Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2002, 19:15
Rhinus
Rhinus is offline
Misschien hoort het hier niet, MAAR omdat de mensen hier vaak nadenken over VANALLES. Vroeg ik me af wat jullie van zijn idee-en vinden.

Wat is belangrijker? Recht op mening of recht op gelijkheid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2002, 19:23
^AmArU^
^AmArU^ is offline
mag ik een kleine correctie proberen te suggesteren? gelijkwaardigheid

Racisme in iedere vorm moet ten alle tijde bestraft worden met hulp bij versnelde reïncarnatie.

[Dit bericht is aangepast door ^AmArU^ (11-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:34
martijn1985
martijn1985 is offline
/me is atheist..

Ik vind het belang van vrije meningsuiting belangrijker. Loze uitspraken als: "schaf artikel 1 af" slaan natuurlijk kant noch wal en daarom zullen ze toch nooit erdoor komen. Je moet dan namelijk tot twee keer toe een 2/3 meerderheid in beide kamers hebben.

Het recht op vrije meningsuiting gaat voor mij dus voor. Beledigingen daargelaten natuurlijk
Oud 11-02-2002, 19:41
soulless
soulless is offline
Vrije meningsuiting gaat voor mij boven alles.
Oud 11-02-2002, 20:10
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
soulless schreef:

nix gaat mij boven alles. Het moet een mening blijven; zo gepresenteerd worden en bespreekbaar blijven.

(atheïst)
Oud 11-02-2002, 20:11
Joël
Joël is offline
Met een discriminerende mening hoef je nog niet discriminerend te handelen.

Ik geef dus de voorkeur aan vrijheid van meningsuiting, maar zodra je op basis van zo'n discriminerende mening gaat handelen kan het natuurlijk fout gaan. (Da's ook weer niet de bedoeling).

Trouwens... Wat moet ik nu eigenlijk onder discriminatie verstaan? Het woordenboek zegt zoiets als "ongeoorloofd onderscheid". Wanneer is onderscheid eingenlijk geoorloofd, en wanneer niet?
Oud 11-02-2002, 20:30
Silindistani
Silindistani is offline
Discriminatie beteknd normaal gesproken alleen maar onderscheid, maar omdat iedereen een soortvan schrikreactie krijgt als die discriminatie hoort is de definitie aangepast.

Wat ik ervan begrepen heb is het afschaffen van art. #1 Pim in de mond gelegd.

Hij vondt dat hij het recht moest hebben om een of andere islamitische homo hater uit te maken voor stink-moslim. Hij vond dus dat hij het recht mocht hebben om hem te beoordelen op basis van zijn geloof (omdat die homo's niet echt in een goed licht zetten volgens hem) en daar heeft hij groot gelijk in.
De journalist zei zoiets van: "En artikel 1 van de nederlandse grondwet dan?"
"Die moet dan ook maar weg"
Dus als in, als die me in de weg staat slaat die wet nergens op. Wat dus door de media geintrepeteerd is als "Sieg Heil Sieg Heil" (ongeveer)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 21:17
D@mien
D@mien is offline
meningsuiting staat hoog bij mij, maar respect voor anderen staat groter bij mij dan dat alles....Pim mocht zeggen van: "De cultuur van de Islam vind ik persoonlijk raar, maar van mij mogen ze."
Dat is acceptabel...zijn mening mag hij geven...maar niet zeggen dat et achterlijk IS...
Oud 11-02-2002, 21:29
soulless
soulless is offline
En als die cultuur dat gezien vanuit elke mogelijke waarde in Nederland nou gewoon is?

Niet dat ik dat vind, maar als je dat wel doet moet je dat toch kunnen zeggen? De reacties zijn dan ook jouw probleem.

En volgens mij werd ik net verkeerd begrepen. Tuurlijk, er zijn dingen die boven vrijheid van meningsuitig gaan, maar ik vind niet dat die beperkt mag worden.

Je moet alles kunnen zeggen, handelen is een tweede. Beledigen en respect maken mij geen donder uit, je maakt jezelf er belachelijk mee, mij doe je niks.

En Pim Fortuyn quote feitelijk gewoon Voltaire, die gehypete onzin eromheen, typisch de Nederlandse media.
Oud 12-02-2002, 08:00
micha
micha is offline
Ik vind vrijheid van meningsuiting wel heel belangrijk. Behalve (zoals Pim F zegt) als het tot geweld aanzet. Dan kan het niet.
Maar zoals die iman toen of Pim zelf, dat zijn allemaal meningen en die mag ie van mij best rondbazuinen. En van mij mag iedereen dat, want het blijft een mening. Pas als er geweld bijkomt of echte discriminatie (wat zich volgens mij vooral in daden manifisteert) moeten we oppassen.
Oud 12-02-2002, 09:05
Krastain
Krastain is offline
Pim Fortuyn kan niet tegen z'n verlies.

En waarom in godsnaam, hebben sommige mensen (Islamieten vooral) wat tegen homo's?

Groetjes
Kristiaan (die Ben imiteert en ateist is
Oud 12-02-2002, 09:41
sublime
sublime is offline
ik vind het recht op vrije meningsuiting heel belangrijk, maar ik vind wel dat men hun zo mening zo moet formuleren dat er geen andere mensen mee gekwetst worden.

ik denk dus dat ik gelijkwaardigheid wel belangrijker vind...

adieu peuple!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 12:57
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Een mening mag altijd gegeven worden, zolang het maar niet voor ongelijkheid zorgt in de samenleving.

Aangezien je dat niet meer kunt voorkomen dan, vind ik verregaande vrijheid van meningsuiting belangrijk, maar gelijkwaardigheid staat er wel boven.

(atheïstisch aangelegd)

En ja! Waarom hebben mensen wat tegen homo's!
Ik voel me gediscrimineerd, ik wil genoegdoening!!!

Groetjes
Ben(die blij is dat kristiaan zijn 'memen' laat werken
Oud 12-02-2002, 13:11
soulless
soulless is offline
Ik dacht dat je signature een grap was Ben
Oud 12-02-2002, 13:36
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
soulless schreef:
Ik dacht dat je signature een grap was Ben

[off-topic]
Nee, nee, is serieus.

Ik krijg (te) vaak van die vooroordelen over homo's te horen, dus zeg ik dat wat in m'n signature staat.
[off-topic]

Groetjes
Ben(die nu ca. 1,5 jaar 'out' is
Oud 12-02-2002, 13:38
soulless
soulless is offline
Hmm, laten homo's geen scheten? Huh?
Oud 12-02-2002, 13:41
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
soulless schreef:
Hmm, laten homo's geen scheten? Huh?

[off-topic]
Nou, wat zal ik zeggen.
Hetero's willen er nog wel eens een sport van maken wie er het hardst 1 kan laten?

Om maar een vooroordeel te noemen.
[off-topic]

Groetjes
Ben(die zelf netjes opgevoed is
Oud 12-02-2002, 14:06
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joël schreef:
Wanneer is onderscheid eingenlijk geoorloofd, en wanneer niet?
Goede vraag. Ik geloof, maar nare man zal het preciezer weten, dat het er om gaat of de eigenschap, op basis waarvan je het onderscheid maakt, relevant is voor dat onderscheid. Je mag mensen als piloot weigeren wegens slechte ogen, maar niet wegens hun geaardheid, bv.
Oud 12-02-2002, 14:25
soulless
soulless is offline
Geaardheid ok, maar zodra er een stuur in het spel komt vind ik geslacht een zeer goede grond voor onderscheid
Oud 12-02-2002, 22:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Hij criminaliseert alleen de Islam, en wil er zelfs een koude oorlog tegen beginnen, terwijl hij andere geloven ongemoeid laat. Dit is slechts een vorm van "ik witte man goed, jullie Aziaten, Arabieren en Afrikanen achterlijk en duivels" van de simpelste soort. Dat zullen we niet ongestraft toelaten.

Voorlopig nemen we het standpunt in dat men principieel geweldloos moet zijn, behalve wanneer dingen echt te ver gaan, en dan moet men gewoon hard terugmeppen. Laten we de machinegweren, de semtex en de kneedbommen Nederland alvast binnensmokkelen. Dat is wel zo handig.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 23:34
soulless
soulless is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Hij criminaliseert alleen de Islam, en wil er zelfs een koude oorlog tegen beginnen, terwijl hij andere geloven ongemoeid laat. Dit is slechts een vorm van "ik witte man goed, jullie Aziaten, Arabieren en Afrikanen achterlijk en duivels" van de simpelste soort. Dat zullen we niet ongestraft toelaten.

Voorlopig nemen we het standpunt in dat men principieel geweldloos moet zijn, behalve wanneer dingen echt te ver gaan, en dan moet men gewoon hard terugmeppen. Laten we de machinegweren, de semtex en de kneedbommen Nederland alvast binnensmokkelen. Dat is wel zo handig.
Blijkbaar heeft Fortuyn gelijk of niet?

Oud 13-02-2002, 03:01
Rhinus
Rhinus is offline
Pim is een achterlijke en slimme man..

Naa, geen argumenten, want ik ga nu slapen..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 06:19
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
soulless schreef:

Ik denk dat jij anders praat als Hasselhoef weer over homo's begint
Oud 13-02-2002, 22:07
micha
micha is offline
Citaat:
RegaIk schreef:
ff daarover doorgaan (ik weet niet precies wat ie gezegd heeft dus reken me daar niet op af), als dat ze mening is, dan mag ie dat toch verkondigen? hij zegt niet dat je het er mee eens moet zijn ofzow, en er komen ook geen daden bij te pas. Als hij dat wil roepen, moet ie dat vooral doen.
Misschien redeneer ik te simpel (ik word ook niet aangevallen, want ik ben hetero), maar zit hier niet iets van waarheid in?
Oud 13-02-2002, 23:00
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
RegaIk schreef:
Daarom gaat vrijheid van meningsuiting bij mij helemaal niet boven alles, wat Democrates me ook probeert aan te smeren.
Oud 13-02-2002, 23:02
Rhinus
Rhinus is offline
Zolang je niet tegen agenten & mensen van het koninklijke huis mag schelden mag je ook niet hele rassen uitschelden.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 12:52
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Oh, ok.
In dat geval moesten we maar de gaskamers weer aanzwengelen denk ik.... Misschien alle islamieten laten regristreren voor het geval dat?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 13:42
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
micha schreef:
ff daarover doorgaan (ik weet niet precies wat ie gezegd heeft dus reken me daar niet op af), als dat ze mening is, dan mag ie dat toch verkondigen? hij zegt niet dat je het er mee eens moet zijn ofzow, en er komen ook geen daden bij te pas. Als hij dat wil roepen, moet ie dat vooral doen.
Misschien redeneer ik te simpel (ik word ook niet aangevallen, want ik ben hetero), maar zit hier niet iets van waarheid in?
Het gaat mij verder niet om feiten of wat dan ook. Ik vind een uistpraak van soulless over vrijheid van meningsuiting gewoon dom, omdat ik weet dat hij heel anders reageert als het over een moslim zou gaan die iets over soulless zou zeggen.

Bovendien ben ik zelf ook tegen totale vrijheid van meningsuiting, je moet je grenzen kennen. Beledigen / oproepen tot haat is voor mij iets anders dan sporten leuk vinden

Oud 14-02-2002, 20:26
micha
micha is offline
Citaat:
RegaIk schreef:

Bovendien ben ik zelf ook tegen totale vrijheid van meningsuiting, je moet je grenzen kennen. Beledigen / oproepen tot haat is voor mij iets anders dan sporten leuk vinden

heb je gelijk in.
Oud 02-03-2002, 11:37
gekookt eitje
gekookt eitje is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Misschien hoort het hier niet, MAAR omdat de mensen hier vaak nadenken over VANALLES. Vroeg ik me af wat jullie van zijn idee-en vinden.

Wat is belangrijker? Recht op mening of recht op gelijkheid?
ik lijk wel de enige hier die keist voor gelijkheid. wat is nou een menig!! wat doet jou mening over andere volken der toe?? het zijn altijd vooroordelen. en kiezen wj er dan maar voor om dei vooroordelen naar buiten te brangen?? kijken jullie niety helemaal goed ofzo?? als discriminatie weer is toegestaan zullen om te bgeinnen alle allochtonen het land uit worden gekikt waar ze vervolgens worden afgeslacht, dan zijn de autochtoen aan de buert die ergens in het verre verleden ook uit een ander land kwamen, dan komen de vrouwen en de homo`s, dan alle lageropgeleide mensen, en ondertussen zijn alle mensen die kritiek hadden ook al de mons gesnoert!! maar.. zei leverde toch hun menig?? vrije menigsuiting toch?? ja doei... dat zal altijd tenkoste gaan van mensen. en wie blijven er boven staan?? de politiek en de rijke bekende mensen. BLIJ!! ooh vreugd oo vreugd!!

Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 12:29
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Dat zullen we niet ongestraft toelaten.

stoer
Oud 02-03-2002, 12:32
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
RegaIk schreef:
Beledigen / oproepen tot haat is voor mij iets anders dan sporten leuk vinden

m.a.w. moeten we half nederland gaan vervolgen? waar liggen de grenzen?

Waarom kan in een discussie de meest rescistische praat geaccepteerd worden, maar een heer Pim niet. Het is zijn visie, die klaarblijkelijk gedeeld wordt door honderduizenden kortzichtigen, maar dat is hun recht én ons lot
Oud 02-03-2002, 12:58
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
m.a.w. moeten we half nederland gaan vervolgen? waar liggen de grenzen?

Waarom kan in een discussie de meest rescistische praat geaccepteerd worden, maar een heer Pim niet. Het is zijn visie, die klaarblijkelijk gedeeld wordt door honderduizenden kortzichtigen, maar dat is hun recht én ons lot

Niet half-Nederland roept op tot haat of beledigd toch?
Oud 02-03-2002, 15:52
*Lotte*
*Lotte* is offline
sorry, maar wat is een atheist? VWo, ja
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 15:22
bambykill
bambykill is offline
Recht om z'n kutsmoel dicht te plakken en een vette joint te gaan roken.Dat is belangrijk.
Oud 05-03-2002, 00:01
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik vind gelijkheid belangrijker dan vrijheids van meningsuiting.

Gelijkheid beschermt een ieder in deze samenelving, maar dat valt niet te zeggen voor vrijheids van meningsuiting.

Er hoeft maar een bepaald 'overtuigd overkomend' persoon te zijn die zijn ideeën rond bazuint en je hebt een tweede Hitler.

Met de wet voor gelijkheid blijven de rechten voor elk individu in deze samenleving beschermt en ben je toch erg vrij om te zeggen wat je wilt.

Ik kan persoonlijk ook niet echt een belang voor de samenleving herkennen in uitspraken als 'Zwarten zijn slecht'.
Stel dat dit soort uitspraken wel zouden zijn toegestaan...is onze samenleving er dan op vooruit gegaan?
Kun je nu zeggen dat we een wezenlijke stap voorwaarts hebben gemaakt in een 'beschaafde' samenleving?

Ik persoonlijk denk van niet. We zijn allemaal gelijk en op basis van emperische gegevens valt daar niks anders over te zeggen. Als je dan zo graag toch een afwijkende mening wil hebben, dan moet je dat natuurlijk zelf weten, maar val daarbij geen bevolkingsgroepen lastig op basis van niet relevante zaken.

Groetjes
Ben(die op dreef is vanavond
Oud 05-03-2002, 10:02
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Ik vind gelijkheid belangrijker dan vrijheids van meningsuiting.

Gelijkheid beschermt een ieder in deze samenelving, maar dat valt niet te zeggen voor vrijheids van meningsuiting.

Er hoeft maar een bepaald 'overtuigd overkomend' persoon te zijn die zijn ideeën rond bazuint en je hebt een tweede Hitler.

Met de wet voor gelijkheid blijven de rechten voor elk individu in deze samenleving beschermt en ben je toch erg vrij om te zeggen wat je wilt.

Ik kan persoonlijk ook niet echt een belang voor de samenleving herkennen in uitspraken als 'Zwarten zijn slecht'.
Stel dat dit soort uitspraken wel zouden zijn toegestaan...is onze samenleving er dan op vooruit gegaan?
Kun je nu zeggen dat we een wezenlijke stap voorwaarts hebben gemaakt in een 'beschaafde' samenleving?

Ik persoonlijk denk van niet. We zijn allemaal gelijk en op basis van emperische gegevens valt daar niks anders over te zeggen. Als je dan zo graag toch een afwijkende mening wil hebben, dan moet je dat natuurlijk zelf weten, maar val daarbij geen bevolkingsgroepen lastig op basis van niet relevante zaken.

Groetjes
Ben(die op dreef is vanavond

Er zit een groot verschil tussen een mening hebben en een mening uitdragen en een mening ook uitvoeren.

Een mening uitdragen doet in mijn ogen niet zoveel kwaad. Ik ben het er mee eens dat "Zwarten zijn slecht" niet veel toevoegd, maar wat er nu heerst in Nederland vind ik echt op het belachelijke af. Iedereen doet zo veel mogelijk zijn best om maar asjeblieft niet te discrimineren. Het resultaat is dat de Islamieten gaan discrimineren.

Wat er nu in Nederland heerst is ongelijkheid naar de andere kant.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 11:48
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Er zit een groot verschil tussen een mening hebben en een mening uitdragen en een mening ook uitvoeren.

Een mening uitdragen doet in mijn ogen niet zoveel kwaad. Ik ben het er mee eens dat "Zwarten zijn slecht" niet veel toevoegd, maar wat er nu heerst in Nederland vind ik echt op het belachelijke af. Iedereen doet zo veel mogelijk zijn best om maar asjeblieft niet te discrimineren. Het resultaat is dat de Islamieten gaan discrimineren.

Wat er nu in Nederland heerst is ongelijkheid naar de andere kant.

En wat Hitler deed was ook alleen zijn mening uitdragen, maar door die mening kaner veel veranderen.

Ik vind ook dat het in Nederland te ver gaat qua stigmatisering 'discriminatie'. Maar het is wel iets waar je mee moet uitkijken.

Groetjes
Ben(die dat een te groot gevaar vind
Oud 05-03-2002, 13:36
Isa
Isa is offline
tja moeilijk. ik vind niet dat ik het recht zou mogen hebben om bv. iemand op strat zomaar uit te schelden voor vieze turk of vieze fag of watdanook. maar daarentegen ben ik het met meneer fortuyn eens dat een imam ergens in een moskee of tijdens een interview best mag zeggen dat ie homoseksualiteit een besmettelijke ziekte vind en dat wij europeanen lager zijn dan honden en varkens omdat wij het accepteren.

trouwens, wat vinden jullie ervan als een homofiel paar bij een christelijke notaris op bezoek gaat om te mogen trouwen? wiens mening is belangrijker, die van de ambtenaar die tegen het homo-huwelijk is (uit religieuze gronden in dit geval), of die van de homo's die willen trouwen???
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:58
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
tja moeilijk. ik vind niet dat ik het recht zou mogen hebben om bv. iemand op strat zomaar uit te schelden voor vieze turk of vieze fag of watdanook. maar daarentegen ben ik het met meneer fortuyn eens dat een imam ergens in een moskee of tijdens een interview best mag zeggen dat ie homoseksualiteit een besmettelijke ziekte vind en dat wij europeanen lager zijn dan honden en varkens omdat wij het accepteren.

trouwens, wat vinden jullie ervan als een homofiel paar bij een christelijke notaris op bezoek gaat om te mogen trouwen? wiens mening is belangrijker, die van de ambtenaar die tegen het homo-huwelijk is (uit religieuze gronden in dit geval), of die van de homo's die willen trouwen???

Een ambtenaar is in dienst van de staat en niet van zijn God. Dus zijn geloof is iets peroonlijks en daar heeft zijn functie niets mee te maken. Kan hij zijn taak door zijn persoonlijke waarden en normen niet uitvoeren, dan moet hij ontslag nemen.

Groetjes
Ben(die dus vind dat hij of zij niet mag weigeren
Oud 05-03-2002, 22:48
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
En wat Hitler deed was ook alleen zijn mening uitdragen, maar door die mening kaner veel veranderen.

Ik vind ook dat het in Nederland te ver gaat qua stigmatisering 'discriminatie'. Maar het is wel iets waar je mee moet uitkijken.

Groetjes
Ben(die dat een te groot gevaar vind

Bij mijn weten liet ome Adolf het niet bij het uitdragen van zijn mening...

Positieve discriminatie is volgens mij gewoon nodig om een maatschappij draaiende te houden. Dat iedereen nu panisch probeerd zo min mogelijk te discrimineren houdt volgens mij in dat onze Nederlandse maatschappij alleen maar verslechterd. Om maar wat clichematige voorbeelden te noemen:
De Marrokaanse koning wil dat Nederland zijn huwelijks wetten veranderd zodat Marokanen volgens hun vaderlandse tradities kunnen trouwen. En Nederland overweegt het.
15 jongeren van Islamitische komaf verkrachten een meisje. Het wordt in de doofpot gestouwd.

Een andere vorm van discriminatie:
De oudere partij in zandvoort is tegen leeftijds discriminatie. Wat? Jawel: tegen. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen, geen pensioen meer? Geen AOW meer? Geen seniorenpas meer?

In mijn ogen dat dit gewoon niet lang meer goed gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 14:37
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
15 jongeren van Islamitische komaf verkrachten een meisje. Het wordt in de doofpot gestouwd.

Correctie: 15 jongeren van buitenlandse afkomst verkrachten een meisje. (er zat trouwens ook een Nederlander tussen, maar die laten we voor het gemak buiten beschouwing)Het wordt in de doofpot gestouwd.

---------------------------------------------

“…De Islam heeft op het moment waarschijnlijk anderhalf miljard aanhangers. Het bestaat. En het is heden ten dage waarschijnlijk de meest onweerstaanbare spirituele en morele kracht op aarde. Mensen haten het om dat te horen. "

Ramsey Clark, voormalige Procureur-generaal van de Verenigde Staten.

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 14:59
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
“…De Islam heeft op het moment waarschijnlijk anderhalf miljard aanhangers. Het bestaat. En het is heden ten dage waarschijnlijk de meest onweerstaanbare spirituele en morele kracht op aarde. Mensen haten het om dat te horen. "

Ramsey Clark, voormalige Procureur-generaal van de Verenigde Staten.
En wat heeft dit met discriminatie te maken?

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 15:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
En wat heeft dit met discriminatie te maken?

Discriminatie op grond van geloof.

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 15:12
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Discriminatie op grond van geloof.

Erg fijn voor je. Misschien dat je ook nog wat wil toevoegen aan de discussie? M'kay?

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:32
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ten eerste wil ik zeggen dat ik het nu goed geregeld vind in Nederland. Vrije meningsuiting, zolang er niet gediscrimineerd wordt, op basis van etc.

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Ligt eraan wat er in dat contract van de notaris staat. En kan dat paar anders geen andere notaris zoeken?
Reageren

Regels voor berichten