Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar het grote verschil is dat in de koran geen vader voorkomt als naam van JHWH ![]() het is een grote boeman die je moet behagen om in de hemel te komen en in slaafse nederigheid moet aanbidden. het is niet de vraag wat het meest betrouwbaar is, want dat zijn ze allebei evenveel. het gaat erom welke god jou bevalt ik kies voor de vader die door zijn eigen zoon te sturen voorkomt dat iedereen naar de hel gaat persoonlijke voorkeur mzzl JJ
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
In de Koran kwam ik dat jammer genoeg niet tegen. Wat is ook erg jammer vind is dat er in de Koran niet echt een tijdslijn zit. Het loopt van het grootste boek naar het kleinste boek. Bij de Bijbel vind je meer verbanden tussen de boeken onderling.
||
![]() |
Citaat:
net zoals de mensen die nu ook nog nooit van Jezus hebben gehoord ze zullen echter wel gereinigd moeten worden door het vagevuur daarna kunnen ze in de hemel komen als ze goed hebben geleefd en dat goed hoeft geen heilige te zijn maar gewoon niet slecht
||||
![]() |
Citaat:
Toch wel interessant te vermelden dat de erfzonde op andere plekken in Bijbel verworpen wordt! Citaat:
Dat is het mooie wat ik op dit punt vind als ik de vergelijkenis tussen de Bijbel en de Nobele Koran moet maken. Citaat:
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom verbiedt God in de Bijbel het begaan van zonden terwijl Jezus gestorven is voor de zonden van de mensen. In principe komt het erop neer dat de hel overbodig is. Het is niet reeel aan te nemen dat God enerzijds de Hel schept en anderzijds, naar men beweert, zijn zoon laat sterven voor de zonden van de mensen. Denk daar maar over na!
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Mirage2000 schreef:
Waar staat dit in de Bijbel? paulus schrijft dat degenen die jezus niet kenden maar wel de wet in hun hart gegrift hebben door het vuur gered zullen worden Waarom verbiedt God in de Bijbel het begaan van zonden terwijl Jezus gestorven is voor de zonden van de mensen. voor de mensen die zich niet aan die geboden hielden is jezus gestorven In principe komt het erop neer dat de hel overbodig is. Het is niet reeel aan te nemen dat God enerzijds de Hel schept God heeft die hel niet geschapen maar dat is de plek waar de duivel zijn volgelingen mag hebben en doen met ze wat hij wil en anderzijds, naar men beweert, zijn zoon laat sterven voor de zonden van de mensen. God wil iedereen in de hemel hebben maar wie hem zijn hele leven verwerpt en echt slecht doet moet maar boeten. Niet in een plek die door god is geschapen maar op een plek waar god de duivel heeft geboeid Denk daar maar over na! tnx allang gedaan
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ja
kan ook eeuwig de mensen wisten dat ze goed moeten leven dat is in elke cultuur ingepeperd (ik weet niet hoe het zqat met wrede rituelen van bepaalde culturen, maar kinderen offeren was iig een gruwel, maar dat weet ik nie) en het is tijdelijk daarna heb je de eeuwigheid de hemel
|
![]() |
Dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden lijkt me ook nog wel duidelijk! Denk je dat wij als christenen niet verantwoordelijk zijn voor onze eigen daden? Het is niet zo dat wij niet gestraft kunnen worden voor de verkeerde keuzes die wij maken, maar als je vergeving gevraagd hebt voor je zonden, kun je weten dat je altijd weer bij god terecht kan!
En dat van die hoofdstukken, ach, detail! Ik zat nog een beetje teveel met mijn hoofd bij de Bijbel!
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat voor verkeerde keuzes??? |
![]() |
|
![]() |
dronkenschap, afgoderij, hoererij, onreinheid, elke overtreding van de 10 geboden en de verscherping daarvan in de bergreden, andere vermaningen uit de bijbel
dit is ff uit het hoofd een langer lijstje kan je vinden in ik geloof galaten 5 de werken van het vlees
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
mensen, me wa zenne gell ebezig?
welk vind je het meest geloofwaardig? ik moet niet 1 of ander boek lezen voor ik weet waar ik in geloof, da voel ik gewoon ik moet ni naar 1 of ander pokke gebouwtje gaan om te bidden and shit ge moet het gewoon voelen in je hart daarom zijn al die geloven maar afgezeikte bullshit zal dit zeggen vanaf je geboort word je al ingedeeld word je ingepomt in wat je moet geloven normaal was ik christen, nu dus duidelijk niet maar ik ben gedoopt en stuff voor wat eigenlijk vraag ik me af? die koran en die bijbel zijn enkel verhaaltjes |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en 1 leugen is genoeg om je kans op de hemel te verspelen want dat is een gruwel wij verdienen niets en doen ook niets zelf mzzl JJ (ja nu wel)
||
Citaat:
|
En dan nu het werkelijke verschil tussen het Christendom en de Islam:
Een Christen is vrij. Verlost. Een Christen is vrij om te gaan en staan en te doen wat hij/zij zelf wil. (Veel mensen kijken op als je ze dit verteld). Een Christen is ook vrij van het oordeel, als hij zijn zonden beleid (geloof k). Het woord Islam betekend onderwerping; je moet met je neus op de grond, en je kop dicht houden. Misschien een beetje een scheve mening, maar zo zie ik het. Di's mijn ervaring.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Handelingen 11:26 …en dat de discipelen het eerst te Antiochië Christenen genoemd werden… De bevolking van Antiochië waren ongelovigen en zij noemden de discipelen voor het eerst “Christenen”, volgelingen van Christus, van Jezus (vzmh). Dus niet volgelingen van God, maar van een profeet. Ook heeft Jezus (vzmh) deze naam niet zelf gegeven, want hij was een moslim. Ook het gebed verrichtte hij als een moslim. Matteüs 26:39 _Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad… Meerdere verzen beschrijven de manier van bidden zoals het nu nog steeds in de Islam gebeurd. Numeri 20:6 …en zij wierpen zich neder op hun aangezicht… 1 Koningen 18:39 …wierpen zij zich op hun aangezicht… en …boog zich ter aarde en legde zijn aangezicht tussen zijn knieën… Psalmen 96:9 …Buigt u neder voor de Here… De volgende verzen laten Islamitische gebruiken zien. 2 Korintiërs 7:1 …laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes… Voor het bidden, wast een moslim zich. Zijn lichaam moet rein zijn en hij moet ook rein zijn van geest. Tijdens het bidden, of als je een moskee bezoekt, trekt men de schoenen uit. Dit om de schone, heilige plaats niet te verontreinigen. De Bijbel zegt hierover: Exodus 3:5 …doe uw schoenen van uw voeten, want de plaats, waarop gij staat, is heilige grond… Kijk wat je doet. Jij bent vast en zeker een Jood, die Jezus de God uitdaagt en denkt van hem te kunnen winnen door hem te beledigen. [Dit bericht is aangepast door Mujahideen (12-11-2001).] |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (13-11-2001).] |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
genoemd naar een persoon, zoals het geval is bij het Christendom, wat genoemd is naar de profeet Jezus Christus(as), het Boeddhisme naar Gautama Boeddha, Confucianisme naar Confucius of Marxisme naar Karl Marx. Het is ook niet genoemd naar een stam, zoals Judaisme naar de stam van Judea en Hindoeisme naar de Hindoes. De Islam (overgave aan de Wil van God) is de religie die aan Adam werd gegeven(hij wordt in de Koran moslim genoemd), hij was de eerste mens en de eerste Profeet van God. Het was de religie van alle Profeten die door Allah werden gezonden aan de mensheid. Bovendien is de naam door God Zelf gekozen en duidelijk vermeld in het laatste geschrift dat werd geopenbaard aan de mens. In de laatste openbaring, de Qor'aan (Koran), stelt Allah het volgende: Deze dag heb Ik jullie religie voor jullie vervolmaakt, Mijn gunst aan jullie voltooid en de ISLAM gekozen als jullie religie. {5:3} En wie een andere religie dan de Islam zoekt, het zal nooit van hem worden aanvaard. {3:85} De Islam beweert dus niet een nieuwe religie te zijn, die gebracht werd door de Profeet Mohammed, in het Arabie van de zevende eeuw, maar eerder een her-verkondiging in zijn definitieve vorm van de ware religie van de Almachtige God, Allah, zoals het oorspronkelijk was geopenbaard aan Adam en de daaropvolgende Profeten met als het zegel der profeten, de profeet Mohammed (saw). [Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (13-11-2001).] [Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (13-11-2001).]
|
![]() |
|
![]() |
Hoi, Mirage 2000
Jij zegt dat iedereen af zal worden gerekend op zijn eigen daden(in de islam dus). Dus jij maakt nooit fouten??? En wat nou als je op iedere fout aangewezen wordt kom je dan nog in de "hemel" van jou. (Ik weet eigenlijk niet eens of die bestaat bij jullie) Dan zit je daar toch maar mooi. |
![]() |
|
![]() |
Het lijkt me beter als je je eigen verstand gaat gebruiken, in plaats er van andermans gedachtengangen van een maatschappij van 2000 jaar geleden DOMWEG over te nemen.
Groetjes Ben(die dan ook liever zelf over het leven nadenkt, maar de koran en bijbel wel een keer wil lezen ![]()
||
![]() |
Citaat:
In het Christendom mag je een zondige leven leiden maar je gaat toch naar de hemel. Dus daar zit wel een verschil in. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo dat is nieuw voor jullie he. Dat wisten jullie niet!!!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Betrouwbaarheid van de koran? Diary of Dreams | 72 | 26-03-2012 16:30 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De koran, de bijbel, Wilders en tolerantie voor de geschriften Daevrem | 196 | 10-10-2007 23:18 | |
2012 Weetikveel86 | 110 | 26-02-2007 21:39 | |
Dat zijn een hoop beestjes... akumabito | 498 | 23-12-2006 23:08 | |
Wat weten jullie over Maria? naamloozzz | 175 | 30-06-2005 14:31 | |
EO-jongerendag zus | 110 | 01-07-2003 11:01 |