeswording was van God?

Citaat:
Mujahideen schreef:
Kijk wat je doet. Jij bent vast en zeker een Jood, die Jezus de God uitdaagt en denkt van hem te kunnen winnen door hem te beledigen.
Oud 13-11-2001, 14:30
Isa
Isa is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Dus niet volgelingen van God, maar van een profeet. Ook heeft Jezus (vzmh) deze naam niet zelf gegeven, want hij was een moslim.
hoe kan iemand die zo'n 600 jaar voor de komst van Mohammed leefde nou moslim zijn?

Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 14:35
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Dus niet volgelingen van God, maar van een profeet. Ook heeft Jezus (vzmh) deze naam niet zelf gegeven, want hij was een moslim.

Kenny McCormick schreef:
hoe kan iemand die zo'n 600 jaar voor de komst van Mohammed leefde nou moslim zijn?
Dit zijn mijn woorden niet. Dit is een quote van iemand anders. Beter kijken voortaan.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (13-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 18:41
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
Mujahideen schreef:
Het eerste wat men over de Islam behoort te weten en duidelijk moet begrijpen is wat het woord Islam op zichzelf betekent. Het Arabische woord Islam betekent overgave van iemands eigen wil aan de enige ware God, in het Arabisch bekend als 'Allah'. Iemand die zijn wil aan God overgeeft wordt Moslim genoemd. De Islamitische religie is niet
genoemd naar een persoon, zoals het geval is bij het Christendom, wat genoemd is naar de profeet Jezus Christus(as), het Boeddhisme naar Gautama Boeddha, Confucianisme naar Confucius of Marxisme naar Karl Marx. Het is ook niet genoemd naar een stam, zoals Judaisme naar de stam van Judea en Hindoeisme naar de Hindoes. De Islam (overgave aan de Wil van God) is de religie die aan Adam werd gegeven(hij wordt in de Koran moslim genoemd), hij was de eerste mens en de eerste Profeet van God. Het was de religie van alle Profeten die door Allah werden gezonden aan de mensheid. Bovendien is de naam door God Zelf gekozen en duidelijk vermeld in het laatste geschrift dat werd geopenbaard aan de mens.
In de laatste openbaring, de Qor'aan (Koran), stelt Allah het volgende:

Deze dag heb Ik jullie religie voor jullie vervolmaakt, Mijn gunst aan jullie
voltooid en de ISLAM gekozen als jullie religie. {5:3}

En wie een andere religie dan de Islam zoekt, het zal nooit van hem
worden aanvaard. {3:85}

De Islam beweert dus niet een nieuwe religie te zijn, die gebracht werd door de Profeet Mohammed, in het Arabie van de zevende eeuw, maar eerder een her-verkondiging in zijn definitieve vorm van de ware religie van de Almachtige God, Allah, zoals het oorspronkelijk was geopenbaard aan Adam en de daaropvolgende Profeten met als het zegel der profeten, de profeet Mohammed (saw).

[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (13-11-2001).]

[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (13-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 21:34
pretty girl
pretty girl is offline
Hoi, Mirage 2000

Jij zegt dat iedereen af zal worden gerekend op zijn eigen daden(in de islam dus).
Dus jij maakt nooit fouten???
En wat nou als je op iedere fout aangewezen wordt kom je dan nog in de "hemel" van jou.
(Ik weet eigenlijk niet eens of die bestaat bij jullie)
Dan zit je daar toch maar mooi.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 21:36
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Het lijkt me beter als je je eigen verstand gaat gebruiken, in plaats er van andermans gedachtengangen van een maatschappij van 2000 jaar geleden DOMWEG over te nemen.

Groetjes
Ben(die dan ook liever zelf over het leven nadenkt, maar de koran en bijbel wel een keer wil lezen ))
Oud 14-11-2001, 22:53
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
pretty girl schreef:
Hoi, Mirage 2000

Jij zegt dat iedereen af zal worden gerekend op zijn eigen daden(in de islam dus).
Dus jij maakt nooit fouten???
En wat nou als je op iedere fout aangewezen wordt kom je dan nog in de "hemel" van jou.
(Ik weet eigenlijk niet eens of die bestaat bij jullie)
Dan zit je daar toch maar mooi.
In de Islam is het zo dat als je "fouten" maakt dan moet je om vergeving vragen en het dan ook echt menen.
In het Christendom mag je een zondige leven leiden maar je gaat toch naar de hemel. Dus daar zit wel een verschil in.

Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 22:55
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Het lijkt me beter als je je eigen verstand gaat gebruiken, in plaats er van andermans gedachtengangen van een maatschappij van 2000 jaar geleden DOMWEG over te nemen.

Groetjes
Ben(die dan ook liever zelf over het leven nadenkt, maar de koran en bijbel wel een keer wil lezen ))

De Islam zegt ook dat je je verstand moet gebruiken. Je mag niet domweg alles geloven. Je moet het onderzoeken.
Zo dat is nieuw voor jullie he. Dat wisten jullie niet!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten