Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2002, 20:34
punkyfish
punkyfish is offline
ik ben op dit moment bezig met een betoog over abortus en ben daarom informatie aan het zoeken. ik las net dat zwangerschapsafbreking na 24 weken nu nog strafbaar is in nederland. ze willen dit nu legaal gaan maken... het gaat hier dan om foetussen met een aandoening. wat vinden jullie hiervan?

ik ben er tegen, ik ben sowieso tegen abortus, maar daar wil ik het in dit topic niet over hebben.
Oud 28-02-2002, 21:01
pienie
voor abortus en euhm tjah zou jij kunnen zorgen voor een kind wat niej helemaal normaal izzz?...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 21:05
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
pienie schreef:
voor abortus en euhm tjah zou jij kunnen zorgen voor een kind wat niej helemaal normaal izzz?...

laten we het er even op houden dat het kind uit liefde is geboren... dan zou ik het kind ook met liefde opvoeden. en ook al is het niet helemaal normaal, het is een kind, een MENS, wat leeft. het zal van mij niet minder liefde krijgen omdat het 'anders' is.

Oud 28-02-2002, 22:36
Seneca
Seneca is offline
maar is dat ook in het belang van het kind? Is een kasplantje gelukkig?
Oud 28-02-2002, 22:40
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
seneca schreef:
maar is dat ook in het belang van het kind? Is een kasplantje gelukkig?
heeft een kasplantje gevoelens/emoties?

nee

heeft een kind (ook al is het ongeboren) gevoelens/emoties?

ja
Oud 28-02-2002, 23:32
Unexplained
Unexplained is offline
Ik ben voorstander van abortus tot het 18e levensjaar.
Oud 01-03-2002, 05:21
hijskraantjuh
hijskraantjuh is offline
ghe ik maak je nie zwanger nu hoop ik mirl hihi maar ik ben wel een tegenstander nu, omdat een kind zijn al redelijk snel kan gaan voelen door dat zijn zintuigen beginnen te onwikkelen na 24 weken toch ?dan zou het zieleg zijn ook al kan ie van nix weten, en je moet na maanden/weken wel een beslissing genomen hebben
24 weken is bijna 5 maanden ? is toch maar 3 maanden ? njah kan aan mij liggen
Oud 01-03-2002, 05:22
hijskraantjuh
hijskraantjuh is offline
(p.S. I LoVe YoU !!)
Oud 01-03-2002, 07:32
Seneca
Seneca is offline
Met 24 weken is er al een MENS, er zijn kinderen die met 24 weken geboren zijn die nog in leven zijn, zelf ben ik na 26 weken ter wereld gekomen en ik ben 'normaal' -ik loop een beetje scheef, als in een voortdurende toestand van dronkenschap , dus das niet echt bijzonder - dus ik betwijfel ook niet dat zo'n schepsel gevoelens heeft: MAAR DAT WIL NIET ZEGGEN DAT HET (hij/zij) OOK GELUKKIG IS.
Oud 05-03-2002, 12:15
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik ben voorstander van abortus tot het 18e levensjaar.
waarom zou iemand, alleen omdat hij/zij toevallig 18 jaar is, wel een kind op kunnen voeden? als het je daar om gaat in ieder geval...
Oud 05-03-2002, 13:35
ikalto
ikalto is offline
ik heb afgelopen week (in opendag-ziekenhuis) een echo gezien van een 15 weken oude baby...alles zat er al aan...!!! hoe kun je dan nog zo'n klein wezentje weghalen. Ik ben tegen abortus...en dus ook hartstikke tegen het weghalen van groeiende kinderen rond de 24 weken. Zelfs als dat kind een afwijking zou hebben. Zoiets heb je zelf gemaakt en kun je niet zomaar wegdoen!
Oud 05-03-2002, 16:38
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
Citaat:
pienie schreef:

maar wat is normaal? .......het zal dan ook aan je self ligge....ik vin dit wel een beetje spottendeg klinken-----> kan ik wel beetje boos om worden.....
sja het lijkt mij ook erg moeilijk om zowiezo al voor een kind te zorgen. Ik ben trouwus nie tegen een arbortes hoor... als je zowiezow niet voor een kind kan zorgen vind ik dat ut wel kan...of als er blijkt dat het kind iets mankeerd waar het kind zelf niet mee kan leven....bij voor beeld een ernstige hardkwaal...ofzow en het kind moet als een kasplantje op groeien vind ik wel dat dit mogelijk is. Ja , ik vind dit wel een moeilijke zaak...want wanneer is iets iets ? en mensen zijn verschillend..dus....sja..
Oud 05-03-2002, 17:57
legatus
legatus is offline
Ik ben voor abortus als de situatie het rechtvaardigt.
Oud 05-03-2002, 18:01
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
ikalto schreef:
ik heb afgelopen week (in opendag-ziekenhuis) een echo gezien van een 15 weken oude baby...alles zat er al aan...!!! hoe kun je dan nog zo'n klein wezentje weghalen. Ik ben tegen abortus...en dus ook hartstikke tegen het weghalen van groeiende kinderen rond de 24 weken. Zelfs als dat kind een afwijking zou hebben. Zoiets heb je zelf gemaakt en kun je niet zomaar wegdoen!
tegen, als in: het moet illegaal zijn, of tegen, als in: het moet legaal zijn, maar ik zou het zelf nooit doen?
Oud 05-03-2002, 18:06
legatus
legatus is offline
Citaat:
ikalto schreef:
Zoiets heb je zelf gemaakt en kun je niet zomaar wegdoen!
Beetje te veel lof naar de mens toe halen, he? Enigsinds meegeholpen, je gaat toch ook niet roepen bij een afwijking; "dat heb ik gemaakt", zoals sommigen trots roepen bij een gezond kind.

Een kind is in principe nog niet eens volgroeit als het uit de moeder komt, dan groeien de hersenen buiten de baarmoeder nog circa een jaar door. Daarnaast is een mens een brok emotie waaruit onze persoonlijkheid word gevormd. Voelt het emoties? Basis emoties maar het heeft geen besef en wil.
Oud 05-03-2002, 18:09
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
legatus schreef:
Beetje te veel lof naar de mens toe halen, he? Enigsinds meegeholpen, je gaat toch ook niet roepen bij een afwijking; "dat heb ik gemaakt", zoals sommigen trots roepen bij een gezond kind.

Een kind is in principe nog niet eens volgroeit als het uit de moeder komt, dan groeien de hersenen buiten de baarmoeder nog circa een jaar door. Daarnaast is een mens een brok emotie waaruit onze persoonlijkheid word gevormd. Voelt het emoties? Basis emoties maar het heeft geen besef en wil.
Citaat:
punkyfish schreef:

ik ben sowieso tegen abortus, maar daar wil ik het in dit topic niet over hebben.

Oud 05-03-2002, 19:27
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ik ben voor abortus als de situatie het rechtvaardigt.
ik ook. als je een kind geen goed leven kunt geven, kun je maar beter abortus doen, en dan maakt het niet uit hoe lang het nog duurt tot het geboren is...

Oud 05-03-2002, 19:42
!!0p3n
!!0p3n is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
waarom zou iemand, alleen omdat hij/zij toevallig 18 jaar is, wel een kind op kunnen voeden? als het je daar om gaat in ieder geval...
Ooowww! Hahaha, ik dacht dat unexplained bedoelde dat iemand tot zijn achtiende nog steeds "geaborteert" mag worden, omdat besloten is dat ie eigenlijk niet zo gewenst bent! Alhoewel, ik ken mensen...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 19:59
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
!!0p3n schreef:
Ooowww! Hahaha, ik dacht dat unexplained bedoelde dat iemand tot zijn achtiende nog steeds "geaborteert" mag worden, omdat besloten is dat ie eigenlijk niet zo gewenst bent! Alhoewel, ik ken mensen...
hmmz, kan ook
Reageren

Regels voor berichten