Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2002, 19:15
sterre
sterre is offline
ik heb net gehoord dat mijn nicht al 7 maanden zwanger is en nu zaterdag gaat trouwen. haar echtgenoot wordt een marokaan. nee ik ben helemaal niet racistisch hoor, maar haar moeder, vader, zus, broer, ... zeggen allemaal dat ze bang hebben dat het een schijnhuwelijk is. alles wijst hier dan ook op...

ik wou dit gewoon even kwijt... het overdonderde me even
Oud 20-11-2002, 19:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
omdat hij dan niet het land uit wordt gezet? waarom denken ze dat allemaal dan?

je nicht moet in dat geval dan wel uitkijken dat hij straks niet met hun kind vandoor gaat ofzo (ja je hoort van die verhalen)... of dat ie haar geestelijk mishandelt of dwingt tot zijn geloof... weet ik veel.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:20
sterre
sterre is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
omdat hij dan niet het land uit wordt gezet? waarom denken ze dat allemaal dan?

je nicht moet in dat geval dan wel uitkijken dat hij straks niet met hun kind vandoor gaat ofzo (ja je hoort van die verhalen)... of dat ie haar geestelijk mishandelt of dwingt tot zijn geloof... weet ik veel.
ja, ze denken dat hij hier om financiële redenen blijft. hij doet blijbkaar weinig tot geen moeite om werk te vinden, om zich aan te passen aan onze cultuur, om nederlands te leren, ... het is juist daarom dat ze bang zijn, dat hij haar achter laat (met of zonder kind) en zulke dingen gaat doen.. ik weet écht niet meer wat ik moet denken!
Oud 21-11-2002, 06:25
sas_andrea
sas_andrea is offline
ow... jezus... das echt kut! Maar houdt je nicht dan echt van m en weet ze hoe t allemaal zit? En wat zegt zij ervan dat jullie dat denken?

Sterkte!
Oud 21-11-2002, 12:27
Verwijderd
Hmz, hard maar waar.. Dit is niet jouw probleem maar dat van je nicht. Hoeveel zorgen iedereen zich ook maakt, zij is de enige die in de positie staat deze beslissing te nemen of niet. Men kan slechts proberen met haar te praten om te kijken of zij wel volledig achter dit huwelijk staat. Verder zal men haar haar eigen eventuele fouten moeten laten maken.

Als ze er maar niet op afgerekend wordt wanneer het daadwerkelijk fout blijkt te zitten. Wanneer er nu toch iets fout gaat, steun haar dan en help haar waar nodig, maar ga niet lopen zeggen: 'ik zei het toch' of iets dergelijks. Meer kun je niet doen!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 17:40
sterre
sterre is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
ow... jezus... das echt kut! Maar houdt je nicht dan echt van m en weet ze hoe t allemaal zit? En wat zegt zij ervan dat jullie dat denken?

Sterkte!
mijn nicht houdt erg veel van hem. ze is echt verblind door liefde, laat ik maar stellen. hoeveel we er ook met haar over praten, ze wil het maar niet zien. ze zegt steeds dat we ons vergissen. ik hoop het, dat ik me vergis. ik hoop het echt...
Oud 22-11-2002, 10:16
dark spirit
dark spirit is offline
huuuu wat eng...
Hoewel het natuurlijk niet perse fout hoeft te gaan. Met de meeste Marokkanen is niks mis.
Oud 23-11-2002, 12:43
sweetangel19
sweetangel19 is offline
maak niet uit of je getrouwd bent of niet, die man kan evengoed het land uit worden gezet, trouwen heeft daar geen enkele invloed op. de wet is zo veranderd dat als de regering besluit dat die gene terug moet naar het land van herkomst dat dat hoe dan ook gebeurt getrouwd met kinderen of niet.
de vrouw blijft dan hier en de man gaat terug of de vrouw moet mee gaan naar dat land maar daar krijgt zij hetzelfde probleem als hij hier om een verblijfsvergunning te krijgen.
pas allemaal nagevraagd omdat zoiets nu ook een grote rol in mijn leven speelt mijn vriend is namelijk angolees en zijn verblijfsvergunning loopt af, dus of hij een nieuwe verblijfsvergunning of status krijgt is dus allemaal nog heel erg onzeker de kans zit er dus in dat ook hij ook terug moet naar het land van herkomst.daarom heb ik dit nagevragd.
trouwen maakt dus geen verschil.
Oud 23-11-2002, 12:47
Verwijderd
Citaat:
dark spirit schreef:
huuuu wat eng...
Hoewel het natuurlijk niet perse fout hoeft te gaan. Met de meeste Marokkanen is niks mis.
Daar ben ik het mee eens, maar ik wil wel een kanttekening plaatsen. Het is allang bekend dat zelfs de meest aardige, beminnelijke, 'geintegreerde' moslimmannen na verloop van tijd zich toch ontpoppen tot tirannen, die hun vrouw ook tot de Islam willen bekeren en dergelijke. Er zijn legio voorbeelden van kinderontvoering, gedwongen hoofddoek dragen en binnenshuis blijven, geslagen worden e.d.

Een nicht van mij is bijna in dezelfde situatie terechtgekomen, zij was dan niet getrouwd (ze is nog maar 17) maar haar vriend begon haar al wel allerlei verplichtingen op te leggen: niet meer uitgaan zonder hem, geen jongens meer als vrienden, bij de eerste de beste roddel over haar kreeg ze de wind van voren. En dat terwijl het een aardige jongen was die de HAVO had afgemaakt en uit een familie kwam waarin twee andere leden ook met een Nederlandse vrouw getrouwd waren. Na verloop van tijd gaat het vrijwel áltijd fout.

Maar natuurlijk is het de beslissing van jouw nicht. Als het eventueel een schijnhuwelijk is, bid ik er maar voor dat hij niet met het kind ervandoor wil gaan, eventueel mét nicht. Ik zou het maar een beetje in de gaten houden als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 17:53
sterre
sterre is offline
ik ben echt wel bezorgd aan het worden... wat nou als ze geslagen gaat worden? of haar man haar meeneemt naar Marokko? ze zag er gisteren, op haar huwelijk, heel bedroefd en ongemakkelijk uit...
Reageren

Regels voor berichten