Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik denk dat het fenomeen god op de wereld is gebracht , om ergens hoop in te hebben... veel mensen hebben niet genoeg aan hun eigen krachten en denken en hebben nog iemand nodig die hun steunt in hun doen en laten en meer... en op de manier dat je gelooft dat er een god is die achter je staat en je helpt gefet je weer hoop. denkd at je uit dit verhaaltje wel kan leiden dat ik niet geloof in het god gedoe.. ik denk wel dat er iets dergelijks is maar dan totaal niet iets als 'god' en met totaal andere bedoelingen.
|
Verwijderd
|
Ik geloof zeker in de mogelijkheid dat er een 'god' bestaat. Het gevoel dat er dingen gestuurd worden heb ik vaker gehad, en het is feitelijk dat er duizenden vragen richting datgene zijn die onbeantwoord blijven zoals 'waar dient dit alles voor?'
Ik ga er niet in geloven als een feit omdat er GEEN bewijzen voor zijn. Pas als ik zeker KAN weten dat er een god is het een simpele zaak Ik zie 'god' (ik noem hem liever Alvader) ook niet als een personificatie maar meer als een symbolisatie |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit zijn mensen die zich proberen te zien in de moderne wetenschap maar slechts de moderne, kan ook niet alles verklaren |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee, ik geloof niet in een God. |
![]() |
||
Citaat:
en ik denk dat je jezelf veel te hard aanpakt en laat leven als je je aan al die regels houd.. ja misschien vinden mensen dat prettig maar ik zou et echt zwaar vervelend vinden...
|
![]() |
Volgens mij maakt het feitelijk niet zoveel uit of God bestaat of niet.De weinigen onder ons die niet gelovig zijn en toch de bijbel hebben gelezen zullen een heel ander perspectief hebben over God dan mensen die het vanaf kinds af aan met de paplepel ingegoten hebben gekregen.Waarschijnlijk hebben de niet gelovige lezers de conclusie getrokken dat (of God nou bestaat of niet) de religie een beetje te grootst is aangepakt, hiermee geen kritiek op het geloof zelf maar om de hele heisa erom heen.Bijna alle oorlogen die ooit gevoerd zijn kwamen voort uit religieus oogpunt, als God nou nooit bestaan heeft waar waren al die oorlogen dan goed voor?
Het geloof opzich is goed, want mensen kunnen er kracht, hoop en energie uit putten, maar om het in extremen door te voeren vind ik heel fout.Je ziet waar figuren als Bin Laden toe in staat zijn en geloof mij maar dat hij de Amerikanen niet haat omdat ze toevallig zijn land verwoest hebben...
|
Wat is god?
God is een manier om onverklaarbare dingen te begrijpen en een houvast in moeilijke tijden. Kijk maar: Hoe beter het gaat, hoe meer we weten (kunnen verklaren), hoe meer atheisten. Mijn mening: God bestaat echt..... in de hoofden van mensen die het moeilijk hebben.
||
Citaat:
Zelf ben ik agnosticus, dat houdt in dat ik geloof dat de mens geen kennis kan hebben over het al dan niet bestaan van een hogere macht. Zoals Silindistani al zei: Bovendien kan je God's bestaan niet bewijzen, maar je kan ook niet bewijzen dat ie niet bestaat.
||
![]() |
Citaat:
Iets bestaat niet als er geen bewijs is die het ondersteund. Ik kan namelijk ook niet bewijzen dat elfjes niet bestaan, maar zeg nou zelf, er is ook geen reden om aan te nemen dat ze wel bestaan. Dus als je stelt dat iets bestaat, dan moet je met bewijzen komen, anders bestaat het niet. Groetjes Ben(die dat wel een goeie invalshoek vind ![]()
|
![]() |
de stelling begon met dat bidden enzo en toen jullie over bewijzen begonnen, schoot me opeens iets te binnen, een tijd terug was der eens een of ander onderzoek gedaan naar de relatie tussen bidden en genezen, ze hadden een groep zieken (niet ernstig geloof uik
![]() er zijn verder idd geen echte bewijzen dat god wel of niet bestaat, ik denk ook niet dat we er als mensheid ooit achter komen, maar ik denk dat het eerder belangrijk is voor mensen zelf, goed verder geloof ik niet in god (misschien ooit nog wel, maar dat zie ik later wel) verder heeft Rollo Tomasi behoorlijk gelijk dat hij zegt dat heel erg veel oorlogen nix met godsdienst te maken hebben (ook als ze onder die naam worden uitgevochten)
||
![]() |
Citaat:
Verder had Sillandisti het er nergens over dat je niet mag aannemen dat god bestaat als er geen bewijzen voor zijn (althans ik heb het nergens gelezen, kan aan mij liggen),
||
![]() |
Citaat:
Dit zijn 2 stellingen, niet 1. Stelling 1: God bestaat Stelling 2: God bestaat niet. Voor beide zijn geen bewijzen aangevoerd, dus zijn beide onwaar. Dat is onmogelijk, dus laat ik het maar in het midden of er een hogere macht is. Bovendien, als je zou bewijzen dat er WEL een hogere macht is, dan is het ook geen geloof meer. En nee, ik vindt dat je niet mag aannemen dat er een God is en daar naar handelen. Ook vindt ik dat je niet mag aannemen dat er geen God is. |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoi Tis meer de gedachte zoals jezelf ook al aangeeft meer het geloof ergens in misschien indirect injezelf. misschien is het wel menselijk om onzelf indirect te kunnen genezen. allemaal vragen waar het antwoord nooit wetenschappelijk op gevonden zal worden en denk ik nooit helemaal verklaart zal worden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Draken - Orcs - Goblins - Hobbits - Elven - etc, etc ??? En even over het "niet kunnen bewijzen dat iets niet bestaat" (uit een van de eerste replies): zo ken ik er nog wel een paar. Bewijs jij maar eens dat er geen koe bestaat die over de maan kan springen. Lukt je nooit. |
![]() |
|
De Ierse bischop Berkely (4 eeuwen geleden) meende dat we enkel zeker konden zijn aan het bestaan van ons bewustzijn, verder bestond er niets. Dat was volgens hem het bewijs voor het bestaan van een Almachtige, die dit bewustzijn had gemaakt. Stel het voor als in de film "The Matrix" alleen het verschil is dat wij in de matrix leven, maar niet in t echt ook nog bestaan, maar enkel dus dat bewustzijn hebben.
||
![]() |
Citaat:
Daarbij snap ik de hele redenering niet - hoezo bestaat er een god alleen maar omdat je niks zeker weet? - maar aangezien de redenering toch al nooit kan kloppen doet dat er niet eens meer toe. |
![]() |
|
![]() |
waarom gaan mensen in god geloven? omdat mensen vanaf het moment dat ze uit een vrouw komen al verteld wordt dat hij er is. Je wordt continu gewezen op zijn bestaan. steeds wordt je verteld dat hij er is. Indoctrinatie.
dus stelselmatig opdringen van het bestaan van god... ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
bestaat god echt? ibr100 | 24 | 11-01-2012 03:20 | |
>> Geloven in God << Lord Dolphin | 378 | 17-11-2005 22:03 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
God Bestaat. o.O | 48 | 30-09-2004 01:00 | |
Christenen die zeker weten dat hun god echt bestaat? Upke | 289 | 09-07-2004 07:39 | |
God krijgt een schop onder z'n hol. Krastain | 71 | 19-03-2002 20:02 |