![]() |
|
ik ben er nu meebezig.
de 1e keer vroeg ze hoe zwaar ik dacht te zijn en daarna woog ze mij,kon gewoon met kleren aan. toen vroeg ze wat ik zo n beetje at en hoe m n dag eruit zag. en ik heb ook nog dingen gevraagd zoals: kan je de luch overslaan?(deed ik vaak in het weekend,ontbeet laat) 2 dagen later had ze een schema gemaakt en opgestuurd van wat ik moet eten. het was aangepast op m n rooster van m n stage en ik moet dus elke 2 uur wat eten,niet erg veel maar ik moet "het vuurtje"laten branden. heel erg vaak een halve boterham met kaas. de 2e keer was ik aangekomen ![]() ![]() ik mag alleen bij haar op de weegschaal. en toen zei ze hoe dat zou kunnen komen en een week later was ik wel afgevallen ![]() nu ga ik 1 x per maand en ben nog steeds aan het afvallen ![]()
|
Verwijderd
|
Ey, naja, ik ben dus geweest en omdat ik me 's ochtends altijd weeg voordat ik ga douchen etc, moest ik dus aangeven hoeveel ik woog en toen ging ze vragen wat ik zoal at enzo en toen ging ze zeggen: dat mag niet meer, je moet andere kaas eten, dat moet je laten staan etc.. toen ben ik beetje (stiekem) op mijn eigen manier gaan doen van: geen frisdrank, veel water, niet snoepen.. en toen ben ik dus wel afgevallen enzo. en elke keer dat ik daar kwam moest ik zeggen hoe t ging enzo en mn gewicht doorgeven.
ik moest ook de eerste week elke dag (een week lang de hele dag) bijhouden wat ik at en dat opschrijven in een schema en aan haar geven en dan ging zij dat verbeteren en kreeg ik een hele brief terug wat ik moest veranderen enzo. naja, voor mij werkte t niet, want ik wil t zelf doen en niet dat iemand me controlleert dus ben op een gegeven moment weer weg gegaan.. Hoop dat jij er meer baat bij hebt. Maar is niet erg hoor. (ze ging bij mij ook vragen hoe t thuis was enzo en of ik spanningen had etc.) |
![]() |
|
Ik loop nu bij een dietiste..
Je moet je eerst wegen, en dan kijkt ze of je te zwaar bent enzo. Je moet idd opschrijven wat je allemaal eet, zodat ze daaruit je eetpartoon kan vaststellen. Dat hoefde bij mij maar een keertje. Bij mij liet ze een boek zien met plaatjes van groenten enzo, en dan moetst ik aanwijzen hoeveel ik daar van at, wanneer en hoeveel ik snoepte enzo. Ze neemt dus je eetgewoonten helemaal door. Dan geeft ze je tips, waarmee je die kunt veranderen. Je krijgt ook een lijst mee met welke dingen vet zijn, en wat je beter kunt eten, in plaats van... Het is bij mij niet zo van dit mag je niet, en dit moet je. Ze geeft je wel hele nuttige tips. Zo is pasta heel slecht omdat er vet EN suiker inzit, dus daar ben ik mee gestopt. Je mag ook snoepen, maar dan gezonder, en een keer per dag een snoepmoment, in plaats van de hele dag door. En je staat echt niet voor gek, waarom zou je? Dat dacht ik eerst ook eigenlijk een beetje, maar het is helemaal niet zo! ![]()
|
![]() |
hmm fijn dat jullie het er nu over hebben... ik heb vandaag besloten om naar een diëtiste te gaan omdat ik me niet fijn voel in me lichaam meer, ben altijd al stevig geweest maar nu ben ik verplicht (blessure) moeten stoppen met sporten en dan komt het naar mijn idee nogal erbij, terwijl ik toch heel goed let op wat ik eet. nu weet ik ongeveer wat ik verwachten kan dus
![]()
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
|
![]() |
|
Is zo'n dietist eigenlijk duur? Als het niet te prijzig is en zelf afvallen niet helpt wil ik er misschien ook wel een keer heen. Ik heb opzich een normaal gewicht: +-60 kg bij +-1.72 maar heb veel vet bij mn buik en dijen (en een slappe reet maar dat is meer een kwestie ook van trainen). Ik krijg heel vaak te horen dat ik iets aan dat buikje moet doen. Het is idd ook niet mooi; red. slank zijn en een enorme pens hebben.
Mijn vraag nu:Kun je bij een dietist terecht als je dus niet te zwaar bent maar wel plaatselijk wilt afvallen of moet je echt heel erg overgewicht hebben? Want ik las hier iemand die zei dat ze niet meer terecht kon omdat ze geen overgewicht had. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
waarom is melk slecht? ikkeleerlinge | 149 | 23-07-2005 14:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic, #26 Mara | 500 | 18-10-2004 12:07 | |
Psychologie |
RIAGG, psycholoog, dietiste???? mrjn | 30 | 14-08-2004 16:42 | |